Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jé..
car
| 26. 3. 2019 19:09
..to je ale překvápko.Tak to je snad jasný,kromě Hyundai snad nikdo jinej opravdové elektrické auta ani nevyrábí..
Re: Jé..
abc
| 26. 3. 2019 19:34
toto sú všetko asi objednané autá, takže kolko dodali, toľko je v štatistike,
až naplnia objednávky, potom to bude relevantné
Re: Re: Jé..
car
| 26. 3. 2019 19:48
To auto potenciál má,je úspěšný všude ve světě,dá se předpokládat,že bude i v Evropě..
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Jé..
WinDiesel
| 26. 3. 2019 20:12
jjo pravda
Premie?
scadar
| 26. 3. 2019 19:36
Pri pohledu na ten interier a volant si rikam, ze muselo nekomu totalne preskocit, ze srovnava model 3 s A4/3er/C-klasse... Z tech fotek to pusobi spis jako octavie v holobytu, nez jako konkurence pro D3.
Re: Premie?
westeros
| 26. 3. 2019 20:24
Volant a stribrne ramecky definuji auto :-) Podivej se na funkce ktere u A4/3er/C-klasse nemas, nebo za drahy priplatek, treba moznost mobilem parkovat, ovladat klimatizaci. A aby ses zrychlenim vyrovnal Tesle, musis jit pro M3. Nebo pohon 4x4 pomoci dvou nezavislych motoru, misto spojky co funguje jenom do urcite rychlosti jako u BMW :)
Re: Re: Premie?
scadar
| 26. 3. 2019 20:34
Premii dela komplexni kvalita a do ty patri i ten volant a interier celkove. Naprosto nesnizuju zasluhy, ktery ma a bude mit model 3 pro vyvoj a rozsirovani EV, ale srovnavat ji s nemeckou premii je proste mimo.
Re: Re: Re: Premie?
westeros
| 26. 3. 2019 20:51
Mi treba je vzhled volantu ukradeny a interier Tesly se mi libi vice nez nejaky preplacany Mercedes. Zalezi jake priority clovek ma. Pokud si stanovim, ze priorita je aby interier vypadal nemecky tak to nic jineho nez D3 nevyhraje. Na to, ze jsme na serveru pro autickare, tak mam pocit ze tady kazdy resi jenom vzhled exterieru a interieru, a takove veci jako ze ma auto dva motory nikoho nezajima. To uz muzeme rovnou chodit diskutovat o autech na emimino.cz :-)
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Premie?
WinDiesel
| 26. 3. 2019 21:38
fanatikovi jako ty se na tesle bude líbit vše, i křivé spáry >:D >:-[] :-!
Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
westeros
| 26. 3. 2019 22:30
Ja jsem asi american protoze spary jsou mi taky ukradene :-) Na rozdil od vetsiny evropanu mi nejvic vadi kdyz moje auto chrochta jako traktor a smrdi jako traktor :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
webpaja
| 27. 3. 2019 05:27
Elektrárny ti nesmrdí?
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
traveldrive
| 27. 3. 2019 07:30
1. Elektrárne nemajú výfuky priamo pod tvojim nosom
2. Tie isté elektrárne čo smrdia, vyrábajú aj elektrinu nutnú k výrobe a doprave benzínu a nafty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
webpaja
| 27. 3. 2019 08:14
Pořád dokola hoši, čím víc podobných EV, tím vyšší exhalace elektráren a tím křehčí elektrická síť. Toto je cesta do pekla, navíc dotovaná.

Zatím jediný smysluplný koncept je vodík. Věřím, že po této slepé cestě se k němu automobilky vrátí. Bez nesmyslů s prodlužkami na sídlištích.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
.StenLi.
| 27. 3. 2019 12:24
;-) Ten tvoj vodik stale dokola :D Keby si si nastudoval fakty tak zistis ze vyroba, transport a premena vodika na elektrinu su super neefektivne a neekologicke a naopak elektrina pre EV moze 100% cista, na rozdiel od vodiku vyrobena v kazdom dome a jej transport je prakticky bezemisny (1% strata v rozvodnej sieti). Preto je tankovanie vodiku 7-8x drahsie ako nabijanie, zaroven aj FCV su nasobne drahsie ako EV a o vykonovych parametroch ani netreba hovorit. Takze ostava iba ekologia? Nie :) Vodik je prakticky fosilne palivo kedze sa vyraba spalovanim zemneho plynu a to super neefektivne, je ovela vyhodnejsie vyrobit z toho plynu elektrinu. Takze vodik a FCV su horsie v kazdom parametri oproti EV ale tebe sa zda ako jediny zmysluplny koncept :) ale to len preto ze o nom vies tak malo ;-)

Pocul si uz niekedy o tom ze elektrarne maju velky problem pokryt vykyvy odberu a hlavne jeho znizenie pocas noci a preto existuje aj lacnejsi nocny prud resp. precerpavanie vody do nadrzi na kopci co su vlastne velke baterie vyuzivane cez den? Takze EV nabijane cez noc su praveze idealne pre prevadzku elektrarni a "krehka" elektricka siet je tvoj blud. Je ovela jednoduchsie a lacnejsie zdvojnasobit kapacitu prenosovej siete ako vybudovat potrebnu siet vodikovych cerpaciek, ale hlavne to kvoli mizernej efektivite/ekologickosti a vysokej cene vodika vobec nedava zmysel. Nehovoriac o rucnej vyrobe FC a nemoznosti ich masovej vyroby ;) Zacni googlit.. vodikovy sen sa ti rozpadne.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
webpaja
| 27. 3. 2019 12:43
Keby si nastudoval fakty... Vodík je odpadním prvkem v kyslíkárnách po celém světě. Tam, kde je potřeba k výrobě větší množství kyslíku (větší průmyslové areály) je vodík přirozeným odpadem.
A rozhodně není jednodušší zdvojnásobit kapacit el sítě než přidat nádrž se stojanem na benzínku.
Vy tu hoši házíte rozvodnou sítí bez kouska rozmyslu...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
radek_mat
| 27. 3. 2019 12:59
Prosím ti z vás kteří pořád mluví o vodíku, podívejte se na toto video od real engineering. Můžete si zapnout české titulky.

https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY

Vodík dává smysl v případě, že technologicky nelze vyrobit baterie. Teď to začíná vypadat, že baterie vyrobit lze.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
.StenLi.
| 27. 3. 2019 13:19
Si rozkosny :) Vodik sa da vyrabat mnohymi neefektinymi sposobmi ktore sa masovo nepouzivaju, ale hlavnym faktom je ze 95%, este raz 95% vodika je vyrabanych spalovanim fosilnym paliv ;-) = vodik je fosilne palivo.
Vidim ze mas problem s hladanim informacii tak nech sa paci:
https://www.planete-energies.com/en/medias/close/hydrogen-production

Mas este otazky? Stale je vodik topka? :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
lojzik13
| 27. 3. 2019 10:01
jo jo jen ja chci mit cisty vzduch ve meste. To nevadi ze kolem elektraren bydli statisice lidi. Ti se preci nepocitaji. :no:
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
.StenLi.
| 27. 3. 2019 12:35
Efektivita uholnej elektrarne je nasobne vyssia ako efektivita ICE motora a o plynovej ani nehovorim, zaroven je jednoduchsie efektivne filtrovat splodiny vo fabrike ako v milionoch automobilov, o vyrezavani filtrov ani nehovorim, taktiez je tu horsia ekologickost tazby ropy v porovnani s uhlim alebo plynom. To hovorime iba o vyrobe energie pre auta, ale co jej premena na realny pohyb kolies?
Ak chces porovnvaat efektivitu ICE s elektromotorom tak tam je to jasne: 25%-41% vs 85-95% a pritom elektromotor ju dosahuje skoro nepretrzite ale spalovaci motor iba v uzkom rozpati otacok v ktorych sa ICE v autach so stupnovymi prevodovkami vacsinou nepracuje, takze v praxi to je este vyrazne horsie.
Takze surhn po zaratani vsetkych strat? EV prenesie 59%–62% el. energie zo siete na kolesa, pricom ICE auto prenesie na kolesa iba 17%–21% energie ulozenej v benzine.

Zaver? Elektrarne, aj ten spinavy CR mix, vyprodukuju pri vyrobe elektriny na prejdenie 1km v EV naaaasobne menej emisii ako ICE auto pri prejdeni toho isteho 1km a k tomu este mimo najvacsej koncentracie obyvatelov. US ma ovela spinavsi mix zdrojov energie a aj tak to vychadza vyrazne lepsie pre EV. Je dobre pisat prispevky podlozene realnymi cislami, to sa potom nazor dokaze radikalne zmenit ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
webpaja
| 27. 3. 2019 12:45
Už jen první souvětí stojí za to. EV při současných výrobních procesech na výrobu EEn nemohou být jedinou nebo majoritní náhradou aut se spalovacím motorem.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
.StenLi.
| 27. 3. 2019 15:20
Neuviedol zi ziadny fakt ktory by odporoval tomu co som napisal, iba svoju mylnu domienku, kedze dnesna vyrobna kapacita daleko prevysuje spotrebu el. energie a v noci musi byt znizovana vyroba, resp. ukladana v precerpavacich nadrziach.. Ako som tu pisal uz niekolko krat, Tesla nema problem pokryt spotrebu celeho USA solarnou elektrarnou s bateriami, resp. pokryt zdvojnasobenie spotreby pri zachovani aktualnych elektrarni, takze je pripravena na tisice krat rychlejsi nastup EV ako je realita a nielen oni, ale kazda energeticka spolocnost, kedze kazdy jeden predany Watt predstavuje zisk, najst novych dodavatelov elektriny a zarucit im stabilny a stale rastuci prijem je praveze ten naaaaaaajmensi problem :)
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
WinDiesel
| 27. 3. 2019 09:08
Američan z Vysočan? Jsi k smíchu. :-!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
westeros
| 27. 3. 2019 09:41
Uz sis dneska premeril spary? :-)
Eko šialenstvo
st.paul
| 27. 3. 2019 14:11
Všetci zaslepení obhajcovia elektroáut mi pripomínajú nejakú pani Trubíniovú, svojho času šéfku organizácie Greenpeace na Slovensku, ktorá chcela vypnúť všetky „zlé“ jadrové elektrárne a na otázku, s čím bude večer svietiť, odpovedala: „Pri pocite, že som zachránila niekoľko stromov mi stačí svietiť sviečkou, prípadne vystačím pri svetle z televízora“. Primitivizmus, hraničiaci so šialenstvom. Argument, že mestá budú síce čisté, ale uhoľné elektrárne (jadrové chcete vypínať) pôjdu na trojnásobný výkon a to viac zasvinia okolie, kde tiež žijú ľudia je slušne povedané zvrátený. Takže ak bordel v mechu neodovzdám do komunálneho odpadu, na skládku atď., ale vyhodím ho do lesa 10 km ďaleko, patrím do Vašej vznešenej elektrobudúcnosti? Výroba a následná likvidácia batérie v takomto eko šrote zodpovedá znečisteniu prostredia na úrovni niekoľkoročnej prevádzky bežného auta so spaľovacím motorom. Neuveriteľné, ak sa k tejto problematike vyjadrujú deti, odchované na aplikáciách. Elektrifikácia automobilizmu je vzhľadom k aktuálnym možnostiam v sieti utópiou na úrovni StarTreku. Čína do roku 2030 plánuje spustiť viac ako 40 atómových blokov a spolu s už existujúcimi by dokázala v prípade 100% elektrifikácie automobilovej siete „uspokojiť“ cca 7% trhu. Zvyšok sveta a hlavne „vyspelá“ západná EU plánuje jadrové bloky naopak odstavovať. Ale späť k Tesle. To čo vidím na fotografiách osobne považujem za nevkusný vtip a nie auto na bežnú prevádzku, o cene špekulovať nebudem. Tesla ťaží z nespochybniteľného technologického náskoku v elektrifikácii, konkurencia ale nespí.
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Premie?
kari.laz
| 27. 3. 2019 08:04
Ty tu meleš něco o serveru pro autíčkáře, ale jediné, co tě na autě zajímá je, že je elektrický. To, že je interier hnusný je ti jedno, že je spárované jak po páteční šichtě v indické továrně je ti jedno. Tak co vlastně kritizuješ na druhých, že je nezajímají auta? Hlavně že má dva elektrické motory, ty má i kdejaký elektrický spotřebič domácnosti. A že umí rychle vypadnout z místa, sice to je tak jediné co umí, ale když není jiný argument musí se používat alespoň tohle. Faktor zábavy, jestli budu chtít sednout do M3, nebo do Tesly 3 je tak 1000:1 pro M3 (10000:1 pro M4, pokud opravdu bude varianta s pohaněnými zadními koly a manuální převodovkou). Zkus TGV, to by jsi koukal, jak elektrika umí jet rychle, budeš nadšený. Faktor zábavy sedět v elektrickém vlaku a řídit tohle bude asi podobný.
Re: Re: Re: Re: Premie?
lojzik13
| 27. 3. 2019 09:53
jestli se ti interier T3 libi, tak musis brat drogy nebo jsi totalni zaslepenec Tesly.
Technika Tesly a exterier za me ok samozrejme, ale interier katastrofa na urovni dacie.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
.StenLi.
| 27. 3. 2019 12:42
Tvoje hodnotenie parametru "krasy" je uplne odveci. Uvedomujes si ze hodnostis subjektivny parameter a teda nemas co komu hovorit co by sa mu malo alebo nemalo pacit?
Taktiez si si asi nevsimol ze zjednodusovanim interieru a prenosom funkcii na display vsetky automobilky kopiruju Teslu a pri konceptoch urcujucich buduce smerovanie aut je to este vyraznejsie. Mate rovnake namietky ako stara generacia pri prechode z tlacitkovych telefonov.. nie som ziadny Tesla fan, pouzivat display na otvorenie priehradky pred spolujazdcom, ovladanie stieracov atd do displeja je hlupost, tak isto ako absencia HUD, ale oznacovat cisty, jednoduchy a prehladny interier M3 za zly je taka ista hlupost. Skus sa posadit do toho auta namiesto teoretizovania spoza klavesnice a zistis co je to vyhlad z auta a cisty dizajn o akom premiova konkurencia moze iba snivat.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Premie?
lojzik13
| 27. 3. 2019 14:50
Takze beres drogy, fajn. Je to tva vec :no: Cisty prehledny interier neznam kolem sebe jedineho cloveka komu by se interier libil. Pro vsechny je interier a jeho lacinost ve stylu fabie hlavni prekazka kdyz maji vysolit 50 000ecek za tudle zrudu.
ALe chapu Musk te plati tak tady musis psat nazory. Uvidime jake budou prodeje za 2-3 mesice.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Premie?
twistedTSD
| 27. 3. 2019 11:17
Nevím jak ty, ale já v interiéru svého auta trávím docela dost času a volant a rámečky mám při řízení neustále před xichtem. Proto mi dojem z interiéru přijde o trochu významnější než parkování mobilem.
Re: Premie?
steny007
| 27. 3. 2019 10:25
Tak tohle kvalitou interiéru rozhodně nemá ani na Octávii :-!
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Premie?
.StenLi.
| 27. 3. 2019 12:43
A kedy ze si naposledy sedel v Modeli 3? >:D
Re: Premie?
rembaz
| 27. 3. 2019 13:03
ja by som povedal, ze ten interier je jednoducho iny. Premia to nie je, cisto kvoli materialom.
Re: Premie?
radek_mat
| 27. 3. 2019 13:10
Podle mě je tam několik kategorií:

1) jízdní dynamika a sofistikovanost podvozku - ano je to prémie, nezávislé zavěšení vepředu i vzadu, náhod na zadek nebo extrémně dobrá čtyřkolka, výborné zrychlení z 0-100, neskutečný výkon na okruhu (model performance).
2) výbava - ano je to prémie, dostaneš věci které jinde buď nejsou nebo jsou s obrovským příplatkem
3) bezpečnost - ano je to prémie. Auto je z hlediska pravděpodobnosti, že v něm umřeš, podstatně bezpečnější než BMW 3, MB C, Audi A4. https://www.autoevolution.com/news/tesla-model-3-is-the-safest-car-ever-tested-by-the-nhtsa-129205.html
4) interiér - některé věci jsou prémiové (střecha), ale většina prémie není. Interiér je minimalistický (aby byl levnější než prémie) a někomu to nemusí vyhovovat. Je to prostě minimalismus ohlodaný na kost kvůli nákladům.
5) servis - není to prémie. Objednat si auto přes net + nemít možnost se svést atp. je problém

Za mě je to auto na zvážení pokud bych dokázal dostat nabíječku do podzemní garáže. Jinak zatím ne. Navíc pokud člověk přijde do MB nebo BMW, tak je schopen občas vyhádat slevu okolo 20 %. Tady sleva bohužel není, což Teslu znevýhodňuje.
Re: Re: Premie?
spaleny6
| 27. 3. 2019 15:32
Mě prostě pro ošlivý interiér přijde slovo minimalistický poněkud moc korektní.
Re: Re: Re: Premie?
radek_mat
| 28. 3. 2019 09:46
Za mě je problém absence head up displaye. Pokud se už rozhodl tam dát tablet, tak měl přihodit aspoň head up display. To by pomohlo.

Taky jsem slyšel různé věci o kvalitě sedaček.... Uvidíme, až otevřou v Praze zastoupení a posadím se do ní.
To sa dalo očakávať...
dzozifko
| 26. 3. 2019 19:58
Ja by som sa naopak veľmi divil, keby sa Tesla 3 nestala najpredávanejším elektromobilom v Európe. Oproti iným značkám je to jediné plnohodnotné auto prakticky bez kompromisov medzi pohodlím, priestorom, cenou atď...
Všetko ostatné sú autá vhodne ako druhé či tretie auto do rodiny. Tesla 3 jediná môže slúžiť aj ako prvé auto, dokonca je to auto aj pre rodinu, aj pre biznis. Skrátka na žiadnom rokovaní si s ním majiteľ neutŕži hanbu...
Veľké automobilky na to išli úplne z opačného konca ako Tesla. Tá začala vyrábať najskôr veľké, luxusné a drahé elektromobily a postupne rozširuje sortiment smerom dolu. Veľkí výrobcovia takmer bez výnimky začali s malými autami a portfólio rozširujú smerom hore. Netreba asi hovoriť, ktorá stratégia sa ukazuje ako lepšia.
Avatar - WinDiesel
Re: To sa dalo očakávať...
WinDiesel
| 26. 3. 2019 20:18
Ale hlupáčku hloupoučký, kdyby Zoë nebo leaf kumulovaly 2-3 měsíce objednávky, hodilo by jim to 9 až 10 tisíc kousků.
Takže za měsíc už bude Tesla vařit jen z reálné poptávky a půjde s prodeji raketově dolů.
Teď pouze uspokojili čekatele, a vůbec by k tomu nedošlo, kdyby byl v USA dostatečný zájem.
Evropa teď zachraňuje rapidně klesající prodeje v USA.
Tesla vyrábí ale už nemá čekatele, teď se budou muset riadně tužit.
Myslím že se Muskovi tak řine pot z čela jako nikdy před tím, vlastně ne, asi tak jako 5x před tím, zatím to vždy o vlásek ustál. Teď stojí před úkolem UDRŽET prodeje na určité úrovni, a to je úkol nejtěžší. Zavedené automobilky by o tom mohli psát haldy knih.
Re: Re: To sa dalo očakávať...
westeros
| 26. 3. 2019 20:56
Zase je treba si uvedomit, ze to auto ted kupuji lide, kteri v nem nikdy nesedeli a cekali na neho roky s predem zaplacenou zalohou. Navic nemaji zadne reklamy. Ktera jina automobilka to takhle muzet delat? Ferrari? Takze je tady jeste dalsi potencial kupcu, kteri cekaji na to, az si budou moci auto realne vyzkouset, nebo si o nem prectou recenzi v jejich oblibenem casopise.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: To sa dalo očakávať...
twistedTSD
| 27. 3. 2019 11:21
V předprodeji, bez možnosti si do auta sednout a dokonce bez zveřejněného ceníku si někteří objednali i Scalu.
Avatar - eniel lorien
Re: Re: To sa dalo očakávať...
eniel lorien
| 27. 3. 2019 12:00
A keď tie predaje nepojdu raketovo dole /to znamená menej ako polovica/ dávaš verejný prísľub že sa tu na diskusii sám seba a dobroboľne označíš za : "hlupáčku hloupoučk-ého" ?:)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: To sa dalo očakávať...
.StenLi.
| 27. 3. 2019 12:55
>:D Tak tak..
On tu za hlupacka vlastne je uz davno, len mu to nikto nevypisuje lebo urazat ludi v diskusii pre ich odlisny nazor je ubohe..
On si ani neuvedomuje ze predaje su limitovane poctom dodanych kusov, ze sa vyrabaju v jednej fabrike a teda predaje v US neklesli a preto musela ist Tesla do EU, ale naopak, zacali vyrabat modely nie len pre EU ale aj CN a Mexiko a boli uz odfotene aj UK modely a preto sa vyroba US modelov znizila a nestiha pokryvat stale velky dopit v US.
O tom ze porovnava nasobne premiovejsie, vykonnejsie a drahsie EV s malymi lacnymi konkurentami ani nepisem. Snad si to on a jemu podobni hateri uvedomia ked do EU pride Model 3 Standard za cca 38500€ (pouzil som 110% cenu ako to je pri uz predavanych modeloch) a zisti ze Leaf 62kWh s ovela horsimi parametrami a vybavou, s pomalsim nabijanim stoji 45200€ a teda nebude mat sancu predajmi konkurovat Modelu 3 uz ani v EU :)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: To sa dalo očakávať...
.StenLi.
| 27. 3. 2019 12:57
*dopyt
Re: Re: Re: Re: To sa dalo očakávať...
LORASI
| 28. 3. 2019 10:09
Tesla v europe nebude stat ani omylom 38 500 EUR :) Odhadujem, ze uplny zaklad bude stat okolo 50 000 ...
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: To sa dalo očakávať...
.StenLi.
| 28. 3. 2019 10:37
Na zaklade coho odhadujes 50k a preco by mala byt cena 38500e omyl ked vychadzam z priameho porovnania cien existujucich modelov v US a EU? Ak Long range AWD verzia stoji v Nemecku 57900€ tak zaklad ktory sa vola Standard range na 100% nebude stat 50k. Cena toho isteho Long range AWD je v US $48500, ked riesime iba nasobky, bez konvertovania mien, tak to znamena ze v EU stoji 1,19x viac a Performance verzia stoji iba 1,15x viac. Takze Standard verzia by podla tychto poctov mala stat 40250€ resp. 41650€, da sa vsak predpokladat ze optimalizacia distribucnej siete, ako aj optimalizovana cena dopravy pri vacsich mnozstvach dovolia ist s cenou dole, netreba zabudat ani na to ze Tesla ma cca 25% marzu na kazdom kuse a teda na rozdiel od konkurencie ktora v drvivej vacsine predava s poriadnou stratou na kazdom kuse (Chevrolet $9000, Audi 3000€) moze Tesla kludne ist vyrazne pod 40k, je to iba na nich co im vyjde ako vyhodnejsie, ci viac predanych kusov za menej alebo mensi pocet drahsich. Kedze dopyt po Modeli 3 je nasobne vyssi ako vyrobne kapacity, zo zaciatku nemaju dovod ist s cenou nejako dole, obzvlast ked Leaf 62kWh nepredstavuje ziadnu konkurenciu kvoli prepalenej cene, takze to bude iba o Kone a Niru ktore maju s vyrobnymi kapacitami ovela vacsie problemy ako Tesla :)
Avatar - CountachSV
ŠOK!!!
CountachSV
| 26. 3. 2019 20:57
... to myslí vážně, ten interiér? To je, jako by si babi s dědou postavili LED televizi na obývákovou stěnu ze 20.let, hned vedle "baru" na čokolády pro vnoučata a becherovku pro syna :-O
Avatar - WinDiesel
Re: ŠOK!!!
WinDiesel
| 26. 3. 2019 21:40
tesla je jen pojízdný tablet takže to tak v interiéru vypadá
v příští generaci bude tablet místo volantu
Re: Re: ŠOK!!!
DonVito
| 26. 3. 2019 21:49
Jj, wine. Akorat ten tablet si te namaze na chleba.

Az bude mit tvuj diesel zrychleni jako tenhle tablet, tak dej vedet :-)
Re: Re: Re: ŠOK!!!
abc
| 27. 3. 2019 07:52
načo ti je zrýchlenie ?
každé auto dnes zrýchluje dostatočne,
nie je daleko doba, ked budú do aut montovať obmedzovače rýchlosti a možno sj zrýchlenia, aby zabránili závodníkom robiť na preplnených cestách galibu ako pí traja poliaci u nás na orave alebo tí dvaja v nemecku, čo dostali doživotie,
jazdím min 40 rokov a zlaté časy automobilizmu sú nenávratne v pr...eli
Re: Re: Re: Re: ŠOK!!!
westeros
| 27. 3. 2019 09:44
Ja myslim ze v dnesnim hustem provozu je zrychleni prave to nejdulezitejsi :-) Narozdil od maximalky, aspon dokud se nejak nepohnou rychlostni limit na dalnici.
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: ŠOK!!!
kari.laz
| 27. 3. 2019 08:42
A tam, kde to je je povolené, jako v Německu na dálnici, tě zastaví rychlost na 209 km/h a i ta dieselová Octavia tě dotáhne, zamává ti a odjede >:D . Vím, že ničím jiným, než zrychlením v přímce se s Teslou ohánět nemůžete, ale už to je celkem ohraná písnička >:D
Re: Re: Re: Re: ŠOK!!!
steny007
| 27. 3. 2019 10:29
Nemluvě o tom, že pokud tě v Tesle na dálnici zastaví rychlost 209 km/h, tak ti brzy nato zastaví i samotná Tesla >:D >:D
Re: Re: Re: Re: ŠOK!!!
andy2214
| 27. 3. 2019 11:58
Hele zajimava shoda, ja jel ted z Brna do Prahy po D1 moji Octavii G Tec 81kw a nejvyssi rychlost, ktera se mi podarila dosahnout byla dle GPS ve Waze prave 209km/h :D
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Re: ŠOK!!!
kari.laz
| 27. 3. 2019 13:43
Tak to máš hypersport dle teslích kritérií >:D
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: ŠOK!!!
WinDiesel
| 27. 3. 2019 09:13
Ty wole !!!!!!!!!!!!! Elektro táhne VOCPODA a to už je co říct !!!!
A až si mne namaže na chleba, bude muset opustit trasu a hledat nabíječku, zatímco já budu o 400 km dál.
Ono je namazat si někoho na chleba a namazat si někoho na chleba.
A až jednou stát napálí na elektriku pořádné spotřební daně, a až elektrické závody řádně zdraží elektřinu, tak si budeš moci říct - TAK TEĎ SI NÁS VŠECHNY NAMAZALI NA CHLEBA. :-!
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: ŠOK!!!
Jerry.Gunman
| 27. 3. 2019 17:20
Drahý Done Vito,

když vylezeš na dostatečně vysokou vežu a hópneš důle, dosáhneš zrychlení možná i ještě většího.
Jenom si nejsem jist, jak dlouho Ti ta prociťovaná a prociťované rozkoš ze zrychlení vydrží ;-)
Avatar - Dinar
Nějak
Dinar
| 27. 3. 2019 08:07
si neumím představit, že bych dal za auto 1,5 mio, sedl si do něj a viděl kolem sebe tohle. https://www.auto.cz/galerie/ekonomika/64965/tak-to-bylo-rychle-tesla-model-3-je-uz-nejprodavanejsi-elektromobil-v-evrope?foto=1 :-O
Re: Nějak
topten
| 27. 3. 2019 08:32
spis je smutnu, ze v EU stoji tak o polovinu vic ci v USA.
az na trh prijdou elektromobily od evropsky premie, co budou vypadat i v interieru jako normalni auta, tak tohle nebude mit moc sanci
Avatar - Aoyagi
Re: Re: Nějak
Aoyagi
| 27. 3. 2019 08:34
Stoji vic protoze je to vyssi vybava.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Nějak
WinDiesel
| 27. 3. 2019 09:15
HA HA HA a Kefalín, čo je to také výbava u Tesly?
Re: Re: Nějak
rembaz
| 27. 3. 2019 09:20
A na to si ako prisiel? Cena v US je bez dane atd.
Re: Nějak
steny007
| 27. 3. 2019 08:42
>:D >:D :-O
Re: Nějak
zlysoused
| 27. 3. 2019 08:48
Interiér vypadá jako laboratoř daktyloskopie.
Re: Nějak
l833465
| 27. 3. 2019 09:16
Neuhladitelna Alcantara na hornej casti palubovky (alebo nieco podobne), upatlany megatablet, gycovity dreveny pas cez celu palubovku (alebo mozno iba folia) ...

