Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 100/110 oslaví kulatiny, bude jí padesát

Škoda 110 a 110 se začala vyrábět v srpnu 1969. Byla sice jen důkladnou modernizací řady MB, ale dala vzniknout dvěma závodním legendám.
Zpět na článek
27. 3. 2019 08:52
27. 3. 2019 09:14
27. 3. 2019 14:02
28. 3. 2019 09:19
27. 3. 2019 10:01
27. 3. 2019 11:42
27. 3. 2019 12:23
28. 3. 2019 11:39
28. 3. 2019 12:27
29. 3. 2019 11:05
27. 3. 2019 15:49
28. 3. 2019 09:28
28. 3. 2019 15:50
27. 3. 2019 08:52
pokrok??
pamatuju, jak jako malej jsme samozrejme S100/110 meli a jednou me nekam vez strejda se starou octavii a jak sem byl prekvapenej, ze ten jeho "starej kram" byl vyrazne tissi a zivejsi, nez ten nas klenot ...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JirkaV8
27. 3. 2019 09:14
Re: pokrok??
Take 100 zrovna nemiluji. Kdyz uz tak 1000, ta ma aspon styl.
27. 3. 2019 14:02
Re: pokrok??
Stovárna bylo první auto rodičů.. živě si pamatuju,jak se při nějaké..70-80tce zvedla přední kapota 😀..jo,bylo to fakt supr auto😉
28. 3. 2019 09:19
Re: pokrok??
Ono to bylo tim, ze ucelem MBcka bylo motorizovat ceskoslovensko, ne udelat nejlepsi a nejmodernejsi auto, takze tam byla snaha o maximalni usetreni nakladu. Proto koncepce vse vzadu a samonosna karoserie. Oboji melo vliv na prenos hluku, agregat musel byt pevne ulozen v karoserii, protoze tvoril cast napravy a nic vic, co by tlumilo vibrace, tam nebylo. Octavia mela motor v silentblocich na ramu, ktery od karoserie byl oddelen dalsimi silentbloky.
27. 3. 2019 09:53
Půlkulatiny :-)
Jasné a když slavím kulatiny, tak slavím 100 let. Koukám, že tady už se nezvládne napsat ani nadpis článku...
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2019 16:13
Re: Půlkulatiny :-)
Opraveno, díky.
27. 3. 2019 10:01
Killer
Na killera mám pekné spomienky, pre mňa posledná pekná Škodovka. Strýc mal 100L, my vtedy 120L ´85 a vždy som mal radšej to jeho auto. Vzadu na dverách bola taká nejaká zaisťovacia páčka, kto ju nestlačil po zavretí dverí, vypadol za jazdy. Skoro sa mi to podarilo >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2019 10:32
Raději neslavit
Š100 jsme měli od roku 1974 a raději na ni moc nevzpomínám, i když to bylo moje první auto, které jsem řídil. Po roce a půl počalo reznout (záruka byla půl roku !!) , v předních světlech bylo po dešti plno vody, několikrát přestalo fungovat nabíjení, houkačka a přední blinkry pravidelně stávkovaly (není se co divit, nebyly nijak zakryty), jednou odešly zadní brzdy, praskla hadice chlazení, často nefungoval mechanický ostřikovač čelního skla. Hluk v autě byl jak v traktoru, jízdní vlastnosti bídné. A to vše se stalo, když autu bylo do 4 let věku, poté jsme se jej zbavili a měli Š120, která byla min. o level výše, co se týká spolehlivosti, koroze, hlučnosti.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
28. 3. 2019 11:32
Re: Raději neslavit
Další pamětihodná tradiční závada - zakouslé pakny. Při jízdě se začano ozývat zezadu charakteristické sténání, takže zastavit, sundat kolo, nechat buben vychladnout a pomocí dvou kladiv se ho pokusit sundat. Pak mlácením do mechanismu uvolnit visící pakny, smontovat a mohlo se na chvíli zase jet dál. Hlavní pravidlo bylo nepoužívat nikdy ruční brzdu... bože to byl strašnej krám.
Avatar - ZZ
27. 3. 2019 11:42
Nostalgie
Jojo, první auto, ve kterým mě rodiče vozili. Spousty vzpomínek. Byla tmavě zelená. Táta pod tím furt ležel. Asi to nebylo úplně jeho hobby, protože posledních 30 let pod autama už neleží. Pak jí přemaloval na takovou oranžovo červenou.... No, vzpomínky.... Takže je potřeba si uvědomit, že to byl naprosto podprůměrnej výrobek tehdejší komoušský vlády, kdy drželi všechny pod krkem a každej měl leda tak h0vn0. Teda kromě veksláků, taxikářů, zelinářů a pár papalášů. V tý době se na západě dělala auta, která by dnes spousta z nás chtěla mít v garážích jako oldtimery a youngtimery. Táta pod tím neležel, protože by tak chtěl trávit víkendy, ale protože by se to jinak nedalo udržet v chodu a asi se mu na chatu nechtělo jezdit vlakem. Prostě to byla jebka komoušská, která vařila v každý koloně, hnilo to už když se zatáhly mraky a člověk si musel umět udělat GO motoru venku na parkovišti, protože na Mototechnu neměl, když splácel novomanželskou půjčku :-! Běžte s touhle historií do hajzlu a vzpomeňte si na to, až zase uvidíte preference komoušů :-)
Rozbalit vlákno
4
27. 3. 2019 12:23
Re: Nostalgie
No je pravda že Lada 1500 z tej doby bola lepšie auto, ale nostalgia (automobilová) je tu stále.
Strýc tú stovku niekolkokrát rozbral, zložil a vždy mu nejaký diel zostal. Ale ako hovoríš, stále pod autom.
Ešte sme mali v rodine Moskvič 2140.
Avatar - Stejsn
28. 3. 2019 11:39
Re: Nostalgie
Taky jedna technická lahůdka, společná embéčku a kilu: kolo chycený na bubnu brzdy, místo na nápravě. A buben držela na poloose centrální matka. Poloosa byla poddimenzovaná, takže často praskala a narozdíl od dřívějších oktávek, spartaků, stejšnů mělo u týhle kraksny prasknutí poloosy VŽDYCKY za následek upadnutí zadního kola i s bubnem brzdy. Za jízdy. :no: Řev od větráku chladiče byl strašnej a nezapomenu, když se mi rozlítla kovová vrtule a vyletěly dvě lopatky, který prorazily chladič.
Avatar - ZZ
28. 3. 2019 12:27
Re: Nostalgie
:yes: Tos mi úplně připomněl. Tohle se nám přesně stalo. Upadlo to v Chotkovejch sadech a kolo se kutálelo dolů až k Jelenímu příkopu. Táta mě dal na ramena a šli jsme domů ;-) Ještě si pak pamatuju, jak to v zimě netopilo a v létě zase člověk musel topit, aby se nevařila. Obdivuju, že se s tím lidé vydávali k moři, Bulharsko, Rumunsko... Prostě jiná doba.
29. 3. 2019 11:05
Re: Nostalgie
Kola padaly i u 120. Az 130 dostaly novou zadni napravu.
27. 3. 2019 14:01
ŠKODA 100 - výkon
Dle mého názoru je v textu chyba. Škoda 100 měla výkon 35.3 kW a nikoliv 30,9 kW, jak je uvedeno v článku. Najel jsem v ní 140.000km a byl to ve všech směrech naprostý děs. Hluk, jízdní vlastnosti, topení, málo místa, drnčení odevšad, no prostě hrůza. Z mé strany naprosto žádná nostalgie. I Trabanta jsem si zamiloval 1000x víc.
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2019 16:13
Re: ŠKODA 100 - výkon
Běžně uváděných 35,3 kW (48 k) je dle SAE. Použil jsem údaj dle normy DIN. Autor.
27. 3. 2019 15:49
Stovák
Stovák byl neskutečný krunkl, ale přesto to auto mám nostalgicky rád, protože jsem otci, jako malej pomáhal při jeho renovaci. Koupil jej jako totálně prorezlej, ale pojízdný vrak a udělal z něj doslova funglovku stejně, jak se dneska obnovují veterány. Jenom kolik těch ochranných vrstev barvy a gumoasfaltu to proti prorezavění mělo :-)
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2019 09:28
Korektura?
Korektor by mel clanek po sobe znovu precist, nektere chyby jsou do oci bijici.

Clanek jinak zajimavy. Jen skoda, ze u 120S nebyla zminena celkem dulezita vec - vetsiho objemu bylo docileno zvetsenim zdvihuz 68 na 72mm. Stejny zdvih nasledne pouzivaly motory 105, 120 a 13x
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2019 15:50
š 100
tak za mě naprosto úžasný auto,nikdy nezklamalo,rodina ho vlastnila 27 let,a pořád jezdilo skvělě,110L ročník 75,sice strašlivá piplačka ho uchránit před korozí,a hlučnější ve vyšších rychlostech,ale jinak nemělo chybu....do teď mě štve že sem se ho zbavil,ale nebylo ho kde ubytovat
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud