Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Firma GKN prý přišla na to, jak udělat elektromobily opravdu rychlé

Pod označením Twinster od společnosti GKN si asi každý automobilový nadšenec vybaví Ford Focus RS. Jenže Twinster má snad ještě větší potenciál v elektromobilitě.
Zpět na článek
19. 3. 2019 08:52
Více řešení
Tak samozřejmě je otázkou co je lepší. Protože místo dvou spojek můžeme použít dva menší elektromotory, a každé kolo na nápravě pohánět zcela nezávisle. Proti tomu je systém gkn spíše taková lite verze. A stejně tak přidaný dvoustupňový převod můžeme nahradit trochu vyšší kapacitou baterek a silnějším motorem. Je to otázka konstrukční náročnosti a ceny
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
19. 3. 2019 13:38
Re: Více řešení
Neviem sice ako moze mat planetova bezstupnova prevodovka dva stupne :-) ale s dnesnou technologiou baterii a snahe dosiahnut co najvyssi dojazd pri najnizsej cene je navysovanie rychlosti zhorsenim efektivity motora a vykompenzovanim vyssou kapacitou baterky uplna hlupost a kedze dva elektromotory s dvoma prevodovkami su vyrazne drahsim riesenim, toto bude v buducnosti naopak velmi popularny komponent pre AWD hybridy a vysokorychlostne EV. V hybridoch pojde do predu efektivny motor s permanentnym magnetom a do zadu indukcny bez prevodovky nevytvarajuci odpor pri nepouzivani a v EV staci mat v zadu toto riesenie s efektivny motor s permanentym magnetom a prevodovkou a pri potrebe AWD v predu iba menej efektivny indukcny motor bez prevodovky pouzivany "iba" do 100-150 km/h = riesenie Model 3 ale s prevodovkou vzadu.
Taktiez ma toto riesenie vyhodu pomaleho pretacania kolesa pri znizeni prilnavosti, pricom elektromotorom priamo pohanane koleso nema od elektromotoru ziadny odpor kvoli chybajucemu mechanickemu spojeniu a to nevyzera dobre a zaroven roztocene koleso pri opatovnom kontakte s napr. snehom vytvori vysuchanu plochu opat znizujucu prilnavost.
20. 3. 2019 07:39
Proudovy odber elektromotoru
"znamená to v případě použití pouze redukčního převodu vysoké otáčky elektromotoru. To přináší značný proudový odběr způsobující zvýšenou teplotu akumulátoru."

Mozna by bylo dobre pred psanim clanku prostudovat, jak vlastne elektromotor funguje.

Proud pri vyssich otackach nestoupa, naopak, se zvysujcimi se otackami je problem potrebny proud vubec do motoru dostat. Naopak, nejvetsi proud proteka v nizkych otackach. Tim padem, kdyz se elektromotor zprevoduje na vysokou rychlost, je v nizkych otackach vic zatezovan, takze jim tece vyssi proud. Cim vyssi proud, tim nizsi ucinnost.
Dvoustupnova prevodovka umozni vyssi otacky motoru pri rozjezdech a zaroven nizsi otacky pri vysokych rychlostech, cimz oba rezimy dostane do oblasti nejvyssiho vykonu a ucinnosti, ktera se nachazi priblizne uprostred mezi maximalnimi a nulovymi otackami.
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2019 08:54
Re: Proudovy odber elektromotoru
Na druhé straně pokles účinnosti ve vysokých otáčkách není až tak dramatický a je otázka, jestli se to vyplatí takhle složitě řešit. Na častější provoz ve vysoké rychlosti elektromobily stejně nemají baterie a s výjimkou pár dálnic v Německu se nikde po světě až tak rychle v reálu nejezdí.
Takže mi ta dvoustupňová převodovka přijde jako dost zbytečná komplikace