Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Povinné bezpečnostní prvky v autech: Před jízdou vypněte!

Evropská komise chce v autech další bezpečnostní asistenty. Čerstvé případy dvou nehod Boeingů 737 Max ale ukázaly, že se mohou takoví pomocníci snadno obrátit proti člověku. A rozhodně každý z nich zdraží nová auta i jejich opravy.
Zpět na článek
6. 4. 2019 09:16
6. 4. 2019 11:58
6. 4. 2019 18:29
6. 4. 2019 09:31
6. 4. 2019 11:34
6. 4. 2019 17:33
6. 4. 2019 11:30
6. 4. 2019 11:38
6. 4. 2019 11:53
6. 4. 2019 12:16
6. 4. 2019 12:47
6. 4. 2019 14:50
6. 4. 2019 12:15
6. 4. 2019 13:51
6. 4. 2019 17:37
8. 4. 2019 00:27
6. 4. 2019 14:51
6. 4. 2019 15:19
6. 4. 2019 17:40
6. 4. 2019 18:16
6. 4. 2019 17:40
6. 4. 2019 09:10
Ještě mi tady chybí...
U podobných článků mi chybí (nejen na auto.cz, ale i jinde) seznam našich europosranců, kteří hlasovali pro tyto hovadiny, protože dohledat něco na stránkách EP to je takřka nemožné (možná úmyslně) a nebo alespoň data dnů, kdy hlasování probíhala aby jsme si to na Eurowatch mohli zkusit dohledat sami (bohužel tam ale nejsou všechna hlasování).
Teď před volbami do EP se podobné údaje budou velmi hodit!
Co na to redakce? To by byl pane článeček, který by to rozebral za celé poslední období.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - holden2
6. 4. 2019 12:12
Re: Ještě mi tady chybí...
jako ze by ten linej xindl neco delal? ti se tak maximalne pojedou nazrat a nalejt na nejakou predvadecku sraly do izraele a pak budou mlit desitky clanku o gumovym trychtyri.
Avatar - CHerokee
6. 4. 2019 15:08
Re: Ještě mi tady chybí...
Souhlasím, to by bylo užiteční vědět. je to totiž nebezpečný druh lidí, kteří chtějí ostatním nařizovat a vnucovat své vize. Až na některé prvky je to jedna hovadina větší než druhá.
6. 4. 2019 09:16
Krasny clanek
Vyborne, takze traktoristi jsou dneska i odbornici na letectvi. Boeing 2x v clanku a autoritativni "Případy Boeingu ukázaly, kam až to vede, když má být technika chytřejší než člověk" jsem rad, ze p. Budsky napsal zaverecnou analyzu ohledne teto nehody, proste co Cech to vseumel.
Rozbalit vlákno
19
6. 4. 2019 09:17
Re: Krasny clanek
Ta podobnost je přece zcela jasná ne?
6. 4. 2019 09:27
Re: Krasny clanek
Jaka podobnost? Kazda letecka katastrofa je serie nejakych pricin, ne jedne. Nehlede na to, ze ruzni asistenti tj. neco co je mimo kontrolu pilota je preci od defacto zacatku letectvi. Hlavni pointa, ale neni v tomto - moje pointa je, ze pan a autor predjima na zaklade mainstreamovych clanku a nejakych vynatku z rozhovoru o "root cause" pricine letecke havarie, ktera se momentalne vysetruje a oficialni zprava zatim vydana nebyla. Proste stavi clanek na dohadech, ne faktech - samozrejme na blesk je to OK, preci jenom je treba vyvoval adekvatni reakci a strach - ...

"„Případy Boeingu ukázaly, kam až to vede, když má být technika chytřejší než člověk,“. Jasne.
Avatar - lyon667
6. 4. 2019 10:04
Re: Krasny clanek
Ano, série příčin a o to tu jde. Kolik řidičů si dnes umí ty asistenty vypnout? A kolik z nich chápe, jak asistent funguje, kolik z nich je schopno asistenta vypnout během krizové situace, nebo reagovat na jeho chybné rozhodnutí?
6. 4. 2019 10:35
Re: Krasny clanek
Podobnost toho že technika která vás má bránit ve skutečnosti může dělat opak. U toho Boeingu asi není zatím zpráva, ale informací a zdrojů je tolik že už je celkem jasné co se stalo. A ani Boeing proti tomu nic nenamítá.
6. 4. 2019 10:39
Re: Krasny clanek
A myslis ze zaverecna zprava bude pravda? Ja bych na to teda vubec nespolehal.
6. 4. 2019 10:43
Re: Krasny clanek
Pokud vite, jak to procesne funguje a kolik lidi a instituci je do toho zapojeno, tak mate jistotu, ze ano. Vy zjevne o procesech nevite nic, tak take tak vase odpoved vypada.
6. 4. 2019 12:07
Re: Krasny clanek
Nějakej podrážděnej...
Avatar - holden2
6. 4. 2019 12:15
Re: Krasny clanek
tak mozna kdyz dali boeingu at si sam udela schvalovaci procesy tak mu mozna sveri i vypracovani zpravy
6. 4. 2019 22:39
Re: Krasny clanek
Uz sem jeden takovej soudni spor neprimo zazil kdy se resila odpovednost za vadu vyrobku a cely soud i urceni priciny a vinika bylo k smichu. Bojim se ze tohle bude podobny.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 14:00
Re: Krasny clanek
Ty si vůbec král spikleneckejch teorií ;-)

Tady to prostě prasklo = neni co utajovat https://video.aktualne.cz/…305ac1f6b220ee8/ :-)
6. 4. 2019 22:45
Re: Krasny clanek
Pripomen mi ze ti mam popsat prubeh jedny arbitraze. To neni o spiknuti ale o totalni nekompetentnosti lidi na pozici soudce
Avatar - Hammunasakra
7. 4. 2019 07:53
Re: Krasny clanek
No tohle asi ani uplacenej ani nekompetentní soudce neovlivní = tady Boeing už přiznal vinu = všichni to víme a firma už i snížila výrobu a FAA je na ně pěkně nadržená = radši dokonce odložili dát tu opravu k posouzení

Tohle nemá s nějakym uplacenym nebo nekompetentnim soudcem moc společnýho
6. 4. 2019 11:58
Re: Krasny clanek
Žádný asisten není 100% blbuvzdorný a je velký rozdíl mezi tím, jetsli toho asistenta můžu vypnout nebo ne. V Boeingu se už 2x nepodařilo vypnout chybně pracujícího asistenta = několi set mrtvých.

A prosím příklad asistenta, který je mimo kontrolu pilota a to de facto od začátku letectví, a ne jen rádoby fundované kecy.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 12:18
Re: Krasny clanek
Byť je to žádanka o :no: tak je to naopak = přes chyby autopilotů a asistentů atp. = bez nic je nehod víc. Aneb když se vrátíš o desítky let zpátky = nehodovost = se ZVÝŠÍ

No a teď prosim ty z neznalosti nebo nevim proč :no: :-)
6. 4. 2019 18:29
Re: Krasny clanek
To neni jen zasluhou autopilotu, je to take o celkovem technickem pokroku ve vyvoji, kvlite, navigaci, meterologii atd.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 21:21
Re: Krasny clanek
No a kde by sis přál technickej vývoj zastavit? U bezpčenostních pásů? Airbagů? ABS, ESP? Do jakýho roku se chceš vrátit? :-)

Víš že podobně si lidi stěžovali = už když začal knihtisk a pak masově když přišla 1. průmyslová revoluce vlastně už přechod na manufakturní výrobu = to bylo 15. století ;-)

Co budeš řikat na 4. průmyslovou? https://eurozpravy.cz/…-statisice-lidi/
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2019 16:31
Re: Krasny clanek
Pokud vím, tak příčina první nehody už je docela jasná a Boeing se nijak netají tím, že v MCAS jsou chyby, na jejichž opravě pracuje.
6. 4. 2019 09:31
Můj názor
Já myslím, že by stačilo, kdyby si 3 měsíce nikdo (opravdu nikdo) nekoupil ani kolo. Potom by úředníci
z Bruselu pochopili, že nejsou všemocní a že nemohou diktovat spotřebitelům, co si mají kupovat. Já si nechám svého jedničkového Superba co to jen půjde. Poslouchá na slovo a nevymýšlí. :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - pradeda777
6. 4. 2019 10:26
Re: Můj názor
Hlavní problém je v tom, že v Bruselu sedí 10 000 úředníků a ti musí vykazovat nějakou činnost, aby si udrželi svoje "teplá místečka". A motoristé mají bohužel smůlu. Co s tím?
Avatar - Machýrek
6. 4. 2019 21:01
Re: Můj názor
Karle, neříká se v Bruselu, ale v Bruseli.
Brusel se skloňuje podle vzoru pr.del.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 21:12
Re: Můj názor
Copak v Bruselu ale u nás je úředníků na hlavu eště = daleko víc. Jen za dobu co je Babiš ve vládách je to plus asi 35.000 lidí ;-)

Co s nima bych věděl :-)
6. 4. 2019 10:40
Re: Můj názor
Hele dvojkovej je taky jeste v pohode ;-)
Avatar - holden2
6. 4. 2019 12:17
Re: Můj názor
to myslis toho natazenyho golfa?
6. 4. 2019 22:42
Re: Můj názor
Jo presne toho :-)
6. 4. 2019 09:32
Přesné a výstižné
Komise EU pro automobilismus se zbláznila.

Jako příklad stačí Boeing a test Tesly. A ještě musím dodat - my vám ta elektroauta natlačíme ať to stojí co to stojí.

Umělá inteligence pro skutečně autonomní řízení by pořebovala ICT infrastrukturu s dostupností 100%. V současnosti na světě neexistuje žádný ICT systém s takovou dostupností. Pokud je dostupnost nižší, nelze se na autonomní systém spolehnout. A to se bavíme jen o ICT infrastruktuře a ne o kvalitě řídících algoritmů.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - lyon667
6. 4. 2019 10:30
Re: Přesné a výstižné
EU pod socialistickým vedením je utopickým projektem s nevyhnutelně katastrofickým koncem. Doba, kdy soudruzi rozhodují o nečem, o čem nemají ani páru a staví na tom světlé zítřky, už tu byla. Politickým rozhodnutím oje*eme fyziku, změníme klima a nařídíme nekompromisní pokrok. Svoboda, vlastní úsudek a zodpovědnost se nepovoluje. "O tom, co je krásné, rozhodujeme my - Brusel!"

Eurobolševici všech zemí, vyližte si misky... nebo tak nějak.
Avatar - CHerokee
6. 4. 2019 18:44
Re: Přesné a výstižné
Pán ráčí být komunista? Já jen, že ti takhle pindají. EU není žádné zvíře, jsou to lidé, které tam volíme a posíláme. Stačí zvednout *** a dojít k urnám. Jen to zas přijde 15 % Čechů.

Mě tohle taky štve, auta a motocykly jsou mým koníčkem. Ale není dobré to paušalizovat. Před EU neexistovala mezi státy Evropy spolupráce ani na hospodářské, ani na diplomatické úrovni. Jen mezi sebou soupeřily a válčily. Díky EU jsme se civilizačně posunuli, můžeme kdekoliv žít, pracovat, studovat, podnikat nebo cestovat. To je obrovský přínos EU. Jsou ale i lidé, kteří tyto věci nedocení. Jim by pak měl stačit fakt, že EU do nás od vstupu každoročně lije desítky milónů euro a vidět je to takřka všude.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 20:39
Re: Přesné a výstižné
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 20:38
Re: Přesné a výstižné
Nejsi blázen? My evropani si každejch 5 let volíme = koho chceme! Už žádný bolševický = vládnout musim je JÁ JÁ JÁ navždy JÁ ;-)

