JJ - no, asi by to šlo nějak obejít přes skutečně velké kondenzátory, tedy pomalé nabíjení a rychlé vybití. Ale fakt nevím, jestli to tak reálně půjde.
Praha má 1 100 autobusů - to všechno nabíjet každou hodinu by byl mazec (průměrná rychlost je 25 km / h). Znamená to nabíjet 100 autobusů současně - ? 60 MW ?
Fascinuje mně, jak elektrohujeři stále vymýšlejí další scénáře na prosazení elektroaut. Takový typický projev zoufalství.
Jediný způsob, jak skutečně prosadit elektroauta se současnými dost zoufalými technologiemi, je zakázat auta na fosilní paliva. To je jediný scénář, který elektorhujeři mají - viz Norsko, kde trest za auto na fosilní palivo je skutečně drastický.
Zkrátka - nedostatečné technologie se nedají okecat, stejně jako Newtonovy nebo Ohmovy zákony.
No, a zrovna ve městě je to blbost, protože tam je trolejbus úplně v pohodě, za zlomkovou cenu.
Ale nezklamali v tom, že všechny propagační články na elektromobilitu zamlčují to, co se nehodí a občas vědomě lžou, aby to vypadalo lépe.
To si jako fakt myslí, že autobus, s cenou řekněme 5 milionů korun bude jezdit jen max 10x denně trasu 30 km?
Autobusy jedou na dvě směny - teda na tři, ale proto, že autobusáci ve městě nejezdí 8 hodin, a v noci bývá pauza.
Ale takových 20 hodin denně jezdit bude. Řekněme 16 hodin aktivně - zbytek jsou rezervní zastávky na konečné.
Ve městě potřebuje na těch 30 km řekněme hodinu.. ale pořád bude dobíjet alespoň 16x... takže životnost bude najednou v praxi tak poloviční?
A pak: to ta stanice bude hned u atomové elektrárny? Umíte si představit, co se bude dít, když budou náhodou potřebovat "tankovat 4 autobusy současně?
4 x 600kW... 2.400 kW... no, to teda bude kabel...
Jsem si naprosto vědom výhod elektroaut, nicméně to stále nefunguje protože stále není cosi dořešeno. Jak se v článku správně píše - pokud je někdo ochoten dát 2 mega za auto a moc daleko a rychle s ním nejezdit, tak se pro něj dá cosi vyrobit.
Elektrohujeři používají pro elektroauta modelový příklad jízdy do práce po měste cca. 15 - 30 km / cca. 30 - 45 min. + nabíjecí stanice v práci a doma u rodinného domu. Elektroautobus je podobný účelový modelový případ na 30km dojezd po městě. V podstatě se nám snaží vnutit, že jezdit na malou vzdálenost nízkou rychlostí s omezeným komfortem za vysoké ceny (např. VW e-Transportet) je normální - já říkám - není.
Ale uznávám, že pokud se bude el. energie skutečně vyrábět z ekologických zdrojů (např. atom), budou nízké výrobní náklady elektroaut a bude vyřešena ekologická recyklace akumulátorů, tak výše uvedené dva modelové příklady se jeví použitelné.
A stále to znamená že 5 minut tankování nafty znamená 6 hodin jízdy. Ale i víc, dle spotřeby a velikosti nádrže. :-):-):-)
Ale EV se jistě již brzy budou nabíjet miliónem voltů ……..
Mimochodem, nějak hodně často nám EV hoří …. SAMOVOLNĚ.
Ne že by mě tyto příměstská přibližovadla a jejich provoz nějak zásadně ovlivnil, koneckonců tady v Brně to není ani příliš bezpečné:)
...nicméně čemu vadí stará dobrá troleyyy?
Mimochodem pět minut za hodinu jízdy znamená deset minut za hodiny dvě a patnáct za hodiny tři:)
No když jsem si přečetl co všechno se musí udělat aby elektrobus dokázal ujet pouhých 30 kiláků, tak se není na co těšit. Vůbec se nemusím dusit abych realisticky konstatoval že to opravdu katastrofa je. A to říkám bohužel, protože čistý vzduch bych uvítal taky.
To až si přečtou fosilové, to zas bude šňůr na sídlišti, komínů v elektrárně, zmrzlejch elektromobilistů na D1, blackoutů, novejch elektráren, ekošpatností u baterek, uhořelých dětí, drahejch elektrik, pokažených vyměněnejch baterek, atd atd....
Máme se na co těšit. V minulosti vyhrožovali, že pokud vlak pojede rychleji než 40km/h, taxe všichni udusej, to jsem zvědav, s čím novým přiběhnou Fosilové ! Už nějak dlouho nic nezkatastrofovali, asi jsou bez fantasie >:D