Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Nissan Navara odjel s podprůměrným výsledkem, jedinou hvězdou

Aleš Jungmann
Diskuze (42)
Velké pick-upy se dosud obvykle v Euro NCAP netestovaly, ale to se zřejmě po výsledku Nissanovy Navary změní.

Čelní náraz

Kabina pro osádku se při čelním nárazu ukázala jako velmi nestabilní a zřejmě by nebyla schopna odolat silnějšímu nárazu. Část šasi na straně, která narazila do překážky zkolabovala, následkem čehož došlo k významnému narušení řidičova prostoru pro nohy. Z měřících systémů bylo následně zjištěno, že řidičova levá holenní kost by byla vystavená vysokému riziku poranění. Navíc byl zaznamenán pohyb pedálu akcelerátoru vpřed a to o 200 milimetrů, což znamená další zvětšení rizika poranění dolních partií řidičových nohou.

Struktury palubní desky s sebou přinášejí riziko zranění pro kolena a horní části nohou. Ochrana řidičova hrudníku byla ohodnocena jako slabá a to kvůli velkým silám, kterými byl při nárazu stlačen v kombinaci s nestabilním prostorem pro osádku.

Krk spolujezdce se při nárazu ohnul vzad, což by v praxi představovalo velké riziko pro vznik život ohrožujících zranění. Airbagy a předpínače bezpečnostních pásů byly při nárazu aktivovány pozdě a údaje z měřící figuríny hovoří o velkém riziku život ohrožujícího zranění v oblasti řidičovy hlavy.

Nissan již přijal protiopatření týkající se pozdní aktivace předních airbagů, takže nové vozy již tento problém nemají. Nissan zkontaktuje majitele, kterých by se to mohlo týkat, a pozve je k dealerům, kde bude chyba odstraněna.

Euro NCAP má v plánu podrobit modifikovaný model dalšímu, opravnému testu v nejbližší budoucnosti.

Boční náraz

Nissan Navara získal za čelní náraz jediný bod, za boční 16 bodů (89 %), za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů pak 1 bod. Celkový výsledek za ochranu dospělé posádky znamená zisk jediné hvězdy. Kvůli nepřijatelně vysokým rizikům vzniku na životě ohrožujících zranění v oblasti řidičovy hlavy a spolujezdcově krku byla tato jediná hvězda, v souladu s metodikou Euro NCAP, Navaře škrtnuta.

Vůz neabsolvoval dobrovolný náraz na kůl. Hlavové airbagy nejsou standardním vybavením.

crashtest nissan euroncap pickup crashtest nissan euroncap pickup  

Ochrana dětí

Za oblast ochrany dětí dostal Nissan Navara obvyklých 32 bodů (65 % maxima). Za ochranu tříletého pasažéra při předním a bočním nárazu obdržel plný počet bodů. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena. Varovný štítek na sluneční cloně před spolujezdcem srozumitelně poukazoval na nutnost odpojení airbagu před tím, než se na sedadlo umístí proti směru jízdy obrácená dětská autosedačka.

Ochrana chodců

Ta část kapoty vozu, kam s největší pravděpodobností dopadne při střetu vozidla s chodcem jeho hlava, byla z velké části ohodnocena jako dobrá. Všechny ostatní části jako například prostor, kam by při střetu narazila hlava dítěte, přední hrana kapoty a také nárazníku byly z hlediska bezpečnosti ohodnoceny převážně jako špatné.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Nissan_Navara_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Nissan_Navara_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Aleš Jungmann
Diskuze (42)
28. 2. 2008 11:15
Re: Nevzpomenuty detail
Kdykoliv vidim tohle auto na silnici, tak ma vzdycky nater ve firemnich barvach nejake stavebni firmy, telekomunikacniho operatora, vodarny ci nekoho podobneho kdo vozi naklady do mirneho terenu. Ze bych potkaval zrovna tyhle Nissany jako trendova vozidla ovesena "nejrůznějšími chromovými rámy, držáky a doplňky" si ani nevybavuji.
To s tou firmou je pravda. Pri rozhodovani co koupit jsou zajmy ridice tim poslednim, proste nafasuje auto a jezdi. Stejne jako lopatu nebo bundu s logem firmy.
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2008 09:49
Re: Nevzpomenuty detail
Navara není jen užitkový vůz, ale take life-style terénní auto. Takové, které do terénu vjede maximálně na polní cestu k chatě. Dokonce bych řekl, že právě stylové určení dnes převážilo původní užitkové. Většina Navar jezdí osazena nejrůznějšími chromovými rámy, držáky a doplňky, které v terénu jsou na škodu, ale ve městě působí jako výborná ozdoba.
Doufám, že ta část o firmách byla už jen hloupá provokace, kterou jsi nemyslel vážně.
28. 2. 2008 09:31
Nevzpomenuty detail
Myslis, ze primarni na vysledku Novery je fakt, ze to neni osobak, ale uzitkovy vuz. U techle aut se na pohodli nebo bezpecnost nehraje, protoze jedinou dulezitou veci je porizovaci cena a provozni naklady. Proste proto, ze tahle auta kupuji lide, kteri jimi nejezdi. Ridic ve firme je nahraditelny a jestli se mu nesedi pohodlne nebo jestli to pri havarii odnese neni problem firmy, protoze ta si za nej koupi deset dalsich.
28. 2. 2008 09:29
Re: ale kluci
Tu Alfu 156 ani moc shazovat nemuseli. Nastesti tenhle model nikdo netestoval, ale staci se podivat na propadak mensi Alfy 147 a je hezky videt, ze bezpecnost rozhodne nebyla v te dobe pro Italy prioritou. Trojka E46 naopak na svou dobu mela solidni vysledek odpovidajici dobe jejiho vzniku.
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2008 07:51
Re: Zrazka auto vs auto
Kinetická energie pohybujícího se objektu se počítá podle vzorce 1/2 mv^2, kde v je rychlost v m/s. Když si 64 km/h přepočteš na m/s, je číselná hodnota té mocniny 316. Takže hmotnost auta je vždy vyšší, než ta rychlost, a to i při podělení dvěma podle vzorce. Ten rozdíl u aut, jaká jsi popsal, je 158 kJ oproti 237 kJ. Podle mě to je docela dost rozdíl, který je daný jen hmotností. Jen pro srovnání, kinetická energie dvouapůltunového SUV je 553 kJ při tomto testu.