Svoboda vlastní úsudek a zodpovodnost = už je zase povolena = i takovej blábolil jako ty = může volit :-)
6. 4. 2019 10:33
Re: Přesné a výstižné
Občas teď koukám na hybridu na některé majitele Tesel co jim už došla trpělivost s častou závadovostí a začali mluvit. Nedávno se tam zrovna řešila nespolehlivost automatického pilota a udržování vzdálenosti. Auta prý flekuji na místě kvůli keři vedle silnice, nebo kvůli auto co přibrzdí 200m před vámi.
Avatar - Jopino
6. 4. 2019 12:20
Re: Přesné a výstižné
"Flekování" se týká i nových Mazd 3 ;-\ Jako poplach občas vyhodnocuje i zaparkované auto trochu dál od krajnice.
6. 4. 2019 13:34
Re: Přesné a výstižné
Jasně. Určitě to nebude jen problém Tesly. Ale o ní se většinou mluví jako o průkopníkovi. Viděl jsem na youtube i video kde flekuje golf kvůli vysoké trávě.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 13:51
Re: Přesné a výstižné
To neni nespolehlivost = to je generace nebo stupeň autonomního řízení. Generace nula začala už před -nácti lety pípacíma asistentama, zrovna těch pruhů co se tu zmiňujou ale neaktivní, dneska už sou nějakej rok i aktivní verze = fakt plnohodnotná bude asi až 6. generace
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 14:02
Re: Přesné a výstižné
To co ale VÍME je = že lidi sami způsoběj víc nehod. I trochu chybující asistenti = MÍŇ!

A tyhle nůžky se budou asi spíš dál = rozvírat žejo? ;-)
6. 4. 2019 18:26
Re: Přesné a výstižné
Places hlouposti - mas nejaka cisla to dolozit ?
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 20:41
Re: Přesné a výstižné
Co to je = places hlouposti? Jo čísla k výrazně vyšší spolehlivosti přesnosti atd. techniky před člověkem = nejen v tom řízení kde sme my lidi docela dost chybující = sou dostupný = a neni to zrovna tajemství

Proč si ty myslíš = že to je naopak? Pocit? Dojem? Nebo jak si na to přišel = já svou vlastností kterou dost lidí i tady štvu = čtenim :-)
6. 4. 2019 10:36
ZMĚNA ANO
Autor článku zavírá oči před skutečností, kolik mrtvých a zraněných současný model automobilismu generuje. Je třeba se zamýšlet nad tím, jakou cenu mají lidské životy ve srovnání s našimi požadavky na používání automobilů. Změnám rozhodně fandím. Pavel
Rozbalit vlákno
7
6. 4. 2019 10:43
Re: ZMĚNA ANO
Vzhledem k masivnimu rozvoji hustoty provozu na silnicich je mrtvych zanedbatelne malo. Srovnej to s poctem umrti vlivem koureni nebo spatny zivotospravy a taky ti eu nediktuje co mas zrat.
Avatar - xxc
6. 4. 2019 11:34
Re: ZMĚNA ANO
Ved zmenam sa nebranime, len je otazne, ci automaticke obmedzovanie rychlosti pomoze. Inak su tie asistenty dobre, ale vsetko treba s mierou a rozumom. Bezpecnosti asi nepridava dotykove ovladanie kazdej hluposti, neustala nutnost aktivovat masaz kazdych 10 minut na dlhsich cestach a pod. Preco nejdu asistenty inym smerom, asistent ohladuplnosti na ceste a pod.?
6. 4. 2019 17:33
Re: ZMĚNA ANO
Je naivní si myslet, že autonomní auta nebo nějaký systém co bude otravně pípat, sníží ve velkém nehodovost. Drtivá většina lidí-řidičů nikomu ublížit nechce, prostě udělají chybu a někdy to skončí blbě. Stejně tak i ty systémy občas udělají chybu.

Když vezmu za sebe ty nejhorší okamžiky za volantem, tak to nebyly situace spojené s překročením rychlosti. To spíš když někdo poslal auto bez blinkru v osmdesátce do levého pruhu nebo začal v koloně jezdit z pruhu do pruhu. Pak všichni museli natvrdo brzdit a byly to dost o hubu. Nebo když se někdo motá jak nalitej, jede nesmyslně a když ho předjíždím, tak si tam něco ťuká do mobilu, zapaluje cígo atp. A klidně ho vezmu třeba 120 na 90, kašlu na to, nemám nervy se za někým takovým táhnout a nepřijde mi to bezpečné.

Jestli chce někdo něco mervomocí dělat s řidiči, tak za mě tři věci: 1.) pořád dokola opakovat, že na sebe berete zodpovědnost a má myslet před i po (každej udělá chybu, obvykle to vyžehlí někdo druhý, tak je fajn se z toho poučit) 2.) předpisy se mění, studovat a studovat. Když už je tu černá díra Besip, tak ať kašlou na nějaká rádoby krvavá videa a místo toho popisují každoroční změny pravidel a ukazují modelové situace, kdy se nejvíc chybuje. 3.) Fízlové, politici i všechny ty dopravní organizace ať přestanou s tím házet vše na rychlost Ano, jet osmdesát vesnicí je špatně, ale v čem je lepší dělat vše tak, že řidiči pročumí polovinu času na tachometr místo na cestu? Můj oblíbený příklad - předpisová padesátka na tachu pořád kontrolovaná, vyhýbání se kanálům rozesetým nahodile po cestě, kolik pozornosti zbude na opravdové řízení auta?
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 17:59
Re: ZMĚNA ANO
Je naivní = to nevědět = že to tak je

Jasně že většina řidičů nechce ublížit = ale už dneska kdy sou ty systému v plenkách = jich dělaj řidiči víc

Jinak víceméně souhlas = rychlost nebejvá problém = no možná vyšší překročení ve městech = tam pak rozdíl v brzdný dráze 50 vs třeba 70 km/h rozdíl JE a rychlost je příčina
Avatar - CHerokee
6. 4. 2019 18:45
Re: ZMĚNA ANO
No zrovna v Česku počet nehod roste...
6. 4. 2019 10:57
Re. ZMĚNA ANO
Když si ničíš zdraví, je to problém tvůj a tvých blízkých. Když uděláš chybu za volantem, můžeš ohrozit život někoho druhého. To je trochu rozdíl.
Rozbalit vlákno
2
6. 4. 2019 11:32
Re: Re. ZMĚNA ANO
Život druhých můžeš ohrozit milionem jiných věcí. Úrazy patří obecně k nejčastějším příčinám smrti. Jestli trpíš fóbiemi, tak nejezdi autem a nebo si zajdi k psychiatrovi.
6. 4. 2019 11:11
Re. ZMĚNA ANO
V ČR každý den na silnicích zemřou dva lidé, to není zrovna málo. S takovou statistikou by jsme se měli snažit něco udělat.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lyon667
6. 4. 2019 11:22
Re: Re. ZMĚNA ANO
Třeba omezením počtu vydaných řidičských oprávnění?
6. 4. 2019 11:32
Re: Re. ZMĚNA ANO
:-) Třeba, to by se taky hodně lidem nelíbilo :-)
6. 4. 2019 11:30
Re: Re. ZMĚNA ANO
V ČR denně zemře cca 280 lidí. Lidi nevyhnutelně umírají.
6. 4. 2019 11:50
Re: Re. ZMĚNA ANO
Je to jak říkáš, souhlas.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 11:32
Re: Re. ZMĚNA ANO
Podle :no: prej ne >:D
6. 4. 2019 12:06
Re: Re. ZMĚNA ANO
Zakažte život. Prokazatelně vede ke smrti.
Avatar - Jopino
6. 4. 2019 11:30
Limiter
Ten "inteligentni" limiter mám v autě a po 10 minutách jsem jej vypnul. Značky čte super, v podstatě bezchybně, jenže to má pár ale...
U aut s manuální převodovkou je logicky jen berličkou, když sníží rychlost, musím (sám) podřadit. Nejde (zatím) nastavit "tolerance", takže když kamera přečte značku s omezením rychlosti třeba na 60 km/h, auto jede 60 a v tom okamžiku blokuji provoz za sebou, kdo dnes jezdí předpisově, že. Fajn je, že tohle už některé automobilky umí (viz článek), ale systém Hondy z r. 2016, ne. Ale vše se vyvíjí, takže no hate. No a poslední věc, která se mi na tom nelíbí, že auto nezvolní, nedobrzdí před křižovatkou, ač mám navigaci.
Předkolizní asistent si zase pochvaluji. Dvakrát mi zachránil čumák, když předemnou řidíc náhle zadupnul brzdu, v podstatě byl rychlejší, než má reakce. Tady bez výhrad.
Akustické upozornění na opuštění jízdního pruhu mám běžně vypnuté a zapínám jen při dlouhých, nočních a monotonních přesunech, k vůli možnému mikrospánku.
Vše se dá (zatím) vypnout, až na předkolizní asistent.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - xxc
6. 4. 2019 11:38
Re: Limiter
Co je zle na akustickom upozorneni jazdneho pruhu? Ze nauci cloveka pouzivat smerovky? Jedine mi napada, ze na sirsich cestach sa nie je mozne dobre uhnut za krajnicu, inak to ma skor len vyhody.
6. 4. 2019 11:53
Re: Limiter
Mně otrvoval taky. Člověka odnaučí dávat pozor a přemýšlet, ztratí část řidičské gramotnosti. A kromě toho předpokládá perfektní vodorovné značení. Co na sněhu nebo při hustém dešti ...
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 12:21
Re: Limiter
Jak tě upozornění žes přejel čáru obere o část řidičské gramotnosti? >:D

Maximálně si to bez něj nevěděl = a teď tě sere jak často = tě na to upozorňuje? ;-)
Avatar - lyon667
6. 4. 2019 12:47
Re: Limiter
Spoléháš se na techniku, namísto toho, aby ses spoléhal sám na sebe. Důsledek digitální demence.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 13:17
Re: Limiter
Eště jednou = upozornění že si přejel čáru = neni spoléhání ani omezení. Buď si to věděl i dřív = nebo ne a teď už holt jo no :-)

Když dáš blinkr = žádný upozornění neni. No a samozřejmě to můžeš vypnout žejo :-!

Demence je spíš nový věci = z principu domítat ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 13:32
Re: Limiter
Nějaká elektronická fičura co něco hlídá a která se dá vypnout když jí nechceš je = digitální demence

Jak řikáš 4. průmyslový revoluci? https://archiv.ihned.cz/…-pracovnim-trhem ;-)

Nebo seš z rodiny co kdysi už při 1. průmyslový rozbíjela... :-)
Avatar - lyon667
6. 4. 2019 14:50
Re: Limiter
Digitální demence je to, co jsem ti napsal výše, ale specielně pro tebe citace z Wiki: "Jedná se např. o závady soustředění pozornosti, závady samostatného myšlení nebo o postupnou ztrátu každodenních vzorců chování a schopnosti zapamatovat si některé důležité detaily používané v běžném životě."

Můžeš to vypnout, zatím. Po každém startu, znovu a znovu. Platit za to musíš ne proto, že to ty chceš, ale proto, že chce úředník.

PS: Jsem z rodiny, co stála proti lidem, kteří chtěli rozhodovat o tom, co je pro ostatní lepší. Ta doba se vrátila...
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 14:58
Re: Limiter
ad PS: Vzhledem k tomu že sou příští měsíc volby = tak se nevrátila. I tohle si vyhodnotil blbě

Tvá odpověď znamená že se další průmyslový revoluce bojíš odmítáš atd. jako to bylo vždycky u všech předchozích = ale na rovinu před ně by se dneska ty odmítači pokroku vrátit nechtěli ;-)

Tak jak tě omezuje hlídání pruhů? Že musíš dát blinkr? Že ho musíš vypnout? Já se s nim poprvé setkal někdy před 15ti? lety? Dneska sme holt zase dál = lidi co chtěli v nějakym bodě zastavit, teda v tom co vyhovoval jim = tu byli co vim vždycky. V extrémních případech lidi mýho typu = i upalovali :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 15:05
Re: Limiter
Jo a DÍKY MACHALO ZA ZRUŠENÍ EDITACÍ = teda komplet rodinný stříbro spláchnutý do hajzlu

A tobě rsp. rodině :yes: za tu první větu PS = buďte dál tak progresivní a pokrokový ;-)

https://www.toyota.cz/…ow-it-works.json :yes: :yes:

Jo a DÍKY MACHALO ŽE NEJDOU DÁT DVA SMAJLÍCI PO SOBĚ = teda za komplet rodinný stříbro spláchnutý do hajzlu
Avatar - Jopino
6. 4. 2019 12:15
Re: Limiter
Nejde o to, že nepoužívám směrovky, zádrhel je jinde. Vadí mi falešné poplachy, třeba při přejíždění šikmých rovnoběžných čar, nebo v zatáčkách, když mírně přesáhnu podélnou čáru souvislou. O tom, že se na něj 100% spoléhnout nemohu (kvalita značení), už radši ani nekomentuji. Jako berlička při dalekých cestách, jak jsem psal, budiž.
Avatar - Mikesus
6. 4. 2019 13:51
Re: Limiter
Zatím co jsem potkal lidi, kteří upozornění na opuštění jízdního pruhu kritizují/odmítají, všichni byli ze skupiny "směrovky za příplatek" nebo najíždění v zatáčkách do protisměru, aby nemuseli točit volantem.
Nevím, jak kvalitní systém ty máš, ale během cca 100tis km, které mám s tímto systémem v různých autech, nebyl žádný problém, že by byl nespolehlivý ( rozuměj neupozornil, když jsem se přiblížil k čáře ). Naopak to fungovalo na 100%, v zatáčkách samozřejmě častěji, člověk nejezdí středem pruhu, ale to není falešný poplach, to je přesně reakce jaká má být, přejedeš, upozorní. V uzavírkách se zúžením bezproblému reaguje na změnu čar z bílých na žluté.
A pod pojmem šikmé rovnoběžné čáry si máme představit co?
Avatar - Jopino
6. 4. 2019 17:37
Re: Limiter
Chlastám za volantem a tak si to štráduju od pruhu k pruhu, no a ten pípač mi pak leze na nervy. Nemám ani řidičák, porušuji předpisy, blinkry neznám, všechno hejtuju a s každým se hádám. Co k tomu jiného napsat, hm? :-)
Pokud jsi tak bezchybný, zajisté znáš zákon o silničním provozu a související předpisy, tudíž určitě víš, co šikmá rovnoběžná čára znamená :yes:
Avatar - Mikesus
8. 4. 2019 00:27
Re: Limiter
Tak co šikmá rovnoběžná čára je vím, myslel jsem ve které situaci. Jestli při ostrém rozdělování pruhů, nebo zakulaceným např u křižovatek atd.
Jinak to vypadá na potrefenou husu, co?
Místo odpovědí vykrucovani a pokud nechápu otázku, tak se zeptám.
Tento systém máme v Toyotě, yaris, auris i RAV4 a ve všech autech o tom člověk téměř neví. Jediný falešný poplach se občas objeví za mokra, když není čára, ale je vidět spoj asfaltu na středu. Ale není to pravidlo. Naopak nikdy se nestalo, že by neupozornil při najetí k čáře nebo z nějakého mne neznámého důvodu když se v okolí objeví šikmé rovnobezne čáry
6. 4. 2019 14:51
Re: Limiter
Můžeš napsat u jakého auta? Mému nevadí ani napůl smazané čáry, až jsem se sám divil. Akorát, že u mne neupozorňuje, ale rovnou točí volantem. Využívám to občas, spíše na dálnicích.
PS Při otvírání piva oběma rukama je to asistent k nezaplacení. :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 15:00
Re: Limiter
Potvrzuju ze 2 modelů = Toyota to má docela zmáknutý systém https://www.toyota.cz/…ow-it-works.json funguje :yes:
6. 4. 2019 15:19
Re: Limiter
Já si raději beru do auta točený pivo.
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2019 16:29
Re: Limiter
Já mám s touhle fičůrou zkušenost jen minimální, ale přišlo mi to hrozně otravné. V přehledné ostré zatáčce přirozeně najedu na čáru nebo lehce přes, případně uhýbám přes čáru na krajnici, a nějaké otravné pípání je to poslední, o co stojím. Pokročilejší aktivní systém bez upozorňování mi tolik nevadil.
6. 4. 2019 18:16
Re: Limiter
Kdo nezvládne jízdu bez těchto sereptiček, ať raději jezdí MHD, protože to svědčí pouze o tom, že nedokáže udržet na cestě při řízení pozornost a nezvládne udržet mnohdy svůj přerostlej vůz mezi dopravním značeným na cestě. Používat směrovky se snad učí už v autoškole a kdo je nepoužívá, nepochopil k čemu jsou určeny a měl by se tam vrátit.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2019 20:45
Re: Limiter
To by se ale vracelo = hodně masově :-)

Tuhle chlápek bez blinkru najednou zabočil a zaparkoval půlkou auta na přechodu. Já byl zrovna na kraji toho přechodu = tak sem udělal tři kroky naklonil se mu do okýnka a řek mu ať příště při změně směru používá blinkr. Tohle připomenutí naprostýho základu ho tak vytočilo že vystoupil a šel mi vysvětlovat co si o tom myslí >:D
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2019 16:24
Re: Limiter
No jestli systém natvrdo nastaví 60 tacho bez možnosti přidat/ubrat, tak je to úplně k ničemu.
Avatar - Jopino
6. 4. 2019 17:40
Re: Limiter
Ber tak, že je to auto, uvedené na trh EU už v r. 2015, já má MY 2016, takže od toho zázraky čekat nelze. Jak jsem psal, třeba ten předkolizní systém funguje slušně.
Avatar - twistedTSD
6. 4. 2019 16:19
S Evropským svazem na věčné časy
"Unie argumentuje tím, že by si výhod techniky měli užívat i ti chudí – proč jen bohatí v luxusních autech?"

A proto zdražíme chudým auta tak, aby je nekupovali vůbec. Geniální argument ve stylu Marie Antoinetty.

Z článku jsem si odnesl informaci, že EK je ještě desetkrát horší banda dobroserů než EP a nepřítel každého řidiče. Ono se stačí podívat, co za materiál má na starosti dopravu... Rád bych se dožil Unie, která se nesnaží zregulovat každý aspekt lidského života a nešíří své zvrhlé představy o vyšším dobru po celém kontinentu.
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2019 18:07
provozování takového automobilu spíše za trest
To už není ani k smíchu, protože si zaplatíte za něco, co vlastně vůbec nechcete a před každou jízdou budete muset vše přenastavit (povypínat) a zkontrolovat pomalu, jako před startem velkého letadla. To už ani nemluvě o plánování jízdy v případě EV a o ceně a spolehlivosti takového vozu, natož při lehčím ťukanci, jak bude muset vlastník díky přečidlování vozu sáhnout hluboko do své šrajtofle. O tom, že se to nakonec odrazí všem i ve výši plateb povinného ručení, to už je jenom taková třešnička na dortu. Ve výsledku za své nemalé peníze získáte něco, jako v té scénce Šimek - Krampol o železniční dopravě v ČR, jak nutí cestujícího přemýšlet a plánovat >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
6. 4. 2019 18:54
Re: provozování takového automobilu spíše za trest
aky tukanec? ved auta budu mat rozne senzory a asistenty prave pre to, aby sa tie tukance nestali :-)
7. 4. 2019 21:43
Bus v zastávce
Tak mě se třeba líbí, jak to mají v USA ošetřené u školních autobusů!
Prostě zákaz míjení autobusů (i z protisměru) když vysazuje malé lidi. Značka "Stop" se vysune z boku autobusu a začne blikat světlo. U moderních autobusů hříšníky rovnou vyfotí instalované kamery.
Tím by se měla EU zabývat!!
Rozbalit vlákno
0