Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektrický rozvrh podle Volkswagenu: Prozradil, kdy představí elektrické ID a jeho následovníky
46 komentářů
Missouri
Auto na popojíždění po blízkém okolí bydliště za skoro milion? Když vám totéž stejně dobře obstará toyota Yaris za zhruba 300 tisíc? Jak to chcete obhájit? Jinak než emocemi ne. Protože racionálně to obhájit nejde. Když už bych měl milion na auto, vezmu si toyotu Camry. Nebo mazdu 626 v bílé Nappa kůži...
[odkaz]
[odkaz]
A proč bys měl kupovat Camry, když to zvládne ten Yaris?
Protože to zase až tak skvěle nezvládne, co? Tak radši taky koukáš po pohodlí jiného auta. A takhle se dá obhájit cokoli. I to, že někdo chce radši elektrické auto.
Protože to zase až tak skvěle nezvládne, co? Tak radši taky koukáš po pohodlí jiného auta. A takhle se dá obhájit cokoli. I to, že někdo chce radši elektrické auto.
Existuje jeden výstižný termín: Value for Money. Poměr reálné hodnoty zboží přepočtený k pořizovací ceně. Reálná hodnota EV nižší střední třídy za milion neodpovídá pořizovací ceně. Takže když už bych měl, čistě teoreticky, utratit milion Kč za auto, očekávám, že to auto bude podle toho vypadat a fungovat. A milion za druhé auto do rodiny je částka značně nepřiměřená užitečné hodnotě takového zboží v zemi, kde je průměrný příjem asi tak 32 tisíc měsíčně na hlavu. Hrubého... 😲
tiez som toho nazoru ze male auto v hybride dava zmysel ale male elektro za melon je proste blud.... ale tak doba dnes uz nie je moc o logike ze jo .. kazdopadne do buducna chcem hybrid... a elektro ani za cenu spalovaku nechcem..
hm, hybrid, já hybridy vnímám jako alternativu pro zámožnější lidi, kteří si potrpí na technicky vymazlené věci. Protože racionálně vzato, jedná se o auto, které neumí o nic moc víc, než auto s automatickou převodovkou. Vím, nemá startér a v koloně se přibližuje vpřed pomocí elektromotoru. Je to ale hlavně pohodlné. Namítnete, že to má nižší spotřebu. Asi má, v té koloně. Ale jinak? Záleží na poučenosti majitele. Jeden člověk v naší firmě má Prius. Pracuje na stejné pobočce, jako já. Koupil si ho myslím v roce 2009 nový. Teď má na něm najeto kolem sta tisíc km a já tvrdím, že si ho bude muset nechat ještě aspoň patnáct let, aby se mu jakž takž vyplatil. Víte, co je to patnáct let, respektive dvacet pět let z pohledu pokroku v automotive byznysu? Za jak dlouho vás asi omrzí vaše nové auto? Hádám tak za šest sedm let. Na trhu jsou nové sexy modely a vy jste odsouzeni jezdit tím samým dalších dvacet let? Podlehnete a vyměníte to... Jenže tím pádem přijdete o ohromné peníze. Dokud nebudou EV dostupné stejně jako Yaris za 300 tisíc, nevyplatí se. ;-\
Ty tvrdíš... aha. A co o tom ví on? Možná to není patnáct, možná ani deset, možná už se mu to dávno vrátilo... Kdo tě kvalifikoval k tomu, abys posoudil, co se vyplatí a co ne?
Aurise hybrida jsem kupoval nového v roce 2016. Teď ho budu prodávat ( kvůli přírůstku v rodině ) a rozhodně se vyplatil oproti běžnému autu úplně v pohodě. A ještě ta cena, co mi za něj nabídli. Ta už to potvrdila definitivně.
Ok, tomu rozumím a přeju ti to. Za tříleté auto, navíc hybrid od toyoty, určitě dostaneš pořád pěkné peníze, řekněme kolem 450 tisíc. Ale on musel nový stát tak o dvěstě víc, ne? Spotřebu měl počítám tak kolem pěti litrů průměr, určitě ses dostával i pod čtyři. Je to všechno o příjmech. Pokud máš milion ročně, máš odlišná měřítka než někdo, kdo vydělá jen půl milionu za rok. Jenže já všechny komentáře směřuji na českou realitu, chápu, že existuje vrstva lidí, pro kterou není milion za auto moc peněz. Ale rozhodně to není v Česku běžné. 😉
PowerHouse
Je třeba si připlatít za kapacitnější baterky, a nejít do těch základních.
Na Technetu testovali e-Golf za 9XX XXX Kč, a u dálnice uvádí dojezd 140 km.
Ale jako druhé auto to nemá chybu.
Na Technetu testovali e-Golf za 9XX XXX Kč, a u dálnice uvádí dojezd 140 km.
Ale jako druhé auto to nemá chybu.
Hele manželka má na nákupy A3. Neumim si představit že bych připlácel pár set tisíc za stejný auto který má dojezd 140 km. Jiný lidi si to představit umí, potkávám po městě hodně BMW i3. Ale já ne. Musíš být podle mě fanoušek EV, nebo být trochu naivní a myslet si že tím spasíš svět. Nedávno jsem svoje auto rozbil a tak jsme normálně vzali to její městský a jeli do Milána. Což by bylo s EV s dojezdem 140km dost logisticky náročný.
Cesta Praha - Miláno elektromobilem - fakt absurdní představa. Tvoje vyjádření, že to by bylo "logisticky dostá náročné" je opravdu velmi, velmi diplomatické vyjádření! >😁
spaleny6
Zamyslel se někdo nad tím, zda to zákazníci za daných ekonomických a technických podmínek budou vůbec kupovat? Zatím to tak nevypadá. Všichni už ví že všechny modely budou elektrické, ale že by někde stály fronty nadržených zákazníků? Zatím nejsou vidět.
No 200 000 prodanejch tesel za rok, je podle mne už docela slušná fronta. 😉
A to jsme pořad ještě na začátku.
A to jsme pořad ještě na začátku.
Já právě myslim že ne. WV prodá 10 mil aut ročně... samotná Škodovka tuším milion. Nedá se říct že by spalovací auta stála ve skladě a EV šlo na odbyt jako housky na krámě. Ten tlak na výrobu EV přichází úplně odjinud než od zákazníků.
Přesně tak, banda levičáckejch pseudoekologů a zelných dutohlavů v Bruselu chce nařizovat, jaká auta si zákazníci mají kupovat! Naprosto absurdní popření samé podstaty kapitalismu a západní svobodné společnosti!!! 8-s 8-s 8-s
To jsou ale kecy.
1. Co sme si měli kupovat nám určovali komousi. Nikdy nebyla v tyhle zemi taková nabídka variant čehokoli jako za doby co jsme v EU. Prave proto ze stojí na svobodným trhu. Ale i ten musí mít svá pravidla.
2. Kritika elektroaut je pouze vyjádřením zabednenosti dane osoby - iracionální strach z novejch věci.
3. Všechno má své plusy a minusy. Ale negativa E aut jsou střednědobé dobre odbouratelná, a jejich přednosti se daji dal skvěle rozvíjet. U spalovaků je to přesně naopak.
4.spalovaci auta nikdo nezakazuje, ale dlouhodobou budoucnost proste nemají. Budou lepší varianty pohonu.
5. V roce 1950 bylo na zemi2,5 miliard lidi. Teď 7,5. Ted už nemůžeme jezdit ve smrdicich autech. Jinak zgebneme všichni.
1. Co sme si měli kupovat nám určovali komousi. Nikdy nebyla v tyhle zemi taková nabídka variant čehokoli jako za doby co jsme v EU. Prave proto ze stojí na svobodným trhu. Ale i ten musí mít svá pravidla.
2. Kritika elektroaut je pouze vyjádřením zabednenosti dane osoby - iracionální strach z novejch věci.
3. Všechno má své plusy a minusy. Ale negativa E aut jsou střednědobé dobre odbouratelná, a jejich přednosti se daji dal skvěle rozvíjet. U spalovaků je to přesně naopak.
4.spalovaci auta nikdo nezakazuje, ale dlouhodobou budoucnost proste nemají. Budou lepší varianty pohonu.
5. V roce 1950 bylo na zemi2,5 miliard lidi. Teď 7,5. Ted už nemůžeme jezdit ve smrdicich autech. Jinak zgebneme všichni.
Tak oni ale teď v nabídce nic nemaj. Musíš koukat dopředu ne dozadu. Až bude mít vw E auto za 800000 Kč tak toho prodaj minimálně tolik co Tesla. A tím se to rozhýbe.
Když já nemám věšteckou kouli.
Věř tomu ze automobilky tu vesteckou kouli mají. A když se podíváš na výsledky, tak je jasný ze vw má jednu z nejlepších.
Víš to má skoro vždycky stejnej scénář. Já napíšu že se na EV nikde fronta nestojí. Ty napíšeš že jo, že se jich prodalo 200tis. Já to vyvrátím číslem prodaných spalovacích motorů, což ukáže ten nepoměr a rázem jsme od faktů u toho co jednou bude a u kdyby. Těžká debata.
Možná by chtělo nejdříve, aby státní instituce, propagující tento pohon, jej používaly. už vidím ty cesty do Bruselu a zpět. >😁
jako druhy auto v rodine s dojezdem 300km (tedy 150km od komina) dokonce pokreje nejakych 70-80% rocnich kilometru.
vpodstate jestli koupit klasicky poskakovadlo za 0.5M nebo elektricky za 3/4M s radiusem 150km, tak pri cca 20tis km rocne to i ekonomicky vychazi na to elektro.
nehlede na to, ze cena pujde casem nejspis dolu
Nesrovnávej ale s baterkama.
Auto nebylo na všech předepsaných prohlídkách = žádná záruka
a tisíce dalších důvodů
Oni tam na ně po 8 letech budou čekat aby je mohli vítat pod slavobránou a předat jim zdarma baterii na dalších 8 let >😒] >😒] >😒]
Ponese to sebou jeden nešvar, ve chvíli kdy ta baterka odejde tak to auto půjde do šrotu, protože nikdo nebude ochotnej si do něj koupit novou.