V březnu 1964 odhalila mladoboleslavská automobilka nejen nově postavenou část výrobního závodu, ale i auto, které tam vznikalo. Embéčko se stalo jedním z milníků její historie.
Ta úvodní fotka není první embéčko. Doma jsme měli auto z první vyráběné série z roku 1964 a mělo jinou "kapsu" na zadním blatníku - správné je foto č. 4. To bylo první embéčko!
Kombi:
kupodivu nebylo až tak nepraktické, neboť jeho motor byl proti sedanu, kde byl šikmý, uložen zcela naležato (je možné si to prohlédnout v muzeu Škody v Ml.Bol. ještě v prototypu Favorit.
Prototyp - motor vzadu a hluk
Byl také zkoušen motor Tatra z malého vozu, který měla Tatra připravený, ale společně s tehdejším státním zákazem výroby os. vozů v Tatře nevyjel. Motor byl asi navenek hlučnější, protože byl vzduchem chlazený, ale uvnitř vlivem uložení ve vozu určitě tišší, protože Tatra měla s motory vzadu velké zkušenosti. Hluk byl ostatně u Embéček i s vodou chlazeným motorem dost velký.
Uspořádání s motorem vzadu.
V zájmu snižování hmotnosti malého vozu byla tehdy vedle samonosné karoserie snaha dostat motor k hnané nápravě. Homokinetické klouby nebyly tehdy dostatečně propracované, nebyly taky propracované závěsy s nulovými i zápornými poloměry rejdu řízených kol atd., a proto přední náhon nepřipadal v úvahu. Přistoupilo se proto v Evropě k motorům podélně vzadu za poháněnou zadní nápravou se všemi jeho negativními vlivy na přetáčivost umocňovanou výkyvnými poloosami měnícími rozchod ve styku pneu z vozovkou a celkové nevhodnosti pro využitelný prostor u malého vozu.
Tady je třeba zdůraznit, že Embéčko svým hliníkovým motorem (hlava zatím byla litinová) a svým nízkým těžištěm mělo vůči konkurenci navrch. Byť přišla Škoda s Eméčkem v Evropě až jako poslední.
autům říká Jeep i když jsou jiné značky, tak se od uvedení škody 1000 MB, začalo říkat lidově
každé následující škodovce MB-éčko. Tím pádem se musela dostat hodně do podvědomí lidí. :-)