Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrický rozvrh podle Volkswagenu: Prozradil, kdy představí elektrické ID a jeho následovníky

Značka Volkswagen už letos zahájí expanzi na poli elektromobilů. Zatím přiznala příchod pěti elektrických modelů.
Zpět na článek
15. 3. 2019 22:15
15. 3. 2019 17:50
15. 3. 2019 18:04
15. 3. 2019 18:10
15. 3. 2019 22:20
16. 3. 2019 07:19
16. 3. 2019 07:04
16. 3. 2019 10:10
16. 3. 2019 12:56
16. 3. 2019 17:50
Avatar - Mikesus
15. 3. 2019 10:58
připravenost infrastruktury
Nějak si nedovedu představit, jak to zvládne infrastruktura. Veřejných nabíječek stále jak šafránu, některé dokonce nejsou ani rychlonabíječky. Dokud člověk může nabíjet doma, ideálně z vlastních zdrojů, a nebude jezdit nikam daleko, tak to bude asi ok. Ale vyrazit někam dál?
Možná by chtělo nejdříve, aby státní instituce, propagující tento pohon, jej používaly. už vidím ty cesty do Bruselu a zpět. >:D
Rozbalit vlákno
24
15. 3. 2019 11:49
Re: připravenost infrastruktury
To jde ruku v ruce - benzinky se taky nezacaly hromadne stavet jeste pred tim, nez se zacaly prodavat spalovaci auta. Nainstalovat nabijecku je mnohem jednodussi nez postavit benzinku takze se to muze rozsirit velmi rychle. Napr. obchodaky kde jezdim vsechny maji nabijecky, a to nejsem v Praze.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2019 11:57
Re: připravenost infrastruktury
Ale jo, jsou. V Praze když jedu u obchoďáku s nabíječkou, občas tam někdo nabíjí ( samozřejmě nevím jak moc stihne za nákup ), určitě je to dobře využitý čas. Ale už jsem i zažil, že bylo plno u nabiječek a někdo čekal, až se uvolní místo. A to jich ještě tolik nejezdí.
15. 3. 2019 13:57
Re: připravenost infrastruktury
Postavit nabíječky je relativně snadné (nevím jak je to s povolením), problém je páteřní infrastruktura, tedy dostatečné množství energie pro to, aby nabíječky fungovaly jak mají.
15. 3. 2019 18:02
Re: připravenost infrastruktury
Obchoďáky mají nabíječky. Občas 2, 4, 6. A na parkovišti 3000 aut. Já to prostě nevidím tak růžově.
15. 3. 2019 11:53
Re: připravenost infrastruktury
tak treba ja zadnou infrastrukturu nepotrebuju
jako druhy auto v rodine s dojezdem 300km (tedy 150km od komina) dokonce pokreje nejakych 70-80% rocnich kilometru.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2019 11:54
Re: připravenost infrastruktury
Tak také na to ty EV jsou. A rozhodně čím víc jich bude cenově dostupnějších, tím lépe. Aspoň se zařízne nafta v malých autech určených k místnímu poposkakování. Spíš to tlačení za každou cenu mi přijde takové.... na hlavu.
15. 3. 2019 12:01
Re: připravenost infrastruktury
ty 3/4 mega me docela prijemne zaskocily
vpodstate jestli koupit klasicky poskakovadlo za 0.5M nebo elektricky za 3/4M s radiusem 150km, tak pri cca 20tis km rocne to i ekonomicky vychazi na to elektro.
nehlede na to, ze cena pujde casem nejspis dolu
15. 3. 2019 13:30
Re: Nevychází
Po 8mi letech musíš měnit baterky za 300 000, takže to přepočítej, každý rok 35 000 na baterky.
15. 3. 2019 13:36
Re: Nevychází
Jakoze baterka s koncem zaruky automaticky umre? U spalovaku taky menis motor hned jak skonci zaruka?
15. 3. 2019 13:49
Re: Máš pravdu
U spalováku hned po záruce motor neodejde, stejně jako u elektriky hned neodejde elektromotor.

Nesrovnávej ale s baterkama.
Avatar - WinDiesel
15. 3. 2019 13:51
Re: Máš pravdu
ŽÁDNÉ ZÁRUKY NEUZNAJÍ to by byla ekonomická sebevražda.
Auto nebylo na všech předepsaných prohlídkách = žádná záruka
a tisíce dalších důvodů
Oni tam na ně po 8 letech budou čekat aby je mohli vítat pod slavobránou a předat jim zdarma baterii na dalších 8 let >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Mikesus
15. 3. 2019 14:48
Re: Máš pravdu
A můžu vědět z čeho vycházíš, že cena baterie bude 300k a vydrží jen 8 let? Nějaký zdroj nebo jen vlastní přání?
15. 3. 2019 17:55
Re: Máš pravdu
Netuším jak dlouho baterka vydrží, ale soused s Teslou S byl už dvakrát v servisu a v záruce mu část baterie měnili. Takže určitě se nedá říct že je to napořád. Co já už koupil baterií co měli být napořád...Jasně tady mají propracovanej mechanismus chlazení atd. ale stejně.

Ponese to sebou jeden nešvar, ve chvíli kdy ta baterka odejde tak to auto půjde do šrotu, protože nikdo nebude ochotnej si do něj koupit novou.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2019 21:35
Re: Máš pravdu
Souhlasím s tím, že dnes by to tak dopadlo, že by baterii nikdo neměnil. Ale co bude za 8-10 let, to nikdo nemůže vědět. Třeba to bude ještě horší než si myslíme, nebo naopak.
15. 3. 2019 13:58
Re: Máš pravdu
Zatímco cena elektříny půjde nahoru.
15. 3. 2019 18:03
Re: Máš pravdu
To se dá předpokládat a navíc bude muset být zatížena spotřební daní, ač si to nikdo nechce připustit.
15. 3. 2019 19:20
Re: Máš pravdu
Mě to přijde úplně v pohodě. Nepotřebujete infrastrukturu? Líbí se vám to a vyhovuje vám to ekonomicky? Kupte si to. Pokud vám na to nebude muset přispívat někdo jiný tak s tím nemám sebemenší problém.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 20:37
Re: Máš pravdu
Ale s dotacemi na ropná paliva problém nemáš, co?
15. 3. 2019 20:59
Re: Máš pravdu
Mám problém se všemi dotacemi.
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2019 17:45
Re: Máš pravdu
chce to skor hybrida ;-) .... tu vidim daleko vacsie moznosti aj lepsiu praktickost na denno denne pouzitie
Avatar - WinDiesel
15. 3. 2019 18:47
Re: Máš pravdu
DIESEL HYBRIDA TO JO
15. 3. 2019 22:15
Re: Máš pravdu
Nikoliv, chce to normální auto s úsporným spalovacím motorem a manuální převodovkou. A ještě předtím v Bruselu odvolat ty absurdní a zcela nesmyslné limity C0O2!!! 8-s
Avatar - wakantanka
15. 3. 2019 17:50
Re: Máš pravdu
Chceš tou poslednou vetou vari povedať, že štátni predstavitelia do Bruselu jazdia autami a nelietajú? :-)
Avatar - Mikesus
15. 3. 2019 18:05
Re: Máš pravdu
Někteří ano. Nicméně bych jim to naordinoval všem.
Avatar - Missouri
15. 3. 2019 12:42
Cena, třikrát cena!
Auto na popojíždění po blízkém okolí bydliště za skoro milion? Když vám totéž stejně dobře obstará toyota Yaris za zhruba 300 tisíc? Jak to chcete obhájit? Jinak než emocemi ne. Protože racionálně to obhájit nejde. Když už bych měl milion na auto, vezmu si toyotu Camry. Nebo mazdu 626 v bílé Nappa kůži...

[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 13:08
Re: Cena, třikrát cena!
A proč bys měl kupovat Camry, když to zvládne ten Yaris?
Protože to zase až tak skvěle nezvládne, co? Tak radši taky koukáš po pohodlí jiného auta. A takhle se dá obhájit cokoli. I to, že někdo chce radši elektrické auto.
Avatar - Missouri
15. 3. 2019 13:30
Re: Cena, třikrát cena!
Existuje jeden výstižný termín: Value for Money. Poměr reálné hodnoty zboží přepočtený k pořizovací ceně. Reálná hodnota EV nižší střední třídy za milion neodpovídá pořizovací ceně. Takže když už bych měl, čistě teoreticky, utratit milion Kč za auto, očekávám, že to auto bude podle toho vypadat a fungovat. A milion za druhé auto do rodiny je částka značně nepřiměřená užitečné hodnotě takového zboží v zemi, kde je průměrný příjem asi tak 32 tisíc měsíčně na hlavu. Hrubého... :-O
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2019 17:46
Re: Cena, třikrát cena!
tiez som toho nazoru ze male auto v hybride dava zmysel ale male elektro za melon je proste blud.... ale tak doba dnes uz nie je moc o logike ze jo .. kazdopadne do buducna chcem hybrid... a elektro ani za cenu spalovaku nechcem..
Avatar - Missouri
15. 3. 2019 19:07
Re: Cena, třikrát cena!
hm, hybrid, já hybridy vnímám jako alternativu pro zámožnější lidi, kteří si potrpí na technicky vymazlené věci. Protože racionálně vzato, jedná se o auto, které neumí o nic moc víc, než auto s automatickou převodovkou. Vím, nemá startér a v koloně se přibližuje vpřed pomocí elektromotoru. Je to ale hlavně pohodlné. Namítnete, že to má nižší spotřebu. Asi má, v té koloně. Ale jinak? Záleží na poučenosti majitele. Jeden člověk v naší firmě má Prius. Pracuje na stejné pobočce, jako já. Koupil si ho myslím v roce 2009 nový. Teď má na něm najeto kolem sta tisíc km a já tvrdím, že si ho bude muset nechat ještě aspoň patnáct let, aby se mu jakž takž vyplatil. Víte, co je to patnáct let, respektive dvacet pět let z pohledu pokroku v automotive byznysu? Za jak dlouho vás asi omrzí vaše nové auto? Hádám tak za šest sedm let. Na trhu jsou nové sexy modely a vy jste odsouzeni jezdit tím samým dalších dvacet let? Podlehnete a vyměníte to... Jenže tím pádem přijdete o ohromné peníze. Dokud nebudou EV dostupné stejně jako Yaris za 300 tisíc, nevyplatí se. ;-\
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 20:39
Re: Cena, třikrát cena!
Ty tvrdíš... aha. A co o tom ví on? Možná to není patnáct, možná ani deset, možná už se mu to dávno vrátilo... Kdo tě kvalifikoval k tomu, abys posoudil, co se vyplatí a co ne?
15. 3. 2019 20:58
Re: Cena, třikrát cena!
Trochu klidu by neškodilo.
Avatar - Mikesus
15. 3. 2019 21:42
Re: Cena, třikrát cena!
Aurise hybrida jsem kupoval nového v roce 2016. Teď ho budu prodávat ( kvůli přírůstku v rodině ) a rozhodně se vyplatil oproti běžnému autu úplně v pohodě. A ještě ta cena, co mi za něj nabídli. Ta už to potvrdila definitivně.
Avatar - Missouri
16. 3. 2019 14:22
Re: Cena, třikrát cena!
Ok, tomu rozumím a přeju ti to. Za tříleté auto, navíc hybrid od toyoty, určitě dostaneš pořád pěkné peníze, řekněme kolem 450 tisíc. Ale on musel nový stát tak o dvěstě víc, ne? Spotřebu měl počítám tak kolem pěti litrů průměr, určitě ses dostával i pod čtyři. Je to všechno o příjmech. Pokud máš milion ročně, máš odlišná měřítka než někdo, kdo vydělá jen půl milionu za rok. Jenže já všechny komentáře směřuji na českou realitu, chápu, že existuje vrstva lidí, pro kterou není milion za auto moc peněz. Ale rozhodně to není v Česku běžné. ;-)
15. 3. 2019 13:14
Tak za 770 000 to urazí po dálnici 150 km, připlaťte za kapa
Je třeba si připlatít za kapacitnější baterky, a nejít do těch základních.

Na Technetu testovali e-Golf za 9XX XXX Kč, a u dálnice uvádí dojezd 140 km.

Ale jako druhé auto to nemá chybu.
Rozbalit vlákno
2
15. 3. 2019 17:59
Re: Tak za 770 000 to urazí po dálnici 150 km, připlaťte za
Hele manželka má na nákupy A3. Neumim si představit že bych připlácel pár set tisíc za stejný auto který má dojezd 140 km. Jiný lidi si to představit umí, potkávám po městě hodně BMW i3. Ale já ne. Musíš být podle mě fanoušek EV, nebo být trochu naivní a myslet si že tím spasíš svět. Nedávno jsem svoje auto rozbil a tak jsme normálně vzali to její městský a jeli do Milána. Což by bylo s EV s dojezdem 140km dost logisticky náročný.
15. 3. 2019 22:18
Re: Tak za 770 000 to urazí po dálnici 150 km, připlaťte za
Cesta Praha - Miláno elektromobilem - fakt absurdní představa. Tvoje vyjádření, že to by bylo "logisticky dostá náročné" je opravdu velmi, velmi diplomatické vyjádření! >:D
15. 3. 2019 17:50
HM
Zamyslel se někdo nad tím, zda to zákazníci za daných ekonomických a technických podmínek budou vůbec kupovat? Zatím to tak nevypadá. Všichni už ví že všechny modely budou elektrické, ale že by někde stály fronty nadržených zákazníků? Zatím nejsou vidět.
Rozbalit vlákno
8
15. 3. 2019 18:04
Re: HM
No 200 000 prodanejch tesel za rok, je podle mne už docela slušná fronta. ;-)

A to jsme pořad ještě na začátku.
15. 3. 2019 18:10
Re: HM
Já právě myslim že ne. WV prodá 10 mil aut ročně... samotná Škodovka tuším milion. Nedá se říct že by spalovací auta stála ve skladě a EV šlo na odbyt jako housky na krámě. Ten tlak na výrobu EV přichází úplně odjinud než od zákazníků.
15. 3. 2019 22:20
Re: HM
Přesně tak, banda levičáckejch pseudoekologů a zelných dutohlavů v Bruselu chce nařizovat, jaká auta si zákazníci mají kupovat! Naprosto absurdní popření samé podstaty kapitalismu a západní svobodné společnosti!!! 8-s 8-s 8-s
16. 3. 2019 07:19
Re: HM
To jsou ale kecy.
1. Co sme si měli kupovat nám určovali komousi. Nikdy nebyla v tyhle zemi taková nabídka variant čehokoli jako za doby co jsme v EU. Prave proto ze stojí na svobodným trhu. Ale i ten musí mít svá pravidla.

2. Kritika elektroaut je pouze vyjádřením zabednenosti dane osoby - iracionální strach z novejch věci.

3. Všechno má své plusy a minusy. Ale negativa E aut jsou střednědobé dobre odbouratelná, a jejich přednosti se daji dal skvěle rozvíjet. U spalovaků je to přesně naopak.

4.spalovaci auta nikdo nezakazuje, ale dlouhodobou budoucnost proste nemají. Budou lepší varianty pohonu.

5. V roce 1950 bylo na zemi2,5 miliard lidi. Teď 7,5. Ted už nemůžeme jezdit ve smrdicich autech. Jinak zgebneme všichni.
16. 3. 2019 07:04
Re: HM
Tak oni ale teď v nabídce nic nemaj. Musíš koukat dopředu ne dozadu. Až bude mít vw E auto za 800000 Kč tak toho prodaj minimálně tolik co Tesla. A tím se to rozhýbe.
16. 3. 2019 10:10
Re: HM
Když já nemám věšteckou kouli.
16. 3. 2019 12:56
Re: HM
Věř tomu ze automobilky tu vesteckou kouli mají. A když se podíváš na výsledky, tak je jasný ze vw má jednu z nejlepších.
16. 3. 2019 17:50
Re: HM
Víš to má skoro vždycky stejnej scénář. Já napíšu že se na EV nikde fronta nestojí. Ty napíšeš že jo, že se jich prodalo 200tis. Já to vyvrátím číslem prodaných spalovacích motorů, což ukáže ten nepoměr a rázem jsme od faktů u toho co jednou bude a u kdyby. Těžká debata.