Ekonomika
Ne, nebudou chybět. Jsou to miliardy vyhozené do luftu, zas na to budou předražené tendry, pak se zjistí, že na to nestačí rozvodová síť a další státní zakázky a v důsledku nás tento nejistý přechodný byznys vyjde všechny zatraceně draho...
Co mi ve všech "odborných" informacích o elektromobilech chybí, je sdělení o tom, že naše rozvodná síť na provoz masy elektromobilů není nastavena a pokud dojde k jejich prudkému rozšíření, síť bude neustále kolabovat. Možnost nabíjení elektromobilu je možná ve dvou režimech.
1) Klasický, kdy auto bude nabíjeno 16 - 18 hodin. Na to asi málokdo bude čekat.
2) Rychlonabíjení, kdy baterie jsou nabity v řádu desítek minut. To bude znamenat kolaps sítě.
Dále nikdo neřeší, že zásoby lithia, z kterého se akumulátory vyrábějí, nejsou nevyčerpatelné. Co bude dál, až dojdou? I při recyklaci materiálu dochází ke ztrátám. Podle mě je elektrifikace pitomost. Spíše by se mělo uvažovat o vodíku jako palivu. Jeho zásoby jsou mnohem větší a toto palivo je ekologičtější.
1) Klasický, kdy auto bude nabíjeno 16 - 18 hodin. Na to asi málokdo bude čekat.
2) Rychlonabíjení, kdy baterie jsou nabity v řádu desítek minut. To bude znamenat kolaps sítě.
Dále nikdo neřeší, že zásoby lithia, z kterého se akumulátory vyrábějí, nejsou nevyčerpatelné. Co bude dál, až dojdou? I při recyklaci materiálu dochází ke ztrátám. Podle mě je elektrifikace pitomost. Spíše by se mělo uvažovat o vodíku jako palivu. Jeho zásoby jsou mnohem větší a toto palivo je ekologičtější.
A to se ještě
kaput baterky budou vyměňovat po 8mi letech, takže lithia bude zapotřebí více do starých aut než do nových.
kaput baterky budou vyměňovat po 8mi letech, takže lithia bude zapotřebí více do starých aut než do nových.
Máš na těch osm let nějaký důkaz, nebo zase jen trapně plácáš?
Já myslím, že plácá v reálu to bude po 5 letech.
No to právě moc nemyslíš = viz historie baterek v autech = stará přes 20 let u hybridů a 11 let je tu už i TESLA [odkaz]
9 let se prodává nejprodávanější EV auto [odkaz]
Takže = proč si ty myslíš = že po 5 letech? >😒]
9 let se prodává nejprodávanější EV auto [odkaz]
Takže = proč si ty myslíš = že po 5 letech? >😒]
Jak už jsem tu několikrát psal. Baterky asi po osmi letech odcházet kolektivně nebudou, ale sousedovi v záruce měnili část baterky v Tesle S už dvakrát. A i v ve f=rech Tesla v USA je to poměrně dost častý jev. Jen se s tím jaksi nikdo moc nechlubí a nebude.
Já bych se ani tak nebál hromadnýho kolapsu baterek jako spíš nepoužitelností takovýho auta vlivem snížení kapacity baterek, ke kterýmu po 8 letech logicky dojde, a tím nutnosti jejich výměny. K čemu mi bude elektromobil, který vydrží 20-30 km?
I tohle je za ty desetiletí dáávno ověřený = takže proč? 😐
Je to jen neznalost + nechuť zjistit jak to je = vymyslim si blbost?
Je to jen neznalost + nechuť zjistit jak to je = vymyslim si blbost?
Jaký desetiletí? S elektromobilama se začíná v posledních pár letech a to v řádech desítek až stovek kusů.
