Vím že se tu bude asi brečet, ale V12 sice každý chce ale nikdo si ho nekoupí. Daleko důležitější mi přijde úroveň a přežití standardních motorů jako V8.
V8 bude taky = ale nejspíš hlavně v supersportech a obecně autech cenově mimo dav. Doby kdy si normální člověk moh koupit R6 nebo V8 = tu vládli komunisti :-!
Když přivedli státy kde násilim vládli do bankrotu = moc lidí na pořádný motory nemělo. No a dneska = na výkon toho BMW 850i V12 = stačí už i ten 4válec :-|
Zapomínáš, že vývojem prošli i ty v12, přes 580k žádný čtyřválec neumí. Tak 450k a to je něco spec, jako saleen, v konfekci, kterou je i 760i, jdou čtyřválce max kolem 300 koní, takže pro v12 furt slušnej náskok.
V konfekčních autech mívají nejvyšší výkon ve čtyřválcích většinou HH, ve dvanáctiválcích lux lima nebo lux kupé/gt. To platilo na začátku 90. let (doba tebou uvedené 850i) a platí to i dnes. Stejně platí i proporce výkonového rozdílu mezi jejich motory, slušný HH zač 90. let měl kolem 150k, V12 v kupé/ lux limu kolem 300k. Dnes má HH kolem 300k, kupé/lux limo kolem 600k. Pořád je to dvojnásobek.
Jakkoliv argumentovat srovnáváním výkonu 30 let staré v12 s dnešním r4 je nesmysl.
No smysl to samozřejmě má = to je trend a PROTO přestávaj mít V12 trochu smysl. Ono totiž nemá smysl dál zvyšovat výkony = už dávno překonaly limity daný silnicema
Viz odkaz výkon HH dál roste a teď sme se doslali na 400 koní = výkony V12 už spíš moc neporostou = V12 Mercedesu i koncernový W12 končej. Pro BMW Rolls Royce V12 nějakej dramatickej nárůst výkonu už nepřijde = jeho polovina nový R6 má 510 koní = V12 s 1020 koňma se už nedočkáme
Nojo dneska má holt V6 v Giulii daleko větší výkon = mě to přijde logický a normální. Otázka proč tobě ne ;-)
Mám netetu co měli Ferrari V12 a byl sem z toho auta celej vedle. Dneska má vyšší výkon V6 od stejnýho výrobce = v sedanu střední třídy Giulia :-)
A ty R4 už i v Hyundai maj prostě výkon toho nedávnýho ve svý době asi skvělýho V12. A ta podstata kterou se zdá se nikdo nepochopil je = že vlastně proto KONČEJ ;-\
Tak dnes jsi to opět rozbalil. Nesmyslně vytahuješ R4 oproti výkonům V12 před 30-ti lety. BMW by nemělo problém poslat výkon k 800 koním.
To, že ti nic neříkají dvanáctiválce mě u kluka, který se sice baví trolením, ale auta by měl mít rád, docela překvapuje.
Řekni tetičce, třeba ti ke svátku věnuje jízdu s nějakým V12.
To zrušení editací to je mimo další ZHORŠENÍ ZNEPŘEHLEDNĚNÍ VŠEHO fakt DĚS BĚS
Proč Jag už nedělá V12? Je mi to líto = ale prostě s tim nic nenaděláme
V Rollsech určitě eště nějakou delší dobu bude = a díky tomu snad asi v BMW
Ale kecama o trolení = což je jen nepochopení = se to co sem napsal nezmění = furt to prostě bude fakt :-)
BMW z toho tehdejšího motoru V12 6,1 vyrazilo v nejsilnější verzi 680 koní = pro McLaren F1. McLaren dneska používá čtyřlitr V8 = s vyššíma výkonama = nejvyšší je myslim zrovna těch 800 koní co si zmínil ;-)
1. To je typické porovnávání hrušek a jablek. BMW V12 v McL F1 s 680 hp byl atmosféricky plněný motor, už tehdy by nebyl problém dostat z něj přeplňováním daleko větší výkon.
2. Důvod proč automobilky ustupují od více válcových motorů v žádném případě není růst výkonů čtyř nebo šestiválců. Kdyby to bylo na automobilkách, tak dvanáctiválce dál nabízí, protože jde také o prestiž, kulturu chodu, točivost, reakci na plyn, podání výkonu a konec konců i o ten absolutní výkon, z atmosférického dvanáctiválce dnes není problém dostat 800 koní a z přeplňovaného hodně přes 1000. Důvodem proč je automobilky možná budou muset opustit (a to nejspíše jenom v EU) je jenom a pouze nesmyslná regulace CO2 a pokuty za překročení jejich limitů. To, že má dnes čtyřválec 400 hp a šestiválec 700 hp není absolutně žádný důvod pro rušení dvanáctiválců, tím důvodem jsou limity CO2.
Pokud jde o bmw, tak pro mně je pro zachování charakteru značky důležitějši přežití R6. Ale v12 je/bude samozřejmě škoda, pro 7er, 8er je to prostě fajnšmekrovská volba, z motorářského hlediska neoddiskutovatelný vrchol.