Novinky
Statistiky dopravních nehod za loňský rok nejsou vůbec přívětivé. Podíl seniorů na bouračkách roste
28 komentářů
Je bezesporu také policie. Přestala prakticky plnit svou úlohu. Soustředí se na měření rychlosti a vybírání za špatné parkování. Jinak je prakticky člověk v akci nevidí. Jiné přestupky nehlídají, na problematických místech nejsou.
Ty veris tomu, ze intenzivni policejni buzerace snizi pocet nehod?
Ano - pokud ta buzerace bude mít důvod a bude důsledná.
Stačí jen přítomnost policejního auta a řidiči se sklidní.
Stačí jen přítomnost policejního auta a řidiči se sklidní.
😄 😄 to na seniory a seniorky plati, 😄 😄 😄 😄 uz sem se dlouho tak nezasmal.
Jak dedek nebo babka uvidi fizla, najede na dalnici do spravneho smeru, jak fizla nevidi, hned to strihne do prostismeru.
Jak dedek nebo babka uvidi fizla, najede na dalnici do spravneho smeru, jak fizla nevidi, hned to strihne do prostismeru.
Poslední případ, kdy vraždil řidič v protisměru, byl nějaký Kočka - co si tak matně vzpomínám.
Ano, práce policie je bezesporu zásadním prvkem ovlivňující nehodovost, ale je to také stav silnic a dopravního značení. Teď jsem najezdil 2tis. km v Andalusii - nekutečný rozdíl oproti naší silniční síti.
Policie umí jen dvě věci - měřit rychlost a dávat pokuty za parkování. Příčinou nehod není až tak vysoká rychlost, ale nepřiměřená rychlost. To už policie ale řešit neumí.
Podle mne hlavními příčinami nárůstu dopravních nehod v ČR jsou😒br /> - arogance a bezohlednost
- nepozornost a ztráta schopnosti předvídat (to souvisí i s nárůstem různých asistentů, což vede ke ztrátě řidičské gramotnosti)
Policie umí jen dvě věci - měřit rychlost a dávat pokuty za parkování. Příčinou nehod není až tak vysoká rychlost, ale nepřiměřená rychlost. To už policie ale řešit neumí.
Podle mne hlavními příčinami nárůstu dopravních nehod v ČR jsou😒br /> - arogance a bezohlednost
- nepozornost a ztráta schopnosti předvídat (to souvisí i s nárůstem různých asistentů, což vede ke ztrátě řidičské gramotnosti)
A zrovna ta schopnost předvídat bude u starších kteří už mají něco najeto podstatně vyšší než u mladších bez praxe. Asistenti pokud jsou normálně využívány jsou jenom plus.
Ano, aistenti jsou plus, ale😒br />
- Když si přesednu do auta bez asistentů (couvání, jízdní pruhy, mrtvý úhel ...) dá mi trochu práci se tomu přizpůsobit.
- Nikdo nemůže vyloučit, že asitent selže - kdo pak ponese vinu za nehodu, nedej Bože za zranění nebo smrt ? Napadá mne typicky couvací senzor nebo hlídání jízdy v pruzí či mrtvý úhel.
- Navigace - dobrý asistent, jenže rálně se na ni mohu spolehnout tak 98% případů, zbytek kecá a je pomalá - takže stejně musím navigaci stále kontrolovat (konkrétně navigace Golf). Waze je lepší, jenže musí být data on-line.
- Když si přesednu do auta bez asistentů (couvání, jízdní pruhy, mrtvý úhel ...) dá mi trochu práci se tomu přizpůsobit.
- Nikdo nemůže vyloučit, že asitent selže - kdo pak ponese vinu za nehodu, nedej Bože za zranění nebo smrt ? Napadá mne typicky couvací senzor nebo hlídání jízdy v pruzí či mrtvý úhel.
- Navigace - dobrý asistent, jenže rálně se na ni mohu spolehnout tak 98% případů, zbytek kecá a je pomalá - takže stejně musím navigaci stále kontrolovat (konkrétně navigace Golf). Waze je lepší, jenže musí být data on-line.
"Zatímco na jeden tisíc všech dopravných nehod vyšetřovaných PČR zemřelo 5,4 osoby, v případě nehod zaviněných seniory to bylo deset osob. Při nehodě zaviněné seniorem tak byla téměř 2x vyšší pravděpodobnost, že bude smrtelná."
Jestli to ale nebude tím, že často sedí v takzvaných pojízdných rakvích, jako Felda a pod. Potom je většinou mrtev viník a to nám tento, skoro bych chtěl napsat tendenční článek, nerozlišuje. Nerozlišuje ani, jestli byl senior chodec, cyklista atd.
Jestli to ale nebude tím, že často sedí v takzvaných pojízdných rakvích, jako Felda a pod. Potom je většinou mrtev viník a to nám tento, skoro bych chtěl napsat tendenční článek, nerozlišuje. Nerozlišuje ani, jestli byl senior chodec, cyklista atd.
To nejde diskutovat ani k BMW 3? To je fakt síla >😁
Chtěl sem se zeptat na zcela odlišný hodnocení chování vozu na český silnici https😐/autobible.euro.cz/…kompletni-cenik/ tady PRO ČESKÉ SILNICE IDEÁL na ACZ "...takže by mohl být až nepříjemný" u konkurence "nadhled s jakým se auto nese po tuzemsky nedokonalých silnicích, je vážně příjemný"
Tak sakra = co teda? 😄
Chtěl sem se zeptat na zcela odlišný hodnocení chování vozu na český silnici https😐/autobible.euro.cz/…kompletni-cenik/ tady PRO ČESKÉ SILNICE IDEÁL na ACZ "...takže by mohl být až nepříjemný" u konkurence "nadhled s jakým se auto nese po tuzemsky nedokonalých silnicích, je vážně příjemný"
Tak sakra = co teda? 😄
Článku chybí data a širší souvislosti, jinak to působí trochu tendenčně vůči seniorům. ALE z mé subjektivní zkušenosti souhlasím, že by se situace starších řidičů měla nějak řešit a nejen těch tedy... I v týdnu, ale primárně o víkendu, potkávám zmatkující auta, nedržící se v pruhu, jedoucí podivně pomalu, nedávající přednost apod. Jak to vidím, mám vždy tip že to řídí senior, což se mi většinou potvrdí jako pravda. Mají takový typický jízdní styl co se dá poznat.
Zřejmě ten jízdní styl bude výsledkem jednak zdravotního stavu, ale řekl bych že z větší části zvykem na úplně jiný provoz a auta okolo, navíc sami častou jedou nějakou Felicií nebo miniautem kde vše vnímáte víc než v moderním větším autě.
Myslím si, že i mladý člověk, který by jezdil pár let po prázdných silnicích kde se lidi domluví pomalu i bez předpisů v autě co sotva vytáhne 100 km/h a najednou je v provozu, kde všichni akcelerují na 50 až 100 km/h lusknutím prstu, všude auto za autem kličkující mezi sebou, dvojité odbočovací pruhy atd atd, tak i ten mladý člověk se 100% zdravím by potřeboval znovu autoškolu. V tom vidím ten problém.
Mě obecně překvapuje, že řidičák lze získat jednou a napořád, ale chápu že změna by se musela stát ve všech státech, alespoň EU a to se asi nestane... To pak ale platí i pro neseniory. Typicky třeba ženy na mateřské. Teď to nemyslím nijak proti ženám, ale typicky (znám to i od svých známých) má žena řidičák od 18 ještě ze školy, ve 30 má děti, dostane auto a začne poprvé vlastně reálně jezdit. To je pak v mých očích po Praze (subjektivně) nejvýraznější skupina, kterou poznáte podle jízdního stylu. Co často dělají a s dítětem uvnitř sleduji s úžasem...
Takže vidím problém ve vzdělávání obecně, což se projevuje pak asi u všech. Ti mladí "magoři" by v případě nějakého průběžného a přísnějšího vzdělávání zřejmě byli také zachyceni. Je to velké téma, bohužel nevím co s tím jednotlivec může kromě nějakého politického aktivismu dělat...
Mimochodem senioři nebo čast
Zřejmě ten jízdní styl bude výsledkem jednak zdravotního stavu, ale řekl bych že z větší části zvykem na úplně jiný provoz a auta okolo, navíc sami častou jedou nějakou Felicií nebo miniautem kde vše vnímáte víc než v moderním větším autě.
Myslím si, že i mladý člověk, který by jezdil pár let po prázdných silnicích kde se lidi domluví pomalu i bez předpisů v autě co sotva vytáhne 100 km/h a najednou je v provozu, kde všichni akcelerují na 50 až 100 km/h lusknutím prstu, všude auto za autem kličkující mezi sebou, dvojité odbočovací pruhy atd atd, tak i ten mladý člověk se 100% zdravím by potřeboval znovu autoškolu. V tom vidím ten problém.
Mě obecně překvapuje, že řidičák lze získat jednou a napořád, ale chápu že změna by se musela stát ve všech státech, alespoň EU a to se asi nestane... To pak ale platí i pro neseniory. Typicky třeba ženy na mateřské. Teď to nemyslím nijak proti ženám, ale typicky (znám to i od svých známých) má žena řidičák od 18 ještě ze školy, ve 30 má děti, dostane auto a začne poprvé vlastně reálně jezdit. To je pak v mých očích po Praze (subjektivně) nejvýraznější skupina, kterou poznáte podle jízdního stylu. Co často dělají a s dítětem uvnitř sleduji s úžasem...
Takže vidím problém ve vzdělávání obecně, což se projevuje pak asi u všech. Ti mladí "magoři" by v případě nějakého průběžného a přísnějšího vzdělávání zřejmě byli také zachyceni. Je to velké téma, bohužel nevím co s tím jednotlivec může kromě nějakého politického aktivismu dělat...
Mimochodem senioři nebo čast
:no: Hmm koukám že se mi příspěvek nevložil celý. Tak nic, znovu se mi to vypisovat nechce :no:
Psal jsem o plynulosti provozu a snížení propustnosti křižovatek, což dělá i nepozornost mladých s telefony. Má to širší souvislosti v podobě kolon na dálnicích před městy atd.
Psal jsem o plynulosti provozu a snížení propustnosti křižovatek, což dělá i nepozornost mladých s telefony. Má to širší souvislosti v podobě kolon na dálnicích před městy atd.
Za prvé - uvědom si, že máš k dispozici jen 2000 znaků, dlouhé texty musíš rozdělit.
Za druhé - taky často potkávám podivně se motající auta. Ve většině případů sedí za volantem pipina a píše něco do mobilu. Senioři jezdí celkem předvídatelně, aspoň u nás v Polabí. Zato tyhle neřízené střely s mobily v rukou ne, tam opravdu člověk netuší, kdy se čeho lekne a co zrovna udělá.
Za druhé - taky často potkávám podivně se motající auta. Ve většině případů sedí za volantem pipina a píše něco do mobilu. Senioři jezdí celkem předvídatelně, aspoň u nás v Polabí. Zato tyhle neřízené střely s mobily v rukou ne, tam opravdu člověk netuší, kdy se čeho lekne a co zrovna udělá.
Podíl nehod způsobenejch seniorama = je vyšší než podíl osob 65+ ve společnosti = to se okecat nedá
Ne že bych omlouval mladý zblblíky = ale senioři způsoběj čtvrtinu všech nehod
Výkon auta na způsobení nehody nemá až tak vliv = lepší 911 Turbo v rukou pilota než viz statistika = starej vrak v rukách staříka
Bohužel častěji se mi stává, že to jsou právě řidiči BMW nebo Audi, kteří takto záměrně ohrožují ostatní bezohledným nebezpečným předjížděním.
Na druhou stranu, u seniorů se zapíše do statistik i ten, který zemřel za volantem na infarkt a jen sjel poté ze silnice.
No a výhled je = že počet seniorů v příštích obdobích docela silně poroste 😉
Mnohem větší problém bude stále nereformovanej průběžnej důchodovej systém = ten dřív nebo pozdějš jejich choutky nebo spíš možnosti nakoupit plnou nádrž = rázně típne :-!