Ty si fakt = úplně absolutně totálně mimo = realitu 😉
Hybridy jezděj přes 20 let = neni to tak dávno co byl i v českym Světě motorů test první generace Priusu 😄
Desítek až stovek kusů? To myslíš jako kde = v jakym městě? >😁
Jen Toyota před 2 lety slavila 10 milionů prodanejch kusů :-! 😄
A dneska nějakej hybrid EV dělá skoro každej výrobce
Hybridy jezděj přes 20 let = neni to tak dávno co byl i v českym Světě motorů test první generace Priusu 😄
Desítek až stovek kusů? To myslíš jako kde = v jakym městě? >😁
Jen Toyota před 2 lety slavila 10 milionů prodanejch kusů :-! 😄
A dneska nějakej hybrid EV dělá skoro každej výrobce
Jak dlouho ti funguje taková baterka v mobilu než je zralá na výměnu? Mě žádná nevydržela dýl než 4 roky. A to má obrovskou výhodu v tom, že si nenechávám mobil ležet v mraze venku, protože tím pádem by šla do kytek ještě dřív. Odkud ty čerpáš informace když myslíš, že baterky v elektromobilech vydrží víc než 8 let? Hybridy vynech. Ber čistý elektromobily kde baterka funguje podobně jak v tom mobilu tj. nabít, vybít, nabít, vybít ne že z ní vezmu trochu proudu a pak se nabíjí rekuperací z brzd a od spalovacího motoru v průběhu jízdy. Z čeho ty vycházíš když si myslíš, že baterie v elektromobilech budou mít delší životnost? To že se to auto prodává neznamená, že ty 9 letý kusy mají pořád stejný baterky. Nebo je sice mají, ale taky mají dojezd snížený na 10-20% původní hodnoty vlivem stárnutí baterek.
jenze prave ten hybrid by mel baterky odepisovat mnohem rychleji nez klasickej elektromobil, protoze se nekolikrat nabije a vybije klidne behem par km a nezda se, ze by aku trpely.
a klasickej elektromobil s rocnim najezdem cca 20tis km budes nabijet tak 2x tydne a to ne z uplnyho vybiti do ne uplneho nabiti.
jak jsi prisel na snizeni kapacity na 10-20%??
a klasickej elektromobil s rocnim najezdem cca 20tis km budes nabijet tak 2x tydne a to ne z uplnyho vybiti do ne uplneho nabiti.
jak jsi prisel na snizeni kapacity na 10-20%??
Tipuju to podle baterky v mobilu a notebooku, která je principiálně stejná. Baterky v autě to mají o to horší, že zažívají prudký výkyvy teplot. Mobil ani notebook neválíš v mrazech a i přes to je z mobilu za 4 roky spíš odnosný telefon než mobilní, protože baterka vydrží pár hodin. Notebook po 4 letech používání vypadá podobně. Když ti odejde v hybridu baterka, tak holt čím dál tím víc jezdíš na spalovák, takže tam se žádná velká tragédie nestane. Časem se ti z toho stane normální auto se spalovacím motorem, který s sebou vozí baterky 😉
Já to beru z ověřený praxe s elektromobilama a hybridama. Ne podle vlastní zkušenosti = s mobilnim telefonem 😄
:yes😒br />
Jj, koukám, že se tu projevují opět ti, co toho ví nejmíň.
No beru projev zájmu jako dobré znamení, že se o elektromobilitě alespoň dozví víc.
Takže porovnávat baterii z mobilu a z EV je nesmysl.
Baterie z mobilu se 100% nabíjením přebíjí. A hlubokými cykly devalvuje.
Baterie hybridu je stavěná na odpovídající množství mělkých cyklů a třeba Honda poskytuje 5 let záruku.
[odkaz]
Tesla poskytuje záruku na baterie 8 let.
Doufám, že už jen z tohoto je jasné, že porovnání se spotřební elektronikou je mimo 😄
[odkaz]
Jj, koukám, že se tu projevují opět ti, co toho ví nejmíň.
No beru projev zájmu jako dobré znamení, že se o elektromobilitě alespoň dozví víc.
Takže porovnávat baterii z mobilu a z EV je nesmysl.
Baterie z mobilu se 100% nabíjením přebíjí. A hlubokými cykly devalvuje.
Baterie hybridu je stavěná na odpovídající množství mělkých cyklů a třeba Honda poskytuje 5 let záruku.
[odkaz]
Tesla poskytuje záruku na baterie 8 let.
Doufám, že už jen z tohoto je jasné, že porovnání se spotřební elektronikou je mimo 😄
[odkaz]
A na co se vztahuje ta záruka na baterku? Na její totální selhání nebo je v tom i pokles kapacity? U toho druhého dost silně pochybuju. 😉
Myslíš praxi, kterou máš s fungl novým hybridem. Tak přijď za 8 let říct jak jsi na tom s baterkou.
