Crossover od Peugeotu ve své druhé generaci nechává na původní verzi zcela zapomenout. Jak se nám bude líbit s naftovým motorem a manuální převodovkou?
Nikomu nevadi cudne vystupujuci pedal spojky? A ako pozeram, nie je to jedine auto od PSA, co ma taky "problem". Soferovat sa to da, ale kto si to dobrovolne kupil?
Manual do tohto auta je ako pest na oko. Jednoducho k tomu dizajnu interieru sa manualna skrina vobec opticky nehodi a automat maju skvely, takze by som nevahal ci si priplatit za automat.
K clanku - obohrana pesnicka s ohmatavanim pre klimu, ale skor ta spotreba je ulet. Dlhodoba benzinova spotreba je na urovni 7.3, takze ten dizel ste museli hnat kvalitne. To auto musi jazdit v priemere o minimalne liter menej.
Novinářské spotřeby, a tady zvláště, jsou naprosto mimo realitu provozu.
Ale šedesát tisíc za automat je tedy docela dost, takže manuál mi dává stále smysl.
ono celkovo ma peugeot akosi drahsie tie automaty aj co som si pozrel priplatok za automat povedzme v "lowendovejsej" 301-tke ( 1300 eur ) voci novej C3 ( 1200 eur ) .... clovek by cakal iny pomer ale tak peugeot uz dnes nechce byt "lacny" podobne ako mazdy a hondy... akurat co som ale cital test P3008 s 6st automatom tak moc ho tam zase nechvalia ale je samozrejme na zakaznikovi co preferuje....
osobne mi ale k SUV automat pasuje a aj v pripade P3008 mi dava zmysel hoc cenovo ozaj nie je navonok nijako "vyhodny" ... ale co je dnes uz "vyhodne" ze jo ... to potom mozeme chodit peso.... ;-)
Rozdiel bol ovela mensi - okolo 1000€ cennikovych, co pri zlave bolo menej ako 1k € ak hovorime o EAT6. Lenze dnes ak si do vyroby posles automat, tak porovnavame EAT8 s BVM6 a to asi nebude celkom ok porovnanie. V 5008 je napriklad rozdiel 1700€.
Na druhou stranu přeci nemůžu posuzovat zásadní vlastnost auta, tedy druh převodovky jen podle toho, jestli se mi více líbí ovládání té či oné převodovky. Pokud někdo chce manuál, tak nebude úplně posuzovat, jak moc by byl menší ovladač automatu hezčí, ale bude mu to jedno, protože zkrátka chce manuál.
Trochu na mě dnešní doba působí dojmem, že hlavní je, jak to vypadá, kolik tam toho připojím, co vše to zvládne samo a samotná podstata toho, co vlastně chci (sportovnější auto, auto s terénní schopností, rodinné auto, malé auto...) je až druhořadé. Frčí "SUV" bez jakýchkoli ambicí o to si poradit alespoň tam, kde by si HB a pod neporadil, místo rodinných MPV se opět přechází na SUV. Dost kupců místo M5 vezme obludu ala X5/6M.
(mám již několikátý Peugeot a vždy velice spokojen, aby to nevyznělo, že "útočím" na Peugeot a další auto bude na 99% opět PSA)
Manualnu prevodovku neposudzujem podla toho ako vyzera, ja som komentoval celok naviac automat je naozaj vyborny, co sa o manuali povedat neda. Co sa tyka ako co vyzera - dizajn predava. Tak to vzdy bolo, je a bude a sam sa tym riadis tiez. Nekupis si nieco co sa ti proste nepaci, ale naopak to funguje.
No vidíš a můj názor je, že manuál je prostě výborný a mě osobně vyhovuje podstatně více, což se o automatu říct nedá. A klidně udělám ústupek v designu, pokud to bude znamenat manuální převodovku.
Nevymeni, napln je dozivotna a ze s menenim nemaju dobre skusenosti. Autorizovany servis :-) Samozrejme, ze nejak by vymenili, ale nerobia to bezne. Kolko naplni ste menili na Aisine?
Zatial ziadny sa nepokazil, ale na starej C5 uz vraj nebol v poriadku, ale isiel (206 000 km). Ale v servise som videl vedla C6 s 300 000 km a tam uz Aisin v poriadku nebol :-) Uz by sme zabiehali do detailov, ale len tak naraz sa jednoducho olej vymenit neda, olejovy filter sa rovnako bezne vymenit neda. To je iba na otazku, co ludom moze konkretne vadit.
Kolkokrat budes riesit pokazenu prevodovku za zivotnost auta? Pravdepodobne len raz ak vobec - hovorime ohladom opotrebovania, nie ze tam nieco prdne, to riesis zvycajne na zaruku. To iste s tou naplnou. Okrem toho u inych pri tejto hodnote mozno menis 2.krat dvojhmotu a spojky. Vymenit olej ti aj tak az tak nepomoze, kedze potrebujes spravit preplach a to ti tiez bezne neurobia u inych znaciek. Takze vadit ti to moze, ale skor je to argument - kto chce psa bit, palicu si najde.
Uvidime, kolko krat budem riesit, ale vtedy uz bude neskoro. Nevidel by som na tom nic zle, keby sa olej s filtrom (pripadne preplachnutie) dalo normalne riesit. V Renaulte je interval a urcite bez reptania a potreby specializovaneho servisu olej vymenia v autorizovanom servise.
Ani motor nepreplachuju pri vymene oleja a funguje. Tak to mozeme uzavriet, ze dozivotna napln je super :-) Az cas ukaze, co bude lepsie riesenie. Ale radsej sa ucim na chybach inych, ako na svojich.
Doživotnú napln v AT prevodovke majú takmer všetci od prémie môžeme začať. Vymeniť naplniť ale samozrejme ide všade,to len taký ako ty tomu veria že nie.
Praveze chcem co najmenej problemov, nechcem mat nohu v neprirodzenej polohe pocas jazdy (manual) a nechcem riesit prevodovku po internetovych servisoch. Utrpenie je s ludmi, co nechapu a este su aj agresivni. Zase utocny komentar mimo temy.
pokaždé když jedu v automatu, tak si tam přijdu tak trochu zbytečný. Prostě mi to nic neříká. Baví mě pracovat se spojkou, řadit. Vím, že to jde "manuálně" i u automatu, popřípadě pádly, ale ani to mě nijak neohromilo. A to nemluvím o e-cvt , to bych to vždycky po chvíli poslal do stromu, když v tom musím jet.
Já to měl tak: Koupil jsem auto, nastavil jsem si svou teplotu, 2x ji editoval a od té doby jsem na to nesáhl. Klima je automatická, čili bez potřeby neustálého ladění..
No, ono je automatická a automatická... Mám toho času automatickou klimu v Mondeu z r. 2007 a v 5008 z r. 2018. Mondeo prostě jen drží nastavenou teplotu. V Peugeotu je řízení mnohem sofistikovanější a opravdu není nutné do toho pořád zasahovat. Vyjímkou je potřeba rychlého odmlžení ihned po nastartování, ale na to je mechanické tlačítko pod displejem. Částečně je to ale také v hlavě, když mám studený motor, klima asi nebude moc topit ani chladit i když ji budu nastavovat jakkoliv. Z vlastní zkušenosti vím, kolik lidí se s tím nedokáže smířit...
Ani, 1,5/96kW blueHDI je novější motor (Euro 6d) než ten co máte Vy. Tento motor je ale ještě o něco málo úspornější. Takže není jediný důvod k číslům, které uvádí autor článku.
Koukám, že jediný, kdo má problém, jsi zase a pouze ty... Ta chyba asi skutečně nebude v autech, ale v tvé hlavě.
A neustále rostoucí prodeje Peugeotů by ti odpověď na tvou otázku mohly dát více než dostatečně, že?
to zas nie, ak sa dobre predávajú, tak to znamená, že zákazníkom sa to ako celok páči, takže automobilka nemá dôvod to meniť. Problém by to bol vtedy, ak by si nemal inú možnosť kúpy, ale áut bez ikoku je plno, takže v tom problém nebude.
Zákazník si nekoupí něco, co nefunguje nebo je špatné.
206 nebyla špatné auto. Funkčně a ovládáním byla skvělá. Sám jsem jednu měl a rukama mi prošly další tři. Bylo to prostě trošku holčičí auto, ale spíš designem a pojetím, než technicky. Co taky rozbít na jednoduché konstrukci?
zadne dvere 206tky su mensie ako na citigu dnes uz.... je fakt mala ... a aj kufrom je to dnes uz miniauto... rovnako ako aj polo z tych rokov ..... sranda ako sa to posuva...
Ty vole... do toho kufru se vešlo věcí, že by ti z toho vypadly oči. Ani Felicie, která se chlubila o třicet litrů větším objemem, to nepobrala.
Jo, někdo zkrátka umí a někdo jiný honí čísla.
Preco len ja by som s tym mal mat problem? Normalne sa pytam, ci si to ludia vsimli a ci im to nevadi. Vystupujuci pedal nie je velmi ergonomicke riesenie a starsie modely s tym problem nemali. Kolko mate najazdene s tou spojkou vy? Mozno to nejake % ludi odradi od kupi manualnej prevodovky (ja som tiez aj kvoli tomu zobral automat).
Vlastnim 3008 v testovane konfiguraci vcetne stresniho okna. Ve vetsine recenze souhlasím s autorem. Merim 187 cm a vzadu se stresnim oknem par centimetru opravdu chybi. Jinak co se posedu za volantem tyce, nemuzu si stěžovat, nasel jsem si pozici během minuty. Sedadla jsou dobře tvarovana s vybornim bocnim vedenim. O prve koleno strach nemam, ani po 500 km otlacene rozhodne nebylo.
i-CockPit (i maly volant) jako napad se mi libi. Je ale dost pomaly (prepinani pisnicek, nacitani GPS), v necem ne velmi uzivatelsky privetivy (pokud vypinate start-stop systém před kazdou jizdou musite vždy do menu, není na to hardwarove tlacitko) a nektere další vychytávky, které zminuje autor clanku, jsou nedoreseny. Taky bych v dnesni době ocenil vice nez jedno USB.
Co se jizdy tyce, sportak to rozhodne není, ale kvůli tomu jsem si 3008ku nekupoval. Auto je tiche, hluk od vozovky velmi dorbre utlumeny (ne jak u skodovek), zrychlit kvuli predjizdeni umi. V pripade rychlejsi jizdy (nad 125 km/h) zacinate slyset hluk od zpětných zrcátek a vyssi karoserie vozu.
Spotrebu mam 6,2 l/100 km, jezdim 1/3 město, 2/3 dalnice ve 2-5 lidech.
Co me ale vytaci je automaticke otvirani kufru, dostal jsem to jako přídavek a je to danajsky dar. Nechapu, ze si to někdo koupi, ale to bude asi stejne u všech aut s touto „vychytávkou“.
Ja som po precitani manualu od toho upustil. Je tam vela faktorov, ktore ti to mozu spustit v nevhodnu chvilu a treba na to davat bacha a stale mat na pameti kedy to treba radsej deaktivovat. Inak som to povazoval za celkom uzitocnu pomocku.
V niektorých prípadoch sa môže veko kufra
otvoriť alebo zatvoriť samovoľne, najmä
v nasledujúcich prípadoch:
- pripojenie alebo odpojenie prívesu,
- montáž alebo demontáž nosiča bicykla,
- nakladanie alebo vykladanie bicyklov
z nosiča,
- položenie alebo nadvihnutie niečoho za
vozidlom,
- priblíženie zvieraťa k zadnému nárazníku
vozidla,umývanie vozidla,
- vozidlo sa podrobuje servisu,
- prístup k rezervnému kolesu (podľa verzie).
Aby ste sa vyhli takýmto problémom, umiestnite
elektronický kľúč mimo identifikačnej zóny
snímača alebo deaktivujte funkciu „Hands-Free
Tailgate Access“.
obávám se, že se bojíš zcela zbytečně, ten systém je poměrně důmyslný a odolný vůči nechtěnému otevření.
V prvé řadě bys musel stát za vozidlem a mít u sebe klíč, což třeba to zvíře co by prošlo nemá.
Pak se taky sleduje přítomnost "nohy" ve dvou výškách, takže kočka / pes nebo kutálející se míč to neotevřou, protože jim jedna úroveň výšky chybí
Ve finále samo otevření pohybem nohou má přesnou proceduru, kterou musí snímač zaznamenat:
Platný pohyb chodidlem
Povel vydávaný pohybem chodidla se skládá ze 3 etap, které musí být uskutečněny v časovém rozpětí od 0,2 sekundy do 1 sekundy :
Dát nohu do detekčního pole snímače funkce nožního ovládání otevírání
Zastavit pohyb chodidla v blízkosti nárazníku vozidla bez kontaktu s ním
Dát nohu mimo detekční pole snímače funkce nožního ovládání otevírání
U Octavie to bylo celkem rychlé, ale při otvírání dálkou to pípalo a zavírat to na dálku nešlo. Naštěstí se oboje dalo nastavit, takže s možností víko na dálku otevřít i zavřít bez pípání už to byla celkem fajn featura... teda větší než symbolické peníze bych za to nedal, ale zadarmo dobrý. Akorát zase s tou rychlostí bylo potřeba být opatrný, pokud měl člověk třeba nízko do stropu nebo něco dlouhého (loď) na střeše.
ZAPORY
Otvirani je velmi pomale
Obcas se zasekne, i kdyz tlacitko pouze stisknete
Dvakrat za mesic se mi stalo, ze rano prijdete k autu a kufr se zasekne v polovine cesty (baterka?) - treba nastartovat auto, vyjit ven a znova stisknout tlacitko
Ovladani z kabiny funguje jak kdy
Pri deaktivaci automatickeho otevirani zustava silna vule hydrauliky, je velmi tezke pro zeny zavrit kufr
Tak tiež sa pridám do tejto diskusie, mám 3008 v podobnej konfigurácii, akurát nie 1.5 HDi ale 1.2 PureTech. Najprv k spotrebe: to čo tu píše autor je čistý amaterizmus, nakoľko ja s benzínom (tiež BVM6)jazdím po 10.000km za 6,5l/100km a keby som jazdil na spotrebu, tak to polezie k 6,0. Pri tom HDi v manuáli by som to videl na maximálne 5,5l/100km.
A to elektrické otváranie kufra: nikdy by som si ho na žiadne auto nepriplácal a pokiaľ by bolo možné, tak by som vyslovene žiadal, že ho nechcem. Mám manuálne otváranie a kufor otvorím za 2s a takisto aj zatvorím. Automatické otváranie kufra je všade neskutočne pomalé (asi tam hrá rolu aj bezpečnosť) a myslím že by som pravidelne pri otváraní prišiel o nervy.
Ale ked niekto este pouziva kluc, tak si otvori dopredu a pride k otvorenemu kufru a pri zatvarani len zmackne a kym nastupi, kufor sa zatvori. Ale suhlasim, ze nepriplacat. Ale zase ziadna tragedia to tiez nie je. Horsie to asi bude pri bezklucovom pouzivani.
Naprosto souhlasim, problem je v tom, ze moje objednavka byla "ztracena" (nechapu, jak je to v dnesni dobe mozne), takze mi dali "nadupanou" skladovku s elektricky otviracim kufrem.
Elektrické otvíraní kufru máme na staré RAV4 a je to utrpení kvůli rychlosti ( tedy pomalosti ). Než se to otevře..... tak v případě deště jsi durch. Takže jestli Peugeot má stejný problém, vůbec se nedivím.
RAV4 nema otvaranie kufra na (opacny) bok? Pokial to ma ovladanie na kluci, tak staci v predstihu otvorit kufor a prist k otvorenemu autu (pripadne sa rovno skryt v dazdi pod dvere).
Spotřeba uváděná v článku je zcela "mimo". Takto vysokou spotřebu by snad nemohl mít ani člověk, který právě opustil autoškolu, natož někdo, kdo vlastní (alespoň předpokládám) ŘP již mnoho let.
Reálná spotřeba P3008 1,5 BlueHDi je v zimním období 5,7l/100km a v letním období 5,2l/100km. To jsou údaje po 18000 najetých kilometrech (trasy zpravidla 60 a více km denně). I při jízdě po dálnici rychlostí kolem 130km/h se dá (s naloženým autem) jet se spotřebou kolem 5,2-5,5l/100km (trasa 2000km dlouhá). Na silnicích 1. třídy a okreskách se dá dosáhnout i spotřeby 4,2-4,8l/100km (není nutná pomalá jízda, ale opravdu trochu lehčí noha-zejména na tu spodní hranici spotřeby).
Autor testu je novacik, je to jeho prvy test noveho auta a isiel realne rychlo a neusporne. Jeho udaje su rozdielne od ostatnych novinarskych, ktori idu 50/90/130.
Mám 5008, což je jak známo prodloužená verze 3008. Stejný motor, MAN6. Zpočátku motor zoufale líný, ne že by mu chyběla síla, ale nechtělo se mu do otáček. Nyní po necelých 3000km již je cítit jak se zvedá a na plyn reaguje ochotněji. Jezdím většinou sám, neboť denně 25km do práce tam a 25km zpět. Polovina času přes město druhá polovina přes okresky. Spotřeba nyní klesla na 6.0 při pokud možno úsporné, rozhodně ale ne pomalé, jízdě.
Po 40000km mám průměrnou spotřebu 5,3l/100km.
Teď jsem se díval na záznam trasy 220km, polovina dálnice, polovina silnice 1.třídy. Spotřeba 5,5l/100km. Po silnicích 1.třídy reálně jezdím se spotřebou kolem 5l/100km a někdy i nižší.
Asi se Váš motor nepovedl..
Já píšu reálné údaje a mé zkušenosti.
Na poslední plnou nádrž jsem najel přes 1000km, ale ano, bylo to až do dna.
Tak já to prostě nedávám... :no:
Navíc trčící tablet děs jako ve Škodě Scala. :-(
Pak se všichni diví , že se prodává nejvíc Kodiaq..ten má interier naprosto ok.
Podobně jako Tiguan a Karoq.
Ale jako stylový crossover , proč se nelišit..
Jinak je design Peugeotů poslední dobou dost pěkný..bohužel v SUV jim ujel vlak , bez 4*4 jako by nebyli.
Že bez 4x4 ujel Peugeotu vlak je Váš názor a máte na něj právo. Ale 230000 lidí za rok 2018 si to nemyslelo a 3008 mají doma v garáži.
A zkuste si najít na YT test, kde Rasťo Chvala s P3008 projel takový terén, do kterého by nevjela drtivá většina lidí ani s 4x4.
Ten kdo opravdu potřebuje 4x4 není cílovka P3008..
Na výlety jezdím raději s bratrancem a jeho Jepp Grand Cherokee sotva zvládá..
Tenhle Pažout je dobrý tak leda do města.. crossover není SUV , to si to nepleťte vážení.
Je to auto tak sotva na image...protože je pěkné..to je vše.
Což pocitil i Opel , který padá dolů..pod frantíkama ty auta předělané Pažouty nikdo moc nechce.
Šetření se vyplatí jen někde..náklady šly dolů - prodeje taky.
Jedno z nejprodávanějších malých SUV v EU je Opel Mokka , který se vyrábí i ve verzi 4*4 !
Ještě klasický POCTIVÝ Opel od GM.
Až bude nový francouzský model , bude s ním amen.
V tomto smyslu jsou jistě rádi. To že nestíhají vyrábět, to musí těšit každého manažera (i když to musí mít samozřejmě nějakou rozumnou hranici). Je to pro Peugeot o mnoho lepší, než kdyby čekací lhůta na jejich auta byla 1 den a 16 z 24h jim výrobní linka stála. Před rokem byla čekací doba na P3008 cca 4 měsíce.
hele já nevím, používám dvě auta DS7 a Subaru Forester, jezdím pravidelně do hor a letos jsem tam Forestra nevytáhl ani jednou, nebyl důvod, všechno v klidu odjeto s SUV bez 4x4
Mám i-Cockpit cca dva měsíce v 5008. Ano trčí z palubovky a není to samoúčelné. Z pohledu řidiče potřebuji velký displej hlavně pro navigaci. Tak, jak je displej umístěn u 3008/5008, má horní hranu z pohledu průměrného řidiče ve stejné výšce jako je dolní hrana předního okna. Nemusím tedy sklopit zrak, chci-li se na něj podívat a zároveň mi neomezuje pohled vpřed. Občas jezdím služební Oktávkou předposlední generace s navigací, kde je displej dole, jak to bylo dříve obvyklé. Raději na něj za jízdy ani nekoukám, neb než jej najdu a zaostřím, uplyne mnoho času a ujedu nepozorně značnou vzdálenost. Ještěže navigace ukazuje alespoň šipky na přístrojovce.
4x4 jsem nechtěl, na hory jezdím jen v létě a přitom mi bohatě stačí vyšší podvozek a kontrola trakce. 4x4 by v mém případě byla zbytečná zátěž, hmotnostní i finanční. Konec konců i s tím se dá ve sněhu lecos projet, jak ukázal Rasťo Chvála.