Euro NCAP: Nissan Navara odjel s podprůměrným výsledkem, jedinou hvězdou
Čelní náraz
Kabina pro osádku se při čelním nárazu ukázala jako velmi nestabilní a zřejmě by nebyla schopna odolat silnějšímu nárazu. Část šasi na straně, která narazila do překážky zkolabovala, následkem čehož došlo k významnému narušení řidičova prostoru pro nohy. Z měřících systémů bylo následně zjištěno, že řidičova levá holenní kost by byla vystavená vysokému riziku poranění. Navíc byl zaznamenán pohyb pedálu akcelerátoru vpřed a to o 200 milimetrů, což znamená další zvětšení rizika poranění dolních partií řidičových nohou.
Struktury palubní desky s sebou přinášejí riziko zranění pro kolena a horní části nohou. Ochrana řidičova hrudníku byla ohodnocena jako slabá a to kvůli velkým silám, kterými byl při nárazu stlačen v kombinaci s nestabilním prostorem pro osádku.
Krk spolujezdce se při nárazu ohnul vzad, což by v praxi představovalo velké riziko pro vznik život ohrožujících zranění. Airbagy a předpínače bezpečnostních pásů byly při nárazu aktivovány pozdě a údaje z měřící figuríny hovoří o velkém riziku život ohrožujícího zranění v oblasti řidičovy hlavy.
Nissan již přijal protiopatření týkající se pozdní aktivace předních airbagů, takže nové vozy již tento problém nemají. Nissan zkontaktuje majitele, kterých by se to mohlo týkat, a pozve je k dealerům, kde bude chyba odstraněna.
Euro NCAP má v plánu podrobit modifikovaný model dalšímu, opravnému testu v nejbližší budoucnosti.
Boční náraz
Nissan Navara získal za čelní náraz jediný bod, za boční 16 bodů (89 %), za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů pak 1 bod. Celkový výsledek za ochranu dospělé posádky znamená zisk jediné hvězdy. Kvůli nepřijatelně vysokým rizikům vzniku na životě ohrožujících zranění v oblasti řidičovy hlavy a spolujezdcově krku byla tato jediná hvězda, v souladu s metodikou Euro NCAP, Navaře škrtnuta.
Vůz neabsolvoval dobrovolný náraz na kůl. Hlavové airbagy nejsou standardním vybavením.
crashtest nissan euroncap pickup
Ochrana dětí
Za oblast ochrany dětí dostal Nissan Navara obvyklých 32 bodů (65 % maxima). Za ochranu tříletého pasažéra při předním a bočním nárazu obdržel plný počet bodů. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena. Varovný štítek na sluneční cloně před spolujezdcem srozumitelně poukazoval na nutnost odpojení airbagu před tím, než se na sedadlo umístí proti směru jízdy obrácená dětská autosedačka.
Ochrana chodců
Ta část kapoty vozu, kam s největší pravděpodobností dopadne při střetu vozidla s chodcem jeho hlava, byla z velké části ohodnocena jako dobrá. Všechny ostatní části jako například prostor, kam by při střetu narazila hlava dítěte, přední hrana kapoty a také nárazníku byly z hlediska bezpečnosti ohodnoceny převážně jako špatné.