Tak jako další Renaulty se i MPV Scénic přizpůsobilo emisním normám Euro 6 d-Temp. A to znamená nasazení nových motorů, jejichž vrcholem je testované TCe 160.
Scenic je velmi tiche auto tak do rychlosti 70 km/h. Potom zacne narastat aerodynamicky hluk a vo vyssich rychlostiach je neznesitelny. Kto chodi po dialniciach, pripadne rychlejsie, pred kupou si auto dobre vyskusajte, ci toto chcete :-)
Prečo si si nevyskúšal toho svojeho keď si ho kupoval ? Momentálne mám požičaný Scénic II a 5 rokov som vlastnil Scénic III a tie autá sú celkom tiché aj nad 100km/h a nie iba do 70 ako píšeš.
Lebo som nevedel, ci ma testovacie auto zaplatenu dialnicu a nepredpokladal som, zeby Renault vymyslel taku blbost. Dovtedy to kazdy chvalil. Neviem, ci si ludia bezne nove auta testuju vo vysokych rychlostiach a v dazdi. Ako som pisal, po meste a pomaly je to ok. A bavne sa o aktualnom modeli, nie II, III a pod. S tymi boli ludia spokojni.
Kazde auto ma klady aj zapory. Na to je diskusia, aby sme upozornili na zapory a vyzdvihli klady. Ja aj svoje auta hodnotim triezvo. Ze ho vlastnim, neznamena, ze som fanatik a nevidim chyby (v tomto pripade dost vyrazne).
Na mne spíš působíš dojmem, že ti žádné auto není dost dobré, taky vidím chyby na svých autech, ale kdybych byl takhle nespokojený, tak si to auto vůbec nekoupím, nebo ho prodám :D
Nemam peniaze na nove, a je nezmysel nove auto predavat (s akym svedomim by som to komu predal?) a kupovat druhe. Ale nie som skodoradostny a rad upozornim druhych, nech neopakuju moje chyby.
pozri, aero hluk je najpríjemnejší z auto hlukov, určite príjemnejší ako hluk od kolies alebo motora, takže aspoň ti prekryje tie nepríjemnejšie. Pri čelnej ploche a la van je aero hluk vždy vyšší. Ale mám skúsenosť so smartom, tam bol aero hluk určite vyšší ako pri sceniku a nebolo to na nevydržanie (do 140), takže sa mi zdá, že si na to auto fakt nejak vysadený. Ale aspoň vieme, na čo dať bacha, lepšie ako keby si ho nekriticky chválil jak ja svišťa :-)
Prečo potom v C4 Picasse sa dá normálne cestovať a neučí? Keď ma veľkú čelnú plochu? Hluk je tam oveľa menší a pohodlie oveľa väčšie. Veď preto píšem, nech si rozumní ľudia dajú bacha. Nie z nenávisti a určite to nie sú hlúposti, iba potvrdené a vyskúšané veci.
Už jsem to psal na Renault fóru, jedná se pravděpodobně o problém některých kusů. Mám model 2018 1.3 TCe verzi bez GPF a podobné problémy nemám, řešil jsem slícování dveří řidiče, 5. tých dvěří a přišla mi uvolněná kapota motoru, vše vyřešeno v prvních dnech a hluk rozhodně nepozoruji. Bylo by dobré se obrátit na prodejce a věc řešit. Velký hluk dělala právě kapota a často špatně slícované přední dveře. Mám služebního nového Superba a tam jsem také řešil podobné věci, tam i teklo do auta při první návštěvě myčky, ale je již klid. Tedy bylo by dobré tento názor nebrat jako problém Scenicu IV, ale prostě konkrétních kusů. Já pro vyřešení reklamací nemám problémy, prostě ne každé auto se na lince povede, to platí naprosto všude.
Samozrejme som to reklamoval, ďalší nový Scénic hučal úplne rovnako. Tak sme to uzavreli ako vlastnosť auta. Teraz neviem, či mám ďalšie skúšať, či všetky vyrobené mám preveriť :-) Dvere je pravda, že sú osadené približne, ale vraj by to nemalo veľký vplyv.
Inak prečo sa nepochválite, že prečo máte 2018 verziu? Že ste pred tým mali staršiu verziu a tá sa kazila toľko, že ste to predali? To sa tiež nepodarilo? Alebo ktoré autá sa podarili? Ja som ešte nápravu nemenil na svojom a to už mám 25 000 km. Tie autá, čo hučia, sú reálne vystavené ako nové autá a ľudia by o tom mali vedieť, keď sa budú zaujímať o kúpu scénicu. A čo ten chudák, čo kúpil toho pôvodného kaziacého sa Senica?
A jakej Scénic teda máš ??? Pátou generaci ???? Pak se nediv, že máš problémy, protože je to zřejmě testovací kus nové generace, která se teprve začne vyrábět, neboť v článku testovaná generace je ta IV. , která se podle tebe už 5 let nevyrábí. >:-[]
Nikto za 2 dní, čo si požičia predvádzacie auto, všetko neotestuje. Napríklad kto na aute testuje spätné zrkadlá v daždi? (v scénicu v daždi nevidno nič vo vonkajších spätných zrkadlách)
V první řadě potřebuješ vidět před sebe, protože ve většině případů jedeš dopředu. A nevěřím, že i kdyby hodně pršelo, že ve venkovních zrcátkách nic, ale vůbec nic nevidíš a navíc máš ještě vnitřní zrcátko.
Teď jsem kouknul na video a nechápu, jak by sis představoval lepší viditelnost, za sebe můžu říct, že přijíždějící auto, např. v levém pruhu dálnice bych viděl v pohodě i přes tu vodu na skle. vidět jestli za volantem toho přijíždějícího auta sedí kozatá bloncka v minisukni v tuto chvíli fakt nepotřebuju. :-)
Vnútorné je nanič, keďže žena sedela vzadu v strede. To bol len mierny dážď a nízka rýchlosť, je to len na ilustráciu. Nie je dôležité, v čo veríte, ale ako je to naozaj.
Naozaj je to prostě tak, že děláš z komára velblouda (podle tebou natočeného videa) a že ani nevíš jakou generaci Scenicu máš, když o něco výše tvrdíš, že IV. už se 5 let nevyrábí.
Viem, aku generaciu mam, len asi ste si zle prelozili zo slovenciny, alebo nepochopili. Tak som to uz neriesil. "Scenic IV nie je ani 5 rokov na trhu." Po slovensky to znamena, ze este nie je 5 rokov na trhu, cize diskutujuci nemohol dat prec tento model Scenicu po 5. rokoch so 110 000 km (ospevuje generaciu, ktora s tymto nema nic spolocne).
Ci z komara volbluda robim, nech uz posudia diskutujuci, ale nemoznost pouzivat spatne zrkadla je dost velka bezpecnostna chyba. S nefunkcnym spatnym zrkadlom neprejde auto cez stk. Ked takto pristupuje automobilka k bezpecnosti, kolko este chyb tam nechala (mnou neodhalenych)?
Ok, uznávám svojí chybu, špatně jsem si to přečetl a za to se omlouvám.
Podle videa můžeš bez problémů používat venkovní zrcátka, viditelnost není tak strašná jak popisuješ neustále ty.........
Nevím, jak funguje STK na Slovensku, ale u nás se za nefunkční zrcátko považuje takové, které by mělo poškozenou odrazovou plochu, tedy jakkoliv prasklé apod. Pokud je namontováno originální zrcátko výrobce a není poškozena odrazová plocha, tak na ho STK víc neřeší. Rozhodně kvůli tomu nepolévají auto vodou, aby zjišťovali kolik toho vidíš při dešti. Ze stejného důvodu by dneska byla nefunkční spousta aut se směšně malými zadními stěrači. Pokud by to co pořád píšeš bylo nebezpečné pro provoz, tak by to u vás žádnej úřad neschválil do provozu. Homologace se přece provádí pořád.
Inak ja to auto mam, cize ked napisem, ze spatne zrkadla su nepouzitelne, tak asi to mam vyskusane a stalo sa mi to. Ano, daju sa pouzivat, ma to indikator mrtveho uhla a to dost pomaha. Ale vo vyssej rychlosti v tych zrkadlach nevidno skoro nic, hlavne v noci treba dobre rozlisovat svetla a ich dynamiku na dialnici. Aby to bolo absolutne nepouzitelne sa mi stalo iba raz za ten rok a pol. Ale nevidim dovod ich nepouzivat normalne a nie skreslene cez vrstvu vody, ked ostatne automobilky to zvladaju bez problemov (pripadne s par kvapkami vody) a nie je to ziadna veda.
S týmto Scenicom som jazdil iba ako pasažier keď nás rozvážali v Spa na F1,takze posúdiť hlučnosť neviem ale komfort v malých rýchlostiach nebol špatný. Samozrejme Espace či Koleos boli priestorovo lepšie.
Pokud vím, není problém auto kupované u dealera Renault/Dacia, vyzkoušet ať už na předváděcí jízdě, případně se s prodejcem domluvit na zapůjčení na den či dva. Mám pocit, z toho co píšeš, že Ti auto vybral někdo jiný.
A ked ten den, alebo dva dni neprsi, ako si clovek vyskusa spravanie spatnych zrkadiel v dazdi? Vy ste tiez testovali pozicane auto s najazdenymi 300 km v 160 km/h na dialnici? Auto som vyberal sam, kto mal vediet, ze to objednane a vyrobene o par mesiacov neskor bude cele vrzgat + bude mat vyssie spominane chyby a vlastnosti?
Ako moze byt u kratkeho Scenicu medzi plusmi prostornost, ked dozadu kvoli tym stolcekom nevojde detska sedacka (protismerna pre male deti)? Ale ma to riesenie, treba priplatit Grand. Potom cely test vyznieva nedoveryhodne, akoby autor auto neskusal a nerozmyslal. Dalej preco u Scenicu predpoklada autor defenzivnu jazdu?
Ked sa predkloni predne sedadlo a posunie dopredu, tak uz potom vojde. Lenze aj na prednom sedadle potrebujeme pouzit autosedacku, alebo tam aspon sadnut a to uz celkom nebolo mozne.
Riešenie? Kúpiť výbavu bez stolíkov. Pripláca sa v pakete.
U auta určeného pre rodinu, hlavne pre rodinu s menšími deťmi sa defenzívny štýl jazdy predpokladá logicky. Vieš, čo je to logika?
To je ako keď na forde s max kritizujú, že kto by s mpv jazdil športovo. No napr. ja, keď vyložím deti a ponáhľam sa do práce :-) Netreba mať predsudky, ľudia majú rôzne potreby.
A co je normalne? Bezhlavo a agresivne? Zase nestracajme sa v definiciach. Jazdim tak, aby som sa co najrychlejsie a najprijemnejsie a najekologickejsie dostal tam, kam potrebujem.
Prvních pět pravidel defenzivního způsobu jízdy automobilem formuloval v padesátých letech 20. století Harold Smith v USA pod názvem Smith System Of Defensive Driving:
Předvídejte (naučte se dívat 15 sekund do budoucnosti, co by mohli udělat ostatní účastníci silničního provozu, nekoncentrujte se pouze na auto před sebou)
Používejte periferní vidění (monitorujte velký prostor a předvídejte riziko – chodce, otevřené dveře auta, děti v okolí silnice, ostatní motoristy apod.)
Mějte oči v pohybu (nefixujte svůj pohled pouze před sebe)
Monitorujte stále okolí svého vozidla (používejte zpětná zrcátka)
Buďte vidět (používejte signály – houkačku, světla, oční kontakt, blinkry, brzdová světla)
Protože je Scénic MPV a tento typ aut je cílen na typologicky jiného zákazníka než na sportovce, pro toho je Megan GT čì R.S.. Co se prostoru týká, v ZENu stolečky nejsou.
Zen je mimo, bez vybavy. A Intens ma stolceky stale. Do megane gt mi nevojdu 3 autosedacky a na jazdne vlastnosti sa u Scenicu velmi nestazujem. Len ma udivuje, v com ma clovek jazdit, ked potrebuje vozit aj rodinu.
Ahoj, jelikož není jiná možnost, jiný článek k tomu určený, ten poslední je týden neaktualizovaný, nenavštěvovaný, bez reakce a zapadl někde zapomění, napíši to sem a doufám, že se k mé výzvě přidá co největší množství stejně smýšlejících diskutérů.
CO BUDE S DISKUZEMI ? A s profily registrovanými zde na ACZ ?
Machi se přes týden odmlčel, bohužel k žádné nápravě nedošlo, ale ani k žádným informacím od NIKOHO z redakce.
- Pořád je diskuze při větším množství příspěvků nepřehledná
- Pořád nelze vkládat odkazy
- Pořád nefungují SZ !!!!
- Pořád se dost diskutérů nemůže přihlásit
Já jsem byl trpělivý a čekal jsem, dokonce jsem se vás i zastával, věřil, že se něco změní, ale že je totální ticho a ignorace, to je mi upřímě dost líto. Pokud je Machi někde mimo, to tu není nikdo z redakce, kdo by ho zastoupil a napsal nám, co se děje a jak dlouho a jestli vůbec máme na změnu čekat ? Postihne tento nešvar i Moje.Auto.cz ? A blog ?
Nejsmutnější je, že cenzura zde už zasáhla a nevhodné příspěvky za poslední týden smazala, ale nikdo z redakce nebyl schopen odpovědět byť na jeden dotaz, co se bude dál dít ? Já pořád doufám, že se neděje nejhorší scénář - necháte to vyhnít a nic se nezmění.
Píši to záměrně pod páteční test, který bývá nejfrekventovanější a doufám, že se alespoň někdo z redakce vyjádří a dá alespoň nějakou odpověď.
Děkuji.
Je to nejspíš to co okamžitě správně popsal Karel = totální amatérština nepochopitelnejch rozměrů
Na nekonečnym seznamu chyb třeba teď přibylo že nejde otevřít článek z hlavní strany "Na co při prodeji auta nezapomínat" a objeví se ti Chyba 404 = jak sem už psal jinde otvírání odkazů ne do dalšího okna ale místo stávajícího = to se dá brát taky jako amatérština
Takže jak hned napsal ten Karel "Machi zadal nové stránky nějakýmu dementnímu příbuznýmu = a tohle z toho vzniklo" a z toho není cesta ven. Schovávání se šéfa redakce už 3 týden dřív vyplnění 2 zásadními SLIBY který byly CHYBY to jen dokazuje
V původním příspěvku, týden starém, který už zapadl Martin odpověděl na naše dotazy... bohužel jsme si toho nikdo nevšiml až na Floyda.
Zkráceně: Úprava prý potrvá v řádu týdnů, odkazy vkládat snad budeme moci dřív a SZ jsou problém, snaží se spojit se starým systémem, na kterém jede MACZ.
Ta diskuze či článek by měl někde viset pořád na hlavní stránce, protože takto infomrace těžko někdo dohledá.
V původní verzi před 2 týdny Machi slíbil = návrat k původní verzi.
V další verzi slíbil = po domluvě s ajťákama = určitý změny zitra
Do třetice = za týdny?
Souhlasím že by měl viset někde kde je dobře vidět = ale ne článek :-!
Už si vymyslel = na kolik tejdnů tě teď Machi jednou větou vyřadil? :-)
Včera si byl nabitej kritikou = a jedna věta stačila.. ;-)
Udělat změnu typu = vrátit místo Nejčtenější nejdiskutovanější = je chvilka = už si vymyslel = proč to co se dá udělat za víkend = bude trvat tejdny? :*)
Tiež sa obávam, že to bude politická taktika "nechajme to vyhniť, veď to ľudí prestane baviť opakovane kritizovať". :-(
Inak dôsledkom tohto skripleného systému diskusie je to, že píšem oveľa menej príspevkov, ako by som obvykle písal, proste ma nebaví sa zakaždým prihlasovať, radšej sa na to vykašlem.
Tipujem, že sem ešte nabehne Martin a s veľkou pompou ohlási, ako makajú na vylepšení a možno (ale len možno) ohlási ako bombastický pokrok návrat jednej pôvodnej (a faceliftom odstránenej) funkcionality. Ale to je maximum, čo očakávam. Skôr teda to "vyhnívanie". :-(
Já jen postnu tu odpověď, která zapadla a byla od Machiho 2.4. . Názor ať si každý udělá vlastní, já pořád doufám, že to tady neskončí...
"teď jsem se vrátil z další porady, do konce týdne mi sdělí časovou náročnost úpravy diskuzí podle nového návrhu. To zabere nejvíc času, asi tak v řádu týdnu? Budu upřesňovat. Odkazy by měly být rychleji, budu urgovat, každopádně od vývojářů mám přislíbenou nápravu. Soukromé zprávy jsou zatím největší problém, nejnovější info - pokud půjdou navázat na starší verzi systému, na kterém stále běží mojeauto.cz, zase takový problém by to být nemusel. V opačném případě je to prý na dlouho. Jak jsem nakoupil...
Budu dál informovat,
díky,
Martin"
Teď jsme si vyměnili role a ty kritizuješ zase mojí kritiku, že není dostatečná :D Každý máme svůj postup, slušností jsem vždy došel dál, tak se toho držím, ale cíl máme stejný.
Asi už dnes nemám co více k tomu napsat, vše jsem shrnul výše, Martinovi níže odpověděl, tak teď zase nezbývá, než čekat...
Ty = přes další a další okecávky = pokaždý věříš = že teď už to bude pravda
My sme tim samym = víc a víc znechucení
Už proto že
a) to není práce na týdny
b) před týdnem to mělo být zítra
c) každodenní používání týhle břídilštiny = při vzpomínce na to co zrušili = prostě vyvolá znechucení
Kolik týdnů = teď budeš hodný spokojený a zase Machimu věřit? :-)
Nejspíš proto, že máš v tom starém nějaké omezení, které není řešitelné. Třeba ani nemusí být na straně čtenářské, klidně to může souviset s indexovatelností pro vyhledávače, reklamou a tak.
A jinak je dost běžné, že zahazuješ IT řešení, které sis za léta vymazlil... a místo něj nasadíš řešení, které toho momentálně umí 80%, ale do budoucna má větší potenciál. Akorát by to mělo být těch 80% a ne 50%.
Ahoj Ozzmana, psal jsem poslední příspěvek do článku tuším v úterý, s nejnovějšími informacemi. Tedy napíšu ještě zde. Pokud jde o novou grafickou úpravu podle návrhu, který jsem dával do článku, zrovna včera jsem urgoval programátory, aby mi sdělili alespoň časovou náročnost. Bez odpovědi. Tedy se znovu připomenu. Popravdě sám nerozumím tomu, proč stále nefungují odkazy. Znovu je budu prudit.
Ondro, prosím tě a všichni ostatní. Pište mi prosím do mailu, whatsupu, SMS, když budete mít pocit, že nereagujeme, nevenujeme se vám. Nechci se vymlouvat, ale já jsem od uterka služebně pryč, David Bureš byl mimo pondělí až středa, Standa pondělí a úterý. 775619263
Díky!
Tady ani nejde tolik o tebe samotného, já třeba chápu, že máte na práci i jiné věci ,než se nám věnovat, ale třeba pověřit někoho z redakce, aby občas do diskuze mrknul a odpověděl, to by nešlo ? Nějaká asistentka není? :D Jsi jediný, kdo sem mezi nás zavítá a napíše.... dlouhodobě.... Opravdu nechci prudit na osobní mail/SMS/Messenger...
Tvou odpověď jsem dohledal dnes ráno, taky jsem ji sem vložil, takže za to se omlouvám, ale jak jsem psal výše, zapadla do článku, který je dávno někde zapadlý.
Možná by bylo fajn udělat nový článek a někam ho i s diskuzí pověsit na stálo na viditelné místo, aby nezapadl a mohli jsme to řešit jen tam ?
máte evidentně v práci průšvih jak Brno (a je jedno kdo za co může, viz. jak píši níže), hrozí výrazný odliv čtenářů a Vy nám tady v klidu napíšete jak si jezdíte, celá redakce, po služebkách???
Promiňte, ale obvykle, když je v práci průšvih, či něco extrémně důležitého, tak se ruší služebky, dovolené a usilovně se maká na nápravě. A šéf týmu, který je v tomto případě odpovědný za komunikaci, nežádá o to, aby mu klienti psali na mail či SMS s tím, že to na dálku nějak zbastlí dohromady...
Jako umíte si představit šéfa programu Apollo (třeba šéfa PR), že si 16.-24.07.1969 odjede služebněně do Kanady, protože je to domluvéné? Další člen týmu si střihne New York a poslední si vezme dovču, protože to se ženou mají už dlouho naplánovaný? >:-[];-)
Každopádně - přeji ať vše nakonec zvládnete a krize bude zažehnána.
Ps.: Asi jsem zatím jediný, ale mě se ty smajlíky líbí ;-)
Nazdar Lukas, hele, ať jsou ztráty jakýkoliv, pak stačí napsat nadšenej test jakýkoliv škodovky a ztráty jsou minulostí. ;-) V tomhle je Machi machr. A na podzim Náplavka, a hned je dobře. Jooo Machi, to je holt šéredaktor...
Pajo, od tý doby, co jsi s Machim jedna ruka, s tebou fakt o tomhle diskutovat nejde. Bylo v tom malinko ironie. I když spíš míň, než víc. Byla s tebou dříve lepší komunikace, ale je mi jasný, že když někoho znáš, a ten někdo ti nabízí určitý výhody, těžko se mu do očí říká, že něco ***, nebo že nemá pravdu... ;-)
Podívej se na můj příspěvek v 11:34. Kde tam vidíš jakoukoliv obhajobu. Soudnost kvůli tomu, že dodavatel IT servisů dostane zadání. To, že nefunguje tak, jak by mělo není důvod zastavit běžný chod redakce. Nebo snad ano?
To samozřejmně chápu. Ale v rámci nějaké nestandardní situace, jako je třeba start komplet nového webu, asi nepojedu coby šéf redakce ausgerechnet v tu dobu na prezentaci do Španělska, ne? A když ten průšvih s přechodem fakt nastane, tak překopu itinerář, místo sebe pošlu kolegu, nějakou akci zdvořile a slušní odmítnu - protože mám prostě v práci průšvih a musim ho řešit!
Jinými slovy - právě že si myslím, že "trochu" toho rozumu mám. ;-)
Víš co, ono to asi nebude jen o tom - musíš řvát na ajťáky (to obvykle zabírá mnohem víc při osobním kontaktu), musíš vysvětlit vedení co je za problém a jak je velký - aby to tam někdo pochopil a řval na ty ajťáky taky. ;-)
Aneb - tohle evidentně je průšvih, nikomu z redakce ho nepřeji, naopak jim přeji ať se vše co nejdříve dá dokupy.
Ale napsat svým, vcelku hodně a oprávněně naštvaným, čtenářům jak redakce jezdí na služebky... nevím no.
A čo ako nie ITčkar vyriešiš? Sadneš ku kompu a naprogramuješ to sám? :-) Navyše nepredpokladám že niekto z redakcie vôbec osobne pozná niekoho z tých diletantov čo toto zbadali.
Teda už sice přispívám do diskuzí minimálně a samotné ACZ navštěvuji výrazně méně často než před lety, ale stejně mi to nedá nereagovat - přeci jen pár tisíc příspěvků na kontě mám, užil jsem si spoustu jak plamenných, tak příjemných diskuzí, při koupi posledních tří vozů mi moc pomohly recenze uživatelů a konfiguraci posledního jsem řešil s Futuristou a Ronaultem přes SZ (ještě jednou díky pánové)...
A teď je mi smutno,protože tohle si ACZ nezaslouží. Na rozdíl o některých jiných naštvaných diskutérů chápu, že na spoustu věcí nemá redakce ani šéfredaktor vliv - rozhodnutí o změně nejen vzhledu, ale evidentně kompletního naprogramování stránek. Nejsou ani topmanagement vydavatele, ani IT specialisté (kteří to dorasili teda hodně).
Ale jsou zodpovědní za komunikaci se svými čtenáři (klienty), neb ti je v konečném důsledku živí (to ostatně i toho vydavatele a ajťáky). A tady je to prostě tragédie - jak si může šéfradaktor vyrazit někam do Španělska v době spouštění nových stránek? Jak může narychlo něco naslibovat, pak zjistit že je to nerealizovatelné, odvolat to, chtít reakce od čtenářů, slíbit něco jiného a pak se prostě odmlčet a dělat mrtvého brouka, stejně jako zbytek redakce?
Pánové, to vás fakt ani nenapadlo článek o nové podobě webu nechat na úvodní stránce, aktualizovat ho a hlavně se svými čtenáři/klienty o problému aktivně diskutuvat?
Já tenhle příměr používám nerad a málokdy, ale na tohle sedí - kdybych takto dělal svou práci já, už jsem na dlažbě. A umírají lidé.
Každopádně přeji ACZ ať tuto krizi překoná a to dobré ať s námi zůstane - vždyť je to i v zájmu nás, čtenářů.
Ps.: Pokud tento postup - necháme to vyhnít alá agent Bureš - dostala redakce od vedení befelem, omlouvám se.
Každopádně to zde moc fungovat nebude, na to skočí pouze ta nejhloupější část populace. A takových mezi vašimi čtenáři moc není...
Tak doufám, že slouží, já krom 5 servisek do servisu nemusel. Jen už jsem měnil baterku. SS a bezklíč, to je peklo. Ani žárovka nepraskla. Dokonce už jsem měl nakonfigurovaný novýho Grandtour GT 1,6 TCe (dokud byl v nabídce), a už jsem měl domluvený slevy, ale přišla ze dne na den hypotéka a bylo vystaráno. Tak holt jezdím dál, a jsem spokojenej. ;-)
Ahoj,
až na problém mnoha majitelů - zvýšená konzumace oleje - snad dobrý. Teď prostě měníme po půl roce (cca 9tkm), dealer dal na výměnu oleje výraznou slevu, takže vlastně je vše v pohodě i ekonomicky. Jinak najeto cca 75tis a nic - ani ta žárovka, jak píšeš.
GT jsem měl v hledáčku také, u mě se to jmenuje rekonstrukce bytu. Drahá. ;-) Takže mezitím GT zmizelo z nabídky. Zítra jdu projet kombíka s 1.3 160 (tzn. motor co je tady v testu). Těším, uvidím.
Příští rok by mělo něco nového být, asi nás doma čeká drsná hádka - já tvrdím, že spotřeba okolo 9/100 je u 280hp motoru cajk, žena si myslí opak. Taky chystáme projet, pak se uvidí jestli to RS protlačím. ;-)
Nebo bude mít GT nástupce, to by bylo ideální...
Hele, já vůbec nedolejvám (mám 65t km), olej měněn dle nájezdu buď po roce, nebo když nebyla dovolená, tak kvůli menšímu nájezdu po dvou, ale je pravda, že v rodině máme ještě dva Megany 1,2 TCe, ty 85 kW, a jeden už má naprosto bez řečí vyměněnej motor (poklona AutoKout Brandýs), druhej drží. Takže buď jsem chytil dobrej kus, nebo mám štěstí, nevim. Každopádně, Evropu jsem s ním procestoval, a jsem naprosto spokojenej. Včetně navi. Ta mě třeba v Marseille prováděla naprosto s přehledem. Vyplatí se koupit celou Evropu, a aktualizace doma je paráda. Nehledě na to, že mi jednou aktualizace i upgradovala celej systém auta, včetně zobrazování čidel kolem auta, zobrazování navigace atd. Prostě tak by to mělo bejt. Teď jsme zrovna přemejšleli, jaký auto bude dál, až bude příležitost něco koupit. Manželka by chtěla něco vyššího, mně by se líbil Talisman 1,8 TCe, to je parádní. Tak uvidím.
Jo a ještě jsem zapomněl, že já už novou 1,3 jezdil, aje to teda rozdíl. Akustickej, pocitovej, super. ta TCe140 je naprosto dostačující, dokonce jsem přemejšlel, že nemá moc smysl připlácet za tu 160, ten rozdíl už by mně osobně za to nestál.
Proboha proč zase v manuálu?? Jaký je důvod kupovat nové auto pro rodinu v manuálu??
Zase o automatu ani zmínka, jak se chová jak se s nim projíždí atd.. přecejen je to stále dvojspojka...
Tak záleží, co to je za typ auta. Souhlasím, že rodinné auto - Kombik, MPV, SUV by asi už s automatem nebyl problém, sám jsem u toho taky skončil a manuál do takového auta zpět nechci, ale do menších aut, které by měli mít i nějaký "fun" factor, ideálně v točivém benzinovém motoru, bych taky manuál preferoval, pokud by to nebylo jen poskakování po Praze v kolonách.
I tak je to věc názoru. Já se silně kloním k manuálu, ať je to v čem je to. Ale tak je to preference každého, bohužel preference manuálistů je poslední dobou celkem omezena možností výběru >:D
Automat je v pohode a v podstate jedina volba, lebo manualy u Renaultu odchadzaju :-) Menia spojky a casti prevodovky uz nove auta. EDC osobne povazujem jazdne za lepsiu prevodovku ako Aisin u konkurencie.
automat v drvivej vacsine pripadov je o nejakych 1000-2000 eur drahsi ako manual... rovnako automat v drvivej vvcsine pripadov zozerie aj o nejaky ten pol-liter az liter viac ako manual.... takze racionalne uvazujuci otec rodiny ktory nebyva zrovna kdesi v rusnom preplnenom centre mesta si iste vie spocitat kolko je dva a dva .. rovnako ked ma obe ruky zdrave a rad "jazdi" ( tym nemyslim len pridavanie plynu na dialnici ) si iste manual kupi este aj radsej ako akykolvek automat... navyse scenic je stale primarne auto pre rodinu kde sa pozera stale kusok aj na tu financnu stranku dostupnost vozu co najsiriemu okruhu zakaznikov tak preco zazdit aj cenou inak dobre auto kvoli prevodovke ktoru v tejto cenovej aj velkostnej kategorii aut dve tretiny vodicov stale "nechce" nepotrebuje alebo ani na nu nema... inak automat ma este aj par dalsich nevyhod .. automat dokaze byt inak aj o 50kg tazsi ako manual.... cize to ide zase ruka v ruke aj s dynamikou .. proste je toho viacej preco automat nemusi byt len vyhra.... hadam som pomohol ;-)
Z ekonomického hlediska máš pravdu - pořizovací náklady, vyšší spotřeba ( i když né o moc), ale z pohledu jízdy to nemusí být vždy prohra. Automat ti radost z jízdy může usnadnit a nemusíš hned bydlet v centru města. Né každá jízdu přeci krouháš zatáčky a řadíš jak o závod, ale ploužíš se někde za kamionem, vesnicí, dálnicí a v těchto všech situací je moderní automat příjemější a když si to chvíli vyzkoušíš, pochopíš.
Do rodinného auta se automat hodí, ale né vždy je to ekonomicky výhodné. Pokud bych tu měl vedle toho Scénika Mégana HB s tímto motorem, tak bych ten manuál vzal spíš do něj, než do Scénica.
Ale toto nie je rodinne auto, maximalne tak na rozvoz deti po meste. Mimo mesta sa Scenic nehodi. To je dost dolezite a nebolo spomenute v clanku. Inak suhlasim, automat mi vobec radost z jazdy neznizuje, prave naopak.
My sme mali Scénic ako rodiné auto (3deti) a nejako sme nestrádali.Dokonca sme s ním zašli aj pár krát k moru. Podľa čoho sa pozná rodiné auto,tvoj názor?
Ale novy Scenic, ci nejaky stary model? Aj my sme s nim boli raz pri mori a sme sa zhodli, ze toho roku ideme radsej Citroenom. Sice je kratsi a mensi, ale pohdlnejsi a nehuci na dialnici (10 hodin cesta po dialnici).
Moj nazor na rodinne auto je taky, ze ked tam sadne cela rodina a ide niekde na vylet, mali by sa aspon moct vediet porozpravat (co v Scenicu kvoli hluku nie je celkom dobre mozne).
Dražší je to je pravda, s tou spotřebou dneska je to rozdíl 00nic obzvlášť když se jedná o dvojspojku a ne HDM, navic s automatem se jezdí bezpečněji na mokru/sněhu, ne každý tu spojku umí ovládat,
+ jednoznačně komfort jízdy
+ Bezpečnost
+ u verze Tce160 +10Nm
- snad jen ta spotřeba
- případně servisní intervaly
A ta spotřeba + výdrž manuálu záleží taky na schopnosti řidiče :)
Každopádně jsem přesvědčený ze 8stupnovy aisin co používá peugeot je mnohem lepší, ale osobně se mi renaulty líbí víc ale interiér má lepší Peugeot...
Manuál jako druhe auto na vykend proč ne ale jako daily/rodinné přibližovalo není k tomu jediný důvod...
S tou bezpečností si teda nejsem úplně jistý... se spojkou jsi schopný pracovat mnohem citlivěji, navíc jsi schopný spojku vyšlápnout třeba při vyhýbacím manévru apod... co uděláš s automatem?
S tou bezpečností si teda nejsem úplně jistý... se spojkou jsi schopný pracovat mnohem citlivěji, navíc jsi schopný spojku vyšlápnout třeba při vyhýbacím manévru apod... co uděláš s automatem?
Ste presvedčený, alebo ste niečo najazdili a viete porovnať? Lebo ja mám 6 stupňový Aisin a 7 stupňový edc a viem porovnať. Ale 8 stupňový Aisin už asi bude niekde inde zase.
U aut běžné konfekce jsem dost na pochybách o novinářských názorech, kteří zhodnotí jízdní vlastnosti během víkendu či týdne testování.
V drtivé většině jde totiž jen o zvyk a sžití jak podvozek či řízení pracuje, navíc většina lidí dnes už stejně nemá žádný cit a umí zhodnotit jen, že tvrdé a tuhé = sportovní. A měkké a lehké = průměrné či nestabilní.
To by som až tak vážne nebral, proste ako píše Ozzy, je to novinárske auto.
Skôr ma zaujalo, ako autor chváli dynamiku nového motora a potom pozriem do technických údajov a tam stovka za 10s, to je na úrovni 1,0TSI. Od 160 koní v kompaktnom aute by som čakal viac, niekde na úrovni 8+. Čo potom autorom odporúčaný Grand Scénic.
Když jsem byl maly tak jsem listoval ve velkem sešitě, kde si otec lepil zadni stranky z tehdejšiho světa motoru, kde byly ruzne modely aut včetně technickych udaju. A nejlepši nejen auto, ale vlastně i motor byl ten, ktery měl uvedenou nejvyšši maximalku a nejnižši zrychleni z nuly na sto a to jsem si tak nějak vysnival. Ale z toho jsem už vyrostl a vim, že jen o nějakych papirovych udajich to zdaleka neni.
Jinak na to nove TCE jsou docela rozporuplne nazory a nejlepe je se o jeho vlastnostech přesvědčit sam.
Něco to sice řekne, ale v realně to muže byt jinak a navic muže byt značna rozdilnost v celkovem chovani a projevu ruznych motorizaci. Jinak pro mě je megan uplně nezajimave auto, ano cenově asi fajn, ale i tak bych se zřejmě poohližel jinde v připadě finančnějši tisně.
No jo no, kombiky nejsou pro mě a navic ja jsem na auta a ne na "přepravniky". A třeba ja jsem dost tvrdohlavy v tom, že pokud by to mělo byt auto segmentu C tak trvam na viceprvku.
No a pak jsou tu bohužel ti, kteři ji nenabizeji vubec. U hondy to trvalo 2 generace a nově mě to mrzi předevšim u nove M3 na kterou jsem byl zvědav vic než jinde.
Třeba ta hodnota o ničem nevypovídá. To tě nenapadlo? Důležité je spíš, jak ten motor jede. Nějaké číslo, které je v případě Renaultu měřeno v Eco módu, nikoho normálního nezajímá. Proto je tento motor všude chválen.
Hodnota vypovídá o dynamice auta... ne úplně, ale líp než co jinýho. Nechápu, proč by se 0-100 mělo měřit v Eco módu... ačkoli mám teda pocit, že s manuálem a plynem na podlaze na tom módu asi moc nezáleží.
Záleží na tom taky, Eco má jinou mapu vstřikování a tím pádem nepouští motor tak ochotně do otáček jako v ostatních režimech. V té chvíli bys mu hádal tak 100 koní, ne víc.
Jinou mapu určitě má. Ale mapa je závislá na poloze plynu a je otázka, jestli se nějak liší i pro tu variantu "cihla", nebo třeba jen pro ty situace, kdy plyn není na podlaze.
Anyway... údaj 0-100 by se podle mě měl udávat jako to nejlepší, čeho je auto schopné (na rovince bez větru se standardizovaným zatížením a předepsaným tlakem v pneu). Nejlépe na nějak standardizovaném povrchu, ale tohle po pravdě netuším jak je upravené.
To ti řeknu rovnou - nijak. Každý si to měří podle své chuti. Proto u některých aut udávané hodnoty ani nedosáhneš, u jiných ji naopak hravě překročíš.
No ne, tak čekal bych, že se to měří na "normálním" asfaltu, kdybych si udělal dráhu a prvních třeba 30m potáhnul třeba tím červeným povrchem co se dává před semafory, tak bych to zřejmě zajel rychleji. Definice normálního asfaltu ale netuším jak se řeší.
Z mého pohledu - mělo by se udávat nejlepší možné - když správně pustím spojku, bleskově přeřadím a tak.
Eco vypína klimatizáciu, normál je asi normálny a šport pridáva športový zvuk do reprákov a mení správanie prevodovky. Plus podľa mňa až nezmyselne prituhne riadenie.
Tak, ty aby ses Renaultu nezastal i kdyby měl stovku za 20s, ale co to znamená, že je to měřeno v Eco modu ? Tak proč se to neměří v nějakém jiném - sport modu ? Jak píše Emel, něco to o dynamice vypovídá...
U Renaultu to nevypovídá o ničem. Podívej se třeba na Autoexpress, kde se reálně měří pružnost motoru. A tam je TCe 140 vždy lepší než TSI 150. A i v udávaném zrychlení z 0-100/km je TCe 140 u Nissanu QQ (9,0s) lepší než TSI 150 u Karoqu (9,2s).
https://www.autoexpress.co.uk/renault/kadjar/106530/renault-kadjar-vs-skoda-karoq-vs-peugeot-3008
Jenže jen v udávaném :-) . Kadjar s ním má změřeno 9,9s. Mimochodem, i ten test končí celkem nepřekvapivým pořadím - It’s another victory for the Karoq ;-)
To je zjednodušující. Další převod bys teoreticky dokázal beze zbytku kompenzovat jiným stálým převodem. To, co hraje roli, je setrvačnost samotného kola a dalších věcí od hřídele dál. Upřímně si netroufám to počítat.
Ad 1:
Je to MPV s väčšou čelnou plochou ako hatch, ale odpor vzduchu hrá rolu pri vyšších rýchlostiach, nie pri zrýchlení z nuly.
Ad 2:
Veľké kolesá to nemá, priemer rolu nehrá, význam má šírka (z hľadiska jazdných odporov) a tá je úplne bežných 195mm.
Ad 3:
Sprevodovanie, to majú dnes všetky autá robené na spotrebu/emisie, takže ani tu sa nedá hovoriť, žeby bol Scénic nejak znevýhodnený ťažkými eko prevodmi.
Tak zrovna aerodynamiku má možno lepšiu ako SUV aj keď horšiu ako napr. nízky kombík. Zrýchlenie z nuly môže byť pomalšie kvôli kratšej jednotke alebo aj dvojke, svoje do toho určite hovorí aj pomerne veľká hmotnosť auta, Scenic nie je žiadne tintítko.
Ad 2) Nějaký minimální vliv to asi má - čím je kolo větší, tím dál je hmotnost od osy otáčení, tím větší je setrvačnost a výkon potřebný k roztočení toho kola (i jeho zabrždění). Na druhou stranu - při stejné obvodové rychlosti kola (např. 100km/h) se hřídel a náboj točí menší rychlostí. Celkově je to asi zanedbatelné.
Ad 1: Nějaký vliv ta vyšší stavba má + možná hmotnost, ale tady hádám, nevím jak je na to Scenic s hmotnostní oproti průměrném hatchi
Ad 2: Průměr kola hraje roli taky (viz. Emel). Průměr kola představuje v podstatě další převod
Ad 3: OK, nevím jak je Scenic zpřevodovaný. Nějaké rozdíly tam určitě jsou.
Každopádně všechny tyhle 3 věci dohromady klidně můžou 1 - 2 s udělat. Hodně by napovědělo pružní zrychlení.
mne pride ta sirka kola mala... vzhladom na velkost vozu aj jeho vahu a aj vzhladom na priemer kolesa posobi uzko ta pneu ... ale iste sa tam daju kupit aj nejake povedzme proporcne lepsie posadene 205tky 17tky :yes:
za podobnu cenu je uz hadam aj 6 miestny outlander.... alebo dve lodgy .... ale je fakt ze u nas vidim hodne malo tychto novych scenicov dnes uz... zhodou okolnosti jeden takyto "orandzovo-zlaty" na tych 20-tkach mame tu nedaleko .... ale okre mneho nevidim nidke ziadny iny v okoli... pritom starsich scenicoj je fakt hodne... tento typ aut a aj v takejto cenovke dnes uz u nas nefrci... dnes si rodina uz preto asi radsej kupi nove berlingo kedze tieto vsetky navonane "lajfstajlove" vajcoidne MPVecka uz idu akousi divnou cestou ktora ale nakoniec stejne vieme kde smeruje.. paradoxne k ich zaniku.....
Neznám žádnou rodinu, co by si koupila místo MPV osobní dodávku.Většinou jsou to v první řadě služební (pracovní) auta, teprve pak plní roli rodinného, většinou druhého auta na rozvoz školáků a na nákupy. Já bych na dovolenou 1600km berlingem nejel. Švagr si nedávno koupil už třetího GScenica. Ale že by uvažoval o autě typu Berlingo, to fakt ne, a to má 3 už větší děti. To samé kolega, teď mění trojkovýho GS za novýho. Je pravda, že většinou berou Granda, ale i krátkej má něco do sebe.
U nás v okolí vím o dvou. Měli Scénicy a místo toho koupili nově Berlinga. Grand Scénicy mění spíš už za Espace, i když nám tu teď přibývají Berlinga XL (které se mi zoufale nelíbí, je to divný jezevčík).
Mal som Scenica a vymenil som ho za Kangoo. Pomaly zreje čas na výmenu a vyzerá to, že sa rozhodnem medzi GrandScenicom a Kangoom.
Nové Berlingo je už veľmi blízko k osobáku, jazdne to už zďaleka nie je len pracovný stroj. Ale, žiaľ, približuje sa aj cenou, resp. už sa vyrovnáva. Vybavené Berlingo už cenovo šlape na päty podobne vybavenému GrandScenicu, u nás ho pod 20 tisíc v slušnej výbave nedostaneš...
To bolo pre Traveldrive, on nech si kúpi grand scénic a známemu poraďte, nech si scénic vyskúša na diaľnici. Aj keď oproti loganu už nemusí byť veľký rozdiel, ale logan stojí polovicu a mieri inde :-)
Lodgy jako nástupce za Logan - OK.
Lodgy jako nástupce za staré Kangoo (1. generace) - tak na nule, kvalita a komfort budou srovnatelné.
Lodgy jako nástupce za cokoli modernějšího - velký krok zpět. Tam jít fakt jen v případě, že potřebuješ velký prostor levně.
Projetou Lodgy nemám, jen "osezenou". Kvalita interiéru je fakt tak na úrovni prvního Kangoo nebo Berlinga. Už druhá generace byla pocitově dál a třetí generace Berlinga je jak osobák. Mám projetého nového Logana, poměrně dost, a Lodgy se o moc lišit nebude. Věřím, že směrem k trochu vyššímu komfortu, Logan je přeci jen dělaný levněji.
zase nevyhodou berlinga voci scenicu je za mna to ze v benzine ti neponukne 4 valce.... ale tak moze clovek miesto berlinga zase skusit doblo ( ak teda zvazuje benzin a chce aspon 4 valce ) ... to sucasne doblo je stale podla mna "in" a facelift v r 2015 z neho spravil uz bezchybneho rodinneho pracanta .. a vidim ho casto aj ako rodinne auto ...a uz s nejakym 1,4 T-jet s 6M podla mna slo a aj cena sa mi javi ako este prijatelna a uchopitelna...
všetky mpv idú do kopru, lebo pre ľudí už nie sú atraktívne ako suv. Ostatní ich vyraďujú z výroby, renolt aspoň skúsil niečo spraviť. Mne sa aj nápad s 20 pozdáva, lebo tým chceli zvýšiť atraktívnosť vzhľadu. Ak to nemá vplyv na jazdu, prečo nie? Neviem, či scenik prežije, ale za koniec mpv môže nový trend suv.
tak ono novy scenic je uz tiez taky polocrossover... ta jeho povodna praktickost tam uz asi nebude... rovnako som zvedavy co bude s velkym espacom... ten tiez pada z roka na rok predajmi a to sa este ani poriadne nerozbehol... jednoducho tadial cesta nejde....
najprv sa zastanem redakcie, týždeň pri takejto veci nie je žiadny čas, firmy nemajú len jedného zákazníka a preprogramovať web, vychytať muchy a pod. nie je na hodinu. Ja by som dal tomu mesiac, potom sa uvidí. Mne vadí, že nicky sa teraz píšu čiernou a zaniká to v texte a vadí mi aj, že mi teraz píše text bledo sivou, ktorú skoro ani nevidím. Dovi, dopi.
Grand Scenic se mi velmi líbí, ale obávám se servisů v Praze (bydlím v Modřanech). To auto je fajn, kvalita výroby ve fabrice ve Francii je ok, ale to auto vyžaduje pravidelnou údržbu, je to tam bolestivější než u menších aut a když se to neudělá, zničí se to. Do Auto Dispo jsem jezdil ještě kdysi se Škodovkou a odešel kvůli kvalitě a přístupu k BenCaru. Co jsem pročítal diskuzi na Renault Clubu, nezměnilo se tam nic. Poptal jsem se pár kolegů z práce, co mají dražší auta od Renaultu (Espace, osobní Traffic a pár Lagun) a v Praze neservisuje ani jeden - buď je špatná kvalita nebo cena, u těch kvalitních se navíc dlouho čeká. Škoda, že do tohodle Renault nedává více prostředků, nejspíše to u mě bude důvod k no go. Přitom to auto je fakt parádní, zaujalo mě více než Peugeot 5008, komfort se vůbec nedá srovnávat s osobními dodávkami, tohle je čistokrevné MPV :(
To je úplná blbosť, kvalita výroby vo fabrike vo Francúzsku je strašná, auto je z montované približne. Veď si ho choďte pozrieť niekde do predajne. Stačí si všimnúť, ako do seba zapadajú plasty, aké sú medzery medzi dverami, lištami, tesneniami a pod. Tak isto auto má vyššie uvedené chyby, čiže ťažko nazvať to auto fajn. Rovnaký problém majú espace a Talisman.
To co ty siris za spravy pripomina najprizemnejsi hoax, minule som si ta sice zastaval pri debate o masaznej funkcii sedadiel (dlzka doby), ale vidim ze ty si chorobne posadnuty tym kydanim na renault a pises uz uplne bludy...
Predaj to uz konecne a snad ti to zavrie drzku, jako fakt nechapem niekoho co si kupi auto, kt. si nevyskusa a neporovna s konkurenciou s tym, ze cely cas nasledne siri hate pri kazdej moznej prilezitosti... fakt to predaj a nepis tu uz nic o renaultoch, to sa neda citat.
Zdravíčko, i když teda označení blbost mi přijde nadnesené, část přesně sedí na to na co jsem byl upozorněn. Servisní manuál si sice možná seženu, ale pouštět se sám do nějakého seřizování vážně nebudu, proto mě právě zajímají ty servisy, zda tu vůbec někdo umí a opravdu chce tahle auta servisovat, když tam budu pravidelně jezdit. Moje 3 poslední auta byly Seaty a ty mi dokázali v menších servisech i třeba na Jarově vždy seřídit parádně, ale chápu, že koncern je tady více doma. Ale tohle nepíšu abych tu mluvil o konkurenci, jsem zvědavý, zda tu má někdo s Renaultem v Praze pozitivnější zkušenosti.
To CMDR MrMarkusCZ: Mám dobrou zkušenost s AutoKout v Brandýse, což je kousek od Prahy, jinak stojí pražské servisy za viliž ***. Snad nejhorší je dlohodobě AutoAvant a Renault Zličin (firemní servis Renault ČR). Neslyšel jsem ani nic dobrého na Renault Průhonice. Naopak dobré reference jsou i na nový Tukas.