Nevim co je na tom zajimaveho, prijde mi jako strojnimu inzenyrovi naprosto prirozene a logicke, ze takovy typ aut je velmi nebezpecny (jak pasivne, tak aktivne). Ale zije mezi nami jista skupina slaboduchych jedincu, kteri si podobna auta nekupuji proto, aby mohli vozit naklad na korbe, ale aby se citili "bezpecne" >:D A dokonce nekteri jedinci si z tohoto duvodu koupi treba neco jako Hummer! No, budiz jim to prano: www.tuningfever.fr/pics-med-13659-297220…
no pockat pockat...a co takova x5,range rover atd atd..vim ze to nejsou pick-upy,ale jsou to auta patrici do stejne kategorie.a ty tech 4-5hvezd ziskaly...to ze se navara takhle vykrivila se vazne divim..a nema nahodou navara zebrinovy ram?tak co se snim sakra muselo stat?chapu ze cim vetsi hmotnost auta tim vetsi je pak kineticka energie a tim vetsi supa,ale aby se to takle muselo vy*rat...nadruhou stranu bych porad radsi sedel pri narazu do !osobniho! auta v tomhle.prece jen ta vyska...ovsem u betonove zdi..tam bych evidentne radsi vystoupil..kdyby nam slaboduchym jedincum pan strojni inzenyr vysvetlil proc test dopadl tak jak dopadl,urcite bych se nechal poucit..diky
Nevidel bych za tim nejakou velkou strojarinu, ale spis vypocitavost. Jak bylo zmineno, NCAP pickupy moc netestuje, tak proste postavili nejak auto, dali do nej airbagy a bylo hotovo. Nemyslim, ze by to nejak optimalizovali na bezpecnost. Proc taky? Mezi lidmi zije predstava "velky auto = bezpecny auto", bezpenostni vybava, co je v prospektu to jen potvrzuje, tak co by se snazili :-! Tak to bylo driv i s osobaky. Dokud se to nezacalo testovat, nikoho (snad az na Volvo) to moc nebralo. Je to sice smutne, ale je to tak...
pravda pravda naprosta...ale porad mne to prijde neuveritelny,kdyz uvazim kolik spolecnych dilu ma toto auto s pathfindrem,teda aspon podle nissanu, a jak rozdilnyho vysledku pritom auta dosahly..fakt vypocitavost..a ja jim tak veril.. ;-\
Aj ja som strojny inzinier a kecas! je jedno, ake auto to je, v akej je vyske, ci ake je tazke... aj ja dokazem navrhnut ram vozidla.. a ked chces tak bude ako skala... problem je, ze auto sa sotva skrtne, ale posadka by ten naraz neprezila! to uz su tu pak tie deformacne zony. preto su velke auta "bezpecnejsie" lebo so svojou hmotnostou tzn. kinetickou energiou... si spravia deformacnu zonu z druheho auto, v ktorom pak vatsinou ide o zivot!
V tom je také kus pravdy. Totiž hodně těžké auto je velmi výhodné pro střet s jiným pohyblivým objektem, třeba autem, ale velmi nevýhodné pro ránu do čehokoli pevného - stromu, zdi atd. Kolik váží Navarra? 2,5 tuny? To pak není s podivem, že si moc s testem Euro-NCAP nerozumí. To ale samozřejmě neomlouvá špatnou aktivaci airbagů či předpínačů pasů.
Mel jsem tu cest osobne na pulhodinove zkusebni jizde s doublecab 2.5 dieselem. Toto auto bych si nekoupil uz jen kvuli jeho brzdam, slapete na pedal a ono to temer nebrzdilo, houbovite, vlazne a hlavne NEBEZPECNE. V jednu chvili jsem si malem ucvrkl do kalhot, protoze jsem malem skoncil v zadku audi a6. Nahon na zadni byl v mnoha chvilich taky nejisty, nicmene pri prepnuti na ctyrkolku si clovek v zabahnenych kopeccich celkem uzil...
Ja osobne som prekvapeny z takehoto drtiveho vysledku v neprospech Navary. Myslel som si, ze to je bezpecnejsie vozenie, minimalne na urovni Pathfinder. Som vazne v soku ved dopadol horsie ako tie cinske sracky na kolesach... :no:
Presne koľko majiteľov Navary by si pred nejakým čínskym zázrakom, loganom, Aveom odpľulo a povedalo do toho by som nesadol, lebo si vážim svoj život a pritom jazdia v cintoríne na kolesách ?
V pripade narazu do pevnej prekazky Pathfinder prepadol a vseobecne sa tvrdi, ze velke auta na tom nie su ruzovo.
Co ale v pripade narazu do ineho auta, trebars 5* punto, corsa, mazada2 alebo aj golf, focus?
V takom pripade ma auto s 1* vacsie sance ako dokonca 5*.
Tieto hviezdickove testy treba posudzovat relativne.
Takze ano, vseobecne sa da povedat, ze vacsie auto je bezpecnejsie v pripade narazu auto - auto, aj ked radost z toho nemam.
No ono taky neni 5* jak 5*. Zalezi to na kategorii. Takze 5* co ma treba golf neni to samy jak touareg. Stejne by ty testy meli delat v mnohem vetsich rychlostech...
Ty si vážně ňouma. :-( Bože... POdívej se na tu metodiku a nebudeš možná trepat podobné blbosti. Víš co rozhoduje o udělení hvězd? Ne to, ajkým autem je auto zdemolované, nebo jak a kolik váží... ale rozhodujícím faktorem je zatížení, případně poranění životně důležitých orgánů a tím i míra rizika vážného zranění. Tedy... 5* Punto dosáhlo stejných, nebo lepších nebo o málo horších hodnot než 5* tank T34!!!!!!!!!!! JInak sám si spočítej, jaký ej rozdíl mezi kinetickou energií 1000 kg auta a 1500 k auta. Podle mě spíše záleží an rychlosti. Ta energie není zase až tak příšerná, ona roste hodně s rychlostí.
No, z hlediska testu hmotnost strašná je, troufám si říct, že zcela zásadní, protože v testu Euro-NCAP je rychlost konstanta. Energie, kterou musíš pohltit je přímo úměrná hmotnosti a rozdíl s jakým se různá auta musí vypořádat v tomtéž testu je dán tím, o kolik se liší svojí hmotností.
Kinetická energie pohybujícího se objektu se počítá podle vzorce 1/2 mv^2, kde v je rychlost v m/s. Když si 64 km/h přepočteš na m/s, je číselná hodnota té mocniny 316. Takže hmotnost auta je vždy vyšší, než ta rychlost, a to i při podělení dvěma podle vzorce. Ten rozdíl u aut, jaká jsi popsal, je 158 kJ oproti 237 kJ. Podle mě to je docela dost rozdíl, který je daný jen hmotností. Jen pro srovnání, kinetická energie dvouapůltunového SUV je 553 kJ při tomto testu.
Při nárazu do menšího auta možná větší šanci má člověk ve větší m autě, ale u navary bych viděl konstrukční problémy. Pokud se kouknete na videa z nárazu na euroncap.com tak například uvidíte, že hlava spolujezdce zcela míjí vystřelený airbag, resp. airbag se vystřeluje nad hlavu spolujezdce. To považuji za velmi zásadní problém konstrukce či nastavení auta, neboť airbag absolutně nesplňuje svůj účel či možná naopak může uškodit.
