Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Statistiky dopravních nehod za loňský rok nejsou vůbec přívětivé. Podíl seniorů na bouračkách roste

Rok co rok na silnicích vyhasínají životy většího počtu seniorů. A nejen to. Dokonce i oni sami zaviní meziročně více smrtelných nehod.
Zpět na článek
30. 3. 2019 23:01
31. 3. 2019 08:27
31. 3. 2019 09:40
31. 3. 2019 09:42
31. 3. 2019 09:53
31. 3. 2019 10:10
31. 3. 2019 10:29
31. 3. 2019 13:07
31. 3. 2019 12:56
31. 3. 2019 09:40
31. 3. 2019 10:16
31. 3. 2019 13:15
31. 3. 2019 08:11
30. 3. 2019 16:20
A co opacna kategorie?
Samozrejme, ze 80ti letej ridic je nebezpecnej, ale... vetsinou nema 2 a ctvr tunovy suv a nejezdi jako prase. Pro me je daleko obavanejsi kategorie 20ti letych divocaku, kteri neznaji svoje moznosti. tam uz se obcas stane, ze tatinek koupi nejakou strelu. A smrtici zbran je na svete.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 17:46
Re: A co opacna kategorie?
Seš senior nebo co? ;-)

Podíl nehod způsobenejch seniorama = je vyšší než podíl osob 65+ ve společnosti = to se okecat nedá

Ne že bych omlouval mladý zblblíky = ale senioři způsoběj čtvrtinu všech nehod

Výkon auta na způsobení nehody nemá až tak vliv = lepší 911 Turbo v rukou pilota než viz statistika = starej vrak v rukách staříka
Avatar - Mikesus
30. 3. 2019 19:13
Re: A co opacna kategorie?
Já osobně tedy preferuju, když někdo proti vyjede v mém pruhu, aby to byl starej vrak než 2 tunová kráva. A je jedno kdo sedí za volantem.
Bohužel častěji se mi stává, že to jsou právě řidiči BMW nebo Audi, kteří takto záměrně ohrožují ostatní bezohledným nebezpečným předjížděním.
Na druhou stranu, u seniorů se zapíše do statistik i ten, který zemřel za volantem na infarkt a jen sjel poté ze silnice.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 20:25
Re: A co opacna kategorie?
Netušim pro kolik si jich během jízdy přijde ta s kosou ale řek bych že za to procento nehod dost převyšující jejich počet v obyvatelstvu = bude mít i jiný příčiny

No a výhled je = že počet seniorů v příštích obdobích docela silně poroste ;-)

Mnohem větší problém bude stále nereformovanej průběžnej důchodovej systém = ten dřív nebo pozdějš jejich choutky nebo spíš možnosti nakoupit plnou nádrž = rázně típne :-!
Avatar - xxc
1. 4. 2019 07:46
Re: A co opacna kategorie?
Nie je chyba vo Vas, ked Vas ridici BMW a Audi musia bezohladne obiehat? Mna malokto dobehne a ked uz sa najde rychlejsi, tak ho vzdy pustim bez problemov a ohladuplne.
30. 3. 2019 20:01
Re: A co opacna kategorie?
Pořád jsem byl mladej a chytrej a jednou jsem se probudil a byl jsem senior. :-( No a pokud se toho dožijete dopadnete fšichni taky tak. A věřte, že že budete chtít stále. :-)
30. 3. 2019 20:17
Re: A co opacna kategorie?
Mam 30. Ale kdyz do me v mojem maute vleti starik v honde jazz bude mi to vadit min, nez vemeno v x5m, kterej predjizdel pred zatackou, protoze se nevejde do vlastni kuze ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2019 20:22
Re: A co opacna kategorie?
Ale to mě taky = už proto že zatimco střet s letitou hondou jazz by moh dopadnout ok zatimco s novou X5M.. ;-)
Avatar - CHerokee
30. 3. 2019 23:01
Na vině
Je bezesporu také policie. Přestala prakticky plnit svou úlohu. Soustředí se na měření rychlosti a vybírání za špatné parkování. Jinak je prakticky člověk v akci nevidí. Jiné přestupky nehlídají, na problematických místech nejsou.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Zetti
31. 3. 2019 08:27
Re: Na vině
Ty veris tomu, ze intenzivni policejni buzerace snizi pocet nehod?
31. 3. 2019 09:40
Re: Na vině
On ale o buzeraci nic nepíše.
31. 3. 2019 09:42
Re: Na vině
Ano - pokud ta buzerace bude mít důvod a bude důsledná.

Stačí jen přítomnost policejního auta a řidiči se sklidní.
Avatar - Zetti
31. 3. 2019 09:53
Re: Na vině
:-) :-) to na seniory a seniorky plati, :-) :-) :-) :-) uz sem se dlouho tak nezasmal.
Jak dedek nebo babka uvidi fizla, najede na dalnici do spravneho smeru, jak fizla nevidi, hned to strihne do prostismeru.
31. 3. 2019 10:10
Re: Na vině
Poslední případ, kdy vraždil řidič v protisměru, byl nějaký Kočka - co si tak matně vzpomínám.
Avatar - Zetti
31. 3. 2019 10:29
Re: Na vině
To si vzpominas hodne matne. Zkus googla, urcitte najdes v unoru starika na D5 a spoustu dalsich.
Mimochodem, umis si predstavit, jaky fizl by zastavil zhulenyho a ozralyho kocku? Spis by mu jeste salutoval.
31. 3. 2019 13:07
Re: Na vině
No a tom to vše právě je.
Avatar - CHerokee
31. 3. 2019 12:56
Re: Na vině
Buzerace je nyní, stačí když budou vidět (a ne sedět v maskovaných buzerkárách) na místech s hustým provozem a místech, kde dochází k častým nehodám. A samo hlídat nedání přednosti v jízdě, telefonování, pásy apod.
31. 3. 2019 09:40
Re: Na vině
Ano, práce policie je bezesporu zásadním prvkem ovlivňující nehodovost, ale je to také stav silnic a dopravního značení. Teď jsem najezdil 2tis. km v Andalusii - nekutečný rozdíl oproti naší silniční síti.

Policie umí jen dvě věci - měřit rychlost a dávat pokuty za parkování. Příčinou nehod není až tak vysoká rychlost, ale nepřiměřená rychlost. To už policie ale řešit neumí.

Podle mne hlavními příčinami nárůstu dopravních nehod v ČR jsou:
- arogance a bezohlednost
- nepozornost a ztráta schopnosti předvídat (to souvisí i s nárůstem různých asistentů, což vede ke ztrátě řidičské gramotnosti)
31. 3. 2019 10:16
Re: Na vině
A zrovna ta schopnost předvídat bude u starších kteří už mají něco najeto podstatně vyšší než u mladších bez praxe. Asistenti pokud jsou normálně využívány jsou jenom plus.
31. 3. 2019 13:15
Re: Na vině
Ano, aistenti jsou plus, ale:

- Když si přesednu do auta bez asistentů (couvání, jízdní pruhy, mrtvý úhel ...) dá mi trochu práci se tomu přizpůsobit.

- Nikdo nemůže vyloučit, že asitent selže - kdo pak ponese vinu za nehodu, nedej Bože za zranění nebo smrt ? Napadá mne typicky couvací senzor nebo hlídání jízdy v pruzí či mrtvý úhel.

- Navigace - dobrý asistent, jenže rálně se na ni mohu spolehnout tak 98% případů, zbytek kecá a je pomalá - takže stejně musím navigaci stále kontrolovat (konkrétně navigace Golf). Waze je lepší, jenže musí být data on-line.
31. 3. 2019 08:11
důvod
"Zatímco na jeden tisíc všech dopravných nehod vyšetřovaných PČR zemřelo 5,4 osoby, v případě nehod zaviněných seniory to bylo deset osob. Při nehodě zaviněné seniorem tak byla téměř 2x vyšší pravděpodobnost, že bude smrtelná."

