Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru reaguje na slabé prodeje Levorgu jeho faceliftem. Prý byl až moc sportovní

David Bureš
Diskuze (98)
Kompaktní kombík od Subaru se v rámci faceliftu dočkal především nového motoru. Přeplňovanou šestnáctistovku nahrazuje atmosférický dvoulitr.

Subaru je na letošním ženevském autosalonu velice činné. Evropským zákazníkům tam poprvé ukazuje novou generaci Foresteru, představuje nový hybridní systém e-Boxer a chlubí se studií Viziv Adrenaline Concept, která je vizí budoucího designu značky. A aby toho nebylo málo, na výstavě se prezentuje i modernizovaný Levorg.

Jak už jsme psali dříve, facelift Levorgu poznáte především podle nové kapoty, v níž už chybí chladicí otvor jako dosud. V útrobách totiž místo dosavadní přeplňované šestnáctistovky o výkonu 125 kW pracuje atmosférický dvoulitr se 110 kW.

Důvodem jsou emisní normy. Subaru se rozhodlo neupravovat stávající turbo agregát podle nadcházejících nových pravidel Euro 6d-TEMP, platných od letošního září, ale raději ho nahradilo motorem FB20 z Foresteru. Spárován bude opět výhradně z převodovkou Lineartronic jako dosavadní agregát.

Modernizovaný Levorg tak bude značně pomalejší než předchůdce. Podle v Ženevě prezentovaných parametrů zrychlí z 0-100 km/h za 11,7 sekundy a jede maximální rychlostí 195 km/h, zatímco s turbomotorem zvládne být na stovce za 8,9 sekundy a jede nejvýše 210 km/h.

Subaru Levorg – srovnání technických dat nového motoru se stávajícím
Motor2.0 Atmo.1.6 Turbo
Roky prodeje2019-2015-2019
Emisní normaEuro 6d-TEMPEuro 6c
Zdvihový objem [cm3]19951600
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]110/6200125/4800-5600
Točivý moment [N.m/min]198/4200250/1800-4800
PřevodovkaCVTCVT
Max. rychlost [km/h]195210
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,78,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,0

Automobilka přitom tvrdí, že reagovala na slabé prodeje vozu, kterého se třeba letos v lednu prodalo jen 90 kousků po celé Evropě. „S Levorgem jsme udělali špatný krok a udělali ho příliš extrémní, příliš sportovní. Pro naše zákazníky zkrátka nebylo vhodné,“ tvrdí Torbjorn Lillrud z britského zastoupení Subaru.

Podvozek Levorgu byl přitom odbornou veřejností převážně chválen, hlavně kvůli vynikajícím jízdním vlastnostem. Zákazníkům to ale podle všeho nevyhovovalo, a tak Subaru udělá další krok od své slavné sportovní minulosti.

Modernizovaný Levorg je tak komfortněji laděn než dosavadní provedení. Součástí změn je vedle slabšího agregátu s pohodověji naladěnou převodovkou také pohodlněji naladěný podvozek. Subaru také vyzdvihuje kvalitnější interiér. Tak snad tyto úpravy zákazníky zaujmou!

David Bureš
Diskuze (98)

Doporučujeme

13. 3. 2019 13:14
Chybou Levorgu je automat
Chybou Levorgu je skutečnost, že v Evropě je dostupný pouze s automatem.
Avatar - feroj
12. 3. 2019 14:15
Re: U Subaru už totálně zblbli...
podľa mňa to bola taká úprava narýchlo z rozumu... Levorg ešte nie na novej SGP a aby model nevypadol s ponuky, dali osvedčený motor z Forestera

Vážne som zvedavý či bude ten nový 1.8T o ktorom sa hovorilo ako o náhrade 1.6DIT... a či nové STi dostane modif. 2.4T s Ascentu,, v US sa bude dávať aj do nového Outbacku a Legacy miesto H6
Avatar - Beefcake
10. 3. 2019 12:33
Re: Nie vsade maju predsudky
Tie linky sa tykaju konkretne Forestera, kde je jediny rozdiel 2L vs 2.5L.
A XV , kde je tiez len 2L a k tomu hybrid.
Inak 3.6L Outback je vdaka mensej vybave lacnejsi ako top 2.5. Bodaj by to aj tuto tak bolo. [odkaz]
10. 3. 2019 06:44
Re: Subaru zaspalo?
Ne, nevím, na co poukazujete tím, že srovnáváte emisní normy u nás a v USA a k tomu přidáte tvrzení, že "V US na př. nemají WLTP". Když mi to vysvětlíte, budu rád.
Avatar - praděda7
9. 3. 2019 18:32
Re: Subaru zaspalo?
Vidím, že nechceš rozumět tomu, na co poukazuji.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]