Nebyla by to nová škodovka, aby do vínku nedostala nějaké to simply clever řešení. Během úvodních jízd v chorvatském Splitu jsme se podívali na to nejzajímavější.
Ok, neříkám že nejsou. Pouze nejsou obvyklé a jedná se v dnešní době o výjimku. Kdyby se takto vybavený vůz prodával v době kdy bude standardem USB-C, tak to nikdo řešit nebude. Ale dnes? Dnes myslet na budoucnost v tomto ohledu je hloupost, protože i auto je spotřební zboží na 5 ??? let. Chcala chce za každou cenu aspoň v něčem předběhnout dobu a nemyslím, že je to dobrý nápad. Ostatně vw group je v připojování multimédií dlouhodobě poněkud mimo. Není to tak dlouho, kdy bylo možné usb připojit pouze přes spešl káblík. Prostě furt něco extra. Proč, PROČ? Co je tak těžkého na tom, udělat to normálně... . Ach jo.
Simpleclever pro mě znamená, že nemusím při každém tankování točit zátkou :-)
Scala s použitelnou výbavou vyjde na 450tis.kč, tož tomu říkám auto pro lid :-D
Nejsem si jistý, ale tento výdobytek myslím souvisí s USB 3.1 Gen2.
To však neznamená, že koncovka musí být C, ale může být při vší funkčnosti i A.
Takže výhody by byly tak jako tak a hlavně by zůstala kompatibilita s klasickým formátem, který je dnes v drtivé většině.
Osobně se domnívám, že koncovka USB-A bude v drtivé převaze i při ukončení výroby Chcaly minimálně u flash disků.
Popravdě řečeno, zatím jsem neviděl flešku, která by měla jen USB-C. Ve svém bývalém autě jsem byl zvyklý dát si malinkou flešku do USB a poslouchal jsem hudbu.
U Chcaly můžu dát flešku, ze které bude na opačnou stranu trčet USB-A nebo ji mít napojenou trvale s káblíkem.
Tohle je pro mě nikoliv posun vpřed, ale krok vzad. Je sice hezké, že šáde myslí na lidi, kteří si budou Chcalu kupovat za 15 let jako lacinou ojetinu, ale dnes je to prostě FAIL :-( .
Přesně, Škoda asi nemůže jednou udělat auto bez školáckých chyb. Třeba Citigo - ovládání elektrických oken jen na každých dveřích, takže otevřít od řidiče okno spolujezdce nešlo. Nebo sedadla bez paměti u třídveřáku. Nechápu na co USB-C, naprosto vše je na A. Podobně Peugeot - zvenku hezká auta devastuje otřesný vnitřek s domrveným volantem mezi koleny a nepraktickou kapličkou. Sakra, nakonec jediná rozumná volba baz failů bude Dacia...
Vzhledem k tomu, že na zdejším reklamním serveru se toho o Chcale moc nedozvím, díval jsem se jinde a k failu USB-C se přidává ještě jeden - neexistující mechanické ovládání rychlosti větráku - pouze v menu. Tak to teda škodofka pos.rala.
Myslel jsem (doufal jsem), že po delší době bude v nabídce něco menšího než kokta a bude to dobré auto a hned takové faily.
dnes uz aj tie zmesy do ostrekovacov kupis v bandaskach s nasadkou ktora ti usmerni tok kvapaliny ... proste na bandasku nastoknes cerveny nastavec ktory je k nej pribaleny a tak sa potom uz lahsie "trafis" aj do uzsieho otvoru .... ale inak je fakt ze starsie auta mali samotne otvory vacsie... to len dnes je vsetko mini mikro a na houby a nepouzitelne .. ale tak doba je aka je
USB-C by teoreticky mělo být schopno dávat až 100 W příkonu, což USB-A nedovede.
Navíc většina nových telefonů už má USB-C a k tomu se ideálně hodí kabel C-C, někteří výrobci už takhle dodávají i nabíječky. Problém pak je zase s flash diskem, těch s C moc není.
Něo podobného má už dlouho renault - asi koupeno i s názvem, otvor připomíná záchodovou mísu značky scala. Favorit měl velký nalévací otvor, tam problém nebyl.
Pokud to umi aspon QC pri pouziti USB-C - micro B tak OK.. i tak, A-cko mi prijde univerzalnejsi, jednodussi a mechanicky odolnejsi. Jen se holt velka hranata zasuvka nehodi designerum. Uz vidim, jak kvuli opotrebni konektoru bude nutne vymenit cely stredovy panel :D
Zatím to vypadá, že usb-c je budoucnost ... ačkoliv někdo tvrdí, že usb-c toho mechanicky nevydrží ani tolik co micro-usb. Mě by spíš zajímalo kolik přes každý port či přes všechny dohromady může téct šťávy (jestli to dokonce podporuje nějaké standardy rychlého nabíjení jako QC nebo PD či další) a jestli každý z těch čtyř funguje i na datové propojení s autem ( flashka, android auto, mirrorlink, apple carplay) .
Jinak pokud máte máte telefon ještě s microusb, tak se kabely usb-c/ micro-usb hledají trochu hůř, ale kabely s usb-c na obou koncích už tak velký problém nejsou. Já mám v autě autonabíječku epico s jedním usb-a s podporou QuickCharge 3.0 18W a jedním usb-c s podporou Power Delivery 45W . Plus k tomu metrový usb-c kabel schopný přenést 3A (popř i 10 Gbps datově) z czc za 220 kč a pohoda. Tzn. s nabíječkou která má standardní rozměry nabíječky pro mobil jsem schopen nabít míň žravé notebooky s usb Power Delivery .
Muze mi nekdo vysvetlit, na co jsou v aute USB-C porty? Jestli jen kvuli nabijeni a kvuli tomu, ze vypadaji lip, nez hranata A-cka, to si tam rovnou mohli dat vlastni a kabely prodavat jako prislusenstvi...
Zasilování zvuku pomocí tlačítek? Nepraktický krok zpět. Btw. tak ohromná tlačítka kolem displeje jsou zastaralá kravina, nebyl by problém je udělat "plovoucí" - stejně je celá plocha dotyková, mohlo by se zobrazit jen to, co je zrovna potřeba. Integrovaný trychtýř, no to je bomba, kvůli tomu si to koupím...
Ale to samotný video je též reklama..Všiml jsem si,že v poslední době do marketingu a reklam koncern vw opět šlape..a nejen na acz.A dělají to chytře..tvářit se jako normální článek..
Kolik bude ještě reklamních materiálů o Škodě Scala?
Jestli je to za peníze = forma je smutná ale vydělávat se musí = i když ta forma kdy si reklama hraje na nezávislý článek = ta je.. :no:
Až tak nevadí x PROPAGAČNÍCH materiálů jako článků o nové Škoda = ale velmi VADÍ co všechno kvůli tomu nevyjde
Když jsem u toho vadí = tahle nová zastaralá ve všem horší diskuzní platforma kterou jste přes sliby nejen neopravili ale za celou dobu s ní neudělali vůbec nic = tak ta fakt VADÍ