Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Piëch Mark Zero akceleruje na 100 km/h za 3,2 s a na 80 % se dobíjí za méně než 5 minut

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 3. 2019
26
11
Zobrazit náhledy (26)
Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero Piëch Mark Zero
Piëch Mark Zero patřil mezi předem ohlášené premiéry letošního autosalonu v Ženevě. Společnost Piëch Automotive svůj slib splnila a odhalila ve Švýcarsku atraktivní elektrické GT, které zaujme svými výkony.

Piëch Mark Zero je prvním vozem mladé švýcarsko-německé společnosti Piëch Automotive, za jejímž vznikem stojí Töni Piëch a Rea Stark Rajcic. První informace o tomto voze byly uvolněny jen několik dnů před zahájením autosalonu v Ženevě a jeho kompletní odhalení se odehrálo až tam.

Novinka značky, jejímž zakladatelem je syn Ferdinanda Piëcha a zároveň pravnuk Ferdinanda Porsche (1875-1951), svými liniemi nadchne především milovníky tradičních linií ve stylu britských a italských sportovních vozů. Samotná společnost přiznává, že inspirací byl i Jaguar E-Type a Ferrari 250 GTO, což jsou jedny z nejslavnějších sportovních šedesátých let dvacátého století.

Piëch Mark Zero ovšem mnohem více pozornosti než svým designem přitahuje svým pohonným systémem. Ten je čistě elektrický a využívá blíže nespecifikovaný nový typ akumulátorů, jejichž dodavatelem je společnost Desten Group Ltd. z Hongkongu.

Nové akumulátory se mají při nabíjení i při vybíjení jen minimálně zahřívat a na 80 % jejich kapacity je lze dobít za pouhé čtyři minuty a čtyřicet sekund. Vedle extrémně krátkého času nabíjení se pak mohou tyto akumulátory pochlubit i skutečností, že si díky minimálnímu zahřívání vystačí jen s chlazením vzduchem, což se pozitivně projevuje na jejich hmotnosti.

Piëch Mark Zero s rozvorem náprav 2620 mm, celkovou délkou 4432 mm, šířkou 1991 mm a výškou 1250 mm se i díky použitému typu akumulátorů pyšní na elektromobil příznivou hmotností 1800 kg. K pohonu přitom využívá trojici elektromotoru, z nichž je jeden o výkonu 150 kW umístěn u přední nápravy a dva s výkonem po 150 kW pak u zadní nápravy.

Elektrické GT má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosahovat maximální rychlosti 250 km/h. Dojezd na jedno nabití se má podle WLTP pohybovat kolem 500 km. Jízdní vlastnosti mají být údajně velmi blízké sportovním automobilům s pohonem zadních kol, na čemž má mít svůj podíl i umístění akumulátorů do prostoru středového tunelu mezi sedadly a k zadní nápravě.

Základem modelu Mark Zero, jehož prodej se údajně může rozběhnout zhruba do tří let, pak má být modulární platforma, na níž hodlá společnost Piëch Automotive stavět vedle sportovního kupé i čtyřmístný sedan a SUV. Zároveň chce mladá švýcarská firma tuto platformu nabízet i dalším společnostem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Mne nepeijde nic svetoborneho
Moik
| 8. 3. 2019
na tom udelat 2,5t vazici auto s baterii o kapacite 100kwh za 3 miliony a dalsi mega na nem prodelat. Ani dnes ani v roce 2012. Ostatne Peugeot 106 to ume ca 86. Co mi prijde extra, je udelat to a nezkrachovat ani nezit z externich penez. Fandim Tesle ale tyhle slaboduche zaslepene komentare jen kzi Tesle pověst.
Avatar - elektrikar
Nabíjací výkon bude okolo 1 megaWatt-u
elektrikar
| 8. 3. 2019
Ano, to odpovídá konstantnímu proudu 2500A při 400V. V podstatě je z toho jasné, že pan redaktor toho ve škole moc nepobral. Na základní škole ve fyzice učí, že tepelný ztrátový výkon je roven P = R.I^2. Pokud by se baterie skládala ze 7500 článků, tak máme proud 33A na jeden 4V článek >:D. To znamená ztrátový výkon ve formě tepla 110W/ článek při odporu 0,1Ohm.

To znamená, že z té baterie by muselo být odváděno 825kW tepla a pouze 175kW by bylo použito k nabíjení >:D >:D
Avatar - elektrikar
Cokoli
elektrikar
| 8. 3. 2019
Ten článěk je jako takový blbost a firmě Piëch také nevěřím.

Reálně pochybuju, že by se někomu podařilo nabít baterii 0%-90% SoC (bez ohledu na kapacitu) pod 45 minut. Teď nemyslím "špičkový" výkon 350kW a další mystifikace.

Co jsem chtěl říčt je, že značky VW, Audi, Porsche, BMW, Volvo atd. se teprve po 7 letech snaží najít odpověď na technologii z roku 2012.

A znovu zopakuju to, co tvrdím stále dokola. Kdo nemá kde nabíjet přes noc, pro toho je BEV hloupost a ať si koupí diesel/benzín/cng. Kdo tu možnost má a může nabíjet u domku, pro toho je BEV ultimátní stroj.

Také si přečti původní příspěvek Fickroc na který jsem reagoval, doporučuji pasáž:
"Tak tak Mirdo, je těch holubů na střeše nějak moc.
A těch vrabeců v hrsti moc nejni..."

Už ti to docvaklo? :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
Cokoli
Jerry.Gunman
| 8. 3. 2019
400 km dojezdu elektromobilu "natankovaných" za méně, než 5 minut - a vemeno, který si tu hraje na elektrického odborníka, nad touto evidentní technologickou absurditou tady vlhne blahem...

Strécu "elektrikářu", jestli tvé schopnosti odpovídají tomu, jak se zde projevuješ, možná by bylo dobré, aby sis objednal kvalifikovaného odborníka i na výměnu monočlánku do budíku či elektrické svítilny, ty hlavo jedna hloupě blábolící.

Až firma Piëch dokončí vývoj a rozjede masovou výrobu a prodej tohoto vozu, mám pro ně další nápady, kam by mohli napřít svůj nevšení vynálezecký um:
- protitanková / protipevnostní pistole v ráži 22 LR
- laserový meč - klidně i pro Dart Vadera
- strategická jaderná ponorka vyrobená z lisovaného neklíženého papíru
- supersonický stíhač 9. generace vyrobené ze sušené chlévské mrvy
a zopár dalších :-)
Nabíjací výkon bude okolo 1 megaWatt-u
dzozifko
| 8. 3. 2019
80 % nabitie batérií pri dojazde cca 500 km znamená asi 80 kWh. A to všetko za 4 minúty 40 sekúnd, to jest 280 sekúnd. To sa rovná 280/3600 hodiny = 0,0777778 hod. Výkon nabíjania je potom cca 80/ 0,777778 = 1.028 kW.
O 10-15 rokov by takýto nabíjací výkon mohol byť štandardom, ak by sa batérie vyrábali na báze superkondenzátorov. Energia by uložená aj v superkondenzátoroch v autách a aj na nabíjacej stanici, a tak by tieto nabíjačky nezaťažovali rozvodnú sieť nepravidelnými, ale zato veľkými odbermi...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku