Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Papezja
"znamená to v případě použití pouze redukčního převodu vysoké otáčky elektromotoru. To přináší značný proudový odběr způsobující zvýšenou teplotu akumulátoru."
Mozna by bylo dobre pred psanim clanku prostudovat, jak vlastne elektromotor funguje.
Proud pri vyssich otackach nestoupa, naopak, se zvysujcimi se otackami je problem potrebny proud vubec do motoru dostat. Naopak, nejvetsi proud proteka v nizkych otackach. Tim padem, kdyz se elektromotor zprevoduje na vysokou rychlost, je v nizkych otackach vic zatezovan, takze jim tece vyssi proud. Cim vyssi proud, tim nizsi ucinnost.
Dvoustupnova prevodovka umozni vyssi otacky motoru pri rozjezdech a zaroven nizsi otacky pri vysokych rychlostech, cimz oba rezimy dostane do oblasti nejvyssiho vykonu a ucinnosti, ktera se nachazi priblizne uprostred mezi maximalnimi a nulovymi otackami.
Mozna by bylo dobre pred psanim clanku prostudovat, jak vlastne elektromotor funguje.
Proud pri vyssich otackach nestoupa, naopak, se zvysujcimi se otackami je problem potrebny proud vubec do motoru dostat. Naopak, nejvetsi proud proteka v nizkych otackach. Tim padem, kdyz se elektromotor zprevoduje na vysokou rychlost, je v nizkych otackach vic zatezovan, takze jim tece vyssi proud. Cim vyssi proud, tim nizsi ucinnost.
Dvoustupnova prevodovka umozni vyssi otacky motoru pri rozjezdech a zaroven nizsi otacky pri vysokych rychlostech, cimz oba rezimy dostane do oblasti nejvyssiho vykonu a ucinnosti, ktera se nachazi priblizne uprostred mezi maximalnimi a nulovymi otackami.
Na druhé straně pokles účinnosti ve vysokých otáčkách není až tak dramatický a je otázka, jestli se to vyplatí takhle složitě řešit. Na častější provoz ve vysoké rychlosti elektromobily stejně nemají baterie a s výjimkou pár dálnic v Německu se nikde po světě až tak rychle v reálu nejezdí.
Takže mi ta dvoustupňová převodovka přijde jako dost zbytečná komplikace
Takže mi ta dvoustupňová převodovka přijde jako dost zbytečná komplikace
Taktiez ma toto riesenie vyhodu pomaleho pretacania kolesa pri znizeni prilnavosti, pricom elektromotorom priamo pohanane koleso nema od elektromotoru ziadny odpor kvoli chybajucemu mechanickemu spojeniu a to nevyzera dobre a zaroven roztocene koleso pri opatovnom kontakte s napr. snehom vytvori vysuchanu plochu opat znizujucu prilnavost.