Subaru reaguje na slabé prodeje Levorgu jeho faceliftem. Prý byl až moc sportovní
Subaru je na letošním ženevském autosalonu velice činné. Evropským zákazníkům tam poprvé ukazuje novou generaci Foresteru, představuje nový hybridní systém e-Boxer a chlubí se studií Viziv Adrenaline Concept, která je vizí budoucího designu značky. A aby toho nebylo málo, na výstavě se prezentuje i modernizovaný Levorg.
Jak už jsme psali dříve, facelift Levorgu poznáte především podle nové kapoty, v níž už chybí chladicí otvor jako dosud. V útrobách totiž místo dosavadní přeplňované šestnáctistovky o výkonu 125 kW pracuje atmosférický dvoulitr se 110 kW.
Důvodem jsou emisní normy. Subaru se rozhodlo neupravovat stávající turbo agregát podle nadcházejících nových pravidel Euro 6d-TEMP, platných od letošního září, ale raději ho nahradilo motorem FB20 z Foresteru. Spárován bude opět výhradně z převodovkou Lineartronic jako dosavadní agregát.
Modernizovaný Levorg tak bude značně pomalejší než předchůdce. Podle v Ženevě prezentovaných parametrů zrychlí z 0-100 km/h za 11,7 sekundy a jede maximální rychlostí 195 km/h, zatímco s turbomotorem zvládne být na stovce za 8,9 sekundy a jede nejvýše 210 km/h.
Subaru Levorg – srovnání technických dat nového motoru se stávajícím | ||
Motor | 2.0 Atmo. | 1.6 Turbo |
Roky prodeje | 2019- | 2015-2019 |
Emisní norma | Euro 6d-TEMP | Euro 6c |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1600 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/6200 | 125/4800-5600 |
Točivý moment [N.m/min] | 198/4200 | 250/1800-4800 |
Převodovka | CVT | CVT |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 8,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 | 7,0 |
Automobilka přitom tvrdí, že reagovala na slabé prodeje vozu, kterého se třeba letos v lednu prodalo jen 90 kousků po celé Evropě. „S Levorgem jsme udělali špatný krok a udělali ho příliš extrémní, příliš sportovní. Pro naše zákazníky zkrátka nebylo vhodné,“ tvrdí Torbjorn Lillrud z britského zastoupení Subaru.
Podvozek Levorgu byl přitom odbornou veřejností převážně chválen, hlavně kvůli vynikajícím jízdním vlastnostem. Zákazníkům to ale podle všeho nevyhovovalo, a tak Subaru udělá další krok od své slavné sportovní minulosti.
Modernizovaný Levorg je tak komfortněji laděn než dosavadní provedení. Součástí změn je vedle slabšího agregátu s pohodověji naladěnou převodovkou také pohodlněji naladěný podvozek. Subaru také vyzdvihuje kvalitnější interiér. Tak snad tyto úpravy zákazníky zaujmou!