Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tak to bylo rychlé! Tesla Model 3 je už nejprodávanější elektromobil v Evropě

David Bureš
Diskuze (82)

Tesla Model 3 na evropské trhy vstoupila teprve na začátku roku, přesto už je na starém kontinentu nejprodávanější elektromobil.

Zatím nejlevnější vůz Tesly, Model 3, byl pro amerického výrobce elektromobilů dlouhou dobu noční můrou. Auto trápily dětské nemoci, automobilka nemohla mnoho týdnů dosáhnout vytyčené produkcezákazníci dokonce rušili objednávky a dlouho k dispozici nebyla ani avizovaná nejdostupnější varianta. Nyní se ale zdá, že Model 3 konečně nastoupil správnou cestu.

Na začátku roku se Modelu 3 po dlouhém čekání a posouvání termínu konečně dočkali i evropští zákazníci a jen o pár týdnů později se už vůz stal nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Za únor podle statistik analytické společnosti JATO Dynamics hlásí 3.630 registrovaných kusů, čímž Tesla Model 3 jasně překonala na starém kontinentu zatím nejžádanější elektrovozy – Renault Zoe a Nissan Leaf. Nepomohlo jim ani to, že jejich prodeje meziročně vzrostly o 26 %, respektive 51 %. Francouzský hatchback za únor hlásí 2.888 registrovaných kousků, ten japonský 2.364 exemplářů.

Video se připravuje ...

Úspěch Tesly je úctyhodný kvůli tomu, že se evropští zákazníci vozu dočkali teprve nedávno – první kusy Modelu 3 na starý kontinent dorazily teprve na přelomu ledna a února. Obvykle přitom autům trvá několik měsíců, než dosáhnou vrcholu prodejů. Na vybraných trzích navíc auto zatím ani není dostupné.

Není to přitom jediný úspěch Tesly Model 3. Automobil se totiž v únoru dokonce stal nejžádanějším prémiovým sedanem střední třídy v Evropě, když v počtu registrací překonal i zavedené modely německých značek s konvenčním pohonem, Mercedes C, Audi A4 a BMW 3.

Analytici jsou tak hodně zvědavi na to, zda si Tesla Model 3 svoji pozici udrží, nebo zda to byla jen výjimka. Únor jako krátký měsíc vždy znamená trochu odlišné prodejní výsledky než ve zbytku roku, a tak mohla mít Tesla jen štěstí, že s Modelem 3 přijela do Evropy ve vhodnou dobu.

Evropský trh v únoru 2019: Nejprodávanější elektromobily
Poř. Model Prodej 2/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Tesla Model 3 3630 -
2. Renault Zoe 2888 +26
3. Nissan Leaf 2364 +51
4. BMW i3 2021 +69
5. Hyundai Kona 1755 -
6. VW e-Golf 1642 +15
7. Kia e-Niro 1016 -
8. Jaguar I-Pace 874 -
9. Hyundai Ioniq EV 727 +11
10. Smart Fortwo EQ 421 -46

Buď jak buď, je jasné, že má konkurenční výhodu. Jiný prémiový sedan střední třídy s elektrickým pohonem na trhu zatím není a ještě nějakou dobu ani nebude. Tradiční prémioví výrobci zatím uvádějí elektrická SUV a crossovery, na elektrosedany dojde až později. Nejblíže je Polestar 2 a ten dorazí až v roce 2020. Do té doby má Tesla Model 3 na trhu volné pole působnosti, a tak se nechme překvapit, jak s tím naloží.

David Bureš
Diskuze (82)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
28. 3. 2019 10:37
Re: To sa dalo očakávať...
Na zaklade coho odhadujes 50k a preco by mala byt cena 38500e omyl ked vychadzam z priameho porovnania cien existujucich modelov v US a EU? Ak Long range AWD verzia stoji v Nemecku 57900€ tak zaklad ktory sa vola Standard range na 100% nebude stat 50k. Cena toho isteho Long range AWD je v US $48500, ked riesime iba nasobky, bez konvertovania mien, tak to znamena ze v EU stoji 1,19x viac a Performance verzia stoji iba 1,15x viac. Takze Standard verzia by podla tychto poctov mala stat 40250€ resp. 41650€, da sa vsak predpokladat ze optimalizacia distribucnej siete, ako aj optimalizovana cena dopravy pri vacsich mnozstvach dovolia ist s cenou dole, netreba zabudat ani na to ze Tesla ma cca 25% marzu na kazdom kuse a teda na rozdiel od konkurencie ktora v drvivej vacsine predava s poriadnou stratou na kazdom kuse (Chevrolet $9000, Audi 3000€) moze Tesla kludne ist vyrazne pod 40k, je to iba na nich co im vyjde ako vyhodnejsie, ci viac predanych kusov za menej alebo mensi pocet drahsich. Kedze dopyt po Modeli 3 je nasobne vyssi ako vyrobne kapacity, zo zaciatku nemaju dovod ist s cenou nejako dole, obzvlast ked Leaf 62kWh nepredstavuje ziadnu konkurenciu kvoli prepalenej cene, takze to bude iba o Kone a Niru ktore maju s vyrobnymi kapacitami ovela vacsie problemy ako Tesla :)
28. 3. 2019 10:09
Re: To sa dalo očakávať...
Tesla v europe nebude stat ani omylom 38 500 EUR :) Odhadujem, ze uplny zaklad bude stat okolo 50 000 ...
Avatar - radek.m
28. 3. 2019 09:46
Re: Eko šialenstvo
Za mě je problém absence head up displaye. Pokud se už rozhodl tam dát tablet, tak měl přihodit aspoň head up display. To by pomohlo. Taky jsem slyšel různé věci o kvalitě sedaček.... Uvidíme, až otevřou v Praze zastoupení a posadím se do ní.
28. 3. 2019 09:03
"Trojka"
Tak v téhle diskusi se plácám do stehen. Zadokolka se zrychlením na stovku za pět vteřin a cenovkou 1.5 milionu je prý typický představitel mainstreamu. Navíc Teslu prý čeká brzký konec (jak dlouho už?) a upatlává se jí displej, což u jiných aut určitě nehrozí. No, co na to říct. Snad jen, že Tesla 3 prodejně porazila BMW 3 nejen v USA, ale už i v Evropě. Je to trefa do černého, zákazníci si ji žádají, Musk to dokázal. Tomu se ve slušné společnosti patří zatleskat. :yes:
27. 3. 2019 19:03
Jsem opet ohromen
Jsem opet ohromen, kolik opovrzeni az nenavisti se sneslo na Teslu.. Ponziho schema snad uz pomalu pada a uz i my v Evrope vidime, ze Tesla je skutecnost. A dokonce to dokazuji i cisla. Uz i ton acz zni privetiveji, potom co se VW vrhnul na elektromobilitu a vychvaluje ji nad diesel :-) Akorat diskuze zustavaji. EV jsou spatne protoze: Slaba sit Malo energie Drahe na vyrobu Tesla - ubohe zpracovani A mohl bych pokracovat jeste dlouho. Prestoze jsou tyhle nesmysly stokrat vyvraceny, objevuji se tu stale dokola :-) A posledni negativum EV - ze se jich porad prodava porad malo je taky usmevne - zdravim Jerry. A ted konkretne ja jsem spary nikdy neresil. A premii uznaval vzdy predevsim kvuli pohonu. A z toho duvodu take uznavam Teslu. Jeji pohon a baterie jsou absolutne bezkonkurencni. Nejmenovany koncern se na dnesni urovni Tesly M3 nedostane ani s nastupujici generaci elektromobilu. A to nemluvim o podvozku, brzdach, aerodynamice nebo bezpecnosti. Proste kazdy ma priority jinde. PS Ja z minimalistickyho interieru M3 taky nadsenej nejsem. Ale nazivo jsem ho jeste nevidel, takze pockam s hodnocenim.