Společnost Tesla Motors odhalila novou modelovou řadu a ta se vydává ve stopách svých starších příbuzných. Navazuje na ně designem, technikou i uvedením na trh s několikaletým odstupem od vlastní premiéry.
Dojezd 450 km/h :D
Nevim, ale přijde mi to totožný jako model 3, z fotek mi přijde, že se to nedá nazvat ani pseudocrossover. Podobné jako jaguar i-pace, taky podle fotek člověk neví kam ho zařadit. Ale ten se odlišoval od ostatních modelů značky, tohle bych zařadil třeba jen jako karosářskou verzi modelu 3.
Raz mozno napises nieco zmysluplne ale ludia si to neprecitaju uz len kvoli tym debilnym smajlikom.. to ta ozaj tak bavia? :-)
Pred tym ako si pojdes kupit tu o dost lepsiu Audinu e-tron tak nezabudaj ze v realnom teste dosiahla o 23% vyssiu spotrebu ako vyrazne vacsi 7 miestny Model X, kedze je tazsia, ma horsiu aerodynamiku aj dynamiku pohonneho ustrojenstva, aj napriek vacsej baterii mala o 65km kratsi dojazd ako Model X >:D Na rozdiel od X, Model Y pouziva efektivnejsi motor s permanentnym magnetom a ma vyrazne nizsi aerodynamicky odpor, takze skoda vobec porovnavat s e-tronom :-) ..ale ponahlaj sa, pretoze Audi na kazdom kuse straca 3000€ a vyraba ho len na budenie eko dojmu ako to uz VAG zvykne.
Takze dobry kauf, ale pre Audi zly predaj ;-)
nj, jenže nezapomeň že když už člověk má 2+1mega na audinu [odkaz] ve výbavě [odkaz] tak ho nějaká trapná +23% spotřeba pár šprdlíků nezajímá ;-) Podstatný pro něho je vymakaný pohodlný evropský interijér [odkaz] s fíčurkama vo kterejch se tesle může jen zdát (krom 17" naštorc samozřejmě ;-) vo 40kkm větší záruka s možností prodloužení a doufejme dobrý poloosy ne jako u X Performance [odkaz] žejo :-) 3 vteřiny na 100kmh na zelenou jezdí jen šílenci 6s fpohodě stačí, co čas udělá s šílenejma falkonkama se teprve uvidí >:D každopádně ty si doma v garáži ani vedle u souseda nevopravíš ;-) no a je fakt že v Xksu jako v Audine se dopalice na zadních neflákneš narozdíl od S/3 tojo :-) no a dobíjení 150kW [odkaz] na IONITY [odkaz] už jde co říkáš ;-)
Prazdna nadrz/baterka mimo pumpy/nabijacky naserie tak isto bohaca ako chudobneho :-)
Model Y bude stat radovo menej ako e-tron a to je jeho zmysel, poskytnut ludom ktory to 2,1 mega nemaju dokonca este lepsi dojazd, lepsie zrychlenie, rychlejsie nabijanie 250kW a dve sedacky navyse.. to uz je myslim si velmi lakava ponuka pre ktoru vela ludi ozelie kvalitnejsi audi interier ktory sa ovladanim stale viac podoba Teslam..
Urcenia su jasne, e-tron je show-off koncept na ukazanie smerovania pre maly pocet bohacov (stratovejsia a pomalsia obdoba modelu S) a nemoze sa porovnavat s Modelom Y ktory je cash-cow masove EV s na dane vykony prijemnou cenou.
Predaje ukazu kto sa viac trafil do dopytu :-) ..len si na ne pockame dlhsie ako som ocakaval :-(
300 km dojezd že nestačí?? :-):-) no dobře tvoje Xkso dojede o 100 km dál a co? [odkaz] ;-) Model Y respektive přifouklá 3jka se nedá s E-Tronen [odkaz] kvalitativně rovnat přeci. Ten půlmega navíc za E-Tron [odkaz] je za odooooost lepší interiérový komfort evropskýho štýlu + 40kkm záruka ;-)
jo 250kW na superčerdžru dobrý ale říkám půlhodinka 150kW na ionyty není nijak strašný
ano Urcenia su jasne : Y [odkaz] je rychlospich jak opravit rozměry debilní 3jky [odkaz] s kufrem a nejspíš pokles zájmu a kompromis kastle jak to rychle vyrobit na stávajících linkách jenže zapoměli na kliky ;-) E-Tron [odkaz] je parádní evropská kára, sice nemá 17cku naštorc ale furt lepší kvalitní palubovka jak 15ckovej tablet na kolečkách [odkaz] [odkaz] >:D >:D
StenLi prober se, lidi netouží po 2x dražším autě s 2x menší užitnou hodnotou a už vůbec ne trávit 3/4 hodiny u nabíječky. Dojezd u elektromobilu je jen číslo na papíře, s realitou nemá nic společného... Stačí když ho plně naložíš, zapneš rádio, klimu nebo topení, posadíš do něj 4 lidi a nedej bože, kdyby si chtěl dovézt z hobby marketu na přívěsu ( jak je na venkově nebo když jedeš na chalupu ), tak si mimo.
Normální auto člověka “neobtěžuje” prodlužkou, zajedeš k pumpě a za 5 minut jsi pryč s plnou bandou, v plné náloži žere o 1litr víc a to samé s vlekem, klimu nebo topení si pustíš kdy chceš, bez přemýšlení jestli dojedeš ;-)
Preber sa a zacni sa vzdelavat.. ak Model 3 rozdrvil v US predajoch vsetku konkurenciu a dokonca aj sucet predajov svojich nemeckych premiovych konkurentov tak to jasne ukazuje po com ludia tuzia :-) alebo im posli mail so svojimi namietkami a zisteniami ako cloveka co EV nikdy nevlastnil >:D mozno len o tom nevedia :-)
Normalne EV cloveka s domom neobtazuje pravidelnym jazdenim na pumpu, dojazd si doplni pohodlne doma a nasobne lacnejsie raz za tyzden ak spada do priemeru co je 60km denne ;)
Mne ani vyrobcom EV nemoze byt tvoj nazor ukradnutejsi :-) kedze mna nezaujimas a automobilky tiez nie, kedze nestihaju pokryt dopyt po EV. ;)
Podla mna rozdrtil vsetku konkurenciu obrazne povedane jednorazovo.Naplni sa predobjednavkovy osial a TM3 zacne padat.Ak sme pri cislach ,tak pozri si presne po com USA-ci tuzia.Dlheeee roky po sebe je to pick up F 150.Po takych autach v USA tuzia ;-)
Ak by si si v zivote kupoval Fiat 500 skus verziu Abarth.
Zaujimava kapesna raketa.
Skusil som aj 500e,ale ta ma strasne slaby dojazd.
Realne som mal co robit,aby som odjazdil aspon 100km.
Pri blaznivej jazde som ich vystavil po 60 km.
Mozno jednorazovo, uvidime, kedze ciel Tesly je akcelerovat nasadenie EV, predbehnutim etablovanych ICE v predajoch sa im to jednoznacne podarilo.. zaroven klasicke automobilky elektrifikuju stale viac svojich modelov a teda tomu zmensujucemu podielu ICE predajov pomozu sami..
Predobjednavky sa tak skoro nevycerpaju, zatial nepokryli ani jednu stvrtinu a vznikaju nove..
Najvacsie lakadlo 500e je nemecka technika, na rozdiel od Leafu aktivne chladena bateria, pekny dizaj, kompaktne rozmery, ale hlavne velmi nizka cena jazdeniek aj pod 10k. Hned ako budem mat dom kupujem a kedze moj denny najazd je skoro vzdy pod spominany priemer 60km bude mi jeho dojazd stacit az az. Ak pojdem dalej, sadnem do hybridu ;)
To mas pravdu,ze Tesle sa nemoze odopriet,ze navzdy zostane firmou,ktora stala za zrodom masivnejsieho predaja EV,ale kazda minca ma dve strany a aj v tomto pripade druha stana mince je,ze nebyt danovych ulav,dotacii tak by nikdy nebol predaj EV aut tak uspesny.Vid tlak EU na podporu predaja EV a jej zakazy,prikazy a podobne sracky,ktore EU produkuje.
V pripade 500e ked ti staci taky dojazd,tak nie je co riesit a 60 km das natom aj v zime s vypeckovanim kurenim.Nieco podobne riesim aj pre seba do mesta,ale ja potrebujem najazd aspon 200km a preto pockam na Hondu.Vyskusam a ked sa osvedci,tak bude to moj novy prirastok do rodiny aut.
A ked tak rozmyslam,nevyriesil bytvoj problem plug in hybrid?
Tak sa mi zda,ze niektore uz maju dojazd 60km a pritom ked pojdes na dlhsiu cenu tak mas vtom benzinovy motor.
Hmmm jasně, každý má doma garaž s nabíječkou - prober se, kde to žiješ? Vem si města, kde žije cca 60% populace, většina žije v bytových domech a parkuje na ulici. Hlavně každý má určitě volný 1mil Kč na elektromobil... ;-)
Představ si situaci jak nějaká rodina pojede ve verzi Performance kolem tuning srazu, a jen tak se staví na sprinty. Vytáhnou psa a kočku a dají si pár rozjezdu na zkoušku...
Aj ked bez prekvapka v podobe pickupu ,konecne je ponuka Tesly S3XY :-) ..ale predaj mohol zacat aj skor ako jesen 2020 kedze do konca roka ma byt aj Giga1 aj Giga3 schopna vyrabat Model3/Y.
Stenli mam pocit,ze Y spadol do priemeru a zacina byt Tesla tazko okukana zalezitost.
Uz aj Hybridaci ked nejasaju nad Y ,tak to uz je co povedat,ale necudujem sa im.
Uz ked pride Y na trh uz bude mat v EU vacsiu konkurenciu a uz to bude ako niekto pise na Hybride len americka alternativa k EU elektromobilom.
Dovolim si nesuhlasit. Ktorym parametrom ma byt Model Y v priemere? Naopak, nema konkurenciu, dnes je s nim v triede jedine tak i-Pace a ten mu nekonkuruje ani dojazdom ani vykonom ani cenou. Momentalne kazdy z Tesla modelov je lider vo svojej triede medzi EV co sa specifikacii tyka.
Avsak ak je uvedenie planovane naozaj az na jesen 2020, tak situacia s konkurenciou moze byt vtedy odlisna.
Myslel som do priemeru dizajnu modelov,ktore Tesla vyraba.Proste je okukany a uz nevzbudzuje take nadsenie ako starsie modeli Tesiel.
Vykonove parametre a dojazdove su ako pises momentalne na vrchole.
To ze nema dnes Y konkurenciu to je tiez pravda,kedze sa nevyraba a dlho sa este vyrabat nebude. ;-)
Takze I-pace nema momentalne konkurenciu a v roku 2021 ked pride Y na trh EU moze mat I-pace uplne rovnake vykonove a dojazdove hodnoty ako Y.
A ako pises nizsie uz nikto nevie aka situacia bude na trhu co sa tyka ostatnej konkurencie ked pride oficialne na trh Y.
Inac,co hovoris na to EV od Picha a vraj jeho prevratove baterky co sa nabitie tyka?
Realita ci fikcia?
Tak dizajn je subjektivny, ak si Tesla chce udrzat naskok pred konkurenciou co najdlhsie, musi zdielat s Modelom 3 co najviac komponentov. Pri zatial nevidanom zaujme o Model 3 by bola hlupost vyrazne menit dizajn ked hlavna odlisnost crossoveru je vo vyssom posede a komforntejsom na/vy-stupovani.
Mark Zero je (dalsie) papierove auto a papier znesie vela. Podla specifikacii to vyzera bud na solid state bateriu (SSB) alebo superkondenzatory.. kym to realne naukazu tak nema vyznam o tom diskutovat, radim ich medzi mnohych dlhodobych oznamovatelov prelomu na poli baterii, vsak pan slubotechna a zlodej napadov Fisker nosi SSB vo vrecku uz nejaky ten cas, len na nu este nic nepripojil. Tesla tiez nespi a s Panasonicom a Maxwellom vymyslaju nove veci, osobne si myslim ze k SSB je najblizsie Samsung a BMW+Toyota, ale pred 2025 si podla mna nikto EV s SSB nekupi.. Skor sa cudujem ze nastup kondenzatorov je tak pomaly. Dnesne EV maju velmi vykonne motory ale rekuperacia pri prudkom brzdeni pri sportovej jazde nedovoluje vyuzit ich plny generatorovy vykon pretoze sa nema kam ulozit. S kondenzatormi by sa dalo velkym skokomo priblizit k perpetum mobile. Osobne som uz davno ocakaval prototypy cisto kondenzatorovych aut ktore nabiju, pustia na okruh a budu schopne maximalnym tempom prejst niekolko kol, potom uz len skombinovat s radovo mensou baterkou ako v dnesnych EV hypersportoch.
Je zbytocne riesit s cim si konkuruje ked pride na trh tak o 2 roky. Lacnejsia verzia este neskor.
Az na trhu bude, tak sa mozeme bavit o konkurencii a cene. Cely trh sa medzitym zmeni.
Nie je to zbytocne kedze Model Y je realne auto so znamou technikou a parametrami z Modelu 3 a mohlo by sa vyrabat hned zajtra keby mali kde, takze je na mieste porovnavat ju s tiez dnesnou technologiou i-Pace. Tak isto pri neustalom vyvoji battery packov Tesla by bola hlupost ocakavat ze za 2 roky budu mat rovnake parametre. Pred par dnami cez OTA update navysila Tesla dojazd Modelu 3 o 15mil lebo inzinieri dalej pracovali na softe uz predaneho hw. To sa len tak bezne nevidi..
keby ho mohol vyrábať už zajtra, tak ho vyrába. :-))), potrebuje cash ako sol. Čo myslíš prečo robí predobjednávky a zálohy na model ktorý možno príde o rok/ dva (ak vôbec).
Btw. Ty seriózne veríš, že fabrika v Číne začne naozaj vyrábať nejaké relevantné množstva ešte tento rok???
Vy Tesla fanboys ste naozaj zaujímavá skupina, neplatia na vás žiadne argumenty.
Ty mas problem chapat citany text? Nemaju ho kde vyrabat, kedze ich linky su plne vytazene vyrobou Modelu 3 a preto stavia dva nove zavody, US a CN. Vzhladom na 76% spolocnych dielov s Modelom 3, nie je dovod pochybovat o tom.
Porsche planuje crossover na 2020, preco ho nevyrabaju uz teraz? Nemaju cash? Ani VW nema cash? Cash ti je na nic ked nemas kde vyrabat.
Ak by si ovladal financnu situaciu Tesly tak by si vedel ze ma cash $3,7 miliardy.
Ty si seriozne cital niekde v mojom poste ze verim v zaciatok vyroby? Cudoval som sa preco ma predaj zacat az v Q4 2020 ked G1 a G3 maju byt schopne vyrabat uz tento rok, nic o viere. To tvrdil Musk 7. Januara a tu [odkaz] Cinska vlada potvrdzuje ze vystavba zavodu ide podla planu ktory pocita s dokoncenim v Maji 2019 a vyrobne linky maju byt tiez dokoncene tento rok. Nevkladam do toho ziadnu vieru, pozorujem to nestranne ako zaujimavy a v pripade stihnutia uplne rekordny projekt ale kedze Tesla dokazala postavit obrovsky stan s vyrobnou linkou o velkosti futbaloveho hriska za 2 tyzdne, tieto sluby vyzeraju celkom realne.
