Osobně nechápu, jak může motor o objemu 1.33ccm dát 250Nm a rozhýbat CLA na 230kmh. To mi hlava nebere. Asi ty motory jsou efektivní a dobré jinak by je MB nedával.
Pro mne je etalonem corola 1.6 atmo (160 Nm), který se vytočí nad 4rpm, pokud je potřeba. Víc Nm nedá, ale corolu na 200kmh rozjede.
Je to nižší střední, nic nedůstojného na tom není, ve verzi se 120kW to auto jede krásně (zkoušeno v áčku), ani jednou mě nenapadlo, hm, takový dvoulitr atmo, to by byla motorizace, protože ten motor jede skvěle, 1,33 je jen číslo a těch 120kW tam prostě je. ;-)
Na objemu dnes už tolik nezálěží. U některých aut by ten výkon člověk subjektivně neřekl, u jiných ano, což neznamená, že tam není.
Tady je spíš otázka, zda bude tak odolný jako jeho víceobjemové alternativy.
Ja bych se toho nebal, predchudce tohohle motoru pohanel leccos od Clia po Espace, a kdyby s nim byly nejaky vetsi prusery, tak jsou toho tyhle internety plny. Navic bych doufal, ze si Daimler kvalitu pohlida.
Dle myho laickyho nazoru (nejsem zadnej motorar) v soudobym provozu (ve mestech a na ucpanejch dalnicich) stejne ten motor vetsinou jede na relativne nizkou zatez, takze tam se opotrebovava a tepelne namaha maximalne tak stejne jako jeho "nevyhonenej" predchudce. Rozdil je akorat v tom, ze tam ten vykon je, kdyz ho clovek sem tam potrebuje.
Muzem se bavit o pripade, ze si tu jednatrojku koupi nekdo, kdo bude po ty dalnici skutecne jezdit tech 220kmh v kuse a dlouhodobe. A i pak jsou moderni motory pozoruhodne blbuvzdorny - hlavne termomanagement vcetne napriklad toho, ze snad vsechny motory dneska uz samy dochlazujou, takze si to clovek neuvari ani kdyz po dalnicnim kalupu sjede k pumpe a hned to vypne.. vem si 1.2TSI, to bylo taky vsude kecu jak se to bude s*at a dneska jsou bazary plny olitanejch aut s 300k+ na hrbu, ktery jsou motoricky uplne v pohode.
Nerikam, ze nemci neumej obcas udelat dobrej motor, ale prilis mnoho lidi zapomina na legendy typu 1.2HTP a jejich kvetouci ventily, 2.5TDI V6, 2.0TDI prvni generace s commonrailem, 1.4TDI, preskakujici retezy jak na VW TSI, tak u BMW (16i), tak u rady M270 u Daimleru, legendarne nespolehlivej desetivalec v predminuly M5, AMG motory z prelomu tisicileti taky skoro bez vyjimky pruser za pruserem, a tak dale...