má 163 kw, takže neočekávám žádné vavříny... Ale pokud by se měřil hluk, tak na 19 let staré auto by byly hodnoty vynikající, o tom jsem přesvědčený.
Ad Launch control - zkoušel jsem ho asi 3x, je to dost nebezpečné pro převodovku, polosy a celou soustavu, nicméně napoprvé jsem byl opravdu překvapen razancí odlepení se z místa.
Aha, tak to je jiná, já si dělal vlastní launch control, držel sem brzdu a plyn, auto drželo cca 2 tisíce otáček. Bylo to ale efektivnější, než startovat jen z brzdy. Holt než se ten diesel roztočí, tak to chvíli trvá.
No papírově u nového auto bylo uvedeno zryhlení na 100 v různých materiálech (snad se někde dával i s 4° AT) mezi 7,8 a 8,4. Tenhle má asi 350.000 km, tak to bude asi výprask... navíc zadní kola se protáčí raz dva... takže lepší nebude.
Ahoj, určitě budeš vítán, ale šestiválec atmosféra s klasickým automatem akorát AWD ale byl a docela dostal výprask >:D Určitě toho Lexxe přivez když to vyjde, třeba bude lepší ;)
P.s. vím, že je Cupra jiná káva , ale mně 4*4 moc nepomohlo >:D
Pokud to skloubím s rodinou a prací, vezmu Cupru 4Drive (0-50 je moje!! >:D ) Přinejhorším Supa 2,0 TSI 162 kw, aneb nejrychlejší auto na světě je služební
Hm :yes: to jsem nevedel.
Mne se asi nejvic libi to, ze ten system je uzivatelsky prakticky neznicitelnej..
Za prvy tam neni, co by se nicilo (opotrebovavalo) a za druhy je vse rizeny elektronicky :-)
Kazdopadne me tesi zajem o hybridy. I tahle rozsahla diskuze.
Je dobre, ze se vyvraci ruzne nesmysly o hybridech. Spousta lidi nechape ani rozdil mezi (obycejnym) hybridem a plug-in hybridem. A mysli si, ze i (obycejny) hybrid se musi nabijet ze zasuvky.
Jo, taky jsem zvedavej na 2.0. Myslim, ze tam bude hlavne silnejsi elektromotor. Princip urcite zustava, at uz s jednou osou, nebo se dvema.
Prius 3. generace (zmineny ve videu) ma dokonce ty planetove prevodovky dve. Tady je video o 4. generaci Priusu, ktera je uvnitr poskladana zase trochu jinak, ale v principu se chova stejne: [odkaz]
Jsem zvedav, jestli prof. Kelly udela taky video o tom novem 2.0 hybridu.
Vysvetleni HSD. Je to proste planetova prevodovka.
Stlaceni akceleratoru je jen vstup pro pomerne slozitou regulaci dvou elektromotoru a spalovaciho motoru. Tahle regulace ovsem muze pusobit naprosto prirozene a rice vlastne nemusi vubec zajimat :-)
Jinak jeste poznamka k HSD Toyoty. Je velice jednoduchy mechanicky. Jen planetova prevodovka. Zadna spojka, zadna zpatecka, zadne razeni (jen vzajemne zmeny rychlosti..).
Ale co se tyce elektroniky, rizeni a regulace, tak je system slozity dost. :-)
Je obdivuhodne, jak spolehlive vse (vcetne baterii) Toyote funguje.
Moje auto vše co píšu umí a terén, spíše tedy sníh na horách díky 4x4 zvládne taky, ale bez toho bych uměl žít, i když by Corolle slušelo na ten výkon ;)
A takových je hodně, Škoda, VW, Ford, Opel, Renault... všichni nabízí taková auta, jako je teoreticky můj požadavek, nyní takové auto má i Toyota a zvládla to s hybridní technologií, za což jí tleskám.
Já chápu co chceš = ale chápu i proč to tak neni. A že chceš vlastně několik aut dohromady = vypadlo ti snad jen ať umí trochu i terén = si napsal v úvodní větě 2. odstavce :-)
180 km/h je všude na planetě těžce mimo limity = že my sme náhodou vedle Německa kde je furt teoreticky neomezená na tom nic nemění. 180 km/h je i po Evropě až o sytejch 80 km/h víc než povolený maximum [odkaz]
Já to taky píšu ze svého pohledu ;) To ty přeci znáš >:D
Ano, chci zábavné trochu rychlejší auto, které mne převeze i s rodinou či nákladem po silnici, městem a na dálnici v ČR i Německém autobahnu, bude se s ním dobře a bezpečně předjíždět, dojedu s ním na dovolenou, to vše za přijatelných nákladů na provoz. Přesně to, co mi doteď dávala nafta. A vše z toho Corolla umí, až na to omezení rychlosti ;)
Takže když už toto výše nikdo nepotřebuje, bude mu pravděpodobně stačit i 1.8, co máš v Aurisu. Že 180ti koňové auto, které má velmi dobrou dynamiku a jízdní vlastnosti končí na 180 km/h je prostě škoda... i Fabie s litrem dá více, byť se na to bude škrábat půl hodiny. Mikesus ti to dole popsal, protože mne chápe.
To jo = takovejhle výkonnější hybrid by si to asi fakt zasloužil. Nevim co je přesně jinak třeba jen u toho RC300h že tam je maximálka posunutá na 190 km/h = jestli by to finančně stálo za to. A takovýhle detaily v reálu píše skoro jen Vaculík = většina testů a žbleptů o technice = sou spíš jen ty žblepty
Sem docela zvědavej na ten možná hybridní Civic R :-)
U Toyoty holt zatim to GT-86 = a nová generace má prej mít = eště nižší těžiště >:-[]
S tím trochu teď nemůžu souhlasit. Obecně tedy s vaší diskuzí ohledně maximálky. Ano, má to omezovač na 180 ( ať už technického nebo marketingového hlediska ), ano auto by zvládlo mnohem více ( u toho omezovače to ani nebylo poznat, ale volant v ruce jsem zrovna neměl ). To jsou prostě fakta.
Já osobně víc než 180 nepotřebuju, mimo dálnici prakticky nikde, to je o h*bu, na dálnici když chce člověk rychle uskočit někomu ještě rychlejšímu, už by to limitující mohlo být ( ale více v Německu, u nás ve velice vzácných případech ).
Spiš, co asi chce Ozzy říct, že to auto je na omezovači dřív než by člověk očekával a najednou z toho výkonu nemáš nic a přestaneš zrychlovat.
Ano musím souhlasit, že u nás ( a skoro všude na světě ) vyšší rychlost než těch 180 nemá smysl a zároveň chápu, že u takového auta budou situace mnohem častější, kdy zasáhne omezovač než v Aurisu. A také souhlasím, že by mu slušelo o trochu větší max, už jen z toho, že auto táhne výborně a najednou nic není. Žádné pomalé dobývání maximálky, prostě tam najednou jsi.
No jasně že by nižší střední s 2litrem a 180 PS dala +200 km/h. A samozřejmě bezpečně a bez problémů
A viz cenově nijak šílenej Lex RC technika pro 190 km/h a spousty dalších hybridů všech značek ani rychlost 250 km/h neni žádnej problém [odkaz]
Ale prostě maximální rychlost = neni priorita. Ty to prostě chceš vidět jen ze svýho pohledu. Chceš zábavně a trochu rychlejš od toho tu sou jiný auta [odkaz]
Tady je zvykem udělat do jedný stejný kastle všechno od EV Golfu po Golf R = japonec to tak nedělá. Uvidíme jaká bude [odkaz] třeba se tam dočkáš toho = co chceš ty :-)
Ale viz tvý hurá = ty to prostě chceš po svym = a nesnažíš se pochopit proč to někdo dělá jinak = než si představuješ ty. Jednodušší je napsat = něco (ne)hezkýho o mě = mnohem jednodušší >:-[]
C5 je ale o třídu jinde žejo = i když Camry má taky omezení na 180 >:D
A dvě verze s V6 tu ani nezkoušej nabízet = evropan by si je stejně nekoupil :-)
Nejde o to rád = de o realitu že už i v tom Německu to neni žádná sláva = v reálu ten rozdíl znamená něco jako že se odpoutáš od skupinky aut a zrychlíš na třeba 220 km/h a to je fakt lepší než 180 ale hned stejně brzdíš protože dojíždíš další skupinku = a tak furt dokola. To je dnešní běžnej provoz v Německu
A bohužel ani tam neni výjímka že ti do levýho vjede de.bil i když jedeš třeba o 100 km rychlejš
Myslím, že 200-210 km/h by ta Corolla jako auto (neberu teď v potaz omezení pohonu) dala s prstem v nose a nebylo to nikterak nebezpečné a otravné už jen i z toho, že auto na silnici dobře sedělo a neplavalo a motor na to sílu měl.
No, hurá ! A přesně jako je to příjemné v té C5 i když asi bude utlumenější na palubě v takové rychlosti, tak takhle to umí i Corolla a nevypadá, že by se zadýchávala.
V ČR běžně ne, občas ano, v Německu se rád svezu když provoz a podmínky umožní i přes 200.
Jak víš na komenty celkem se.ru = spíš mě zajímá realita ;-)
Neni to o Toyotě = ale o tom že reálnejch jak mám vyzkoušený i ze starýho Aurisu naprosto bezproblémovejch tachometrovejch 180 km/h je prostě dost. Kdybysme teď měli reálnou statistiku kolik aut jelo za poslední rok rychlejš = asi by ses sám divil jak málo
Kolik by ti přišlo odpovídající? Těch 190 km/h co má hybrid Lex RC?
No s Aurisem sem 180 km/h zkusil a dohrabal se tam relativně bez problémů = nejde samozřejmě srovnávat třeba jen s C5 2.2 HDI 150kW. A jo jet s tou C5 přes Německo a občas i +220 km/h je příjemný = ale bohužel relativně výjímečný = i tam už na to neni moc prostor. No a ve zbytku planety netřeba mluvit = někde neni ani těch 130 km/h
Neřikej mi že v Česku uhýbáš běžně na víc než těch 180 km/h. Kde jezdíš? ;-)
V ČR většinou ne, v Německu pokud to silnice a provoz dovolí ano. To je ale i tom výkonu auta. Ve starším Mondeu jsem 180 jel málokdy, protože nad 160 se už motoru moc nechtělo a na 180-200 se drápal pomaleji. V novém Mondeu jsem na této rychlosti docela rychle, stejně jako ve služebním Superbu (auta kterými jezdím nejvíce) a proto když občas přišlápnu a chci zmizet, atakuji 200-210 km/h byť i jen na chvíli, hlavně v Německu, protože na té rychlosti jsi celkem svižně. Stejně je to v Corolle, jedeš 130-140 a blíží se zezadu rychlé auto, šlápneš na plyn, aby si mu i uhnul a jsi u limitu... konec...přitom to auto to tam má! Chápeš mne ?
Je jasné, že Aurisem o moc více nejezdíš, ten je znatelně slabší, na úrovni třeba toho mého staršího Mondea (85kw 300NM), já na dálnici nejel, ale nad 90 jsem akceleraci zkoušel a není to žádná sláva, což ti potvrdí nejeden majitel a ty to moc dobře víš.
Sám to píšeš, 180 je docela dostačující... docela ;)
Jsi >:D Přečti si jak obhajuješ zbytečně ten limit . Je tam i dle ostatních komentů z technických důvodů, pak je asi zbytečné o tom diskutovat, ale je to velká škoda. Nechci se hádat, Toyota postavila dobré a i rychlé auto.. do 180 km/h. To je můj závěr ;)
Nebuď pako = nebudeš si pak vymejšlet že sem cíťa :-)
No viz to RC kde to je posunutý na 190 a spousta dalších modelů různejch značek kde na 250 km/h i víc = prostě Corolla je masový relativně levný auto a 180 km/h teda +50 km/h nad limity a někde sou i nižší než 130 km/h = je po celý týhle planetě = už nejen o body ale o papíry
Smiř se s tím ;-)
Právě že urážíš = překročils limit. Tu a tam vtípek = i blbej = no problem. Ty dáš ale dva blbý ve 2 příspěvcích za sebou.
Nebuď cíťa ;) 180 je na takové auto, jako je Corolla 2.0 hybrid, jako limit prostě málo, smiř se s tím. Respektuji to, protože je to technické omezení auta, ale je to prostě mínus to je celé ;) Myslím, že z Blogu musíš vědět, že se mi jinak auto opravdu líbilo a chválím ho.
A těch 180 km/h vůbec nebereš v potaz co sem napsal = taky předjíždim kamiony = a často hodně přes povolenou rychlost. Ale přes 180 km/h? To už ne = proto píšu že jen 150 co si napsal ty je blbost. Naopak 180 je v reálnym ježdění docela dostačující. Ty snad běžně jezdíš rychlejš?
Mne bylo řečeno, že je to kvůli převodovce. Což samozřejmě neznamená, že to není kvůli elektromotru. Já bych to viděl spíše, že je to z důvodu hybridního ústrojí. >:-[]
No, jen aby, stejně by si nepřišel, ani kdyby jsme ti zaparkovali před barákem a ty si tam zrovna byl, zalezl by si do skříně, aby jsme tě náhodou neviděli ;)
Hele, příjde mi zbytečné za každou cenu obhajovat ten omezovač. Pokud je to technikou (na což se snažím najít odpověd), pak k tomu nemohu říct ani popel, ale pokud ne, neokecáš, že je to zbytečné, zvláště, až se tou Corollou projedeš.. Na omezovači jsi prostě za chvíli, stačí rychlejší předjíždění kamionu. Pokud jak tvrdíš, máš své auto nějaké silnější, bez omezovače, musíš vědět o čem mluvím. Není to cíleně na to jet pořád takhle rychle, ale občas přišlápnout a zmizet se hodí i když je to v ČR proti předpisům. O Německu nemluvě.
V zatáčkách to průšvih rozhodně není, taky auto bylo obuto na nízkoprofilových 18". Možná by bylo spíš zajímavé projet rychleji zatáčky na rozbité silnici, zkoušeli jsme silničku s hodně dobrým povrchem.
Viz měření který dělal o minulym víkendu Ozzy = v reálnym světě v podstatě nepoužívaný nula až 100 ti v některejch případech moc neřekne o naopak furt používanym 0-50 km/h
No výjímka byla Alfa Giulia QV = ta je rychlá vždycky všude a ve všem :yes::-)
0-160 km/h naopak už docela vypovídá o celkový dynamice auta
Auto s 0-100 za 10s může bejt = viz ty Ozzyho měření = v reálnym běžnym provozu až překvapivě dynamický. A zopakuju = profláklý 0-100 podle kterýho hodně lidí vnímá auta = je fakt velká přeceňovaná blbost. Viz i [odkaz] a diskuze = nesmyslný přetěžování který vede k nadprůměrný poruchovosti = jen pro údaj kterej skoro nikdy nijak nikdo nepoužívá v reálu = jen mu dělá dobře = a tuhle část nezpochybňuju :-)
Ad PS: Neuvěřitelný co lidi dokážou vyymyslet :-)
Mám furt eště dovču = kolega je pracovně v centru českýho hifi, netušim proč ale je to Severomoravskej kraj = Kopřivnice, Ostrava a tamní oblast = fakt netušim proč ;-)
No a já sem stovky km od Prahy = málokdo je tak upřímnej a pravdomluvnej jako já = jestli tomu řikáš posera :-)
Fungování stránek ACZ kritizuju nejen já už dávno a místní ajťáky často nechápu = vim co de na malejch chudej stránkách takže mi z toho vychází = že tady na to totálně..
Vtip že Svět motorů šel po odchodu Machaly nahoru a stránky ACZ dolu = neni jen vtipnej >:-[]
V reálu se na německejch 200-220 km/h dostane zlomek lidí planety. Popravdě asi i zlomek nás sousedů. Těch 150 km/h je blbost = naopak 180 = teda o 50 km/h víc než je ve většině států maximum = je tak akorát. Když jedeš rychlejš než o těch 50 víc = je jak jak si správně zmínil v blogu už i docela dost = nejen o body :-)
Nejde mi o nevěření toho co ste naměřili = jen je to docela dost překvapivý. Zrychlení na stovku 7,9 vs 10,9 odpovídá výkonu ale opačný na 50 km/h i vzhledem k tomu rozdílu ve výkonu elektromotorů = a rozdíl 60 vs 80kW je docela dost i u spalováku a u elektromotoru by to kdyžtak mělo bejt znát eště víc. No uvídíme časem ono se to nějak vysvětlí. Proto sem psal že mě mrzí že ste na testík neměli třeba Lex RC300h = ten má k atmo benzín 2,5 elektromotor 105kW a 300Nm
No novej Auris teda dneska Corollu rozhodně vyzkoušim = nemá vzadu bohužel už nápravu s dvěma A rameny ale jen tuctovej víceprvek = ale i tak to v těch zatáčkách asi nebude průšvih ;-)
0-100 nie su teoreticke hodnoty, su to nejake odmerane cisla deklarovane vyrobcom a maju urcitu vypovednu hodnotu. Auto s 0-100 za 10s proste dynamicke nebude, skor slabsi priemer a je jedno ako to okecas.
Koniec koncov tvrde data ukazuju, ze ani zvysok dynamiky nie je nijak oslnivy akokolvek to posobi pocitovo
[odkaz]
Ze to jazdi za malo a ma dalsie je jasne, ale dynamika nie je siklnou strankou.
Porovnanie s minulou hybridnou RAV4 - [odkaz]
je to zial rozdiel triedy
Ty tužkové baterky moc nevydrží to je pravda. Toyota to oficiálně ( aspoň teď jsem nic nenašel ) nikde netvrdí. Když jsem kupoval před 3 lety Aurise, řikali 3 km. Mám vyzkoušeno, že z plné baterky ( 80% nabití ) při 50 km/h po cestě bez kopců, bez akcelerace na tempomat jsem ujel 5 km a ještě 3 čárky z 8 jsem měl. Takže reálně ty 2-3 je skutečnost ( rozhodně ne to, co mi zkoušel tvrdit jeden obchoďák u Lexu, že NX zvládne 12 km na elektriku po Praze - ale ano, nezkoušel jsem to, nicméně to má stejné ústrojí jako RAV a tam to opravdu nejde, i ty 2 km jsou docela problém ).
Jde vám někomu přispívat do diskuze? Blog je sice publikovaný a veřejný, ale mimo tohoto odkazu se na něj nedá dostat, už jsem se obrátil i na redakci. Díky moc za info.
Jestli jsem ten blog cetl spravne, tak jste do centra jeli z PZapad, tj. z kopce a zpet do kopce, ne? Ja jezdim ze Zlicina k Barrandaku "prakticky zadarmo" i starym Priusem.
Zácpa to umí pěkně rozhodit. To i ta Corolla, když jsme jeli do centra, tak 3,8, menší provoz, zpět už 5,2. A to má rozjezdy na elektriku. Mondeo si po Praze vezme i 9,5, jinak dlouhá trasa kolem 7.. :-)
Jo, kamarád má 147mičku a taky mu občas vypne pár válců >:-[] Včera jsme s Corollou potkali jeden čtyřlístek v černé, ale stál u silnice, což je u Alfy obvyklé, asi čekal na odtahovku >:-[]
Já to chápu u Aurise, ale tohle auto je na omezovači za chvíli... vím, že to není potřeba dlouhodobě, ale to by mohla mít všechna auta 150 a dost. Prostě chvilkově těch 200-220 v Německu pojedeš a Corolla by na to pocitově měla, ani to až na ten zvuk motoru nebylo poznat, auto bylo stabilní.
Je ten omezovač tady z důvodu, že by to nevydržel elektromotor? Přeovodovka? Nebo proč ? Jestli je tam technické omezení, pak chápu, jestli je to jen byrokracie... v Evropě je to torchu škoda :no:
Těžiště vliv má, zatáčí hezky, ale s těmi jmenovanými auty mne to zatáčení asi baví o trochu víc ;) Popisuji pocit, neměřili jsme třeba losí test.
Ten rozdíl nás taky překvapil, nevím, proč a jak a co ti na to říct, sám neznám odpověď, ale Mikesus ti to výše potvrdí, takže jsem si to nevymyslel.
Jinak, ten blog je aktivní? Já jen, že se na něj nedá přes ACZ vůbec proklikat, ani přes tu stránku s Blogy...
P.S. Kdyby si nebyl pose.ra, tak si se mohl taky včera svézt ;)
Základ nebude takhle parádní >:D Ale přiznám se, že jsem se nekoukal, co má a nemá, za 700 je to hodně dobré, tak to asi musím na blogu přehodnotit výsledek >:D
Dostal si mě s horšim úvodnim zrychlenim současnýho Aurise teda Corolly hybrid 180 koní = v mym starym je elektromotor 60kW tady už 80kW = sakra jak moh bejt o tolik pomalejší? :-)
A to je právě to, provozní náklady se zdají růžové (spotřeba i když tomu takové kopyto jako já šlapalo na krk :D), kdy se setkáš s realitou pořizovací ceny, tedy ceníkové a jsi bez mála na 1M....to je cena plné výbavy střední třídy s 4x4..... ale pokud se na to podívám optikou C segmentu, bez debat je to auto, které se nemusí bát postavit etalonům třídy v této verzi je to jeden z vrcholů nabídky, co si dnes můžeš koupit, do bez debat.
To zní celkem dobře, pokud bych chtěl nějaký budgetový rodinný kombík (myšleno v celkových nákladech na provoz), tak bych si Corollu 2.0 představit uměl.
Hele, fakt jsme zírali, na okresce takové příjemné normální svezení , ale jakmile prekrocis 80 tku tak to tam leze a na dálnici, i do kopců u Berouna... Na tom limitů jsem byl za chvíli ;) A předjel jsem samozřejmě nafotovu Oktavii >:D
Tak ty úvodní parametry jsou takový běžný, zato 80-120 je hodně dobrý. To by zřejmě Leon nedal. Neměřil jsem to, ale na zeperfs bylo tuším minimum za 5 vteřin.
Jojo. Typicky je ten limit zpusoben maximalnimi otackami elektromotoru. Treba u meho auta pri 130km/h GPS toci ten hlavni elektromotor okolo 15 tisic za minutu. Proto ma Prius Plug-in maximalku nekde tesne nad 160.
Novou Corollu jsem jeste technicky nezkoumal, ale predpokladam, ze ten omezovac tam bude taky proto, aby se ten elektromotor uplne nevyparil ;-)
Jo pro mě je taky nezvyk jak to monotónně hučí, ale proti Aurisu odhlučnění fakt dobrý. Na dálnici je třeba Mondeo ještě tišší, ale tady Toyota udělala velký skok.
Jo.. tak... Hele ale , klobouk dolů...to auto funguje hodně dobře a za to naše blbnutí si vzalo asi 6.5 litrů na sto.Pak Prahou v kolonách 5.2 ? Jestli si to dobře pamatuju.... Chápu, že u Aurisu ti je suma fuk jestli konci na 180 ti , ale tady... Tady jsi za chvíli v omezovači.
Tak se mnou počítej, ale auris už bude chybět, stejně tak i yaris. Místo nich "přijde novej. Mladej. Ale to bude sekáč, pánové. Ten se nezakecá…" >:-[]
Já bych ještě dodal,že to auto mne samotného překvapilo. Ať už relativně línými starty ( pokud vím, tak podle toyoty by to mělo mít lepší rozjezdy než stávající hybridy, ale nějak jsme na to nepřišli ), tak poté ochotou jet ve vyšší rychlosti a reakcí na plynový pedál.
Tak jsem se právě vrátil z hradu... tedy, od Mikesuse a celé odpoledne jsme testovali želízko v ohni a divokou kartu všech zastánců elektrifikace - Corollu 2.0 hybrid. Podrobněji to rozebereme v Blogu, protože si myslím, že to auto si to zaslouží, ale než posbíráme naměřená data, které teď u sebe nemám, tak musím vypíchnout jednu věc, ve které je tento hybrid úplně jiný, než ty ostatní :
" Dieslové Oktávky na dálnici, třeste se! " Tedy, do 180km/h.....což opravdu škoda, protože tenhle hybrid je na dálnici rychlejší, než kdo čekáte.
0-50 4s (o 1s méně, než auris - proč ? Asi je auto těžké), 0-70 (6s) 0-100 (9s - auto mělo jen 350 km najeto) , 50-100 (5s), ale jakmile jedete 70-80 a šlápnete na plyn.... 80-120 (4,3s) a takhle to jede až do 160ti....
Takže sice není král semaforů, nezdržují vás jako Hamunu řidiči, ale tam, kde dosud Auris klopýtal, tak Corolla jede... Více v blogu ;)
A proto je potřeba se minimálně zeptat, jak se k tomu ty jako autor stavíš. Pokud je to pro tebe jen 3MB v paměti, pak napíšeš "ano, použijte, není problém" a je to tím vyřízené. Pokud to bude kamarádka fotografka, tak třeba řekne, že si to stáhnout a uložit k sobě nesmí, ale smí použít zmenšeniny a dát odkaz na její stránky, kde to zase generuje traffic jí a ne auto.cz.
No jo. Fotka mé kamarádky profesionální fotografky je autorské dílo. Když já udělám nějakou fotku, je to pro mě ... 3MB v paměti foťáku nebo počítače. Pokud je Jirka fotograf, chápu, že to má jinak.
V principu je to jedno. Fotka je autorské dílo, jako takové je chráněná. Stáhnout cizí fotku bez vědomí autora a dát si ji na svůj web nejde, i kdyby to byl fanouškovský web nebo třeba charita. Jestli máš nějakého známého fotografa, tak se ho schválně zeptej, co si o tom myslí...
To chápu, že to žádná hitparáda pak se zrychlením nebude. Ale může jít o realnou situaci - ne 0-50 ale při předjíždění, kdyz se člověk táhne dlouho do kopce za náklaďákem, pak chce předjet a ono to nepojede. Ve městě tu baterku asi člověk nevycucne nebo se stíhá dobíjet motorem.
Já tam nebyl, nic jsem nefotil ani nepsal, nic mi do toho není, ale vidím to malinko jinak. Pokud jsem správně pochopil kontext, tak byl M.M. požádán, zařídil letiště, přijel v sobotu místo aby jel třeba někam s rodinou. Přijde mi to, že přijel spíš kvůli pěstování vztahů s čtenářským jádrem, než kvůli článku. Soudím z toho, že článek vyšel v sobotu, bez jakékoliv redakční invence. V tu chvíli (pokud to tak je) mi přijde trochu zbytečné cokoli jiného než "no mohl se zeptat".
Pokud je to tak, že článek je skvělým byznysem v řádu alespoň desítek tisíc, pak je to naopak neomluvitelné.
Shrnutí: pokud to dělal spíš kvůli vám než kvůli sobě, přijde mi nějaké domáhání se pochvaly v článku zbytečné.
Pokud to byl z jeho strany normální byznys, pak určitě minimálně žádost o svolení je zásadní věc, více než jen slušnost.
Takže diskuze nám nějak utichá a mne nedá se nezeptat, kdo by se zúčastnil druhého kola ? Kolik by nás bylo? Nápady na realizaci vítám, stejně jako přihlášky aut všech značek, typů a barev !
Tipy za mne:
Pokud by od redakce zase byla možnost letiště, já osobně bych byl sraz udělat o trochu delší a mimo podobné měření přidat ještě:
- tolik vyžadované 80-120 km/h
- popřípadě mne zaujalo v pátečním testu Edge a Kodiaqa - zrychlení 0-? Akcelerace do určité vzdálenosti, aby bylo bezpečné zabrzdit a změřit kolik auto vytáhne. Bude to jistě méně porovnatelné, než 0-50 a odvíjet od výkonu auta, ale myslím, že né nezajímavé.
- změřit hluk třeba při dálničních 130 km/h na palubě ( na to si věřím >:-[] ), popřípadě expertně náhodně zvolených jiných rychlostech, abych zase nemusel odpovídat, proč právě tolik km/h a né třeba tolik...
- SLALOM - Auris má nízko těžiště, to víme, tak si pojďme udělat závodní dráhu z kuželů a projet ji na čas, jestli i auta bez baterek v kufru zvládnou vytočit zatáčku a taky, jestli nejméně vhodná karoserie SUV se v zatáčkách nepřevrátí (kdo přijedes v SUV a troufne si postavit se této vývzě?) ;).
Termín - až bude teplo >:D Klidně bych uvažoval o nějakém květnu-červnu, popřípadě srpen-září (nevím, jak kdo má dovolené a podobně). Bylo by fajn, kdyby si to tady přečetl i někdo z redakce a dal případné návrhy, co je i v možnosti jejich realizace, třeba jestli by už tentokráte byl Racelogic? Nebo by se účastnilo i více redaktorů?
Díky za jakokouliv zpětnou vazbu, ideálně s jakým autem/auty by jste přijeli ;)
Takhle pak můžeš přistupovat úplně ke každému autu, protože žádné auto, co je dnes na trhu, nebude nedostatečné a za svou cenu pojede slušně a bude stačit provozu... jedno bude lepší v zatáčkách, druhé v terénu, třetí ve městě, čtvrté bude levné....Tohle přeci nikdo nerozporuje, ale podstatou testu bylo poměřit, jak moc je ten hybrid rychlý/pomalý v nějakých předem stanovených a měřitelných testech. Podívej, třeba Outback, auto s druhým největším a nejsilnějším motorem po Alfě a i když to auto je jinak hodně dobré a na dálnici i celkem rychlé, tak moc slávy neposbíralo... a můžeme se hádat, že v nějakém režimu jede naprosto parádně a má 180kw.. ano je to tak...
Promin, ale tyhle reci jsou o nicem. Ty polemizujes o nejakych papirovych hodnotach, ktere si nekdo vycucal z prstu nevim proc a navic to auto o tehle hodnote vubec neni.
Proste kazde auto jako kdejaka vec, je na neco jineho, i kdyz je pouzitelne univerzalne a principialne je to auto, jine je na rallye, jine na sprinty, jine na okruhy, jine do terenu a tak dal. A Outlander neni na sprinty 0-100 ani jine sprinty, ale to neznamena ze nemuze jet v ramci urceni slusne, lepe nez treba spousta jinych.
Co se nekde pro nejakou disciplinu ubere jinde prida. Se vsemi se da jet na letiste blbnout.
PS mam video Out. MY2019 0- 100 kolem 9s. Akorat poslouchat se to neda, ale to jsme zase na zacatku tohohle odstavce
Ano, poslal jsem odkaz na tu fotogalerii, co jsi mi poslal ty, nestahoval jsem fotky. Tedy jo, jednu jsem si půjčil na svůj Facebook, ale to bylo s tvým souhlasem ;)
No, takže prostě si chtěl říct, že tvé auto se 165kw je lepší, než Prius s 90kw... to snad asi nikdo nezpochybňuje, taky moc nechápu, co se snažíš říct ? Už chápu ale proč chceš meřit zrovna 80-120, protože se ti připne spalovák... To je to, co jsem komentoval v našem vlákně, žádné auto netáhne lineárně a proto by se mohlo vymyslet disciplín tolik, kolik je aut a kde mají nejlepší zátah...
Pokud má Outlander stovku za 10,5s je to docela ostuda na to jak obrovský výkon to má, realita může být jiná, proto já navrhuji, aby si to přeměřil a hodil sem časy, pak se můžeme dohadovat, jak moc je ten Outlander dobrý, nebo není. Mé auto má papírově taky 9,5s na stovku, je to bída s nouzí, ale realita byla lepší i když zatížena chybou měření.... to jen tak, abys to nebral jako útok na tvé auto ;)
Tohle není o závodění, ale srovnávání různých pohonů aut.
Auris hybrid je muj služebák = a sem s nim i po 2 letech docela spokojenej = nový je jen to že ty sis teď ověřil že těch cca 9999 rozjezdů kdy mě ostatní zdržujou a 1 kdy mi auto přede mnou brutal odjelo = je asi pravda :-)
Modly nevedu = auto snů mám [odkaz]
Ale je fakt že drtivá absolutní většina aut v běžnym provozu = mě dneska nezdržovala = mám totiž dovču >:D >:-[]
Zcela vážně, já nejsem vlastníkem ani pronajímatelem, ani čímkoliv jiným jakéhokoliv Aurisu ani jiného hybridu, takže toto zaručit nemohu, já jsem na stejné straně - na té naftové >:D Klementín 2.5TDI V6 by zajímavý byl, takže pokud máš po tvém diskuzním působení odvahu přijet, neváhej >:D Jsme vesměs přátelská banda ;)
50-100 je akcelerace za vesnicí, nájezd na dálnici v provozu - tam většinou na dálničním přivaděči mezi kamiony kolikrát kolem 50-60 musíš jet, protože ti provoz rychlejší nájezd ani nedovolí a pak musíš akcelerovat a bezpečně se zařadit, hlavně kolem Prahy.
100-150 jsem dal jako příklad, kdy zrovna moje auto lépe táhne, psal jsem to i výše. Nic více.
V reálu třeba používámo spíš 120/130-160, pokud chceš na dálnici předjet a zařadit se mezi rychle jedoucí kolonu do levého.
Nemerili. A neni potreba si nic namlouvat, s uplne vybitou baterkou by byly na rozjezdu zoufale. Slaby motor v Atkinsonove cyklu neni na drag race nejpopularnejsi volbou ;-)
Na druhou stranu neni uplne jednoduche hybrid dostat do stavu, kdy ma baterku na minimu.
Pokud se spravne pamatuju, tak ty hybridy snesly zhruba stejny pocet startu, jako spojky ostatnich aut :-) Vyjimkou byl plug-in, ale to je pochopitelne jina kategorie.
" koukni pořádně pod článek, je tam uveden Woody coby autor a ty coby autor fotek".
Ted uz ano. Bohuzel bez jakehokoli komentare v diskusi nebo v clanku, takze ja ted vypadam jako nekdo, kdo si takovou zakladni vec neumi zkontrolovat :/
EDIT: DonVito by mel byt uveden jako autor videi, pokud se nepletu.
Aha - to jsem netusil. Myslel jsem, ze si redakce stahla fotky z mych stranek, kde je u kazde jasne uvedeny copyright. Pokud jsi jim to poslal jako uceleny balicek a byl jsi s nimi domluveny, tak to meni situaci - pak se nedivim, ze fotky zverejnili. Omluv z tve strany netreba :-)
Ale neomlouva je to s uvadenim zdroju. Jsou to novinari a dobre vedi, jaka jsou pravidla pro praci s externimi materialy. Korunu tomu nasadilo dopsani nasich jmen/prezdivek ex-post bez libovolne omluvy nebo komentare. To je proste sprostarna. Ke kompletaci navodu "jak to nedelat" uz chybi jen obligatni "clanek zpracovavala externi brigadnice, ktera bohuzel nebyla dobre obeznamena s internimi pravidly redakce pro praci s materialy ziskanymi z externich zdroju".
Neni to o tom jak ale proc. Ja treba zrychlovat z 100 na 150 nepotrebuju prakticky vubec.. Na okresce mi staci zrychlit na predjeti, to je tech 120-130, vic to vetsinou nejde a je to o papiry a na dalnici na akceleraci nezalezi vubec.
Uz jsem se ptal proc zrovna 50-100 a ted pridavam 100-150. Kdy potrebuju nebo potrebujes zrovna tohle zrychleni?
Muzes mi na to odpovedet ? Ja uz sem par kilaku najel, ale tuhle situaci si proste nedovedu predstavit a ja mam auto na silnici ne na predvadeni na letisti. To beru jako zabavu.
Redakce tam přidala jen dvě věty, a i v těch stihla napsat špatně nick woody-alien (s velkými počátečními písmeny, namísto malých) a někteří už to tu po redakci opisují.
Buď rád.
Tvoj blog/článok je tak dobrý že nemá význam do toho zasahovať.
Na tej pumpe ten s tou “Rapidečkou” bol fakt dobrý a popis situácie :yes::yes::yes:
No jasně = když chceš závodit. V reálnym světě prostě dobiješ jízdou = ať když je to mírně z kopce nebo přibrzděnim před tim semaforem = kde se pak nejrychlejš rozjedeš. Tak trochu perpetuum mobile >:D
Eště pružnost = líbil se ti Yaris tak verze GRMN dá 80-120 km/h za 4s :yes::-)
Zkusil jsem dnes přeměřit tacho a tu appku a sedí to docela dobře jako normální gpska, když jedu tacho , tak appka ukazuje o pár km / h méně. Kolem stovky je to cca 5km/h odchylka, což je docela reálné.
Účel bylo aspoň vzdáleně napodobit a zjistit = jestli mám pravdu a elektromotory zabíraj narozdíl od spalovacích motorů okamžitě v plnym výkonu. On to sice každej ví že to tak je ale.. ;-)
No a zatimco drtivá absolutní většina řidičů netýrá křitovatku co křitovatku spojky a neřadí superbleskově jako Ozzy = my hybridi přišlápnout plyn a spustit ten okamžitejplnej záběr elektromotoru = tak nějak zvládáme :-)
Reálnej provoz ste sice moc nenasimulovali = no spíš ani vzdáleně = ale i tak funguje elektromotor = tak jak všichni víme že funguje = okamžitě od první vteřiny naplno :yes:
Navíc ste tam měli jen hybridy co sou zaměřený na spotřebu = nastavení hybridů Porsche, Ferrari apod. bude myslim trochu jiný. Právě proto sem zvědavej na aktuální 2.0 hybrid 132kW už tam možná nebude spotřeba nejvyšší priorita
Já bych poznamenal že to platí pro závody jako vymyslel Ozzy = v běžnym provozu pokud teda zrovna nevyjedeš jen na baterku hodněpatrový podzemní parkoviště nebo tak něco = je prostě elektromotor nejrychlejší. A dobije se okamžitě = po pár přibržděních
Po těch víc jak 20ti letech co se vyráběj je na čase si to přiznat = na jízdu po městech a jejich okolí kde se dneska pohybuje většina populace planety co denně jezdí v autech = je to v tuhle chvíli nejlepší verze pohonu. Nižší těžiště proti běžnejm verzim nižší spotřeba a rychlejší reakce v městskejch rychlostech = je dáno principem = takže je fakt zajímavý jak to = že tomu tolik lidí tak nějak nechce věřit nebo co to je :-)
Zase takhle bychom mohli udělat metodiku každému na míru, mě to tahá více mezi 100-150 protože tam má motor lepší otáčky a automat tam má tuším 4 kdezto z 80ti trojku. Z 80tky mi to přišlo jalovejsi. Nicméně jsem to párkrát přeměřil a 6,0007s 80-120. Nevím, jestli je to málo, nebo hodně .
S tímto opatrně - dnes se Mig ptá, zda potřebujeme Cícera. Zítra se někdo jinej bude ptát, zda potřebujeme Miga. Chápeš?
Rozumím tvé motivaci k sepsání toho příspěvku, ale měl ses nejdřív zamyslet v duchu výše uvedené myšlenky, než jsi zmáčknul enter. Jeho příspěvky jsou většinou bláboly, ale např. já ho potřebuju, abych si pravidelně uvědomoval, že jsem ve své kůži a ne v jiné. Zkus to podobně a se vším, co tě sejří.
Ok, aspon cosi, aj ked rychlost samplingu GPS realne nie je zdaleka taka, aby to nejako extra presne zmeralo taketo male useky + samozrejme presnost odcitavania Xm.
Ale aspon teda to mali vsetci rovnako. Pokial mali rovnaky telefon :-)
Měřili se přes aplikaci, všichni jsou tedy zatížení stejnou chybou měření. K porovnání bylo tolik aut, kolik lidí přijelo , toto není profesionalni srovnávací test, ale akce amatérů ;) Naftové auto s dvouspojkou a 4*4 tam bylo - Mondeo.
Nie je mi uplne jasne, ako ta merala rychlost. To si kazdy odcitaval z vlastneho rychlomeru 50km/h a stlacil stopky ? Ked uz, asi by bolo vhodne najprv GPSkou odmerat kazdemu auto rychlost na tacho, ktora tym 50km zodpoveda a potom sa riadit nou.
V pripade aplikacie, co pouziva aj GPS+stopky sa obavam, ze sampling merania GPS signalu je na toto prilis pomaly a nepresny.
V kazdom priapde sa tu hrat ne nejake stotiny je nezmysel ;)
Este mi tam do toho spektra aut chyba nejaka dychavicka atmosfera s CVT a AWD, napr. XVcko, lebo tie permanentne 4x4 maju start viac nez dobry, naviac nemusi radit.
A k tomu este nejake bezne haldexove 4x4 DSG s klasickymi 110kW.
Jinak aby sis nemyslel. Pokud by zatím plugin nebyl ekonomický nesmysl, tak bych do něj šel taky. Ale ten bonus v porovnání s full hybridem není takový, aby se dala objektivně ta cena obhájit. Nicméně chápu subjektivní přístup, který může být rozhodující.
Zároveň vím po těch letech s hybridama, že opravdu nejsou na sprinty apod. ( tedy když nechceš brát auta typu i8, atd. ) taky na to to auto nemám. Nicméně, když se člověk ohání dynamikou ( což se tu dennodenně děje/dělo, proto se uspořádala taková výprava, u které teď víříme diskuzi ), nemůže očekávat, že odpověď nebude bez čísel.
Ravka foukaný motor. To jako vážně? To chceš říct, že ten 2,5 HSD má turbo?
A ještě ostatním říkáš, že něčemu nerozumí?
Já ti neberu tvůj výběr. Čím víc hybridů, tím lépe. Ale tvrdit něco o dynamice a pak zmínit priuse plugin na porovnání. No sorry jako. ;-)
Probohe nejde o to jestli si verim nebo ne, snad jsem napsal srozumitelne ze plugin neni na sprinty, kdybych chtel s nekym zavodit necham si evo. Ja ho prodal vlastne proto ze nechci uz s nikym zavodit. To auto provokovalo kdejakeho ksiltofkare a ja mu musel pak ukazat ze je pomatenej a to mi proste prestalo bavit.
Taky jsem nenapsal ze jsem nejrychlejsi, ale ze dynamika Outlandera je velmi slusna a urcite bude lepsi nez u Priuse. Nakonec RAVka ma foukany motor, ja atmosferu, srovnavat ty dva snad nemuzes myslet vazne, zkousel si nekdy porovnat vykonovou krivku atmosfery a turba? Ja nevim, kde furt nekdo bere ty hodnoty jako absolutni.
Jinak ja jsem si koupil PHEV protoze jsem chtel PHEV, nechtel jsem hybrida. Ne muj PHEV nema linearni zatah v celem rozsahu 0-100. Nekdy v 80 se pripoji spalovaci motor k predni naprave a ten dynamiku zasadne meni. Nehodlam se s tebou dal dohadovat o nicem. Ty jsi neco slysel a tady to prezentujes jako fakt. Tak ja te v tom necham, sorry
Nevím, proč sem taháš jiná auta, když se tu řeší dynamika ( nejen tvého, ale obecně všech ) hybridů.
Ano, běžný spalovák nemá lineární zátah, protože musí řadit. Narozdíl od hybrida, který lineární zátah má. Tvůj snad ne?
A právě proto s vyšší rychlostí je dynamika horší, protože pokud jedeš na 100% výkonu, nemůže být v rychlosti třeba nad 80 lepší dynamika než do 80
A hele, někomu se šláplo na kuří oko. >:D
Rozhodně si troufnu tvrdit, že jsem najel víc km s hybridama než ty ( ale třeba už máš s hybridem víc než 150t km a také by mne zajímalo, jak víš že jsem s ním nejel). Neberu ti, že pochybuješ o určité hodnotě, pro reálnou jízdu není vypovídající žádná objektivně měřitelná hodnta. Jsou to objektivně měřitelné hodnoty pro porovnání aut mezi sebou.
A když to chceš vzít úplně, jezdil jsem dost se starou i novou RAV4 HSD. Ano, není to plugin, ale rozdíl plugin vs full hybrid je jen ve velikosti dojezdu v EV a možnosti externího nabíjení. Nebo chceš tvrdit něco jiného?
A jestli si troufáš pouze na plugin priuse, to máš malé sebevědomí se 165 kW vs 90 kW. To se nedivím, že bys mu ujel.
Když tak přemýšlím, co třeba zkusit porovnat buď tu RAV4, která má 160 kW ( naprosto porovnatelná auta ), nebo zítra budu mít corollu 132kW, sice menší, ale také slabší. Na to si taky věříš, nebo už ne? A klidně můžeme udělat pružnost 80-120, nebo 80-140 a uvidíme.
Ja s tim jezdim zrejme narozdil od tebe, tak vim jak jezdi. A nepresedal jsem do Outlandera z dychavicne petrolejky, ale z Mitsubishi Evo X a BMW Z4, jestli si umis predstavit jak ty dve auta jedou, tak si nech sve pochybne hodnoceni do doby nez se v tom svezes. Spolehat se na nejakou papirovou hodnotu je hloupost, navic Outlander ani jiny plug-in NENI !!!!! auto na sprint 0-100, vlastne na zadny jiny sprint.
U toho Evo X bylo zajimave rozfazovani pochybneho mereni 0-100. To auto zrychlovalo 0-60 za 4,6 s a z 0-100 za 5,6, teoreticky potrebovalo na zrychleni 60-100 1s. Na tomhle pripadu je videt, ze zrychleni skoro zadneho auta neni linearni, kazde auto ma svou silnou stranku jinde a s klidem muzu rict, ze pri 0-50 by mu atmosfericka sestivalcova Z4 s max vykonem 205 koni by evu rozsekala zadek i s papirovou hodnotou 0-100 6,7 s.
Tolik o kravinach. Je to jako delat recenzi na film ktery z nas z vypraveni nebo z jine recenze.
Tak zrovna ten outlander nemá kdoví jakou dynamiku. Těch 165 kW je hezkých. Ale 0-100 za 10,5? To jako vážně? Nebyl bych si moc jist ani tou dynamikou 80-120, jak píšeš.
Jinak když to vezmu z praxe, tak ani těch 80-120 není nejčastější případ. Když jedu za někým 80, tak mu nečekám za kufrem, až bude volno, ale dopředu vidím, kde by mohlo být volno a v momentě, kdy začnu předjíždět už mám mnohem vyšší rychlost než on a ani nepotřebuju všechen výkon motoru.
Takže polemizovat o tom, co je nejčastější případ v reálu, je naprostá kravina. Možná když neumí člověk přemýšlet za volantem, tak je těch 80-120 nejčastější, to se nehádám.
Outlander ma pocatecni docela ostry elektricky rozjezd, pak se trochu trapi (50-80), tedy aspon ten muj "stary" a jakmile se chytne primy predek spolu s obema elektromotory ma dynamiku hodne slusnou. Samotneho mi Outlander prekvapil uz pri zkusebni jizde. Priusu PHEV to asi natru bez problemu.
Pozvani prijmu, kdyz to nebude s necim kolidovat. Rad ty auta pomerim a poznam nove lidi
Abych byl úplně objektivní ono by to chtělo i stejný pneumatiky = ale ověřil sem si to už na víc věcech = a s tim že těžiště má viz i přiloženej odkaz zásadní vliv = naprosto zcela úplně absolutně souhlasim
Mám o centimetr víc a Yaris kterej sem měl nedávno pujčenej = pro toho kdo chce řadit je to fakt povedená verze [odkaz] a nasedá se do něj líp než do starýho Aurisu :-)
Nevím, jestli bych ujel tobě, nevím, jak jede Outlander, ale těm hybridům, které jsme měřili ano. Klidně to můžeme vyzkoušet a rád tě pozvu, pokud budeš mít zájem.
Ozzman, v praxi kdy potrebujes 50 - 100, za ceduli vesnice, nebo snad kdyz predjizdis traktor? Kdy ????
0-50 potrebujes kdyz se rozjizdis od krizovatky, nebo davas prednost na hlavni, nebo vyjizdis z podelneho parkovaciho mista.
80-120 je nejcastejsi pripad, kdy jede klobouk po okresce a ty ho potrebujes predjet. 50 - 100 skutecne z praxe nevim kde to je potreba. Nejsem si jist ze bys mi ujel, v praxi treba na dalnici kdyz vedu kolonu hned za kamionem je rozdil dynamiky pluginu hodne znatelny. Priste mi muzete pozvat, kdyz bude teplo rad si udelam vylet.
Tohle bude spíš o tom, že opravdu normální spalovák lidi netrápí, ale s hybridem většinou dávám tak 3/4 výkonu při rozjezdu. Odpozoroval jsem, že to je co se týče pohodlí a spotřeby takový nejlepší poměr. A málokdo s jiným spalovákem, pokud nechce závodit, nevyužívá tolik výkonu.
Mám 188 cm a na rozdíl od jinejch aut v B segmentu jsem v Yarisu problém neměl, ale staré Clio je na vnitřní prostor ještě stedřejší.... Na úkor bezpečnosti samozřejmě.
Takže si pocítil v zatáčkách znatelný rozdíl ? To by bylo hodně zajímavé srovnání, ale asi taková auta na test nesezenem. A druhá věc je, jak by si stali jiní bez baterek v kufru - Mazda 3, Fokus, golf...
Podstatné je = jak to bereš. Automobilky se pyšní když sníží těžiště o několik mm = jak to hodnotíš pak ty = to nevim. Podle toho co píšeš = moc ne ;-)
Já zkusil Auris 1.2T [odkaz] klasický malý turbo narozdíl od konkurence 4válec. Motor budiž ten neni špatnej ale to těžiště.. >:-[]
Platí to obecně = možná to ale potřebuješ ve výraznější formě [odkaz] sníží to těžiště a přidá okamžitý reakce. Proto sem zvědavej na tu současnou generaci Aurisu hybrid teda Corollu 132kW = už u tý = by to pro TEBE byla možná dostatečně výraznější forma = poznání ;-)
Poznáš to snadno když jedeš trasou kterou si jel 1000x a taky máš asi takový = z mýho pohledu je zpochybňování těžiště stejný jako záběru těch elektromotorů = neni o čem všichni víme že to tak je :-)
Já bohužel nic, jen když jsem měl ravku na opravu po nezaviněný nehodě, tak mi strčili tohle. Člověk by si asi zvyknul, ale na to jaké to mělo reakce, jak se to chovalo a ještě ta spotřeba.....A korunu tomu nasadil chybějící tempomat.
Jo mohli sme šetřit a vzít Yaris = většina km je stejně najetá jen s řidičem. Ale sme dva klucí skoro 190 cm a jak víš jezdí se nejen Praha ale řekněme Praha a Středočeskej kraj = takže z toho vyšel Golf = teda Auris :-)
Vysokou rychlostí neni bohužel kde jezdit = dálničních tachometrovejch 140 km/h to jede v pohodě = ostatně zkušenost s atmosferickejma čtyřválema podobnýho objemu a výkonu = máš větší než já
Já si nic netrápil, mám automat a 4*4 ;) A ten Superb co jsem měřil dodatečně ? Ten není můj >:D
Nejde o to jestli je těžiště nízko, to samo o sobě samozřejmě efekt má, ale jaký je rozdíl ( jak moc je to rozdilene zrovna u Aurisu) oproti konkurencnim konvenčním autům a jaký to udělá rozdíl .. to je podstatné.
Podstatu chápu, v nízké rychlosti to reaguje velmi dobře a svižně bez námahy ridice., Proto jsem v blogu napsal, že mi ze všech dává největší smysl Yaris jako dokonale městské autíčko...
To je zajímavé, ale podle mého jen u srovnatelných aut ( váhově, odporově i výkonově ), tam se pak ukáže jaká je ztráta v pohoným ústrojí a jak je motor sladěn s autem jako celkem.
Jo jak sis dokázal když týráš spojku a snažíš se úplně nadoraz = se spalovacim motorem stíháš daleko snazší levnější rychlejší = reakci elektromotoru :-)
Jak vidim i s těžištěm = si nepoučitelnej >:D
Skoro neuvěřitelný = přitom těžiště a boj o mm dolu je naprostej základ = konstrukce aut = a čteš to víceméně u každý nový generace = nebo ty ne? Ne = čteš? ;-)
Rychlost záběru elektromotoru vs nutnost spalováku jít za výkonem do otáček = přitom ví zná každej = nebo? Stejně jako to těžiště [odkaz] zajímavý jaký tyhle základy typu 1+1=2 = tady vyvolávaj rozruch >:-[]
Co si komu udělal, že si musel jezdit i40 ?:D Jinak je to přesně tak jak říkáš, jedině auto, které by nám všem najelo do kufru a které budeme zdržovat , je Alfa... Tam je už rozdíl znatelný .
Těch zhruba 10 tisíc rozjezdů se skórem 9999 : 1 navíc zaznamenanejch kamerou = je realita :-)
Nejde o závody = kterejma ses to snažil napodobit nebo spíš si dokázat = ty. Jde o princip kterej přece víš i ty = elektromotor a jeho reakce vs spalovák a jeho výkon v otáčkách
Navíc hybridy typu Prius, Yaris nebo Auris nejsou o maximalizaci zrychlení
Už sem to napsal víckrát ale je to o tom co sem napsal dneska ráno Karlovi = viz já 8:20
Že sis z toho nevzal podstatu ale lítost že ste neměli na tohle aspoň ty zajímavější hybridy = a nazval to stížnost = to seš prostě ty ;-)
To souhlasím, mne ještě možná zaujalo co psali u pátečního testu edge a kodiaqu, zkusili na letišti, co to dá a za jak dlouho. Naměřit si úsek, kde se začne brzdit ať je to bezpečné.
on hodně udělá už jen ten automat, tedy pokud to není něco jako v i40 co jsem měl jako náhradní auto. Tam bych se rozjel lépe i s manuálem. Z vlastní zkušenosti je problém:
za prvé v řidiči, že není schopen se rozjet hned, jak naskočí zelená,
za druhé v řidiči, že i když se přede mne snaží dostat, neumí pořádně zařadit z vytočené jedničky na dvojku, abych mu při tom neodjel
za třetí ve spojce, jakožto obrovské ztrátě energie při záběru ( toto může hodně eliminovat řidič, ovšem pokud nezvládá první 2 věci, tuhle nejspíš nedá taky ).
To by kluci s manuálem mohli z letiště povídat, jaké tam bylo aroma. >:D
tak 90-160 je pouze na honění ega a pindíka, kdo má větší výkon. V této rychlosti je tak velký odpor vzduchu, že už záleží na výkonu a ne na principu pohonu. Navíc 160 je pro ČR absolutně nerelevantní. Ještě bych bral třeba 90-130, ale tam už to je opět jen o tom, kdo má větší výkon.
V tomhle musím souhlasit s Hamunou, zatím jsou cenově plug-iny dost nevýhodné. Když vezmu prius vs plugin prius, aby to bylo srovnatelné, tak prius ve stejné výbavě jako je jediná pro plug-in. Tam máme rozdíl 160tis. Když vezmu, že budu mít doma vlastní elektrárnu, ze které můžu nabíjet ( což má dost málo lidí, ale to není relevantní ), nebudu nikde jinde nabíjet, abych opravdu jezdil zadarmo, tzn. že se musím udržet do dojezdu 50km ( vlastně max 25km, abych se vrátil i zpět ) od domova. Při průměrné spotřebě řekněme 4 litry, ať se to snadněji počítá, u priusu a cenu benzínu 30kč bych musel s pluginem najezdit 133333 km.
To udělat v dojezdu 25km od domova znamená 2666 jízd ( že využiju plnou kapacitu baterie ), i kdyby to bylo každý den, tak to máš 7let a 4 měsíce.
Přeji hodně štěstí.
Takže ano, pokud nabíjíš doma z vlastní elektrárny, jezdíš každý den 25km tam a zpět, nikam dál, tak za 7 let a 4 měsíce se ti plugin začne vyplácet. Pokud navíc se připojí spalovací motor, tak se tato hranice samozřejmě posouvá mnohem dál.
To je to, co si Hamuna plete, reakce řidičů a schopnosti jejich aut, popsal to výše Woody a já mám stejnou zkušenost. Po Praze jezdím s 43 kW Cliem a umím být zdaleka nejrychlejší , když chci ..... Hybrid má pár desetin vteřiny navíc, ale v praxi by mu ten rozdíl nestacil ani na to, aby se mi dotknul nárazníku, natožpak, abych ho zdržel... mrzí mne, že jsme nenatocili ty první hromadné sprinty, kdy jsme proti hybridům stali s Woodym a po pár vteřinách už to bylo jen o nás dvou , žádné znatelně vystrkování Aurisu dopředu ze začátku se nekonalo... Paradoxně rozstřel hybridu si těžce dával nejslabší Yaris .. to je pro mne vítěz dne ;)
Když bychom vystartovali spolu na stejnou a na plný plyn , neujedes mi ;) vyzkoušeli jsme si to několikrát a i měření ten minimální rozdíl ukázalo. Kdybych vyjel před tebou, tak bys neměl ani na to mi najet do kufru, možná se jen na pár desetin vteřin přiblížit nárazníku .. ;) To je realita.... Žádná zdrzovacka ...
Hybrid na 50 rychly je a dokonce o pár desetin vteřiny rychlejší než o dost silnější spalovak,ale na to aby tě někdo , kdo ze semaforů zareaguje stejně , zdržoval to není... hodně to zvelicujes, jako s těžištěm, to vyzkoušíme příště .. >:D
Vim, že vam šlo o "semafory", ale když už byla ta možnost tak jste toho mohli využit.
Ja mam třeba vic než 50% najetych kilometru pravě v městskem provoze včetně ruznych poskoku. A ja se snažim hlavně rychle vyjiždět co se tyče reakci na světla, ale ne že bych vypalil jak Fitipalldi. A musim řict, že velmi často mam dojem, že mam buď automat nebo ten hybrid. S manualem rozhodně nejsem ten kdo by zdržoval.
To si člověk musí vyzkoušet na vlastní kůži a sám se rozhodnout, jestli to pro něj je nebo ne. Ten ustálený tón tam bude vždy, jde jen o to, jak intenzivní nebo otravný.
Taky mě to napoprvé dostalo = když sem zkusil zrychlit naplno :
No a pak sou tu ty stovky dni a tisíce rozjezdů na semaforech = prostě běžný ježdění. A tam nejen že nezrychluješ nadoraz = ale krom toho BMW 335d = tě všichni furt jen zdržujou :-|
Do 50 kmh a 70 kmh jsou akcelerace že semaforů, mělo to být nastaveno na městské podmínky , kde je hybrid jako doma ;) Krabici někdy vyzkouším, na trojku tahá hodně solidně
Mě to spojení atmo motoru a CVT štvalo v Subaru Impreza 1.6, minulý týden jsem projížděl Corollu kombi s dvoulitrem a bylo to OK, dokonce musím říct, že až budu řešit náhradu za Focus, tak Corolla bude hodně vysoko na seznamu.
No mě zarazila jedna věc a to proč jste měřili zrychleni jen do 100km/h to je za mě docela malo. Ja když už tak tomu docela nakladam a třeba zrychleni na 50km/h je pro mě docela nezajimave. A na jinem foru mame třeba disciplinu z 90km/h na 160km/h puvodně na 3st, ale dost aut to na ten 3st neda tak se to měři na 4st. Na ten 3st mam třeba změřeno ze 70km/h na 140km/h. Tak to mužeš v krabici vyzkoušet...
Ano, normálně řidiči se spalovákama na semaforech spojky netrápěj. Jenže hybridů už jezdí dost (např. C-HR velká většina prodaných kusů) na to, abych mohl polemizovat s tím, že v hybridu stačí pošťouchnout elektromotor. Pokud ano, pak to tedy zase většina nedělá a rozjíždí se stejně ospale jako "spalováci". Nevím, třeba to netrápí spojku ale vybíjí baterky ? ;-)
Každopádně reálná zkušenost je ta, že na většinu provozu na semaforech nepotřebuju hybrid, ani Leona, ale stačí mi konvenční Swift s masivními 69 kW a 118 Nm. :-)
Pokud neni ta hlučnost už otravna tak s tim nemam problem, ale musi to byt poslouchatelne a v tom vidim tu rozdilnost. Mi stačilo, když jsem jel hondi 1.5T ve spojeni s CVT a to bylo jak nekonečne vyti a u te corolly si to dokažu živě představit. A i běžne EB maji zvukovody, takže pokud jedeš tak nějak normalně tak je motor dost upozaděn, ale jak se na to šlape tak dost na sebe upozorni, ale ne otravně a navic opravdu dobře zněji. Tohle se fordu povedlo. Však to určitě znaš. A nove 3 valcove 1.5 už nepouživaji zvukovody, ale maji klapky plus zvyrazněni přes repro. No a byl jsem svezen i ve fiestě ST a ten zvuk je prostě paradni.
Jestli Auris, to už nevím přesně, myslím, že Yaris ano,ale pamatuji si, že jsem to zkoušel v Priusu, to je fajn o to větší šok je pak ten motor v zápřahu při akceleraci.
Je v provozu dobrej, ale nesmi se to tady rikat nahlas. Osobne bych se vybodl na 50-100 a dal bych 80 -120. Jednak je to na silnici vic potreba a druhak by mel muj outlander dost pekne casy. 0 - 100 uz davno nevypovida o realne dynamice v silnicnim provozu.
Zkusil sis klidně jen ve starym Aurisu jízdu jen na elektřinu? To bude mít i Mondeo fakt těžké :-)
Viz já 8:20 = škoda že nevyšlo aby tam bylo něco novějšího
Navíc tohle jen vzdáleně simulovalo to o čem mluvim = normálně řidiči na semaforech netrápěj spojky aby svý auta poháněný jen spalovacim motorem odpálili co to de = ale fakt v drtivý nebo spíš absolutní většině zdržujou zdržujou a zdržujou. Zatimco tobě v hybridu stačí jen pošťouchnout ten elektromotor = co z principu v první vteřině táhne naplno ;-)
Neni to zajímavý = je to to co tu už 2 roky píšu = hybrid je z principu dobrej tam = kde se furt dokola denně zrychluje :-)
Pak do vyšších rychlostí už je to o tuctovym atmo benzínovym 4válci = ve zrychleních 0-50 teda nějaká malá městská rychlost až těch 50 km/h se rozjíždí většina aut nejčastějš = a tam je z principu hybrid fakt dobrej a eště šetří
Woody to napsal dost dobře :yes: a Martin fakt až trapně jeho vtipnej blog okopíroval :-|
Velká škoda že se testu nezúčastil novej Auris hybrid 132kW nebo Camry 160kW
Nebo aspoň levný kupé nebo sedan Lexusu RC a IS kde má elektromotor 105kW a 300Nm
Můžeš dorazit, pokud bude nějaké příště, taky ;) Ecoboost by se hodil, já ho mohu přivézt jen v SUV a i když si pořád myslím, že 1.6tka je lepší, než 1.5tka, tak ta kila navíc by tomu moc nepomohla >:D
S tím hlukem, Corollu soudit nemohu, ale všechny hybridy, co jsem zkoušel, tak pokud se zapl benzinový motor při akceleraci, tak mne také "vyděsil" hluk od motoru a vůbec odhlučnění auta, to ze svého nafťáku neznám. Je to ale zase auto o třídu větší a dražší, takže i odhlučnění by asi mělo být lepší, než u B či C segmentu.
Ke Ctrl+C, nebo k pouziti fotek se vyjadrovat nebudu.
Ja jsem kazdopadne rad, ze clanek o (m.j.) hybridech se z blogu dostal na hlavni stranku. :yes:
A ze vysledek vypada dobre a profesionalne :-)
Jak fotky, tak text..
Myslim, ze by stacilo i dosavadni mereni. Nejde o setiny.
Nastavime treba 50-60. Budeme se priblizovat 50 (ja treba na ctyrku) a v momente, kdy se casomira spusti slapneme na plyn (ja bych v tu chvili jeste podradil).
Kuzelum se samozrejme nebranim, mam nejake zlute na trenink fotbalu ;-)
Na to by to už chtělo trochu sofistikovanější měřák ,ale můžeme vymyslet něco takového. Mne by se líbilo udělat z kuželů dráhu, Auris má přeci těžiště proklatě nízko, jak tu dva roky posloucháme a tak by to bylo fajn změřit >:D Na tuto disciplínu mam já nejméně vhodné auto, ale já pro každou srandu >:D
No, Karle, neproběhlo nic. Měl jsem za to, že redakce nějakej krátkej článeček vytvoří a daj tam třeba citace. Tohle CTRL+C, CTRL+V mě samotného překvapilo. ;-)
Ne proto, že by mi to vadilo, ale pouhé zkopírování blogu tak trochu postrádá smysl.
Jinak musim jeste napsat, ze v beznym provozu jezdim v ekonomickym rezimu (ECON).
A atmosfera v otackach vhodnych pro uspornou jizdu neni zrovna dynamicka..
A v eko rezimu uz vubec ne.
To by byl take namet ode me pro pristi mereni - jet ustalenou (treba) 50kou a na povel dat plnej, pripadne podratit (u manualu). Jde mi o to, aby se do vysledku pricetla rychlost reakce..
Protoze soucet nasich mereni 0-50 a 50-100 by teoreticky mel dat 0-100 :-)
No zni to trochu banalne..
Musím říct, že v tom sedanu mi to paradoxně přišlo horší než ve stávajícím aurisu. HB je na tom zvukově lépe ( ohlučnění, nikoli projev ) a ten dvoulitr je zase o kus lépe.
Ale jinak jo, věřím, že pro spoustu lidí to nebude a nezvyknou si.
Hm stopwatch meter, pišu si, dik. Jinak je fakt, že o konkretni čisla až tak nejde, jde o to, že na jednom mistě za stejnych podminek vicero aut poměřilo pindiky, kde se ukazala rozdilnost v dynamice. Pěkna akcička. :yes:
Ono dynamika je jedna věc, to, že v tomto připadě je slabši neni pro mě až tak podstatne.
Pro mě je odstrašujici ta chrakteristika a zvukovy doprovod. Na tohle určitě nejsem připraveny a bojim se toho.
Měřili jsme to stopwatch meter. Asi ty hodnoty ber s rezervou, ale měřilo se jednou appkou, více pokosů, takže i když je vše zatíženo chybou, je stejná a rozdíly mezi auty tedy jsou vypovídající.
Tohle je ovšem 1.8 hybrid v sedanu. Z vlastního přímého srovnání musím říct, že sedan je hůře odhlučněn než HB a TS a 2.0 je oproti 1.8 o dost tižší. Ta 1,8 opravdu není ve vyšších rychlostech kdoví jaký sprinter. Primárně je na pomalou klidnou jízdu, takhle bych s tím taky nechtěl.
s tím 4x4 DSG 125KW v superbu 2 jsem jezdil dost a v těch nízkých rychlostech se tomu zas tak moc taky nechtělo. Ale nikterak to nebylo měřeno, jen subjektivně v porovnání s aurisem.
Nevim jakou APK jste použivali, ale ty naměřene hodnoty, zvlaště na kilo...no nějak nevim jak moc jsou opravdu realne. Jinak nemam odzkoušeno, ale dost mě zaujala APK Speed Logic, kterou použivaji na jednom zahreničnim webu.
Neplacena:
[odkaz]
Placena:
[odkaz]
Jinak nedavno jsem koukal na video nove corolly a v tom autě ani nemusim sedět a po shledniti jsem si jen řekl... OMG a to mi nejde jen o dynamiku. Tohle chtit jedině s pistoli u hlavy...
[odkaz]
Přiznám se, že mne nenapadlo Martionovi napsat u každého zdroje informací jeho autora, je to má chyba a omlouvám se Jirkovi za to. Bylo toho více, nepoužilo se vše, prostě jsem poslal odkazy. Na místě jsem se domlouvali, že to my diskutéři dáme nějak dohromady a pak redakci pošleme odkazy.
Takže doufám, že toto faux pas nezkazí jinak dobrý dojem z této akce a Jirka ještě přijede a něco nafotí, protože i když nejsem z oboru, tak mi fotky příjdou opravdu velmi kvalitní a byla by škoda se o to ochudit.
Předpokládám, že když někdo novináři poslal fotky (Ozzy), dá se to chápat jako souhlas s "otištěním". Zkopírování woodyho blogu - tam tedy nějakou formu souhlasu předpokládám a udivilo by mě, kdyby nic neproběhlo. I když i ten blog je na stránkách ACZ a jen mírně změnil místo, autor je uveden.
Já nejsem vysazený proti Schade, jen proti tomuhle Superbu ... on má strašně línou jedničku, než se roztočí a auto rozhýbe, tak to trvá, za to dvojka a trojka táhnou jak lokomotiva a auto má problém s přenosem síly na kola.
Zajímavější by byla 4x4 DSG verze, je to ještě poctivý dieselgate motor, takže kdoví, kolik má koní v reálu a jak moc při tom hubí hipstery kolem silnic >:-[]
Já mám zákaz o jeho řazení mluvit, ale občas jsem mu i stačil a autem to nebylo >:-[] Já sám na Superbu předvedl taky slušné diletanství, navíc jsem to měřil několikrát >:D
Zase, aby to nevypadalo tak, že nás ty hybridi roznesli na kopytech, rozdíly jsou opravdu minimální ;) To je pár desetin sekundy a pak se nůžky rozevírají a nad 50 km/h znatelně ztrácí. Mne ale Civic překvapil hodně, že i těch pár desetin jim nenechal >:D .... asi budeš příště testovací jezdec všech manuálů >:D
To je jednoduché, buď to publikuješ ty ( v případě výhry spalováků ) nebo já ( v případě výhry hybridů ) >:-[]
A nebo ani jedno, protože se nám to nepovede. >:D
Myslíš toho závodního Rapida? >:D Ani jsem se Speedfreda nezeptal, jestli si na něj někde za tou benzínkou počkal, aby mu ukázal, kdo je tady králem >:-[]
Ahoj, fotky, grafy, videa a všechny materiály co jsme dali dohromady, včetně odkazu na diskuzi jsem předal redakci. Omlouvám se, jestli to bylo použito jinak.
Tak Civic mel vyhodu v kratkem zprevodovani a v sirokem pasmu otacek.
Ja jsem hlavne rad, ze se prokazalo, ze hybrid neni jen usporny.
Ale je i velice mrstny z mista a ma okamzitou reakci na "plyn". Musim se priznat, ze sam jsem tomu uplne nechtel verit, ale hybridy jsou na startu rychlejsi nez mnohem silnejsi auta (krome Giulie samozrejme).
Tohle je samozrejme jen zacatek. V budoucnu se klasicka auta skloni nejen pred hybridy a do 50km/h, ale i pred EV. A treba Honda NSX je take hybrid..
Na druhou stranu akci vám umožnil M.M., nedělal bych vědu z takové prkotiny. Jak k fotkám přišel, když ne od autora?
Jinak - koukni pořádně pod článek, je tam uveden Woody coby autor a ty coby autor fotek.
Jinak jsem tedy čekal spíš něco z pohledu redakce... ale woodyho text je tak dobrý, že jsem ho klidně přečetl ještě jednou, ať naskáčou kliky a kolega diskutér něco vydělá na provizi :-)
Naživo ta barva vypadal ještě lépe. A když člověk viděl, že hrabe i ve vyšší rychlosti, když se Woody zrovna ne úplně trefil, snad mu spojka nebude stávkovat :-)
Jakmile se Guilia objevila, bylo jasné, že bude králem. Tedy spíš královnou >:D
Auta jsme si různě povyměňovali a vyzkoušeli navzájem. Samozřejmě v bezpečí letiště, takže o reálném provozu toho tolik neřekne.
Jojo, ma to dva motory - 53kW a 23kW. Zjistil jsem tam, ze na 50km/h se rozjedu rychleji bez benzinu. Uz jsem pak nezkusil, jestli je to rychlejsi i do tech 100km/h, nejak me to nenapadlo. Jezdil jsem tam jen na elektriku.
Uprimne - tohle mi hlava nebere. Nejen ze je clanek jen zkopirovany od Woodyho-Aliena (vi o tom?), ale uvest fotky v komercnim clanku (s reklamou) bez dotazani se autora (a tim padem souhlasu) a jeho uvedeni?
Škoda byla v servise skoro tři měsíce objednaná - bouchnutá zezadu. Jinak funguje - zatím. :-)
Tak na 76kw to asi nejsou špatný hodnoty ani na tu stovku, na padesátku přímo vynikající - na 76kw.
Prius má celkem 90 KW. Pokud vím, tak tam řádil jen v EV módu, tedy dle Jirky ( majitele ) to má na elektriku 76KW.
Musím říct, že civic se předvedl náramně.
Škoda musela do servisu? Vlastní zkušenost mám, že to není nikterak neobvyklé, tak snad u tebe to bude výjimka.
Souhlasím, super nápad a navíc skvěle a vtipně napsáno. To hejno hus mě fakt pobavilo. Na výsledcích je vidět že ty hybridy mají ve městě nejen smysl ale překvapivě i mrštnost. :yes:
Sypu si popel na hlavu, že jsem účast přislíbil a poté nedodržel, ale člověk míní a Škoda servis mění.
Civic vzhledem k výkonu (104kw?) velice pěkné.
Jaký výkon má Prius? Je zajímavý, jak dobrý je 0-50, a jak mizerný 50-100.
Je hezký, že to byl Martin ochotný zaštítit. :yes:
Jinak bych se vůbec nezlobil, kdyby vzal Woody vedlejšák jako redaktor. :-)
Dobrý den,
prosím o info, jakou aplikaci jste použili. Předpokládám, že "jen" něco do telefonu. Máte tip na něco jednoduchého ale funkčního pro platformu iOS? Děkuji.
Wau, dobrá akce :-! Ono pozor, hybridy z místa akcelerují většinou velmi dobře. Rozjezdová charakteristika elektriky je něco jiného, z pohledu spolujezdce v XC90 to znám >:D Králem dne za sebe vidím Alfu, ale to je úplně jedno. Pěkná akce :yes:
Za sebe bych nebyl ani tak pro sprinty, jako si auta pod dozorem majitele vymenit a projet se běžným způsobem. Subjektivní srovnání a přesednutí je takové zajímavé, jak chutná nebo nechutná něco jiného.
Škodovky ani Hyundaie se nedostavili...asi strach či co >:D Já ještě doma přeměřil Superb 2 TDI 125 kW MT FWD a 0-50 za 4.12 a 0-100 9.9.... jsem matlák a neumím řadit >:D 50-100 bylo na úrovni mého Mondea.