Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Koupená ojetina nedojela ani domů: Jak je to se zárukami u bazarovek?

20 komentářů

ProchyTom
Z toho plyne * se na kolotočáře z bazaru
VŘSDR
Z titulku a z úvodní fotky jsem myslel, že řeč je o ženě
Avatar - eLzyx
eLzyx
Kupoval jsem ojetinu u NH Car na Strahově. Plně oservisované auto v autorizáku (jiný než NH Car) a nedojelo ani domů. A to v tom autě byly zainvestovány statisíce (nová automatka, nový haldex, nová ložiska, poloosy). Takže jsem to nechal odtáhnout do jiného autorizáku, kde zjistili, že je motor zadřený na klice. NH Car jsem o skutečnosti informoval a dal jim na výběr - buďto podstatná sleva, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Vybrali si vrácení peněz, auto si na svoje náklady převezli z autorizáku k sobě, já už ho vícekrát neviděl (až v inzerátu když ho prodával jeden kovošrot - paradoxně za tu samou cenu jako jsem ho koupil já, akorát již se zdechlým motorem). Takže když kupujete u normálních prodejců, tak to jde i bez právníků.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
§ 2161 odst. 2 OZ

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

TEDY BĚHEM PRVNÍCH 6 MĚSÍCŮ NEMUSÍ KUPUJÍCÍ PROKAZOVAT VŮBEC NIC!!! NAOPAK PRODÁVAJÍCÍ MUSÍ PROKÁZAT, ŽE VADA BYLA JIŽ PŘI PRODEJI.

Stejně tak zkrácení odpovědnosti za vady. Zde platí, že lze sjednat zkrácení. Ale na max. polovinu zákonné doby. Pokud je zkrácení vyšší, použije se polovina zákonné doby.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A netýká se náhodou ten paragraf jen nového zboží?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. U nového zboží máš záruku za jakost.
Reco
Pozeram, ze u Vas je to teda divoke. Kazdopadne AAA sa riadi obchodnym zakonnikom, nie obcianskym, preto (asi) hovoria dobre, ale nejako som to neskumal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysl. AAA prodává FO a vztahy se řídí OZ 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
V CR od roku 2014 mame pouze "novy obcansky zakonik". Obecne je ochrana spotrebitele silnejsi nez ochrana podnikatelu.
Avatar - Lubos15
Lubos15
"ředitel AAA tvrdí", tak tohle mě pobavilo. Zrovna u nich nevyreklamuje nikdo nic. Ať je to zákoník ten, či ten. Když slyším jejich reklamu v rádiu, mám chuť ho vytrhnout z přístrojové desky. Vlastní zkušenost.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Odvolávat se na to, co říkájí Áčka je zcela plácnutí do vody. Když to áčkařovi bude sypat, bude tvrdit, že ji má paní Topolová zelenou. Když bude třeba, bude tvrdit, že byl včera na měsíci. V reklamně nebo tiském prohlášení mohou prohlašovat co chtějí. V momentě jakmile budeš mít problém, tak je to jenom a jenom tvůj problém. Protože za prvné, za druhé a za třetí. Je třeba vydělat za každou cenu, mít ostré lokty. Řídit se tím, co nevidím, to se nestalo. Co není zakázáno je povoleno a jiné. Samozřejmě si tam všichni nakupte, problém nemám, každý svého štěstí strůjcem.
Reco
Treba si precitat, co clovek podpisuje. A ak sa ti chce hladat, vysledky sudnych rozhodnuti v prospech novych majitelov najdes dost. Len mnoho ludi radsej mavne rukou, ponadavaju si ake su Acka a da to spravit prvemu Frantovi do garaze za par korun. Do aciek som siel zaniest svoje auto. Vyzbrojeny vsetkymi skusenostami z internetu sa nedostavilo vobec nic. jednoducho pozreli, pristup normalny, nafotili, polhodinku som sice cakal a nakoniec povedali cenu, ktoru som neakceptoval. Obratom mi volal "manazer", ktory to vybavoval a skusal nejake omacky, ale aj tak sme sa nedohodli a ze ak odidem, uz ani co mi ponukli platit nebude. So vsim vsudy som zabil asi 45 minut a nezazil ziadne nekorektne spravanie - tym netvrdim, ze to neexistuje, pretoze je toho privela na to, aby to nebola pravda. Avsak logicky nemoze mat kazdy zlu skusenost, inak by uz davno nefungovali. Potom si vsak clovek precita blog ako tento: [odkaz] a ak je 80% s takymto zmyslanim ani sa necudujem preco take veci koluju.
Niemand
Tebe príde korektné stiahnuť človeka tým, že po telefóne ti akceptujú cenu a potom otočia. Môj zážitok sa trochu podobá na ten popisovaný v blogu. A na rozdiel od teba ma stáli viac času. To, že vyvolávajú ako keby si predával posledné auto na svete, by som ešte akceptoval, ale zvyšok by šiel aspoň na SOI, ak by som si robil záznam telefonátu. Prvý pokus skončil čakaním bez obhliadky auta. Na môj dotaz, čo to toľko trvá mi povedali, že preberajú auta z iného zdroja(prišiel tam truck). Tato odpoveď zjavne vytočila viacerých lebo som nebol sám, čo odmietol ďalej čakať. Po ďalších telefonátoch kde ma uisťovali, že cena je OK ak je auto v dobrom stave som dal pokus číslo dva. Kde už auto obhliadli. Povedali mi, že auto super, ale že o tieto auta nie je záujem a strelil cenu o 30% nižšiu, tak sme sa rozlúčili. Za chvíľu telefonát s navýšením a moja odpoveď, že to je stále málo. Na čo mi povedali, že ak by som sa mal celú servisnú históriu, tak by sa dala nejaká cena a ta už bola pre mňa akceptovateľná. Tak som druhý deň volal, že servisnú históriu mám skompletovanú, ale nejak sme sa zase dostali na cenu o 600EUR nižšiu a tam moja komunikácia s AAA skončila.
Žiaľ so snáď ešte väčším chrapúnstvom som sa stretol v predajni Toyoty, kde som bral nové auto. Po obhliadke sme si dohodli cenu, žiaľ len ústne a pri preberaní auta ta cena zdevalvovala skoro o 2000EUR asi sa spoliehali na to, že ma to dostane pod tlak.
Toto bolo za 15 rokov jediné auto čo išlo mimo rodiny išlo o auto čo som kúpil ako prevádzačku a poctivo ho servisoval v autorizáku, kde som mal dobrú skúsenosť. Servis prebehol aj par týždňov pred predajom, aby som si overil stav a nepredával mačku vo vreci. Na vzdory tomu oba pokusy o predaj priekupníkovi skončili zlou skúsenosťou. Súkromne som ho predal bez väčších problémov.
Poznám aj človeka čo do Ačiek predal a asi po 5-6 hodinovom vyjednávaní si odniesol sumu, ktorá mu stačila, ale tam išlo o časovanú bombu, ktorú nechcel predávať priamo.
Reco
Je pravda, ze cez inzerat som mal nejaku cenu - ozvali sa okamzite, maju tam 100% robota. Kedze som cakal spekulacie, cenu som dal vyssiu, takze priestor som mal. Ak by auto nebolo zatazene leasingom, prisli by si pon. Nie teoreticky, proste by prisli inak by som nikam nechodil. O cene sa cez telefon bavit s nikym nebudem, ale povedali, ze ak pridem na pobocku - na dohodnuty konkretny termin a cas, tak to vedia vyriesit a cenove rozpetie mi povedal tiez ak auto bude OK. Nechcel som riesit dalsiu byrokraciu s leasingovkou + dalsie papiere (preto to pre mna malo zmysle aspon skusit, bolo by to hned bez natahovaciek) Takze auto bolo OK a zacali spekulovat, cim som povedal ze nie a skoro obratom volal ten "manazer". Uz pocas rozhovoru som odchadzal s autom, lebo som vedel, ze to nikam nebude viest. Ano zabil som cas, ale nemozem povedat, ze som mal nejaku zlu skusenost. Skor neutralnu. Lenze predaval som auto v 100% stave s tovarenskou zarukou. Ak tam sa vecsina ludi ide zbavit svojho vraku, ktory je ako sam hovoris casovana bomba, no necudujem sa, ze maju taky pristup. Ja nepopieram, ze su to odrbavaci a predajcovia uverov a stymto vedomim som tam aj siel. Ale nemozu mat vsetci len zlu skusenost, lebo by tam nikto nechodil a keby tam nikto nechodil tak asi mozu zavret kram nemyslis?
Niemand
Tak to by som bol zvedavý či by si poň reálne prišli, lebo mám pocit, že je to len ich ďalší manéver. U mňa s tým tiež začali, tak som im povedal, kde ma nájdu a na druhy deň volali s dákym argumentom prečo to pri tomto aute nejde. A bremeno tam nebolo žiadne. Sumu na nete som mal samozrejme aj ja vyššiu a osoba na telefóne sama otvorila diskusiu, že suma je akceptovateľná a potom klasické keci, ako by to auto potrebovali na predajni čo najskôr.
Pri tom množstve obchodov, tam určite budú aj také čo prebehli dobre. Ale ich taktika je nalákať a tlačiť do ludi blbosti, podobne ako sa predávajú hrnce dôchodcom. A väčšina ľudí sa nezvykne chváliť tým, že sa v slabej chvíľke nechali obtiahnuť
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zajímalo by mě, jak se ze zákona pohlíží na takové ty praktiky, že prodávající předloží smlouvu na "sbírku náhradních dílů," nebo označí vše za nefunkční a poškozené, což běžně dělá AAA.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nejspíš tak, že když jsi to podepsal, není se o čem bavit.
Ona má každá mince dvě strany. Čech si koupí ojetinu se čtvrt milionem km na hrbu, a když se na ní něco poláme, hned má prodávajícího za podvodníka.
Jiná věc je samozřejmě zánovní auto s 50tkm.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To chápu a sám bych nikdy ojetinu napřímo prodávat nechtěl, ale tohle mi přijde jako podezřele jednoduchý způsob, jak se zbavit zákonné povinnosti. Zvlášť v kombinaci s nátlakem, kterému jsou zákazníci v bazaru jako AAA vystaveni.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, mají svoje nátlakový finty nacvičený dobře.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle dělají v podstatě všichni (resp. neznám nikoho kdo by prodával "papírově zachovalou" ojetinu. Z jedné strany to můžeme mít za zlé. Z druhé strany lidi jsou opravdu * a jsou schopni na vylítané popelnici uplatňovat kde co...

Spíše je smutné, že se u nás vše stočilo do roviny "za vše může nekvalitní zákon", "hlavně drahý a kvalitní právník" atp. ...

Podle mě nelze jako bazarník fungovat poctivě. Resp. záleží na cenové hladině a na tom, jaké vozy bazarník prodává. Pokud se budeme bavit o zánovních vozech s doloženým původem, tam je to jiné.

Většina jsou ale "dovozy bez původu". A tam prostě člověk kupuje zajíce v pytli zákon nezákon. Problém je v tom, že lidi chcou ojetinu za pár kaček kde bude vše v cajku a bude mít "max. 150 tis. km"...
josef2911
Koupil jsem před cca 11 lety v plzni bazaru Toyota Celica 2.0 GT kolem sto tisíc.cesta z bazaru domů cca 60 km.pak přestala vystavovat spojka.domů jsem par km dojel bez spojky.volal bazar.ti přijeli s odtahem a odvezli.a nechali spojku vyměnit.o to by nešlo.ale když jsme s kamarádem viděli tu spojku rozsypanou.to byla fungl nová.ta v tom autě asi najela pár km.kamarád jinak 30 let dělá auta poznal že bude zadřená na klice.při těch otáčkách se to přidřelo a spojka se rozlétla na malé kousky.trval jsem na vracení peněz kvůli skryté vadě.no táhlo se to.a ve finále neměl nic.bazar zmizel ze dne na den.auto k ničemu a peníze v luftě.problém je že do motorů člověk nevidí.a co s tím kdo prováděl si může každý jen domýšlet vytáč.za studena nekvalitní olej neměnit olej pouze dolévat a pod.proto koupě ojetiny je v podstatě sázka do loterie.
honzafi
Obávám se, že dokud budou lidi tak hloupí, že do bazarů vůbec vkročí, nebude na světě dobře.
Avatar - O5kar
O5kar
Hloupý lidé? Kteří? Prodával jsem 2x ojeté auto. Vždy ve velice dobrém stavu přes soukromou inzerci. Ty pitomé bláboly, které jsem musel vždy poslouchat byly utrpením. První ojetinu jsem prodal v AAA za stejnou cenu, kterou jsem inzeroval, přitom za dvojnásobnou cenu, než mi nabízel prodejce nového auta protiúčtem. Oni ho tam prodali ještě o 50% dráž už druhý den. Říkal mi nový majitel. S tím druhým, (prodej přišel náhle s nutností), na kterém bylo vyměněno téměř vše opotřebitelné a porouchovatelné, stav 1A, to bylo podobné. Prodal jsem ho po 2 měsících inzerování, protože překáželo a to do ESA se značnou ztrátou. Oni ho tam za pár týdnů, teda rychleji, prodali za mnou původně soukromě inzerovanou cenu. Problém asi bude v tom, že oni mohou to auto dát na úvěr, takže ten blb tam ve skutečnosti zaplatí ještě víc, než by dal mně. A o tom to asi je.
PetrKnopp
V případě, že se budeme řídit článkem, který uvádí, že ojetina nedojela ani, domů. Pak nejlepší variantou jsou AAA auto. Nikde jinde jsem totiž neviděl, že by nabízeli 7 dnů na výměnu vozu bez otázek. A je to uvedeno i na jejich stránkách https😐/www.aaaauto.cz/…a-aut👋text.html?…

Je jasné, že i tohle bude mít nějaké omezení, jako třeba kolik můžete najet. Ale když se bude ojetina vracet na valníku, tak nic nenajede 😊