Jestli to ale nebude tím, že často sedí v takzvaných pojízdných rakvích, jako Felda a pod. Potom je většinou mrtev viník a to nám tento, skoro bych chtěl napsat tendenční článek, nerozlišuje. Nerozlišuje ani, jestli byl senior chodec, cyklista atd.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 09:04
Sakra sakra sakra
To nejde diskutovat ani k BMW 3? To je fakt síla >:D

Chtěl sem se zeptat na zcela odlišný hodnocení chování vozu na český silnici https://autobible.euro.cz/…kompletni-cenik/ tady PRO ČESKÉ SILNICE IDEÁL na ACZ "...takže by mohl být až nepříjemný" u konkurence "nadhled s jakým se auto nese po tuzemsky nedokonalých silnicích, je vážně příjemný"

Tak sakra = co teda? :-)
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2019 10:53
Složité téma
Článku chybí data a širší souvislosti, jinak to působí trochu tendenčně vůči seniorům. ALE z mé subjektivní zkušenosti souhlasím, že by se situace starších řidičů měla nějak řešit a nejen těch tedy... I v týdnu, ale primárně o víkendu, potkávám zmatkující auta, nedržící se v pruhu, jedoucí podivně pomalu, nedávající přednost apod. Jak to vidím, mám vždy tip že to řídí senior, což se mi většinou potvrdí jako pravda. Mají takový typický jízdní styl co se dá poznat.

Zřejmě ten jízdní styl bude výsledkem jednak zdravotního stavu, ale řekl bych že z větší části zvykem na úplně jiný provoz a auta okolo, navíc sami častou jedou nějakou Felicií nebo miniautem kde vše vnímáte víc než v moderním větším autě.

Myslím si, že i mladý člověk, který by jezdil pár let po prázdných silnicích kde se lidi domluví pomalu i bez předpisů v autě co sotva vytáhne 100 km/h a najednou je v provozu, kde všichni akcelerují na 50 až 100 km/h lusknutím prstu, všude auto za autem kličkující mezi sebou, dvojité odbočovací pruhy atd atd, tak i ten mladý člověk se 100% zdravím by potřeboval znovu autoškolu. V tom vidím ten problém.

Mě obecně překvapuje, že řidičák lze získat jednou a napořád, ale chápu že změna by se musela stát ve všech státech, alespoň EU a to se asi nestane... To pak ale platí i pro neseniory. Typicky třeba ženy na mateřské. Teď to nemyslím nijak proti ženám, ale typicky (znám to i od svých známých) má žena řidičák od 18 ještě ze školy, ve 30 má děti, dostane auto a začne poprvé vlastně reálně jezdit. To je pak v mých očích po Praze (subjektivně) nejvýraznější skupina, kterou poznáte podle jízdního stylu. Co často dělají a s dítětem uvnitř sleduji s úžasem...

Takže vidím problém ve vzdělávání obecně, což se projevuje pak asi u všech. Ti mladí "magoři" by v případě nějakého průběžného a přísnějšího vzdělávání zřejmě byli také zachyceni. Je to velké téma, bohužel nevím co s tím jednotlivec může kromě nějakého politického aktivismu dělat...

Mimochodem senioři nebo čast
Rozbalit vlákno
5
31. 3. 2019 10:56
Re: Složité téma
:no: Hmm koukám že se mi příspěvek nevložil celý. Tak nic, znovu se mi to vypisovat nechce :no:

Psal jsem o plynulosti provozu a snížení propustnosti křižovatek, což dělá i nepozornost mladých s telefony. Má to širší souvislosti v podobě kolon na dálnicích před městy atd.
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2019 11:35
Re: Složité téma
Za prvé - uvědom si, že máš k dispozici jen 2000 znaků, dlouhé texty musíš rozdělit.
Za druhé - taky často potkávám podivně se motající auta. Ve většině případů sedí za volantem pipina a píše něco do mobilu. Senioři jezdí celkem předvídatelně, aspoň u nás v Polabí. Zato tyhle neřízené střely s mobily v rukou ne, tam opravdu člověk netuší, kdy se čeho lekne a co zrovna udělá.
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 12:27
Re: Složité téma
A bacha jedno krátký slovo to taky nebere = fakt by mě zajímalo kdo proč tuhle new amatérskou verzi zadal, komu teda proč zrovna tomuhle amatérovi a kdo to schválil pustil tuhle amatérskou hrůzu do provozu. No to poslední asi Machala ;-\
31. 3. 2019 13:51
Re: Složité téma
Smajlíka taky ne.
31. 3. 2019 13:25
Re: Složité téma
V západní Evropě to s těmi seniory není tak dramatické. Ono to je spíš dané tím, když někdo pravidelně řídí a někdo jen na Dušičky.

A může to být senior stejně jako zelená vdova.

Je to o neustálé praxi, stejně jako mluvit cizím jazykem.