Proste interier premioveho sedanu :-)
Avatar - Machýrek
Re: Nějak
Machýrek
| 27. 3. 2019 11:36
Pro šoféra tesly je důležitá zejména velikost zpětného zrcátka, aby na křižovatce dobře viděl na mazání ostatních na chleba.
Re: Re: Nějak
andy2214
| 27. 3. 2019 12:04
Tak horke to nebude, ted v sobotu jsem jel po D1 a jedno z mala aut ktereme zdrzovalo kdyz predjizdel nejakou dodavku ci co byla Tesla S polskou SPZ jedouci na Prahu. A se svymi 80kw jsem mu zmizel ani nevedel jak.
Re: Re: Nějak
spaleny6
| 27. 3. 2019 15:33
To mě zrovna napadá že jsem v reálném provozu nikdy Teslu řádit neviděl. Většinou jede v pravém s kamiony.
Avatar - Aoyagi
Hm.
Aoyagi
| 27. 3. 2019 08:36
Tesla kult prostě funguje. Musk je svkělým prodavačem.
Avatar - WinDiesel
Re: Hm.
WinDiesel
| 27. 3. 2019 09:17
Do teď jen zaplňoval mezeru na trhu, jestli prodeje udrží, to je prop něj velký ???? Zásoby Teslafandů s připravenými penězi už došly.
Re: Hm.
lojzik13
| 27. 3. 2019 09:59
Uvidime za 3-4 mesice jak ebudou prodeje. Muj tip je, zeMusk bude muset zlevnit, jinak bude mit velke problemy. Zeleny fandove dosli a dalsich blaznu co daji 50 000 Eur uz moc nebude, kor kdyz budou zavedene automobilky postupne zavadat sve EV vozy, kde kvalita zpracovani je uplne jinde.
Ten interiér...
MrBeranek
| 27. 3. 2019 10:22
...to je teda masakr. To mi připomíná Fabii HTP v základu. A ten upatlanej tablet - ňam ňam.
Re: Ten interiér...
spaleny6
| 27. 3. 2019 10:25
Tak ten tablet je trošku podpásovka. Upatlá se každej. Tady ho jen nikdo před focením neotřel.
Re: Re: Ten interiér...
MrBeranek
| 27. 3. 2019 11:12
Proto je takové řešení taky obecně nevhodné (zlatej iDrive). To se samozřejmě netýká jen Tesly, ale každého auta, které spoléhá na dotykové obrazovky. Do interiéru auta to prostě není vhodné řešení. Člověk aby to pořád utíral, aby to nevypadalo jak tablet, na který klikalo dítě, když jedlo pizzu. :-O
Interiér mi připomíná dodávku
spaleny6
| 27. 3. 2019 10:23
Interiér mi připomíná dodávku. Za ty prachy hrozný. Včera jsem zrovna seděl v novém trojkovém bávu a to je nesrovnatelné.
Avatar - Machýrek
Zjimavy je..
Machýrek
| 27. 3. 2019 11:44
..ze vubec nekoho napadne tohle srovnavat s D3.
A fakt, ze za to nekdo je ochoten zaplatit 1,5 mega, je srandovni.
Avatar - .StenLi.
Ach Bures :D
.StenLi.
| 27. 3. 2019 11:45
>:D To ze sa Tesle dari uz treti kvartal si ACZ nevsimlo, ked zacne lamat rekordy nielen v US ale aj u nas tak uz to uzna aj ACZ ale s nemiestnou poznamkou ze mozno mala len stastie >:D ale to ze porazila predaje ICE konkurencie za cely mesiac iba predajmi za 20 dni a predaje boli obmedzene iba poctom aut ktore sa zmestili na lod, nie dopytom a vo vacsine krajin EU sa dokonca nepredava, to uz nejako pan Bures nepostrehol, predsa to bude asi len stastie ze prisla vo Februari.. v mesiaci kedy su spolu s januarom predaje EV celosvetovo najslabsie >:D

Objektivita ACZ voci EV nula bodov :) Neviem ako prekusnu marec kedy sa bude Model 3 predavat cely mesiac, nie len jeho cast.
Re: Ach Bures :D
webpaja
| 27. 3. 2019 12:47
Hoď sem čísla, jak porazila konkurenci s ICE prosím. ;-)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Ach Bures :D
.StenLi.
| 27. 3. 2019 13:09
Toto je problem EV haterov.. su lenivi dohladat si fakty. Mas snad google, nie? :) Ale ked si uz pouzil carovne slovicko prosim, tu je percenutalny podiel trhu od JATO, pricom predaje Modelu 3 su iba za 20 dni, nie cely mesiac a nepredava sa vobec v mnohych statoch EU vratane UK.
Obrazok s kolacovym grafom je posunuty o jeden riadok...
https://www.jato.com/how-tesla-model-3-shakes-up-the-ev-and-premium-market-in-europe/
To je zase analýza
Radek Tom
| 27. 3. 2019 16:16
Když tady lidé dva roky čekají na to auto, o kterém se tu mluví a mluví a mluví a konečně dorazí, tak je snad jasné, že prodeje náhle vylítnou, otázkou je, jestli se udrží alespoň několik let, to bude klíčové na udržení na trhu. Zatím jsou to stále auta tak pro horních 5% obyvatel a rozšíření mezi širokou veřejnost nemůže být při současných cenách ani řeč. Na západních trzích možná to procento bude vyšší, ale budoucnost teprve ukáže a možná bude mnohem těžší si tyhle prodeje udržet než se zdá.
Avatar - Jerry.Gunman
Nejprodávanější evropský elektromobil za únor
Jerry.Gunman
| 27. 3. 2019 17:11
Vidím-li a čtu -li správně, tak v průběhu února 2019 se v celé Evropě (???) prodalo "cosi málo přes" 20.000, možná i celých 22.000 elektromobilů - a z toho první místo obsadil Model 3 od Tesly.

Pokud si toto číslo (dejme tomu, že i 22.000 elektromobilů - z nichž 3.600 dělá Tesla model 3) - porovnám s CELKOVÝM objemem prodejů aut se spalovacím motorem, nutně člověk dospěje k názoru, že podíl eletrofilů mezi řidiči odpovídá "tak nějak zhruba" podílu zoofilů mezi lidmi.
Tesla model 3 by pak v tomto srovnání mohla odpovídat ... co já vím... třeba ovci :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
Nejsem si jist, jestli ZROVNA TOHLE je něco, čím by se měl člověk nějak honosit či pyšnit - ale když už jsou ty pochody hrdosti... A víte vy co, milí elektrofilové? Já vám to ze srdce přeji, takové jsem já staré dobrotisko ;-) ;-) ;-)

Užívejte si své ... specifické preference. Jenom je prosím nenuťte normálním řidičům.
Děkuji předem :-! :-! :-!
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Nejprodávanější evropský elektromobil za únor
Jerry.Gunman
| 27. 3. 2019 17:48
https://www.auto.cz/evropsky-trh-v-unoru-2019-prodeje-uz-tolik-neklesaji-blizi-se-zmena-k-lepsimu-128384

...Letos v únoru bylo na starém kontinentu registrováno 1.148.775 aut, o 0,9 % méně než o rok dříve...

Takže prodej elektromobilů tvoří krásná skoro i 2% ku prodeji "klasických aut"
Tož to jo, to je VÝZNAMNÁ SÍLA :-! :-! :-!
Jsem opet ohromen
DonVito
| 27. 3. 2019 19:03
Jsem opet ohromen, kolik opovrzeni az nenavisti se sneslo na Teslu..
Ponziho schema snad uz pomalu pada a uz i my v Evrope vidime, ze Tesla je skutecnost.
A dokonce to dokazuji i cisla.
Uz i ton acz zni privetiveji, potom co se VW vrhnul na elektromobilitu a vychvaluje ji nad diesel :-)
Akorat diskuze zustavaji. EV jsou spatne protoze:
Slaba sit
Malo energie
Drahe na vyrobu
Tesla - ubohe zpracovani
A mohl bych pokracovat jeste dlouho.
Prestoze jsou tyhle nesmysly stokrat vyvraceny, objevuji se tu stale dokola :-)
A posledni negativum EV - ze se jich porad prodava porad malo je taky usmevne - zdravim Jerry.
A ted konkretne ja jsem spary nikdy neresil. A premii uznaval vzdy predevsim kvuli pohonu.
A z toho duvodu take uznavam Teslu.
Jeji pohon a baterie jsou absolutne bezkonkurencni. Nejmenovany koncern se na dnesni urovni Tesly M3 nedostane ani s nastupujici generaci elektromobilu.
A to nemluvim o podvozku, brzdach, aerodynamice nebo bezpecnosti.
Proste kazdy ma priority jinde.
PS Ja z minimalistickyho interieru M3 taky nadsenej nejsem. Ale nazivo jsem ho jeste nevidel, takze pockam s hodnocenim.
"Trojka"
GeekStar
| 28. 3. 2019 09:03
Tak v téhle diskusi se plácám do stehen. Zadokolka se zrychlením na stovku za pět vteřin a cenovkou 1.5 milionu je prý typický představitel mainstreamu. Navíc Teslu prý čeká brzký konec (jak dlouho už?) a upatlává se jí displej, což u jiných aut určitě nehrozí.

No, co na to říct. Snad jen, že Tesla 3 prodejně porazila BMW 3 nejen v USA, ale už i v Evropě. Je to trefa do černého, zákazníci si ji žádají, Musk to dokázal. Tomu se ve slušné společnosti patří zatleskat. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku