Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSubaru reaguje na slabé prodeje Levorgu jeho faceliftem. Prý byl až moc sportovní
96 komentářů
Mino 1
To si robia *? So zrýchlením 0-100 za 8,9 a maximálkou 210 km/h? Veď to dnes dáva hociaký kompakt s 1,4 turbobenzínom a tie nikto pri takejto dynamike neoznačí za športové. V Subaru asi niečo hulili.
Šak ty motory mají podobné koně, tak co bys jako chtěl? Aby to jelo jako VRX? 😉
Tu ide o princíp, či ti dynamike bežnej 1,4t príde ako :moc športová"?
Inak z aktuálnej recenzie Imprezy na autoe😜resse:
Neither of the engines are particularly powerful – and the CVT does its best to blunt the performance.
The 1.6-litre version feels very lethargic, especially when climbing hills. The 12.4 seconds it takes to sprint from 0-62mph only tells half the story – this car can feel painfully slow. The top speed is 112mph. Things are slightly better in the 2.0-litre version.
The key to getting the best out of the Subaru Impreza is to approach the CVT transmission with a light foot. Anything resembling a hard press on the accelerator pedal will result in lots of noise and very little action.
Inak z aktuálnej recenzie Imprezy na autoe😜resse:
Neither of the engines are particularly powerful – and the CVT does its best to blunt the performance.
The 1.6-litre version feels very lethargic, especially when climbing hills. The 12.4 seconds it takes to sprint from 0-62mph only tells half the story – this car can feel painfully slow. The top speed is 112mph. Things are slightly better in the 2.0-litre version.
The key to getting the best out of the Subaru Impreza is to approach the CVT transmission with a light foot. Anything resembling a hard press on the accelerator pedal will result in lots of noise and very little action.
No dobře, nebo ty jsi věřil od začátku marketingu Subaru, že Levorg je sportovní? Tady přece jednoznačně hraje Subaru o ukrojení koláče z mainsreamu.
A tak... věřil jsem, že to bylo auto s nadstandardními jízdními vlastnostmi a že jízda byla hlavní argument pro koupi Levorgu.
ECU je nastaveno tak, aby vůz splňoval zkkuurrvveené EURO normy, nic jiného v tom nehledej. CVT je pro tento případ nejpoužitelnější převodovka.
Ne, nemusi to jezdit jako WRX. Ale vzhledem k tomu, ze to ma CVT a 4x4m je to tezky jak krava a tudiz to s jakymkoliv horsim motorem nez s tou 1,6T pojede tragicky.
Argument, ze je to vetsine lidi jedno je naprosto lichy, staci se podivat na moje.auto.cz (treba) kolik lidi tam jak vybira a porovnava a studuje brozury a ceny atd.
Dnes to dela skoro kazdy, protoze nabidka cehokoliv je velka a lidi se naucili "vybirat".
O subaru s timto motorem zavadi malokdo a je to tak dobre. Meli by se tam u nich na centrale fakt trochu probrat....
Az se prozenu kolem (doslova) v Dusteru 1,3 TCe za pulku ceny, tak to uz bude fakt na pousmati.
Argument, ze je to vetsine lidi jedno je naprosto lichy, staci se podivat na moje.auto.cz (treba) kolik lidi tam jak vybira a porovnava a studuje brozury a ceny atd.
Dnes to dela skoro kazdy, protoze nabidka cehokoliv je velka a lidi se naucili "vybirat".
O subaru s timto motorem zavadi malokdo a je to tak dobre. Meli by se tam u nich na centrale fakt trochu probrat....
Az se prozenu kolem (doslova) v Dusteru 1,3 TCe za pulku ceny, tak to uz bude fakt na pousmati.
Prezenies sa, do najblizes zatacky. Toto milujem, tycho priamociarovych pretekarov. Ktori vidia dve cisla a hned maju o aute jasno.
westeros
Kdyz to srovnam treba s KIA Ceed SW, ktera ma vice vnitrniho prostoru a lepsi jizdni dynamiku, tak tezko obhajovat 200 tisic navic za 4x4 a zaslou slavu znacky Subaru. (ted si pripadam jak topper)
Ano, bohužel, je to tak.. Jsem subarista a pomalu už nemám co vybírat. Už Levorg s 1.6T se mi zdál slabší (WRX bych bral všemi deseti - neprodával se, WRX STi byl už moc na normální ježdění a cena taky ne moc lidová), teď opravdu nevím, co koupit. Ještě to XVéčko s 2.0 se mi zdálo docela dobré, ale zase tam nebyla volba na "S", tedy sportovní (rozuměj, "normální") mód. Teď s eBoxerem tam ta volba je (spolu s "EV"), ale bojím se bojím, že to bude zase trošku přiškrcené. A parametry, které jsou u eBoxera uvedené, jsou dost žalostné (udávají se pouze pro motor, nepřičítají vůbec elektromotor). Ale k XVéčku by tedy ještě šlo, ale k většímu Foresteru už je to málo. Myslím, že začíná být trochu problém permanentní AWD (spotřeba), ale Subaru od toho nemůže z podstaty ustoupit. Takže zatím vidím stěhování do USA, v Evropě se improvizuje. Ale co dál? Myslím, že Subaru se z Evropy stáhne (v zájmu pudu sebezáchovy). eBoxer je jen další zoufalá akce na zachování 2.0. Možná, že nás něčím Subaru překvapí, ale s heslem permanentní symetrický AWD to bude těžké (i elektrospotřeba se bude sledovat...).
Myslím že od permanentních 4x4 Subaru ustoupilo už dávno. Mezinápravovou spojku namísto diferenciálu používá už roky
Rofl - tym minuskarom, tak teda naopak - moze o tom pisat zasadne len kym sa tym neodvezie
Beefcake
"Podle v Ženevě prezentovaných parametrů zrychlí z 0-100 km/h za 11,7 sekundy a jede maximální rychlostí 195 km/h" - to sa mi nezda - to su v podstate presne parametre Forestera.
curwasportiva
Tady ten oteplovaci trend, ktery Subaru nastoupilo, znacku zabije. Konec manualu, navic nahrazebe variatorem. Nove Subaru navic prisly on svuj tradicni symetricky AWD system. Znacka se zrekla sveho odkazu, historie a zdegenerovala do slunickoveho mainstreamu. Ja uz bych si Subaru nekoupil, jedine WRX, STi.
Omg, to su kecy. Sym. AWD je tam stale, pretoze to znamena trochu nieco ine, ako si myslia internetovi chytrolini.
To "slunickoveho" hovori za vsetko.
To "slunickoveho" hovori za vsetko.
Sorry, je mi jasné, že jako pro Subaristu je to těžké přijmout, ale je to tak. Subaru už posledních deset let ustupuje od akcentace sportovní stránky svých aut a hlavně v Sev. Americe se prezentují jako rodinná značka zaměřená na ekologii a bezpečnost.
STi a BRZ se stávájí okrajovou záležitostí a úpřimě, jsem hodně překvapený, že něco podobného ještě vyrábí, ale asi ani to nebudu dlouho trvat...
A jestli ti přijde systém AWD, kde diferenciál nahradila vícelamelová spojka, jako to stejné, tak jsem asi chytrolín...
STi a BRZ se stávájí okrajovou záležitostí a úpřimě, jsem hodně překvapený, že něco podobného ještě vyrábí, ale asi ani to nebudu dlouho trvat...
A jestli ti přijde systém AWD, kde diferenciál nahradila vícelamelová spojka, jako to stejné, tak jsem asi chytrolín...
Evidentne si stale nepochopil, ze ci je v aute diferencial nema nic spolocne s tym, ze ide o sym.AWD.
A mimochodom aj ten diferencial ma svoje nevyhody, hoci na ceste s dobrym povrchom je lepsi.
A pokial ma Subaru BRZ a STI, tak je to percentualne vyznamny podiel sportovych modelov - nevidim ziadny problem.
A mimochodom aj ten diferencial ma svoje nevyhody, hoci na ceste s dobrym povrchom je lepsi.
A pokial ma Subaru BRZ a STI, tak je to percentualne vyznamny podiel sportovych modelov - nevidim ziadny problem.
Arese
...jinak si tak absurdní úpravy modelu nelze vysvětlit! A taková to bývala řidičsky super značka! 8-s 8-s 8-s
Naopak měli původní motor 1.6 T upravit na nové emise, doplnit manuální převodovkou a o 100 000 Kč zlevnit a to by viděli, jak by šly prodeje nahoru! 8-s
Naopak měli původní motor 1.6 T upravit na nové emise, doplnit manuální převodovkou a o 100 000 Kč zlevnit a to by viděli, jak by šly prodeje nahoru! 8-s
Si zabudol na rucnu brzdu...
A potom by si si to nekupil opat. Rovnako ako dalsi bychari.
Tie auta su sofersky vyborne s kazdym motorom.
A potom by si si to nekupil opat. Rovnako ako dalsi bychari.
Tie auta su sofersky vyborne s kazdym motorom.
Hlavně takové auto nabízet v EU bez dieslu je blbost ! 😲
Souhlas. A to ne proto, že fandím dieselům, s diesely od Subaru zmizela jakákoli alternativa. A ve všech autech uječené CVT, respektive CVT ženoucí motory do vysokých otáček, kdy tyto vysoké otáčky ovšem nikdo neocení.
Paradoxně, CVT s dieselem fungovalo, protože pracovalo ve výrazně nižších otáčkách a více napodobovalo normální stupně řazení.
O spotřebě aut ženoucích benzín do vysokých otáček v kombinaci s 4x4 vůbec nebudu mluvit, tam byl diesel opět excelentní.
Paradoxně, CVT s dieselem fungovalo, protože pracovalo ve výrazně nižších otáčkách a více napodobovalo normální stupně řazení.
O spotřebě aut ženoucích benzín do vysokých otáček v kombinaci s 4x4 vůbec nebudu mluvit, tam byl diesel opět excelentní.
Upravit 1.6T na nové (zkkuurrvveené) emise asi nešlo. Proto tam dali, co tam dali....určitě z toho nemají velkou radost...... ;-\
Upravit jde všechno. Otázkou je, zda se to vyplatí a kolik lidí si takové auto koupí. Asi si Subaru umí líp spočítat, než vy, zda to vyjde nebo ne.
Nejlepší je, jak všichni brečí za zašlou slávou Subaru, ale nikdo by si to Subaru nekoupil...
Nejlepší je, jak všichni brečí za zašlou slávou Subaru, ale nikdo by si to Subaru nekoupil...
My jsme si do firmy koupili jak Subaru - Forester, tak Mazdu - 6. A kolega si dokonce koupili Toyobaru pro radost.
Já tedy nejsem ten případ >😁
Já tedy nejsem ten případ >😁
Mate este volne miesto ? 😄
Já mám prostě rád Japonce. Ale musí být v dieselu a 4x4.
Mazda je tedy ok, ovšem Mitsubishi tápe (diesely budou ale asi od Renaultu), počkáme.
Subaru vypadává, Toyota také, Hondu jsem nikdy neměl rád.
Nakonec to dopadne tak že koupíme tu Alfu co ukazovali v Ženevě ale musí být v dieselu, takže za 2 roky.
A pro sebe koketuji s Maserati, v dieselu to je 😄
Mazda je tedy ok, ovšem Mitsubishi tápe (diesely budou ale asi od Renaultu), počkáme.
Subaru vypadává, Toyota také, Hondu jsem nikdy neměl rád.
Nakonec to dopadne tak že koupíme tu Alfu co ukazovali v Ženevě ale musí být v dieselu, takže za 2 roky.
A pro sebe koketuji s Maserati, v dieselu to je 😄
suhlas... a okrem ineho je podla mna levorg uz pozierany aj novym XV-ckom v podobnej cene aj s podobnym razvorom ale daleko lepsou terennou priechodnostou lebo budme uprimni.. kto ozaj nahana litre ten si kupi uz rovno octavku kombi a nie levorga ... takze podla mna levorg je pozierany vlastnymi kuskami a to XV aj forester pri ktorych je skutocne dovod ist do subaru ( kvoli lepsej priechodnosti ) na rozdiel od levorgu ktory podla mna uz tolko "vyhod" zase nema a ani ten kufor sa na "skutocne" prakticke kombiky od konkurencie nechyta .. rovnako uzitocna hmotnost levorgu s cvt je na urovni miniauta ... k comu potom taketo kombi ze jo... takze aj za mna radsej nejake to XV alebo forester ked uz chciet subaru :yes:
Dnes je asi najviac propagovanym XV, ktore je fakt vyborne. Avsak cenovo sa uz blizi Foresteru a momentalne je naviac bez 2L.
Levorg ma tazku poziciu, lebo mu silne konkuruje Impreza. Ak by si nad nou neudrzal motorovu vyhodu, tak by bol aj napriek vacsiej velkosti asi nepredajny
Levorg ma tazku poziciu, lebo mu silne konkuruje Impreza. Ak by si nad nou neudrzal motorovu vyhodu, tak by bol aj napriek vacsiej velkosti asi nepredajny
Upřímně XV vypadá skvěle a i v hodnocení různým testerů boduje. Na co ale všichni poukazují je, že lineartronic zabíjí potenciál 2litru. A pak cena není adekvátní už vůbec, při pohledu do ceníku, kde je už jen dýchavičná 1.6 + CVT s použitelnou výbavou Comfort za 660tis kč - to je vážně dost velký úlet :no:
podľa mňa to bola taká úprava narýchlo z rozumu... Levorg ešte nie na novej SGP a aby model nevypadol s ponuky, dali osvedčený motor z Forestera
Vážne som zvedavý či bude ten nový 1.8T o ktorom sa hovorilo ako o náhrade 1.6DIT... a či nové STi dostane modif. 2.4T s Ascentu,, v US sa bude dávať aj do nového Outbacku a Legacy miesto H6
Vážne som zvedavý či bude ten nový 1.8T o ktorom sa hovorilo ako o náhrade 1.6DIT... a či nové STi dostane modif. 2.4T s Ascentu,, v US sa bude dávať aj do nového Outbacku a Legacy miesto H6
No bodaj by sa vyplatilo, keď ten motor bol až v jednom modeli. Teda viem len o Levorgu. Prečo ho nedostali Impreza a XV proste nepochopím. To by potom dokopy boli iné čísla.
Zkrátka jim vzhledem k prodejům vyšlo mnohem levnější tam vrazit dvoulitr ze zbytku modelové řady. Je to ale smutný downgrade.
twistedTSD
Nevím, zda už to tady proběhlo, ale z Imprezy a XV pro změnu dvoulitr vyřadili. Dynamické parametry XV končí zhruba na úrovni Citigo 1.0 MPI.
A nejhorší je, že to s tím Citigem není žádná nadsázka.
U Imprezy mají v ceníku "Legendární japonská ikona". Maximálka 180kmh, stovka za 12,4. Ale zase to má super podvozek, a ten je k tak dynamickému motoru nutností. 😐
U Imprezy mají v ceníku "Legendární japonská ikona". Maximálka 180kmh, stovka za 12,4. Ale zase to má super podvozek, a ten je k tak dynamickému motoru nutností. 😐
St.
Takže, z nadějného auta (Levorg), kam primárně patří dvoulitr (turbo),udělají Imprezu kombi. To je smutné...Šířily se zaručené zprávy, že bude 1.5 a 1.8 turbo. Myslím, že na tom něco bylo. Vše se asi stoplo. Do USA narychlo dali plug-in hybrid naroubovaný od Toyoty. Evropa se zatím a se zpožděním zatláskne pouze 1.6 a 2.0 pro všechna auta. 2.5 v Outbacku asi dlouho nevydrží. Myslím, že Subaru má už jedinou naději: buď opustit Evropu (což se prakticky děje), nebo se spojit s Toyotou, nebo oboje.
EU má teď přísnější emisní normy než US. V US na př. nemají WLTP.
Jenže WLTP není emisní norma, to je testovací procedura. Přičemž v USA mají EPA, ze kterého vychází ještě vyšší spotřeby než u WLTP.
Ano, není to emisní norma, ale dle ní se měří spotřeba a tím i emise. V US také ve výfuku "chybí" PPF. EPA není norma. Je to úřad na ochranu životního prostředí. A ano, v US je povolená spotřeba a tím i CO2 emise vyšší než v EU.
Emise CO2 potažmo spotřebu může mít auto v Evropě i v USA, jakou chce. Je jen dána nějaká maximální flotilová hodnota z prodaných kusů a nad ní se platí pokuty. Emisní norma Euro, kterou musí auto splňovat, aby se vůbec mohlo prodávat, emise CO2 nijak nezohledňuje.
Proč to pořád nechápeš..........?....
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Mně právě přijde, že v tom máte trochu zmatek vy. Napsal jste "EU má teď přísnější emisní normy než US. V US na př. nemají WLTP.", přitom emisní normy a testovací procedura jsou dvě různé věci.
voyo
Ani jeden z vas realne CVT asi nikdy nejazdil.
dokonca F1 sa tak bala CVTcky, ze ju zabanovala z pretekov. Williams s CVT porazal ostatne monoposty rozdielom par sekund F1.
nic lepsie ako CVT neexistuje. motor pracuje stale v optimalnych otackach nikde nestraca vykon pri preradovani. pohodlna jazda, ziadne trhanie sekanie
dokonca F1 sa tak bala CVTcky, ze ju zabanovala z pretekov. Williams s CVT porazal ostatne monoposty rozdielom par sekund F1.
nic lepsie ako CVT neexistuje. motor pracuje stale v optimalnych otackach nikde nestraca vykon pri preradovani. pohodlna jazda, ziadne trhanie sekanie
Já jsem měl CVT dvakrát. Nijak jsem netrpěl. Ale tvrdit, že není nic lepšího, může jen ten, co nejezdil v ničem jiným.
Beersheva
To auto zabila CVT převodovka s kombinací 1.6 benzín 125kw. A ten facelift není ani
facelift, volant a designové prvky ze starších modelů Subaru zůstaly. Zjevně upraví cílovku, zpět na starší konzrvativní řidiče, a stane se z toho hezký kombík bez dravosti. Průměrný kupec Subaru má 56 let, tenhle posun jim bude vyhovovat.
facelift, volant a designové prvky ze starších modelů Subaru zůstaly. Zjevně upraví cílovku, zpět na starší konzrvativní řidiče, a stane se z toho hezký kombík bez dravosti. Průměrný kupec Subaru má 56 let, tenhle posun jim bude vyhovovat.
Nějaký starší pán ze Švédska je asi tak jediný, koho bych si dokázal představit jako cílovou skupinu pro Levorg. Ale když jsem tam naposledy byl, tak tito pánové volili radši Škodovky.
Beefcake
Škoda, že Subaru prodávaná v zámoří s těmi zdejšími nesdílí motorizace.
Poděkuj EU a ekoteroristům.... >😒]
To můžeš klidně spojit, v EP v Bruselu je těhle lidí halda a rozhodují o něčem, o čem nemají ani páru a navíc jsou sluníčkářsky ambiciózní. Hlavně z jejich kapes to nejde, vždy to zaplatíme my, daňový poplatníci, ať chceme nebo ne... :no:
Tie linky sa tykaju konkretne Forestera, kde je jediny rozdiel 2L vs 2.5L.
A XV , kde je tiez len 2L a k tomu hybrid.
Inak 3.6L Outback je vdaka mensej vybave lacnejsi ako top 2.5. Bodaj by to aj tuto tak bolo. [odkaz]
A XV , kde je tiez len 2L a k tomu hybrid.
Inak 3.6L Outback je vdaka mensej vybave lacnejsi ako top 2.5. Bodaj by to aj tuto tak bolo. [odkaz]
mozgog
S tím nasávacím otvorem uprostřed kapoty bych si Levorga nekoupil, teď z toho začíná být pěkný kombík, i to komfortnější nastavení podvozku je dobré ... a pubáci co chtějí závodit na něj stejně nemaj, ti buď závodí ve služebních dodávkách anebo ať chodí na motokáry ... >😁
chytrak1
Chyba je úplně jinde. A sice v tom ze Subaru chce prodávat auta draze ale nikde to na nich není vidět. Pro běžného uživatele nemá smysl koupit si symetrickal awd když 4motion udělá stejnou práci a navíc s tím získá hezky interiér v příjemném aute. U Subaru vůbec neodhadli, ze k drahý technice kterou mají, je třeba přidat odpovídající materiály a pracovat na image. Kdyby levorg byl premiovka od značky pro individualisty a ne obyčejný mainstreem prodával by se jinak. Aneb měli udělat to co audi před třiceti lety a tlačit tu značku nahoru do prémie. Ale oni to nepochopili. A tak prodají 90 kombiku levorg na trhu, který kombiky miluje.
Nová verze: 195km/h, 11.7s 0-100, 7.2l na 100
To vypadá docela smutně 😒
To mas skoro tych 100tisic....
Inak som celkom zvedavý, ako toto miestni fanúšikovia SUbaru obhája. Pri CVT to hájili Eye-sightom a bezpečnosťou, ako obhája "prílišnú športovosť" a dramatický pokles dynamiky? Tiež bezpečnosťou? >😒]
Limit je 95g/km, penále je 95€ za gram nad limit, 100g = 9500€ = cca. 250.000Kč za jedno auto se spotřebou 8l/100 (řádově).
Čili v reakci na to píšu, že v článku je jako důvod e😜licitně uvedena emisní norma Euro 6d-TEMP a že ta spotřebu (emise CO2) nijak nereguluje. Stanovuje limity na CO, HC, NOx a PM. Přičemž s předchodem na 6d-TEMP se ty stávající limity nijak nemění, ale zavádí se povinnost plnit RDE s nějakou definovanou odchylkou NOx a PM od udávaných hodnot změřených ve WLTP. Čili v Subaru zřejmě měli důvody si myslet, že ten přeplňovaný motor by bez úprav v RDE některý z těch dvou sledovaných ukazatelů nesplnil.