Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Změny zdravotních prohlídek seniorů: Lepší už to nebude

Zdravotní stav řidičů seniorů nad 65 let musí být podložený potvrzením od lékaře. Pokud ho šofér nemá, nebo je propadlé, bude stávající postih brzy přísnější. Na co si ještě dávat pozor?
Zpět na článek
7. 4. 2019 19:35
7. 4. 2019 20:48
7. 4. 2019 22:26
7. 4. 2019 22:50
7. 4. 2019 21:29
8. 4. 2019 07:07
8. 4. 2019 08:43
8. 4. 2019 11:03
8. 4. 2019 11:54
2. 7. 2020 19:37
8. 4. 2019 12:04
9. 4. 2019 10:31
9. 4. 2019 13:52
11. 4. 2019 19:07
7. 4. 2019 19:35
Senioři
Je mi 74 let, jsem žena, zdravá, neberu žádné léky, mám najeto přes milion kilometrů v tuzemsku i v zahraničí, řidičský průkaz mám od r. 1972, na pokutách jsem celkově zaplatila 3200,- Kč (za celých 47 let), poslední v r. 2013 za propadlou technickou prohlídku 6 let starého auta. Za volant sedám cca 4-5 x týdně na kratší vzdálenosti, protože kdybych nemohla dojet na nákup autem, zemřeli bychom asi hlady. Můj manžel, když před 10 roky prodělal lehkou mrtvici, sám se rozhodl, že přestane z důvodu bezpečnosti své i ostatních řídit auto, což jsem pokládala za rozumné a odpovědné. - To bylo na úvod.
Nesouhlasím s tím že senioři jsou horší řiiči než mladší. Dnes, tj. v neděli 7.4. v 16 hodin odpoledne jsem v Praze Liboci zažila situaci, se kterou jsem se nesetkala cel-ý život. Paní asi tak 35 let zastavila v křižovatce Libocká - U stanice, dala blikačky (čímž v ulici U stanice zastavila provoz) a šla na stanici autobusu U Brůdku odnést do kontejnerů odpadky. Tak s tímhle jsem se, milí přátelé, ještě nesetkala a že jsem už za volantem zažila leccos. Vyrazilo mi to dech natolik, že mi ani nedošlo, že vedle mně na sedadle leží fotoaparát a to její auto a jí s tím pytlem odpadků bych mohla vyfotografovat - což mě tedy velice mrzí. Jak je možné, že někdo takhle drze a vědomě poruší dopravní předpisy, to mi nejde do hlavy. A tahle generace se otírá o nás senióry, kteří jsme svoje řidičské umění brousili ještě na starých Aerovkách,Pragovkách a Zetkách, kde jsme se museli naučit poslouchat motor, řadit meziplynem a bez synchronů, přidávat včas tzv. fóra, odhadovat brzdnou dráhu u mechanických brzd, umět si pomoci při drobných opravách a jiné a jiné. - Jsem toho názoru, že my senióři, kteří jsme zdraví a víme, na co ještě máme, si takováto napadání nezasloužíme. A v tom odhadu kolik seniorů platí povinné ručení je také nepřesnost. Zejména v Praze, protože s mnohými auty přihlášených na seniory jezdí jejich děti a vnuci, protože senioři mají v místě bydlliště levnější modrou zónu
Rozbalit vlákno
12
7. 4. 2019 20:48
Re: Senioři
Je sranda, když si senior stěžuje na "mladé", že se o něj otírají a sám udělá hned to samé. :-) Musím se smát, jak staří vždycky tleskají každému návrhu proti mladým plivnouc si k tomu jedovatou slinu, ale když se to samé stane jim, tak najednou prskají. Ale pro další omezování nejsem, stačí, když se současné kontroly budou dělat poctivě.

Mimochodem, k čemu jako je nějaká jízda bez synchronů v roce 2019? Jakou to má spojitost s nehodovostí seniorů? To je míchání nesouvisejících věcí.