Ty si fakt = hodně mimo realitu týhle planety >😒]
Jednak za 8 let budu mít nějakou další generaci nebo úplně jiný auto = doufám 😉
A máme tu 2 desítky let praxe = a víme jak dlouho ty baterie vydržej = viz já 14😁1 = de o miliony a miliony aut 😄
U levnýho hybridu typu Auris = to vychází když jezdíš zhruba 2x víc než ty = na výměnu asi za 12 let. Stojí asi 30 tisíc
Jednak za 8 let budu mít nějakou další generaci nebo úplně jiný auto = doufám 😉
A máme tu 2 desítky let praxe = a víme jak dlouho ty baterie vydržej = viz já 14😁1 = de o miliony a miliony aut 😄
U levnýho hybridu typu Auris = to vychází když jezdíš zhruba 2x víc než ty = na výměnu asi za 12 let. Stojí asi 30 tisíc
Jak nějakej tvuj předek moh zvládnout přechod z koně a sena na auto a benzín? 😄
Co furt máš s těma koněma ty pomatenče?
Před stoletim teda před 110 lety se Fordem T rozjel automobilovej průmysl = a nutnost stavět infrastrukturu včetně benzínovejch stanic. Bylo to nesrovnatelně větší složitější změna = než nad kterou teď hysterčíš ty 😉
Prostě v příštích desítkách let bude svět přecházet od 99% používání nafty a benzínu i na další zdroje pohonu. Že to tak bude, že to je nutný a proč je to nutný = víme víc jak 50 let. No ty asi ne = myslim my lidstvo
Co bude jednou za desítky let nakonec převládat [odkaz] + [odkaz] to se uvidí
Že sme za zhruba 1 století vyčerpali většinu fosilních zdrojů = to nás fakt nešlechtí. Že viz diskuze část lidí chce všechno dorazit a po nich potopa = nojo co k tomu dodat >😒]
Prostě v příštích desítkách let bude svět přecházet od 99% používání nafty a benzínu i na další zdroje pohonu. Že to tak bude, že to je nutný a proč je to nutný = víme víc jak 50 let. No ty asi ne = myslim my lidstvo
Co bude jednou za desítky let nakonec převládat [odkaz] + [odkaz] to se uvidí
Že sme za zhruba 1 století vyčerpali většinu fosilních zdrojů = to nás fakt nešlechtí. Že viz diskuze část lidí chce všechno dorazit a po nich potopa = nojo co k tomu dodat >😒]
1) za 16hodin nabijes z bezny zasuvky 50kWh, tedy na 200-250km, coz neni bezny denni najezd vetsiny lidi, protoze malokdo najede 70+tis km rocne
2) rychlonabijecky budou vybaveny vlastnim AKU, z kteryho se ty spickove odbery budou vykrejvat. AKU v nabijecce se bude nabijet v dobe kdy bude elektriky dost a pri spickach budou do site dodavat za vyrazne vyssi cenu nez z ni budou cerpat
3) co bude dal az dojde ropa, kterou navic odebirame od diktatorskych rezimu jako je rusko a arabaci, ktere tim vlastne podporujeme??
2) rychlonabijecky budou vybaveny vlastnim AKU, z kteryho se ty spickove odbery budou vykrejvat. AKU v nabijecce se bude nabijet v dobe kdy bude elektriky dost a pri spickach budou do site dodavat za vyrazne vyssi cenu nez z ni budou cerpat
3) co bude dal az dojde ropa, kterou navic odebirame od diktatorskych rezimu jako je rusko a arabaci, ktere tim vlastne podporujeme??
ja ne, za 5,5 h nabiju 10kWH na ktery ujedu 40-50 km, v zime 30. Matematicky 3 x tolik je 16,5 kWh na nejakych 100-150 km. To co muzu odebrat ze zasuvky mi limituje rezervovany prikon, vic nez mam smluveno proste nedostanu. Nevim nad cim se tu porad nekdo pozastavuje.
bezna zasuvka ma 230VAC/16A, tedy 3.7kW, at nezeru 3kW.
takze za 5.5h nabijes s rezervou 15kWh, na ktery najedes dvojnasobek toho co pises.
proc jen 5.5 hodin??
ja chapu, ze elektromobil neni reseni pro kazdyho, hur na tom budou asi ve meste v panelaku, ale ti co bydli v RD a na vesnici a vetsinou maj 2 auta, tak to druhy auta jako elektromobil mi prijde ideal
takze za 5.5h nabijes s rezervou 15kWh, na ktery najedes dvojnasobek toho co pises.
proc jen 5.5 hodin??
ja chapu, ze elektromobil neni reseni pro kazdyho, hur na tom budou asi ve meste v panelaku, ale ti co bydli v RD a na vesnici a vetsinou maj 2 auta, tak to druhy auta jako elektromobil mi prijde ideal
coze, ty nemuzes pozadat o navyseni jisteni? co to mas za dum ze mas tak male jisteni? ja mam i u panelakoveho bytu jisteni 32A a rozsireni na dalsich 30A kvuli wallboxu z rozvodu domu nedelalo Cezu zadnej problem, prijel technik, skontroloval zda to pujde, dodal jsem posudek od hasicu a do 14 dnu me k instalovanemu wallboxu s elektromerem vyvedli a zapojili draty z rozvodu domu, vseho vsudy 8 tydnu od podani prvni zadosti na prepazce Cezu jsem mel funkcni wallbox 11kW, a nebyl by problem i na 190A navyseni, coz je ale naprosto zbytecne, a mit u baraku soukromou nabijecku 50KW je blbost, kor kdys by stala treba 250 tisic misto tech 10 za wallbox
U panelákovýho bytu 32A??? K čemu je to dobrý. My máme na baráku 25A a tam může být sakra větší odběr než v panelákovým bytě.
Je supr, že není potřeba řešit jen potřebu vyrábět a měnit baterky v autech, ale i v rychlonabíječkách. Je to podobná ptákovina jako nabít si nejdřív powerbanku a z ní se teprve dobíjet mobil >😁 >😁 :yes😒br />
Ono se dá ve spalovacím motoru pálit klidně i plyn a toho máme na světě výrazně větší zásoby než ropy, takže bych se zatím nestresoval. 😉
Ono se dá ve spalovacím motoru pálit klidně i plyn a toho máme na světě výrazně větší zásoby než ropy, takže bych se zatím nestresoval. 😉
tohle davno vyvratili CEPS i CEZ tedy provozovatele vetsiny rozvodnych siti v CR, od roku 2016 pisou ve vyrocnich zpravach ze jsou pripraveni na cca 1 milion nabijecich bodu, ano drtiva vetsina z nich budou body 7-22kW, ale i tak jsou ty neustale omylane blbosti ohledne nedostatecne rozvodne siti nesmysly 😉
svuj elektromobil 90kWh a bezne dobijenych 70-75kWh mam na 11kW wallboxu nabite za 10 hodin a na 22kW pak do 5.5 hodiny, prez noc tedy vpohode nabiju 350km dojezdu
pritom 11kW je +- jisteni bezneho panelakoveho bytu, takze to co pises by znamenalo ze by se kazdy rok nesmelo postavit ani tisice novych bytu, stovky baraku a podobne, o stavbe treba obchodniho centra us vubec ne, no kde by na to vzala CR site a elektrarny? 😉
svuj elektromobil 90kWh a bezne dobijenych 70-75kWh mam na 11kW wallboxu nabite za 10 hodin a na 22kW pak do 5.5 hodiny, prez noc tedy vpohode nabiju 350km dojezdu
pritom 11kW je +- jisteni bezneho panelakoveho bytu, takze to co pises by znamenalo ze by se kazdy rok nesmelo postavit ani tisice novych bytu, stovky baraku a podobne, o stavbe treba obchodniho centra us vubec ne, no kde by na to vzala CR site a elektrarny? 😉
Já nevím, že se ještě snažíš psát pravdu... Tady to stejně na úrodnou půdu nepadne. Docela tě obdivuju.
Všade tam kde parkuje auto bude nabíjací stĺpik? Predstav si to v praxi.
Miluji tyhle plánovače na 10 a více let dopředu. Sami nevíme, co bude za rok, ale co bude za 10 a více let víme naprosto přesně. Před 10 lety nikdo neslyšel o Tesle a hle, dneska má síť nabíječek (byť jen pro sebe) a ještě před 7 lety každý chytrák tvrdil, že to nemůže jezdit křížem krážem přes celou Evropu, že se to nemá kde dobíjet.
Ještě před 2 lety nikdo netušil nic o tom, že vznikne Ionity, do které výrobci aut sypou miliardy na budování evropské sítě nabíječek a už se to postupně rozjíždí.
Takže budoucnosti bych se nijak nebál, jestli dneska vidíme za 10 let nedostatek, tak za 3 roky můžeme mít klidně přebytek téhož.
Ještě před 2 lety nikdo netušil nic o tom, že vznikne Ionity, do které výrobci aut sypou miliardy na budování evropské sítě nabíječek a už se to postupně rozjíždí.
Takže budoucnosti bych se nijak nebál, jestli dneska vidíme za 10 let nedostatek, tak za 3 roky můžeme mít klidně přebytek téhož.
Ta síť nabíječek Tesla v ČR už čítá myslím 4? kusy.
Tesla Model 3 má CCS [odkaz] - tudíž bez adaptéru možnost nabíjet všude zde😒br />
[odkaz]
😉
[odkaz]
😉
Pleteš si počet nabíjecích míst a počet nabíječek. Musíš si uvědomit, že toto je síť pro cestování, ne pro denní nabíjení. Tam si opravdu vystačíš s běžnými zásuvkami (wallboxy), kde jen doplníš to, co si za den projel. Spalovák má nevýhodu, že ho natankuješ u pumpy, kdežto EV všude tam, kde je elektrika.
Tyto nabíjecí místa jsou určená pro lidi, co nejedou zrovna okolo komína, ale jedou někam dál. A Tesla to vymákla poměrně dobře, protože jsou (i v tak malém počtu) na místech, kde dojedete z předchozího nabíjecího místa. A počet nabíječek odpovídá současnému počtu Tesel brázdící ČR, na nabíječkách žádné fronty nejsou. Ani Tesla si nemůže stavět přebytečné nabíječky "na sklad".
A jak tu někdo zmínil, nová Tesla 3 (a předpokládám, že časem u současné S a X přejdou na CCS) již používá CCS, takže se jí otevírá rychlé nabíjení na všech ostatních nabíječkách.
Tyto nabíjecí místa jsou určená pro lidi, co nejedou zrovna okolo komína, ale jedou někam dál. A Tesla to vymákla poměrně dobře, protože jsou (i v tak malém počtu) na místech, kde dojedete z předchozího nabíjecího místa. A počet nabíječek odpovídá současnému počtu Tesel brázdící ČR, na nabíječkách žádné fronty nejsou. Ani Tesla si nemůže stavět přebytečné nabíječky "na sklad".
A jak tu někdo zmínil, nová Tesla 3 (a předpokládám, že časem u současné S a X přejdou na CCS) již používá CCS, takže se jí otevírá rychlé nabíjení na všech ostatních nabíječkách.
Já si myslím že by se nemělo začínat stavět od střechy jako v kocoukrově. Mělo by se začít opravou a výstavbou silnic.
...spíš si myslím, že plošné vnucování elektromobility (vč. nákladní dopravy) se po roce 2025 ukáže být tak gigantický ekonomicko-sociální p.r.ů.s.e.r. (s následnými masovými protesty obyvatelstva, zejména ve východní a jižní části EU), že v Bruselu ještě rádi přijmou nějaké zákony, které ty absurdně přísné limity CO2 změní na smysluplnou (resp. ekonomicky a sociálně snesitelnou) úroveň... 😲
P.S. Větru dešti a ani přírodním zákonům ještě žádný úředník na světe neporučil! 😄
P.S. Větru dešti a ani přírodním zákonům ještě žádný úředník na světe neporučil! 😄
Už nudíš více, než Ada.
Ty nenudis to je pravda.
Reknete konecne lidem pravdu ze v te vasi elektromobilove dobe ne vsichni budou moct mit vlastni auto. Staci se podivat na sidliste kde vsude se parkuje a kde vsude by musely byt sloupky.
Reknete konecne lidem pravdu ze v te vasi elektromobilove dobe ne vsichni budou moct mit vlastni auto. Staci se podivat na sidliste kde vsude se parkuje a kde vsude by musely byt sloupky.
Přesně. A až tohle běžným lidem dojde, poženou ty eurobyrokraty svinským krokem! Ve Francii už to začalo a Macron ještě rád couvl! >😒]
dobre, tak lidi z panelaku budou mit smulu, ale nam ostatnim to bude vyhovovat.
1) Lidí, kteří žijí v činžovních domech (což zdaleka nejsou jen paneláky, ale i v těch je cca 1,5 milionu bytů) je v ČR podstatně víc, než lidí v barácích
2) Zdaleka ne všichni lidi, co bydlí v nějakých (leckdy velmi skromných a zchátralých) rodinných domech mají na elektromobil a nabíječku peníze
3) Zdaleka ne všichni, kteří by na elektromobilitu teoreticky měli peníze, jsou ochotni je na ni vyhodit
Ve výsledku to tedy dopadne jak říkám, elektromobily si pořídí velmi malá skupina elektropozérů a technologických nadšenců, toť vše.
2) Zdaleka ne všichni lidi, co bydlí v nějakých (leckdy velmi skromných a zchátralých) rodinných domech mají na elektromobil a nabíječku peníze
3) Zdaleka ne všichni, kteří by na elektromobilitu teoreticky měli peníze, jsou ochotni je na ni vyhodit
Ve výsledku to tedy dopadne jak říkám, elektromobily si pořídí velmi malá skupina elektropozérů a technologických nadšenců, toť vše.
Takže koncern končí [odkaz] ? 😉
To je sakra hodně voličů, asi si je nikdo nebude chtít poštvat proti sobě 😉
Kdo koho poštvává proti sobě? On někdo elektromobily vnucuje? Když si půjdu koupit benzínovou Octávku, tak mi ji neprodají?
Vždyť se jen rozšiřuje nabídka auta od výrobců, ale volba je na lidech, co si koupí. Dneska si můžete koupit benzín, naftu, CNG, LPG, tak se to ještě rozšíří o elektriku. Co máte za problém?
Vždyť se jen rozšiřuje nabídka auta od výrobců, ale volba je na lidech, co si koupí. Dneska si můžete koupit benzín, naftu, CNG, LPG, tak se to ještě rozšíří o elektriku. Co máte za problém?
Zeptám se těch lidí, co mají dvě Tesly před panelákem, jak to dělají s nabíjením...
A nebo se zeptám všech lidí, jak to, že si netankují doma benzin a naftu. Jak to zvládají, když si nemohou natankovat doma...
A nebo se zeptám všech lidí, jak to, že si netankují doma benzin a naftu. Jak to zvládají, když si nemohou natankovat doma...
Hodně sobecký názor... :no:
me se taky nikdo neptal co budu delat kdyz mi dosla voda. musel sem vyklopit 100tis za novej vrt a k tomu zrovna 80tis za cisticku.
nikdo me neprispeje na dane z nemovitosti, protoze platim radove vic nez ten co bydli v panelaku. nikdo mi neposece travu, nikdo mi nevyasfaltuje dvorek, nikdo mi v zime nevyrhne snih, nikdo mi neprispeje na benzin, protoze do nejblizsiho obchodu to mam 3km, pritom ty mozna chodis nakupovat v backorach ….
kazdy bydleni ma svoje.
tak mi vy vsichni palcovaci nezavidte, ze ja elektromobil nabiju z garaze.
ja vam tu vasi kralikarnu taky nezavidim
nikdo me neprispeje na dane z nemovitosti, protoze platim radove vic nez ten co bydli v panelaku. nikdo mi neposece travu, nikdo mi nevyasfaltuje dvorek, nikdo mi v zime nevyrhne snih, nikdo mi neprispeje na benzin, protoze do nejblizsiho obchodu to mam 3km, pritom ty mozna chodis nakupovat v backorach ….
kazdy bydleni ma svoje.
tak mi vy vsichni palcovaci nezavidte, ze ja elektromobil nabiju z garaze.
ja vam tu vasi kralikarnu taky nezavidim
ta podpora pro domaci nabijeni tam dava mnohem vetsi smysl, da se to poridit proste za 15-20 tisic, a pokud na to stat da treba 10 tisic kazdemu zajemci a nebo mu to zaplati cele, ktery si k tomu poridi i ten elektromobil, tak na tom jeste vydela na vyberu DPH
pritom kdyby sosani v 2005 zakon na podporu OZE neprotlacili, tak o 10 let pozdeji by uz FVE byla sobestacna i bez dotaci