bezmozci si to myslej
cas od casu jezdim usekem, kde je hodne velkej provoz a z tamni krizovatky nekdy hodne velky problem vyjet. jen co ja registruju za moji motoristickou historii pri mnoha tezkych nehodach tam zemrelo nekolik lidi. posledni minuly tyden - dite…
snizenou rychlost, ktera tam je asi 2 roky, tam vetsina z nas nedodrzuje, ale v tom problem neni. problem je, ze spousta lidi netusi, jak nebezpecnej usek to je a nezpomali ani nedava pozor kdyz se tam nekdo snazi vyjet a nepocita s tim, ze ten druhy muze udelat chybu.
a policajti misto aby toho kladli duraz na prevenci a aspon elementarni ohleduplnost na silnici, tak cihaj za bukem jak nas nachytat na banalnim prestupku…
tentokrat tu nehodu co dopadla tak spatne zpusobil ten, co vyvaz uplne bez ujmy, o to vic to je snad jeste horsi pro vsechny. a pristup policije a RSD, ktery o tomhle useku vi minimalne 1/4 stoleti a nic nedela a ani se nejaka zmena nerysuje, je nepochopitelny
Bezmozek je ten, kdo si není schopen dohledat informace a nepoužívá rozum, čili ty.
Cituji: "snizenou rychlost, ktera tam je asi 2 roky, tam vetsina z nas nedodrzuje" a dále cituji: "jak nebezpecnej usek to je a nezpomali". Neodporuješ si trošku? Nenapadlo tě třeba, že ty limity tam jsou snížené kvůli přespolním? Nenapadlo tě, že při snížení rychlosti roste čas kdy můžeš reagovat na nebezpečnou situaci a rovněž se snižují případné následky nehody?
Ale s myšlenkou, že dopraváci nedělají pořádně svou práci souhlasím.
Re: Opravdu? Jistě víme to už od dob prvního adaptivníh
Pod pojmem "zvýšení bezpečnosti" se dá schovat v podstatě cokoliv, jakákoliv blbost za peníze navíc.
Nouzové brzdění - další ztáta kontroly nad autem, další systém, který může zkolabovat a vyvolat nebezpečné situace nebo havárii, další ztráta řidičské gramotnosti.
Alkoholový zámek - a bude taky zámek na blbost, na nevlastnění řidičáku atd ... ? A když mne zámek povolí řídit, ale policie naměří promile - kdo za to ponese zodpovědnost ?
Bdělost, ospalost, nepozornost - kdo to bude definovat, kdo bude nastavovat hranice a rozhodovat o tom, jestli už jsem hranici překročil ? A kdo bude nést zodpovědnoat za to, že systém mi povolí jet a já nabourám z nepozornosti ? Další ztráta řidičské gramotnosti.
Omezovač rychlosti - píšu jinde - co Německo, jaké bude technické řešení, kdo ponese zodpovědnost za to, že jsem nemohl uniknout nehodě akcelerací a dočasným překročením rychlosti, jak se budou mezi sebou popasovávat auta s omezením a bez omezení ... ? Další ztráta řidičské gramotnosti.
Jízda v pruzích, kamery, senzory - přes 100 let nebylo potřeba, je to blbost za peníze navíc a s možností poruchy - kdo ponese zodpovědnost za to, že např. při couvání senzory nezakvičí ale já nabourám? Další ztráta řidičské gramotnosti.
Re: Opravdu? Jistě víme to už od dob prvního adaptivníh
Nudzove brzdenie nie je strata kontroly ale naopak reakcia na mozno nepredvidatelnu situaciu. Mne uz raz pomohol, sice by som zareagoval aj tak, toto to uz robilo s prehladom. Auto bez tohto systemu by som uz nechcel. Ale podotykam, ze musi byt nastavitelna citlivost a u mojho auta je to spojene s ACC. Pokial rovnake auto ACC nema, nevie ani nastavit citlivost systemu.
Alkohol tester sme tu uz okolo roku 2003 mali - resp aspon snahu on tusim vtedy prejavilo Volvo, akosi sa to neujalo a myslim si, ze sa na tom nic nezmeni. Bude to len obmedzovat tych, ktorych sa to netyka.
Obmedzovac rychlosti sa podla ineho zdroja bude dat vypnut tak, ako sa to robi dnes. Predpokladam, ze bude niekolko urovni ako bude fungovat. Zbytocna hysteria. Senzory a kamery su super vec. Teda hlavne kamery, senzory su pri nich zbytocne - hlavne pri dnesnych velkych autach, z ktorych pohlad je uz casto obmedzeny pri takychto manevroch a odhad nemusi byt spravny. Kedysi si jazdil 10 rokov na rovnakom aute, poznal si ho, dnes nie je vynimka, ked behom dna vymenis 3, takze ten odhad tiez nemusi byt najlepsi. Ono tie veci treba vediet vo svoj prospech vyuzit. Zene tiez hovorim, ze spolahnut sa musis hlavne na spetaky nie na kameru ak by nahodou nefungovala. Ale 360stupnovy pohlad aspon viac zmiernuje riziko, ze to niekde zase poskrabe.
Re: Opravdu? Jistě víme to už od dob prvního adaptivníh
Pojďme se na to podívat jinak, z pohledu ABS. ABS je jeden z nejstarších asistentů, o kterém se už ani nediskutuje a který se dnes nedá ani vypnout.
ABS zabraňuje blokaci kol při brždění (typicky různé povrchy pro levou a pravou stranu auta) a umožňuje udržet kontrolu nad řízením vozidla. To je super, nicméně pokud by za volantem byl pokorný řidič s předvídavostí, tak by se do takové krizové situace neměl dostat - ale může se stát, ale zcela výjimečně. Pak ještě existuje situace, kdy řidič současné brzdí a točí volantem.
Avšak ABS v krizové situaci intenzivního brzdění na homogenním povrch prodlužuje brzdnou dráhu. Dovolím si tvrdit, že tato situace - pokud má řidič mozek - nastává častěji, než předchozí.
Re: Opravdu? Jistě víme to už od dob prvního adaptivníh
Vobec som tvoje myslienkove pochody nepochopil. Na roznych asistentov zvecsa nadavaju ti, ktori ich v aute ani nemaju, alebo ich nevedia pouzivat - lebo precitat si manual je predsa zlozite.
Re: Opravdu? Jistě víme to už od dob prvního adaptivníh
Zase jeden živý tvor, který není schopen si dohledat informace. Není to žádný omezovač rychlosti, ale adaptivní tempomat. Čili když budeš chtít, tak po okreskách pojedeš i 150 km/h.
Z ničeho nic, se mi dnes podařilo po týdnu přihlásit na můj účet, děkuji auto.cz za rychlost. Nick kadibouda můžete smazat. :D ted ještě vyřešit zbytek nedokonalostí a snad to půjde.
K článku, sem zvědav, až třeba někomu někde něco stane a auto mi nenastartuje, protože sem měl pivo, až mě smete v protisměru auto, protože jedu 90 a kamion 85 na okresce. Děkuji eu za omezování svobody
az na tu rychlost s tim nemam vylozene zasadni problem
a porad by tam musely byt nejaky zadni vratka, ktery by umoznily s autem jet i za cenu prekracovani predpisu, at jde o rychlost, alkohol, ospalost, nebo treba pri poruse nejakyho cidla nebo systemu …
je to navrh a je otazka co projde, ale kdyby to melo byt takhle a uplne natvrdo, tak by to v urcitych situacich prineslo dost zasadni problemy
Propána krále do čeho si to duši dal :) nemusíš se všeho chytat, předjet dlouhou soupravu chvilku trvá, úseky nejsou vždy uplně rovné, co byla dřív bezpečná hračka při nabrání předjížděcí rychlosti, se v tomhle případě stane smrtelnou pastí :)
No tak se pochlub, ty adaptivni tempomate...
V prvni fazi ma jen upozornovat na prekroceni rychlosti, po par letech uz ma automaticky rychlost omezovat.
Jestli ti tohle nepripada jako krajne nebezpecna funkce, pak jsi blb.
To tedy znamená, že EU komise rozhodla, že v Německo prakticky od roku 2022 omezí rychlost na dálnicích ? Nebo zavede značku "Neomezená rychlost", kterou to kurvítko přečte ?
A jak to bude technicky ? Systému bude číst dopravní značky nebo - nedej Bože - se bude řídit údaji z navigací ?
První varianta znamená dodatečné osazení statisíců / milionů další dopravních značek a take zajištění jejich čitelnosti (sníh v zimě).
Druhá variant je při současné kvalitě a aktuálnosti dat v navigacích nepoužitelná.