7. 4. 2019 22:26
Re: Senioři
Bohužel jen kontrola u lékaře nic neřeší,jsem také v seniorském věku a doporučoval bych,aby každý kdo žádá o lékařské potvrzení absolvoval jízdu ve svém vozidle s učitelem autoškoly který může jako jediný posoudit reakce řidiče při jízdě,lékař to bohužel nezjistí.
7. 4. 2019 22:50
Re: Senioři
Jsem taktéž senior,nikomu netleskám,ale nezdá se Vám,že děláte to samé i Vy?
9. 4. 2019 18:58
Re: Senioři
Vážený pane až Vám mladý opilec za volantem zabije někoho z rodiny tak jak na to budete koukat?
7. 4. 2019 21:29
Re: Senioři
Není to úplně tak jednoznačné, tak jak píše seniorka v předešlém příspěvku a jako vy. Ony ty pravidla, všeobecně, platí pro všechny. Problém je v tom, že pro některé méně o jiné více. Trestat jen za opomenutí, i když jsem nic neprovedl, je projevem slabosti úřední osoby, která nezohledňuje okolnosti a dalo by se to vyřešit, třeba jen pokutou. Správní řízení je pro seniory velmi stresující s jejich důsledky se hůře vyrovnávají. Na druhou stranu, mladý řidič, nemající oprávnění k řízení motorového vozidla, pod vlivem návykových látek, neuposlechne výzev police k zastavení, která ho následně zastaví způsobem, který mu způsobí nějakou zdravotní újmu, se nakonec soudí o náhradu škody.
Další věc je ta, že pravidla neplatí pro "vyvolené".
8. 4. 2019 07:07
Re: Senioři
Ježiši lidi, nepleťte prosím páté přes deváté a naprosto odlišné věci. Řízení bez lékařského potvrzení je za pokutu a bez bodů. Nezastavení na výzvu policie je za 5 bodů, zákaz, ale ujíždění ve smyslu honičky, jak ukazují ve zprávách, je trestný čin Obecného ohrožení.

Opomenutí podle Občanského zákoníku znamená nedělat nic, prostě nejít na prohlídku, vykašlat se na své povinnosti. Proč by selektivně neměl být někdo trestán jen proto, že je starý? Věk sám o sobě nic neznamená, k ničemu neopravňuje a nic neomlouvá. Tak to prostě je. Z mého osobního pohledu je normální vás starší pustit sednout v MHD, ne dělat výjimky ze zákonů a omlouvat to věkem.

To, že se někdo soudí, je jeho právo a je to tak dobře. Zapomeňte na nějakou dojmologii podle reportáže z televize. Jediné, na čem záleží je, jestli něco vysoudí. Kde kdo něco reálně vysoudil? Nebo tu chcete zase lidové soudy, popravy pro pobavení davu, zavírání do lágrů? Prostě každý má právo na spravedlivý proces, i ten největší ksindl. Jakmile ho někomu upřete, je jen otázka času, než se upře i vám.

Selektivní platnost zákonů je hospodskej kec. Zákony platí pro všechny. Že jsou komplikované, jsou v nich kličky, někdo má dobrého právníka, nebo policie naseká spoustu chyb, to je zase něco úplně jiného. A korupce zase ještě něco jiného a trestného. Ale to u nás moc nevadí, když prezident kašle na pravomocný výrok soudu a ani se neomluví za prokázanou lež, a premiér se plácá od kauzy ke kauze.
8. 4. 2019 08:43
Re: Senioři
Vážená paní, správně se čílíte nad popsanou neomaleností a hloupostí, nic to však neřeší na podstatném problému seniorů za volantem. Nemá smysl paušalizovat, přesto nebo právě proto jsou přísnější lékařské prohlídky nutností. I vy sama budete zajisté klidnější za volantem s vědomím, že člověk bez reflexů, či s jiným zdravotním handicapem, nebude ohrožovat zdraví a život svůj i jiných.
Olympijský vítez z 50-tých let také nemůže mít automaticky zajištěn doživotní start na všech dalších olympiádách.

P.S.: V poslední době jsem na rychlostní čtyřpruhé komunikaci a i na dálnici potkal dvakrát seniora v protisměru. Ani jednou nereagoval na jakýkoliv podnět správně jedoucích aut a jen zázrakem se nic nestalo.
8. 4. 2019 10:28
Re: Senioři
Co to tady plandáte? Zákon platí jen pro ty, kteří nemohou z kapsy vytáhnout dvacet tisíc a úředníka podplatit!. U některých darebáků, jako třeba byl mladý Kočka, který byl nalitý a zfetovaný, se dokonce tato skutečnost tajila. Tak kde je nějaký stejný metr?
Avatar - Emel
8. 4. 2019 11:03
Re: Senioři
Jo, ještě k tomu Kočkovi - "dokonce" se ta skutečnost tajila - když o tom přemýšlím... ono má veřejnost nějaké právo vědět o tom, jak někdo boural a zabil se v autě? Že na to má právo rodina poškozeného řidiče je jasné, ale jinak nevím, proč by se o alkoholu u Kočky mělo nutně psát v Blesku... to nemá se spravedlností nic společného.
8. 4. 2019 11:54
Re: Senioři
Na základě jednotlivce soudíš skupinu? Zákon platí pro všechny, tyhle bleskové nesmysly sem netahej.
9. 4. 2019 18:54
Re: Senioři
Vážení pánové kteří vymyšlíte ***iny které snesnadňují život všem seniorům a znepříjemňují jim život.Já jsem byl 46 let za volantem jako profesionál bez dopravních nehod a nyní se mám vzdát řidičáku abych si nemohl dojet pro léky nebo na nákup?Jste tam všichni snad debylní nebo cooo?Co takhle feťáci a opilci zabijí více lidí a postihy hnedle nemají žádný.Staří lidé kteří budovali tuto naší republiku nakonec budou chodit pěšky.Zaměřte se raději na mladý šílence kteří dělají větší problémi než chudáci důchodci a vy budete jednou taky staří a snad vás to postihne daleko víc protože poklonkujete hnusný EU kéž se Vám to vrátí toť mé největší přání.Bohumil
2. 7. 2020 19:37
Re: Senioři
Zasloužíme si to nejhorší zacházení coby důchodci. A to jsme si vzali do adopce děvčicu, která nám ani neposlouží, protože má papíry na hlavu, nemůžete ji svěřit ani peníze na léky nebo na nákupy. Já kvůli páteři už si netroufám řídit a manžel nezvládl dopravní psychotesty, které pokud nehrajete na počítačích nějaké střílečky, tak nemůžete zvládnout. To, že jezdíte do 65 let bez nehody vůbec nikoho nezajímá, to se prý nepočítá. Tak co se teda počítá? Když mi nikdo nepomůže, abych se dostala k lékaři a pro léky? Teď už se budou počítat jen mrtví senioři, protože pokud se o ně nemá kdo postarat.... hold mají smůlu... třeba si mají hodit mašli, aby nepřekáželi mobilním a vždy připravenejm.
8. 4. 2019 08:31
Na věku až tak nezáleží.
Ono možná stačí si přečíst statistiky zavinění DN podle věku. 24% řidiči 30-39 let, 15% věk 40-49, 11% věk 25-29 a nakonec senioři nad 60 let zavinili 7% DN.
Rozbalit vlákno
3
8. 4. 2019 08:45
Re: Na věku až tak nezáleží.
To je hezká statistika, bylo by však vhodné dát i vážnost nehod a procento z držitelů ŘP v daných věkových skupinách.
Jinak je ta statistika naprosto o ničem.
Avatar - pradeda777
8. 4. 2019 09:12
Re: Na věku až tak nezáleží.
Ano, aby ta statistika byla opravdu k něčemu, tak by se tam musela objevit spousta dalších variables. Jen tak od boku....počet najetých km, najetých kde? Město - mimo město. Nehody město - mimo město, město křižovatka - mimo křižovatku, mimo město přehledný úsek - nepřehledný úsek, stáří, typ a stav vozidla, den a noc, dálnice, silnice 1 třídy, 2 třídy, 3 třídy....atd...atd....ale bacha. Jako startovací je údaj o věku účastníka nehody ok. Údaj o vině na nehodě je také často sporný......
8. 4. 2019 09:53
Re: Na věku až tak nezáleží.
Navíc, tady se řeší držení ŘP. To vůbec nevypovídá o řidičských schopnostech jednotlivých řidičů. Jsou typy, kteří se prostě řídit nenaučí. Není to nijak automatické a tedy může být někdo špatným řidičem od prvního do posledního usednutí za volant, jiný zase dobrým od počátku. Můj děda byl velmi dobrým řidičem do 83 let, můj tatínek pak v 63 již dobrým není.

Těch faktorů je velká spousta, jakékoliv sortování nemá smyslu, až na to, že od nějakých 60-ti let, by prohlídky měly být časté a zevrubnější.
8. 4. 2019 09:12
Lékařské prohlídky
Jde taky o to, že ta prohlídka není zadarmo. Když to stát nařídí, tak by na tom měl alespoň částečně participovat. Aby si tuto částku mohli senioři dát do daňového přiznání a odečíst si ji.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
8. 4. 2019 09:16
Re: Lékařské prohlídky
To jo, ale většina seniorů daňové přiznání nepodává.
8. 4. 2019 10:07
Na věku to není
Je to obyčejný hon na seniory i když nevím proč. Statistiky jsou jedna věc a skutečnost přímo na silnici, věc druhá. Jezdím denně a to, co vidím u mladých řidičů, překračuje všechny meze a policie, samozřejmě nic. A pokud je to synáček papaláše, tak se událost potichu zahraje do autu. A pokud je důvodem tohoto pogromu na seniory dvojnásobné vjetí seniora do protisměru dálnice, tak je to velmi chabý důvod, nebo špatně značení, matoucí člověka, jak se po činu řidiče prokázalo náhlou aktivitou a osazováním značkami. Proč se to neudělalo dříve? Když například mladý Kočka vjel zdrogovaný a notně opilý do protisměru, zabil nevinného člověka, to se dokonce před veřejností tajilo, tak kde je nějaký rozumný metr?
Také se mně stalo, že jsem měl lékařskou prohlídku do 31.1.2018, když jsem absolvoval novou 5.4.2019, byla mně nová "uzákoněná" zpětně od 31.1.2018, takže jsem si za 500 Kč zaplatil pouze 10 měsíců a budu muset opět vytáhnout 31.1.2020 pětistovku. Jak mohl lékař hodnotit můj stav v této mezidobě, když mne neviděl? Co tomuto okrádání nejchudších říká zákon? Když řeknu A, musím říci i B vážení a to ze strany ministerstva dopravy řečeno nebylo...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
8. 4. 2019 10:59
Re: Na věku to není
No ne, tak promiň, ale pokud kdokoli (samozřejmě nejen senior) vjede na dálnici v protisměru a ani pak mu to nedojde a pokračuje vesele dál, tak je prostě mentálně nezpůsobilý řídit auto, nějaké dodatečné značky na tom nic nemění.

Na druhou stranu mi přišlo to co je teď dostatečné, možná až zbytečně přísné (zejm. v té situaci, že je senior způsobilý a následná kontrola to prokáže, jen neměl ten papír)... třeba bych zavedl možnost odeslat ho ihned na prohlídku, tak jak se to dělá s STK... a třeba k nezávislému lékaři (jen nápad, možná to není v reálu možné).

Kočka je zase jiný případ, jenže co s tím... v předpisech jsou drogy i alkohol ošetřené, ale že možná měl přijít o papíry už dávno je věc jiná. EU by ráda zavedla alkoholtestery jako prvek výbavy... nevím jestli je to správná cesta nebo ne (spíš myslím že ne a že by si zrovna konkrétně Kočka nějakou cestu jak řídit pod vlivem našel i tak).
8. 4. 2019 18:57
Re: Na věku to není
Co tím chtěl básník říci? Vjede na dálnici a to má z ní skočit do pankejtu? kočka na ni najel a nebyl senior. Proč najednou ta příšerná aktivita změnit značení, proč to nebylo hned?
Za druhé: Máte dlouhé vedení, psal jsem o tom, že se počítá v aktivitu doba, 14 měsíců, kdy o mě lékař, který se pod to dodatečně podepsal, nic nevěděl, tedy o mém zdravotní způsobilosti řízení vozidla. Takže je to sprostý podvod, jinak to nelze nazvat. Proč mám zbůhdarma tahat po deseti měsících, opět pětistovku? Proč to neplatí, jak to má být podle zákona dva roky? Proto aby si doktor namazal kapsu? Záležítost s "platnosti prohlídky pozpátku",kdy lékař nevěděl 14 měsíců nic o mé způsobilosti k řízení a přesto je to platné, zasílám na ministerstvo dopravy a budu chtít vysvětlení..
Avatar - Emel
9. 4. 2019 11:43
Re: Na věku to není
Tím chtěl básník říct, že když už je někdo mimo a vjede na dálnici v protisměru (což dejme tomu dokážu pochopit, ale je to důvod přijít o papíry), pak mu to má dojít ve chvíli, kdy se na dálnici připojuje jakoby z levého pruhu... a rovnou to odstavit na krajnici. Když už mu to nedojde hned v tu chvíli, tak mu to proboha musí dojít nejpozději tehdy, kdy proti němu jedou auta... a opět, zkusím zajet ke kraji a zastavit. A ne že pokračuju 7km v protisměru, dokud někoho nesejmu...

O žádné době jsem nic nepsal a Kočka není o nastavení pravidel, ale o jejich vymáhání.
2. 7. 2020 20:08
Re: Na věku to není
Dnes už to není jen o vystavení potvrzení od lékaře. Dnes musí každý po 65 absolvovat dopravně psychologické testy (jsou na to extra úřady se super testy), pochopitelně pokud nehrajete na počítači nějaké střílečky, tak vám garantuji, že vyhodíte 2000,- Kč (samozřejmě že tyto testy nejsou zadarmo). Dostanete krásně vypadající lejstro, že jako řidič jste nezpůsobilý k řízení motorových vozidel. A dostanete odklad třeba na 1 rok. To abyste zase zaplatil 2000 Kč za stejné lejstro. A pokud by se vám náhodou podařilo projít, tak si myslím, že za ten rok natolik znejistíte v řízení, že už můžete jezdit maximálně taxíkem.
Avatar - yarda
8. 4. 2019 12:04
Potvrzení.
Nevím, zda to už v diskusi někdo nenapsal, to potvrzení na papíru A4, pokud ho musím vozit všude s sebou, případně ho přehazovat z jedněch dokladů do druhých, když jezdím v autě a na motorce, za ty dva roky co platí už bude pěkně zřízené. Co takhle vydávat kartu o rozměrech řidičáku případně když se furt mluví o elektronizaci a digitalizaci nahrát platnost prohlídky na řidičák?
Rozbalit vlákno
0
8. 4. 2019 12:22
Zdravotní prohlídky seniorů
Jsem pro, zdravotní prohlídka by měla být, tak jak je požadováno. Tomu se nebráním. Může se však stát, zejména v dněšní době, kdy senioři ještě musí pracovat pomalu do 70 let, aby jim vznikl nárok na důchod a doba je uspěchaná, může se stát, že prostě zapomene, kdy na tu prohlídku opakovaně má jít. Jsme jen lidé a zapomenout samotřejmě můžeme. V tom případě, když bude kontrolován policií dostane pokutu do 25.000,- Kč. K...a, č..ky zap...ný, už nevědí, jak ty důchodce odřít. To by napoprvé nestačila pětistovka a důrazné upozornění, že má ten papír už propadlej? Chlastat za volantem si brzo vláda odhlasuje a to je v pořádku? Mě je jasný, že tento stát je totálně v ***i, nemá na nic peníze, no ale vydělávat na tak nekřesťanských pokutách a ještě na důchodcích, to vás hanba nefackuje vy hajzlové? A dělat debilní statistiky, kolik důchodci zaviní nehod? Jezdím 50 let bez nehody, denně, a to co zažívám od těch mlaďochů do 25 let, v nadupaných vozech, bez jakékoliv zkušenosti je zoufalé. Oni ani nevědí, kdy dát přednost v jízdě na křižovatce, přednost jízdy vozidla z prava je jim u ***e a tak bych mohl pokračovat. A to je v pořádku? Víte co, vážení, běžte už konečně do p...le !
Rozbalit vlákno
1
8. 4. 2019 12:50
Re: Zdravotní prohlídky seniorů
Současný stav silniční sítě v ČR nestačí na počet automobilů.Není dnes legrace se v tomto provozu pohybovat. Co se seniorů a zdravotních prohlídek týče jsem pro,ale ne pro jednu skupinu,ale pro všechny řidiče kteří vlastní řidičský průkaz,včetně každoroční prohlídku u očního lékaře.Myslím sii,že posuzovat řidiče o schopnosti řízení automobilu by měli především odborníci a nespouštět různé nenávistné kampaně proti jedné skupině obyvatel.
8. 4. 2019 14:17
Zdravotní prohlídky seniorů
Pan policejní dopravní šéf a úředníci českých správních úřadů jsou zřejmě ve znalosti zákonů pouze pologramotní. Dle nálezu Ústavního soudu (který mi dodal zesnulý výborný ombudsman JUDr. Motejl) totiž pro výši pokut platí tak zv. PRINCIP PROPORCIONALITY. To v praxi znamená, že při ukládání pokuty se musí hledět na sociální postavení viníka a chudému občanovi, který má jako zdroj příjmu např. jen žebrácký důchod, nelze udělit tak vysokou pokutu, která by ohrozila jeho běžné živobytí, tedy že by např. musil jíst čtvrt roku pouze suchý chléb či brambory.
To se samozřejmě nelíbí dnešním zákonodárcům, kteří mají tendenci zjednodušovat si svou práci a zastrašovat občany a kteří by nejraději chtěli za sebemenší porušení pravidla z jejich oboru ihned minimálně 100 tisícovou pokutu nekompromisně od všech občanů, bez ohledu na jejich sociální postavení a dle jejich postoje, ať chudí zaplatí v každém případě a pak ať se jdou třeba pást na louku.
Vyzývám tímto sociálně slabé lidi, ať v případě vysoké pokuty tuto neplatí a ať si najdou bezplatnou právní pomoc a brání se soudně !
Judikatura Ústavní soud vydaná 13.8.2002: ÚS 3/02 svazek č. 27 nález č. 105 str. 177-405/2002 Sb.
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2019 09:07
nadlidi
Hlavně, že každý beznohý může jezdit bez omezení a ještě mu daji auto zadarmo....
Rozbalit vlákno
2
9. 4. 2019 10:31
Re: nadlidi
Co to má společného s tím, že s postupem cvěku člověk ztrácí spíše mentální koordinaci???
9. 4. 2019 13:52
Re: nadlidi
Bohužel o tom rozhodují lékaři,ale je to individuální,pokud nejste lékař je to jenom váš obecný názor.
10. 4. 2019 16:03
Zdravotní prohlídky
Zde se mele páté přes deváté, ale jádro věci je někde jinde. Předpokládám, že v naší zemi existuje zákon o zdraví lidu zřejmě v této podobě.Zákon 48/1997 Sb. Zákon o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů
Preventivní péče
§ 29
(1) Hrazenými službami jsou také preventivní prohlídky, které se provádějí
a) v prvém roce života devětkrát do roka, z toho minimálně šestkrát v prvém půlroce života a z toho minimálně třikrát v prvních třech měsících života, pokud jim není poskytována dispenzární péče,
b) v 18 měsících věku,
c) ve třech letech a dále vždy jedenkrát za dva roky, nejdříve však 18 měsíců po provedení poslední preventivní prohlídky.
Téměř každý z nás má svého obvodního lékaře, který je povinen vás na tyto prohlídky zvát. Když si přečtete znění zákona , zjistíte, že se to má dělat jednou za dva roky.Je podivné, že se to shoduje i s povinností absolvovat podobnou prohlídku pro stanovení způsobilosti k řízení motorových vozidel pro seniory od 65 let věku.(o ostatních ročnících nemluvě). Rozsah preventivní prohlídky je dán zřejmě nějakou vyhláškou nebo metodickým pokynem ministerstva zdravotnictví a pochybuji, že se nějak liší svým obsahem od prohlídky způsobilosti k řízení motorového vozidla, případně k držení zbraně. Proto mi není vůbec jasné, proč není tato prohlídka zahrnuta do rozsahu preventivní prohlídky dospělých. Už vůbec mi není jasné, proč, když je PPD hrazena ze zdravotního pojištění, proč musí řidič za tuto naprosto stejnou prohlídku platit. Je to zase jen přilepšení jedné skupině občanů a šikana od jiné skupiny státních úředníků. Podle mého názoru je v rukách obvodního lékaře, aby vyhodnotil při preventivní prohlídce, zda je pacient , na kterého dostává od státu kapitační platbu, způsobilý řídit vozidlo, případně držet zbraň. V takovém případě by se nemohlo stát, aby senior zapomněl, že musí tuto prohlídku absolvovat.Ovšem, to by tato skupina musela dodržovat zákony této země a ne se spoléhat, že to za
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
11. 4. 2019 08:28
Re: Zdravotní prohlídky
To ale neříká, že máš povinnost na tu prohlídku jít, jen že je hrazená z pojistky.
11. 4. 2019 19:07
bacha na ně
Zdravotní stav řidičů seniorů nad 65 let musí být podložený potvrzením od lékaře. Pokud ho šofér nemá, nebo je propadlé, bude stávající postih brzy přísnější. Na co si ještě dávat pozor?...…..

no na co na co….hlavně si musí dávat pozor na mladé zfetované bezohledné chlapečky bez řidičáku které jejich tatínek vystříknul do jejich maminky po sametovém puči a kteří jezdí v germánských vozech zejména BMW většinou v obci nad 150km/hod
Rozbalit vlákno
0
5. 10. 2023 15:27
lekárske prehliadky nad 65 rokov
lekarske prehliadky občanov nad 65 rokov sú v rozpore z ústavou in dubio pro reo občan nie je povinný dokazovat svoju nevinu ani spôsobilosť je to totálna diskriminácia fakta hovoria práve že v prospech dôchodcov nad 65 rokov vodiči majú len 18 percent nehôd kde je tých 82 percent tý bi teda nemali vôbec chodiť po uliciach !!!!!! celý tento systém vykoumali ľudia čo nemajú iné starosti než druhých diskriminovať nehody boli boli a sú žiadne lekarske prehliadky psychotesty tomu nezabránia o čom sú dôkazy a to sú nehody .
Rozbalit vlákno
0