Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz CLA prozrazuje české ceny. Nejlevněji pořídíte třináctistovku

David Bureš
Diskuze (10)

Nové CLA je na českém trhu dostupné se pěti motory, čtyřmi benzinovými a jedním naftovým.

Mercedes-Benz na český trh uvádí dalšího člena nové generace své rodiny kompaktních modelů. Po pětidveřovém hatchbacku a sedanu (třída A) a MPV (třída B) přichází čtyřdveřové kupé (CLA). Novinka prostřednictvím zveřejněného konfigurátoru prozrazuje nabídku motorů i své české ceny.

Ty začínají na částce 692.120 korun za verzi nazvanou CLA 180. Ta je poháněná přeplňovanou benzinovou třináctistovkou vyvinutou ve spolupráci s Renaultem, která je v tomto případě naladěna na 100 kW a spárována s šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je však i její silnější provedení se 120 kW (CLA 200) za 744.150 korun.

Video se připravuje ...

Do osmisettisícové hranice se pak vejde ještě jediný turbodiesel v nabídce – naftová patnáctistovka o výkonu 85 kW původem od Renaultu. Model pojmenovaný CLA 180 d pořídíte za 787.710 korun, standardně se spoléhá na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zbytek nabídky tvoří benzinové dvoulitry, se 140 kW (CLA 200), respektive se 165 kW (CLA 250). Oba jsou standardně spárovány s dvouspojkovým sedmikvaltem, za příplatek k nim lze dokoupit pohon všech kol.

CLA tudíž nabízí výrazně širší nabídku motorů než podobně velký A sedan. Ten je však levnější, ve verzi A 180 d přijde na 775.610 korun, tedy o 12.100 korun méně.

Základní výbava CLA zahrnuje 16palcová kola z lehkých slitin, čalounění kombinující syntetickou kůži s tkaninou, dešťový senzor, multimediální systém MBUX, zpětnou parkovací kameru, tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích nebo automatickou klimatizaci.

Připlatit si pak lze za panoramatické střešní okno (+28.695,-), navigaci (+16.970,-), funkci rozšířené reality pro navigační systém (+7.714,-), plně digitální přístrojový štít s 10,25“ obrazovkou (+13.885,-) a mnohé další prvky.

Mercedes-Benz CLA – technická data a české ceny
Verze CLA 180 CLA 200 CLA 220 CLA 220 4Matic CLA 250 CLA 250 4Matic CLA 180 d
Zdvihový objem [cm3] 1332 1332 1991 1991 1991 1991 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 100/5500 120/5500 140/5500-6100 140/5500-6100 165/5500 165/5500 85/4000
Točivý moment [N.m/min]  200/1460 250/1620 300/1800 300/1800 350/1800 350/1800 260/1750-2500
Převodovka 6M 6M 7DS 7DS 7DS 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 216 229 241 237 250 250 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4 8,5 7,0 7,0 6,3 6,3 10,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 5,9 6,1 6,5 6,1 6,5 3,8
Základní cena [Kč] 692.120 744.150 838.530 896.610 929.280 987.360 787.710
David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

23. 3. 2019 12:06
Re: neviem kto si kupi
A kolko by mal tak stáť? menej ako polo? 120kw príde málo? Renault mal kopu výborných motorov nevidím problém.
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2019 15:13
neviem kto si kupi
medveda s motorom z renaultu.... navyse za 700 tacov... neskutocne .... to radsej 4kolkove tivoli :yes:
22. 3. 2019 12:15
Re: Motory Renault..
Nerikam, ze nemci neumej obcas udelat dobrej motor, ale prilis mnoho lidi zapomina na legendy typu 1.2HTP a jejich kvetouci ventily, 2.5TDI V6, 2.0TDI prvni generace s commonrailem, 1.4TDI, preskakujici retezy jak na VW TSI, tak u BMW (16i), tak u rady M270 u Daimleru, legendarne nespolehlivej desetivalec v predminuly M5, AMG motory z prelomu tisicileti taky skoro bez vyjimky pruser za pruserem, a tak dale...
22. 3. 2019 12:01
Re: 1.33 v MB
Ja bych se toho nebal, predchudce tohohle motoru pohanel leccos od Clia po Espace, a kdyby s nim byly nejaky vetsi prusery, tak jsou toho tyhle internety plny. Navic bych doufal, ze si Daimler kvalitu pohlida. Dle myho laickyho nazoru (nejsem zadnej motorar) v soudobym provozu (ve mestech a na ucpanejch dalnicich) stejne ten motor vetsinou jede na relativne nizkou zatez, takze tam se opotrebovava a tepelne namaha maximalne tak stejne jako jeho "nevyhonenej" predchudce. Rozdil je akorat v tom, ze tam ten vykon je, kdyz ho clovek sem tam potrebuje. Muzem se bavit o pripade, ze si tu jednatrojku koupi nekdo, kdo bude po ty dalnici skutecne jezdit tech 220kmh v kuse a dlouhodobe. A i pak jsou moderni motory pozoruhodne blbuvzdorny - hlavne termomanagement vcetne napriklad toho, ze snad vsechny motory dneska uz samy dochlazujou, takze si to clovek neuvari ani kdyz po dalnicnim kalupu sjede k pumpe a hned to vypne.. vem si 1.2TSI, to bylo taky vsude kecu jak se to bude s*at a dneska jsou bazary plny olitanejch aut s 300k+ na hrbu, ktery jsou motoricky uplne v pohode.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2019 10:07
Re: 1.33 v MB
Na objemu dnes už tolik nezálěží. U některých aut by ten výkon člověk subjektivně neřekl, u jiných ano, což neznamená, že tam není. Tady je spíš otázka, zda bude tak odolný jako jeho víceobjemové alternativy.