no jako Qashqai holt nedopadl je to smula ten byl a jestě stale je nej ze všech aut 38bodu jeste snad nikdo nema ale jak pisete je to o kategorii ale nechce se veřit že tak velke auto muže takhle skončit a nejakou averzi bych asi vyloučil i když dnes je mořžne vše
čiže pri 60 tke narazí Punto do pevnej prekážky a vodič má polámané ruky nohy, ale iba slabo tak má 5*, ale v Hummerovi pri takej istej zrážke má vodič kolená a ruky iba odreté ale je to iná kategória tak dostane 3*. >:D >:D >:D >:D
Tohle přece není pravda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pokud má Hummer nulové deformační zóny, pak sice při srážce s menším autem jsi king, ale při nárazu do zdi sice auto bude vypadat celkem O.K., ale ani jeden tvůj orgán nezůstane na svým místě a vykrvácíš dřív než si uvědomíš, že si vlastně po smrti. Hodnotit odolnost auta vůči havárii podle toho že je auto nezdemolvoané, č naopak je bejkovina prvního řádu (bohužel tohle mají ve zvyku i němečtí novináři - kdysi sem viděl jak se snažili shodit AR 156 vůči trojce, tak je ťukali o sebe a pak ukazovali, že AR měla promáčklý narazník a trojka nikoliv), bohužel o tom to není. Materiál pokud se nedeformuje, tak neabsorbuje probůh energii a tu pak absorbují vaše vnitřní orgány... Pokud nejste děti, tak to chce trochu přemýšlet,ale vím, že i někteří dospělí s tím mají problém.. někdy. TAkže dnes se auta dělají tak, že kabina je prakticky absolutně tuhá,a le to co je před ní, má svoji tuhost proměnnou a programovanou tak aby dobře absorbovalo energii.. S trochou nadsázky... se dá říct, že čím více ohybů, průhybu, zmačkanců celá přední část auta při havárii udělá, tím lépe...
Tu Alfu 156 ani moc shazovat nemuseli. Nastesti tenhle model nikdo netestoval, ale staci se podivat na propadak mensi Alfy 147 a je hezky videt, ze bezpecnost rozhodne nebyla v te dobe pro Italy prioritou. Trojka E46 naopak na svou dobu mela solidni vysledek odpovidajici dobe jejiho vzniku.
Opravdu si hodně lidí myslí, že je velké auto bezpečné. Ano, proti českým silničním pirátům ano, ale ne proti stromu, zdi.
Jezdím Range Roverem, moc dobře si uvědomuju jeho bezpečnost vůči krvelačným oktávistům i passátistům, ale jezdím tak, abych sám neskončil ve zdi...
Range Rover dostal 4 hvězdy, ale jeho váha má význam jen při střetu s jiným autem.
Každopádně kdybych měl Nissan Navara, tak požaduju vrácení vozu, a vyplacení celé částky do něj vložené. Tohle je opravdu špatné. :no:
jistě, zase s větší hmotností se hůře těm zdím vyhybá, ale magorové ve 120kách tě neohrozí. Je to vždycky otázka jakéhosi kompromisu ze strany výrobce (a také uživatele). Já bych asi taky bral spíš toho Range než Punto ;-)
Myslis, ze primarni na vysledku Novery je fakt, ze to neni osobak, ale uzitkovy vuz. U techle aut se na pohodli nebo bezpecnost nehraje, protoze jedinou dulezitou veci je porizovaci cena a provozni naklady. Proste proto, ze tahle auta kupuji lide, kteri jimi nejezdi. Ridic ve firme je nahraditelny a jestli se mu nesedi pohodlne nebo jestli to pri havarii odnese neni problem firmy, protoze ta si za nej koupi deset dalsich.
Navara není jen užitkový vůz, ale take life-style terénní auto. Takové, které do terénu vjede maximálně na polní cestu k chatě. Dokonce bych řekl, že právě stylové určení dnes převážilo původní užitkové. Většina Navar jezdí osazena nejrůznějšími chromovými rámy, držáky a doplňky, které v terénu jsou na škodu, ale ve městě působí jako výborná ozdoba.
Doufám, že ta část o firmách byla už jen hloupá provokace, kterou jsi nemyslel vážně.
Kdykoliv vidim tohle auto na silnici, tak ma vzdycky nater ve firemnich barvach nejake stavebni firmy, telekomunikacniho operatora, vodarny ci nekoho podobneho kdo vozi naklady do mirneho terenu. Ze bych potkaval zrovna tyhle Nissany jako trendova vozidla ovesena "nejrůznějšími chromovými rámy, držáky a doplňky" si ani nevybavuji.
To s tou firmou je pravda. Pri rozhodovani co koupit jsou zajmy ridice tim poslednim, proste nafasuje auto a jezdi. Stejne jako lopatu nebo bundu s logem firmy.
Dejte nějakému neználkovi ukázat obrázek,na kterém je Fiat 500,Navara,Q7 a Voyager a řekněte,ať určí suveréna v bezpečnosti.
Jaká asi bude jeho reakce?.....