Ja nie som ziadny Tesla fanboy, neplanujem si kupit Teslu, mohe jej riesenia sa mi nepacia, skor si kupim Fiat 500e.. toto je tvoj mylny nazor a nenajdes v mojich postoch ziadne uctievanie Tesly, len fakticke zhodnotenie a hlavne: ty si neuviedol jeden jediny podlozeny argument ktorym bi si nieco z mojho tvrdenia vyvratil :-) Vy Tesla haters ste zaujimava skupina ;)
Ak hovoríš o sume z konca decembra 2018. Odrátaj si 920mil za marec :-)). Ale áno máš v tom prehľad.
Hore v poste o 9:03 tvrdíš, že giga 3 by mala vyrábať na konci roka 2019. (Nehovorím o Y ale všeobecne) Takže áno asi tomu veríš, že bude vyrabat.
No a k tomu, že Musk niečo povedal, sorry.
Už je Tesla private za 420? :-)
Pred týždňom povie, že zatvára obchody, potom zistí že má zmluvy na prenájom priestorov :-))), a tak ich ide zase otvárať.
Potom zase, že bude za rok 2019 vyrábať 500k áut, poobede zistí že povedal somarinu a už je to len anualizovana výroba ku koncu roku 2019.
A o x vyhláseniach koľko sa bude kedy vyrábať, ktoré sa nikdy nenaplnili nejdem ani hovoriť.
Nie som Tesla hater, nemám rád podvodníkov čo klamú a zavádzajú. A Musk je v tomto v top lige.
Pri hociktorej inej firme ak by CEO vystrájal, čo robí tento pán, už by bol dávno mimo, ak nie za mrežami.
Ale necháme sa prekvapiť Q1 je za dverami, Q2 príde rýchlo. Uvidíme, čo sa nám stane s cashom.
A týmto diskusiu s tebou koncim, nema to zmysel.
Prajem ti pekný deň.
Citaj si text pozornejsie, neprekrucaj moje slova ;) Uvadzam informaciu poskytnutu Teslou, taku isto ako rovnako Teslou oznameny zaciatok predaja Modelu Y koncom roka 2020, nikde sa nevyjadrujem k tomu ci tomu ja verim alebo nie.
Ja sa vyjadrujem k pre mna necakane dlhej pauze medzi zaciatkom vyroby a zaciatkom predaja, ktora u Modelu 3 nebola a nevidim dovod preco by mala byt pri Modeli Y.
Takze ano, mam v tom predhlad a uvadzam fatky.
Ano, $920M je zaplatena splatka z neznamej hotovosti Tesly ktora je 3,7B + zisky/ - strata za rok 2019 a kedze tieto cisla nie su zname, vyjadrujem sa k poslednemu financnemu reportu a vnom mala Tesla cash $3,7B .. takze co tym chcel basnik povedat? :-)
Ak sa ti nepacia Muskove sluby tak mu napis :-) Ja nie som jeho hovorca. Osobne Muska nepovazujem za podvodnika alebo klamara co zamerne zavadza, on tomu skutocne veri, len nerata s niektorymi problemami ktore ho zastihnu :-) Urcite je z nedodrzania terminov viac sklamany ako my ;) Musk je top liga vo viacerych kategoriach, ci uz dokazal veci o ktorych ostatni ani len nesnivali, alebo roztrieska nepoisteny McLaren, napise blby tweet alebo zvoli zlu uroven automatizacie.
Ak by CEO Tesly bol niekto iny.. boli by to auta plne kompromisov, lacnejsie, menej kontroverzne a menej zaujimave.. proste len dalsi Leaf alebo nieco podbne.. takych sefov a automobiliek mame plno a kde dnes su? Dobiehaju malu Teslu s nespolahlivym a impulzivnym CEO (zatial) co ma vsetkych v p.. :-) Q1 a Q2 nebude nic moc kvoli zmene vyroby na EU a CN verziu Modelu 3 a pre ludi co sa dobre orientuju v planoch Tesly nemaju velky vyznam.. ale hateri na ACZ budu pravdepodobne vo vytrzeni :-)
Tak isto ako ja nie som zaslepeny fanboy, nie si ty hater.
Pekny den aj tebe.
Nejsem zastance crossover/SUV, ale asi mi vzhledem k rozrustajici se rodine jina moznost nezbyva - Model 3 kombi v dnesni dobe uz neudelaji. Aspon ze to ma nizke teziste :-) Rusim rezervaci na Model 3 a davam rezervaci na Model Y.
Co máš pořád s tou EU? Já za tvůj unijní mindrák nemůžu. Ale chápu, máš spíš mindrák z toho, že jsem znalejší a chytřejší, tak potřebuješ něco, čím mě ve svých hloupých očích shodíš. A přitom pořád shazuješ jen sebe.
Srovnávat tuhle bezpohlavní rybu na kolech s jakýmkoliv evropským producentem, včetně tebou nenáviděného Audi je jako porovnávat McD hamburger se steakem z vysokého roštěnce. ;-)
problem je v tom ze tesla nejde s cielom robit prioritne auta ale skor pojazdne pocitace ... a priznavam ze ani mne sa toto jej DNA nepaci .... uz dnes si pritom clovek moze kupit el. ioniq aj el. i-pace ci el.niro a na bezpohlavnu teslu sa moze vieme co ;-)
Obsesi? Stigma? Kruci, někdo mi zase zapomněl něco říci?
Obsese je spíš tvé chování vůči mně, neustálé podsouvání věcí, které neexistují. Zkus to léčení sám, třeba ti prospěje. ;-) Já ti ještě dávám šanci.
Tak jako je model S celkem hezké auto, tak vše ostatní vypadá jak z komixu 80.let. Nedodělaná mula aneb design ocucaného bonbonu ;-\ Už tomu chybí jen zakrýt kola...
Za 2 roky bude na trhu minimalne dvakrat tolik elektromobilu a Tesla Y nebude nicim zajimava. Myslim, ze pomalu nastava cas na tipovani, kdo Teslu koupi.
To vies, tak to skonci ked ja pisem o jasnych volne dostupnych faktoch a chlapec hadze cisla a predpovede z klobuka, o to horsie ze tieto bludy tu chlapci vypisuju uz dobrych 8 rokov >:D
Jak se v článku píše, prodej výkonnějších alternativ se má rozběhnout na podzim 2020 a základní (standard range) má být uveden na jaře 2021 s cenou 39.000 USD.
Jak známo, automobilka Tesla má... "drobný problém" s dodržováním termínů a cen svých modelů a lze tedy oprávněně předpokládat, že ani zde nevybočí z nastoleného trendu.
Navíc slibovaný dojezd... Jak to říci. U vozů (najmě pro EU trh) automobilky všeobecně lžou ohledně deklarované spotřeby i u "klasických vozů" - a u dojezdu (částečně či plně) elektrických aut ještě více.
Dva konkrétní příklady:
BMW 740 Le i Performance Plug in hybrid - nádrž 46 litrů, deklarovaná spotřeba 2,3 l /100 km
BMW 740 Le i Performance Plug in hybrid X drive - nádrž 46 litrů, deklarovaná spotřeba 2,8 l /100 km
(in Auto-motor-sport - autoprůvodce 2019, strana 199, dolní část tabulky)
V prvním případě by auto mělo být schopno s plnou nádrží a nabitým elektrotentononcem ujet 2.000 km, ve druhém nějakých 1.640 km
Takže až se Tesla Y objeví, bude stát víc a na jedno nabití ujede méně, než je nyní nadšeně slibováno.
Začíná to být u Tesly tak, jako v tom starém vtipu o SSSR - "a tak je to tam se vším" :-):-):-)
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Vzhledem k tomu ze vetsina dilu je spolecna s Modelem 3 a bolesti s s prechodem na masovou produkci si uz u neho odbyli, se da cekat, ze tentokrat to takovy problem nebude. Navic tou dobou uz bude bezet i cinska tovarna.
Nejde tak o lhani jako o metodiku. Myslim, ze uvadene cislo je v ramci EPA.
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
"Cosi maličko" vím o tom, jak to vypadá, když se najíždějí nové stroje a výrobní linky, proto jsem u jakýchkoli tvrzení typu "tu dobou už pojede nová fabrika tam a tam" oprávněn skeptický >:D
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Co se týče doby (zpoždění), tak souhlasím. Co se týče ceny, tak už nikoli. Musk slíbil Model 3 za 35000 USD a ten se dá za tyto peníze sehnat. Takže o ceně nelhal.
Dojezd. Proč sis vybral zrovna plug-in hybrid? Zrovna tu jedinou kategorii vozů, u které se nedá změřit spotřeba? Problémem plug-inů je to, že mají dva zdroje "paliva", měříš ale jeden. To prostě nedává smysl a znemožňuje to jakékoli přesné změření. S plug-inem klidně v reálu můžeš jezdit za 0, velmi výrazně pod papírovými čísly. Pokud ho budeš pravidelně nabíjet, budeš jezdit krátké trasy tak, aby se nezapl spalovák, tak čistá nula je reálně dosažitelné číslo. Jezdi ale trasy ve stovkách km (třeba tutéž krátkou trasu naprosto stejným stylem 10krát dokolečka) a budeš tam mít třeba přes 8 litrů. Takže buď si k tomu vyber elektromobil nebo hybrid bez nabíjení, ale ne plug-in hybrid. U PHEV se prostě spotřeba říct nedá.
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Ceny: Pokud si pamatuji, okolo cen jednotlivých modelů E.M prováděl různé kulišárny (typu "a když si spočítáte, koli ušetříte na ceně paliva oproti ..., tak na té ceně prakticky jste"), ale nechce se mi to hledat . Taky vím, že ještě celkem nedávno lidem, kteří měli složenou zálohu na auto chodily dopisy typu "sorry, rybízci, ale ta cena už neplatí, bo ju mosíme zvýšit"... atd atd atd
A proč jsem vybral zrovna tahle BMW? Prostě jsem otevřel katalog na tabulkách, kouknul se do kolonky "deklarovaná spotřeba" a na dané dvoustraně mne tohle praštilo přes oči jako největší absurdita.
U těch hybridů je krásné to, že se jejich majitelé prsí tím, jak "šetří životní prostředí" - a v reálu... škoda mluvit >:D
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Nevím, kde na to chodíš. Tyhle čachry s cenami sice jsou, ale z těch, které sliboval. Takže u Tesly za $35000 není cena $35000 po těch částkách za ušetření na palivu, ale před. Takže ta cena po "čachrech" u tesly za $35000 činí $26950. Takže tam nevidím moc problém. Bylo slíbeno auto za $35000? Bylo. Je možné ho sehnat za $35000 bez "kulišáren"? Je. Je sice pravda, že se cena v průběhu času různě zvyšovala, ale ona se i mnohokrát snižovala.
Tak příště, až budeš něco vybírat, nevybírej plug-in hybrid a nedělej z nich zcestné výpočty, když se to číslo nedá nijak uchopit. Protože, jak už bylo řečeno, jejich normovaná spotřeba neříká vůbec nic, ona vlastně ani nemůže, není to chyba výrobců a vlastně ani ne normy.
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Presne. Mal som objednaný model Tesla model 3. Medzi prvými som zaplatil preddavok/1.000,- euro. Cena 38,000-42.000,- USD podľa výbavy/. Po 3 rokoch čakania - cena 58.800,- - 70.000,- euro?!?! Hajzlovstvo. Zrušil som to, ale aspoň vrátili peniaze !!!
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Takže si to shrňme, uváděné ceny platí v USD pro modely s pohonem na zadní kola, které se tu zatím neprodávají. Tak jak to chceš srovnávat? Vezmeš jednu ze základních verzí v USA a pak si stěžuješ, že je to v EU podstatně dražší, ale vezmeš v EU skoro tu nejdražší? Není to trochu mimo? V EU budou i levnější verze od léta (ty, které uvádíš v USD) a určitě nebudou za 58k EUR.
Když se podívám na stránky Tesly, tak v DE je zatím nejlevnější verze za 52k EUR (4x4 s největší baterkou), v jiných zemích o něco dráž. Tedy méně, než uvádíš. A v USA je stejný model za 47k USD. Což mi přijde jako docela OK, když v americké ceně není započítáno DPH a dovoz.
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Tak si ten tweet přečti pořádně. Prvně, Musk říkal, že základní model bude stát 35 tisíc. Základní model představil před měsícem (ano, pozdě), ale stojí... 35 tisíc. V poslední době Tesla několikrát zlevňovala a několikrát zdražovala. Každopádně, základní model i po posledním zdražení stojí... 35 tisíc. Takže tuto základní cenu neodvolal.
Cituji: "Tesla car prices go up ~3% next week, except for $35k Model 3". Mimochodem poté, co cena šla tuším o 6 % dolů.
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Tebe vazne nedoslo ze udaje spotreby u PHEV sa udavaju iba na prych 100km a tvoje vypocty su nezmyselne? :-)
O Tesle vies tiez zalostne malo. Tesla 100% tne dodrzala sluby o cenach, nedodrzala predpokladany datum uvedenia zo znamych dovodov.. kedze ostatne automobilky este len hovoria o sluboch a o objeme vyorby Tesly sa im moze iba snivat, skor by som sa vyplakaval u nich ;)
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
A Tobě vážně nedošel ekonomický efekt "průměrné spotřeby", kterou deklaruje výrobce a která je uvedena ve "velkém techničáku" na hospodaření jakékoli firmy?
Inu, ještě že alespoň o Tesle víš nežalostně mnoho, možná i úplně všechno - a ještě i něco navíc, že? ;-)
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Pytam sa preto, ze som sa s takymto zapisom spotreby PHEV este nestretol a som zvedavy.
Treba povedat ze so spotrebou vsetkych aut s hybridnym palivom je problem vypocitat priemerne naklady napriklad pre firmu. Aj s BMW PHEV sa da realne jazdit za 0l/100km resp. aj pod tu podozrivo nizku kombinovanu spotrebu, tak isto ako aj za vyrazne viac.
Tak ci tak ten jeho vypocet dojazdu je nezmysel a BMW ho udava realny.
Re: Tesla Y se SLIBOVANÝM dojezdem a SLIBOVANOU cenou
Ty si nepisal nic o hospodareni firmy, ty si uviedol svoj nezmyselny vypocet o dojazde pricom automobilky nikdy neuvadzaju tieto nerealne dojazdy tisicov km ale realne dosiahuty dojazd na jednu nadrz, ako mozes vidiet v tomto teste BMW 330e kde je dojazd iba realne dosiahnutych 600km.
[odkaz]
Slovne spojenie "oficialna vizia" znie dost cudne :-) Akoze: toto je nasa nepojazdna maketa s teoreticky vypocitanymi parametrami a produkcna verzia bude vyrazne odlisna ale zato, je to oficialna vizia >:D Drzim prsty Skodovke nech jej VW cim skor dovoli produkovat EV pretoze prinesie do tohto segmentu novu uroven praktickosti a vyuzitia priestoru a ona jedina moze radikalne zmenit zmyslanie CSSR chaluparov pre ktorych je EV s moznostou napajat celu chalupu idealne riesenie ;-)
uz to zacina byt vsetko na jedno brdo.... za mna aj I-pace je dnes uz lepsi ako vsetky tieto matriosky od tesly.... este dva tri roky a podla mna tesla uz nebude nicim vynimocna ( vlastne uz dnes nie je a jej caro kazdym dnom slabne ) .... a o rok uz je tu aj nova el skoda aj seat aj kopec dalsich kuskov ( I.D. od vw ) ... aj par dalsich hybridov ( novy outlander .. a snad uz aj novy yaris ) a som potom zvedavy ako to zahybe s drahou a sterilnou teslou
O Teslu ne, protoze je to predrazeny smecko. Ale za par let bude vyber mnohem vetsi a do mesta neco mensiho na eletriku si dokazu predstavit. A s milovnictvim k pravym automobilum to snad ani nemuze souviset, tady aspon u me, kdyz se chci s autem projet, tak na cestach mezi mesty.