Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 1000 MB slaví: Embéčku je pětapadesát! Připomeňte si legendu

V březnu 1964 odhalila mladoboleslavská automobilka nejen nově postavenou část výrobního závodu, ale i auto, které tam vznikalo. Embéčko se stalo jedním z milníků její historie.
Zpět na článek
25. 3. 2019 08:16
Re: První embéčko!
Ta úvodní fotka není hlavně vůbec klasické "embéčko". Jde o limitovanou edici dvoudvéřové verze MBX, která se začala vyrábět až později :-)
24. 3. 2019 16:32
šrot
Hlučné,jelo to dobře jen z kopce a zrezavělo za 5 let :no:
24. 3. 2019 11:23
Re: První embéčko!
Tato maska byla už třetí v pořadí. Nejhezčí byla ta první!!
24. 3. 2019 10:08
První embéčko!
Ta úvodní fotka není první embéčko. Doma jsme měli auto z první vyráběné série z roku 1964 a mělo jinou "kapsu" na zadním blatníku - správné je foto č. 4. To bylo první embéčko!
22. 3. 2019 11:42
Embéčko
Kombi:
kupodivu nebylo až tak nepraktické, neboť jeho motor byl proti sedanu, kde byl šikmý, uložen zcela naležato (je možné si to prohlédnout v muzeu Škody v Ml.Bol. ještě v prototypu Favorit.

Prototyp - motor vzadu a hluk
Byl také zkoušen motor Tatra z malého vozu, který měla Tatra připravený, ale společně s tehdejším státním zákazem výroby os. vozů v Tatře nevyjel. Motor byl asi navenek hlučnější, protože byl vzduchem chlazený, ale uvnitř vlivem uložení ve vozu určitě tišší, protože Tatra měla s motory vzadu velké zkušenosti. Hluk byl ostatně u Embéček i s vodou chlazeným motorem dost velký.

Uspořádání s motorem vzadu.
V zájmu snižování hmotnosti malého vozu byla tehdy vedle samonosné karoserie snaha dostat motor k hnané nápravě. Homokinetické klouby nebyly tehdy dostatečně propracované, nebyly taky propracované závěsy s nulovými i zápornými poloměry rejdu řízených kol atd., a proto přední náhon nepřipadal v úvahu. Přistoupilo se proto v Evropě k motorům podélně vzadu za poháněnou zadní nápravou se všemi jeho negativními vlivy na přetáčivost umocňovanou výkyvnými poloosami měnícími rozchod ve styku pneu z vozovkou a celkové nevhodnosti pro využitelný prostor u malého vozu.
Tady je třeba zdůraznit, že Embéčko svým hliníkovým motorem (hlava zatím byla litinová) a svým nízkým těžištěm mělo vůči konkurenci navrch. Byť přišla Škoda s Eméčkem v Evropě až jako poslední.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 3. 2019 21:14
Tak jak se teréním
autům říká Jeep i když jsou jiné značky, tak se od uvedení škody 1000 MB, začalo říkat lidově
každé následující škodovce MB-éčko. Tím pádem se musela dostat hodně do podvědomí lidí. :-)
Avatar - matrixcz
21. 3. 2019 20:06
MBčko
Bylo to moje první. Dodnes na něj vzpomínám.