Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V roce 2030 bude v Česku chybět 20.000 stanic pro elektromobily

ČTK ČTK 19. 3. 2019
31
56
Zobrazit náhledy (31)
Největší česká flotila: 20 Nissanů Leaf pro autopůjčovnu Trend Park. Podpora elektromobilů v ČR: Zelené iluze, modrá skutečnost Podpora fotovoltaické energie vyjde jednu domácnost až na 10 000 Kč ročně. Kolik nás budou stát stejně poblázněné cíle na prosazení sta tisíc elektromobilů? V centru Londýna už benzinové auto zaplatí vysoký poplatek. Na to naše vláda slyší. Podpora elektromobilů v ČR: Zelené iluze, modrá skutečnost Parkování na pražském Starém městě jsme hned vyzkoušeli s hybridní Toyotou C-HR. Místo nám uvolňovala jako vždy pohotová městská policie. Parkování na pražském Starém městě jsme hned vyzkoušeli s hybridní Toyotou C-HR. Parkování na pražském Starém městě jsme hned vyzkoušeli s hybridní Toyotou C-HR. Většina českých měst zpoplatňuje parkování jen v nejužším centru. Majitelé hybridů by moc neušetřili. Ford Transit Connect Electric Peugeot iOn Podpora elektromobilů v ČR: Zelené iluze, modrá skutečnost Audi Q7 e-tron Toyota Auris a Kia Niro Toyota Prius Toyota Yaris Nabíjení elektromobilu Nabíjení elektromobilu Peugeot iOn Nabíjení elektromobilu Nabíjení elektromobilu Nissan Leaf Nabíjení elektromobilu Toyota Prius Nabíjení elektromobilu Nabíjení elektromobilu
V roce 2030 bude v Česku chybět až 20.000 dobíjecích stanic pro elektromobily. O pět let dříve bude deficit 3000 stanic. Na kolokviu zástupců automobilek a vlády to uvedl prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar.

Jedna dobíjecí stanice by měla podle expertů obsluhovat zhruba deset elektromobilů. V současnosti jich funguje v ČR zhruba 400.

Dotační program ministerstva dopravy počítal s 1300 dobíjecími místy v roce 2020, což podle sdružení k pokrytí deficitu počtu stanic stačit nebude. "Pro akceptaci ze strany zákazníků jsou žádoucí i opatření pro rozvoj domácí dobíjecí infrastruktury. Vítáme, že ministerstvo životního prostředí k tomu připravuje podpůrný program. V jeho přípravě by se ale mělo rychleji pokročit," uvedli Zdeněk Petzl z AutoSAP.

Tuzemská největší automobilka Škoda Auto investuje podle předsedy představenstva Bernharda Maiera 32 milionů eur (v přepočtu zhruba 819 milionů Kč) do vybudování 7000 dobíjecích stanic pro své zaměstnance v okolí závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. V roce 2018 investovala automobilka 3,4 milionu eur (asi 85 milionů Kč) do výstavby interní dobíjecí infrastruktury v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Pro vlastní zkušební provoz v současnosti využívá více než 300 dobíjecích bodů.

Podpora elektromobility, autonomního řízení, digitalizace a odborného vzdělávání jsou hlavními tématy kolokvia. První kolokvium se uskutečnilo před třemi lety a vzešlo z něj 25 opatření, na kterých bude stát spolu s automobilovým průmyslem pracovat. Například v oblasti elektromobility jich byla dosud splněna zhruba polovina. Obecně se zástupci autoprůmyslu shodli, že naplňování dohodnutých opatření bude muset zrychlit.

Podle studie Boston Consulting Group bude v roce 2030 okolo 50 procent nových aut elektromobily nebo hybridy, do roku 2025 budou elektromobily ekonomičtější než automobily s vnitřním spalováním. Automobilky k produkci elektromobilů nutí především zpřísňující se požadavky EU na emise CO2, které již nelze splnit výrobou konvenčních aut.

V Česku má automobilový průmysl klíčové postavení, podílí se devíti procenty na HDP a 26 procenty na průmyslové výrobě. České automobilky vyrábí 1340 aut na 1000 obyvatel, což je nejvíce na světě.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Re: Elektromobily
pavel@flajshans.cz
| 21. 3. 2019
Já ti mohu dát zkušenost Lexusem RX400h, který jsme kupovali v roce 2007 jako nový. Nedávno byl v servisu a baterka byla na 70% své původní kapacity. A to se nabíjí/vybíjí úplně jinak (horší zacházení) než dnešní výrazně větší baterky v EV. Takže za mne cajk.
No, uvidíme...
Flajzi
| 20. 3. 2019
Kdo koho poštvává proti sobě? On někdo elektromobily vnucuje? Když si půjdu koupit benzínovou Octávku, tak mi ji neprodají?
Vždyť se jen rozšiřuje nabídka auta od výrobců, ale volba je na lidech, co si koupí. Dneska si můžete koupit benzín, naftu, CNG, LPG, tak se to ještě rozšíří o elektriku. Co máte za problém?
Vzdálená budoucnost
Flajzi
| 20. 3. 2019
Pleteš si počet nabíjecích míst a počet nabíječek. Musíš si uvědomit, že toto je síť pro cestování, ne pro denní nabíjení. Tam si opravdu vystačíš s běžnými zásuvkami (wallboxy), kde jen doplníš to, co si za den projel. Spalovák má nevýhodu, že ho natankuješ u pumpy, kdežto EV všude tam, kde je elektrika.
Tyto nabíjecí místa jsou určená pro lidi, co nejedou zrovna okolo komína, ale jedou někam dál. A Tesla to vymákla poměrně dobře, protože jsou (i v tak malém počtu) na místech, kde dojedete z předchozího nabíjecího místa. A počet nabíječek odpovídá současnému počtu Tesel brázdící ČR, na nabíječkách žádné fronty nejsou. Ani Tesla si nemůže stavět přebytečné nabíječky "na sklad".
A jak tu někdo zmínil, nová Tesla 3 (a předpokládám, že časem u současné S a X přejdou na CCS) již používá CCS, takže se jí otevírá rychlé nabíjení na všech ostatních nabíječkách.
Elektromobily
Flajzi
| 20. 3. 2019
Já mám třeba na i3 8 let záruku na 70% kapacity nebo 100 tisíc km. Po 2 letech a 3 měsících a najetých 54 tisíc km mi palubní počítač ukazuje pokles z 29,8 kWh na 28,7 kWh.
Avatar - Hammunasakra
No, uvidíme...
Hammunasakra
| 20. 3. 2019
:yes: :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku