bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
bmw testy luxusni • Zdroj: acz
BMW nemá dobré zprávy. Udržet dvanáctiválec v nabídce prý bude těžké
Fanoušci BMW měli velkou radost, že se s omlazenou řadou 7 vrátila také mohutná strojovna v podobě V12. Otázkou však je, na jak dlouho.
Sedmičku s dvanáctiválcem jsme vyzkoušeli ještě před faceliftem a znovu se přesvědčili, že je to absolutně boží motor. Jenže už v té době V12 z nabídky vlajkové lodi BMW zmizela a nebylo vůbec jasné, jestli se vrátí. Nakonec jsme se dočkali, řada 7 prošla omlazovací procedurou, dostala obrovské ledviny, hlavně se ale vrátil dvanáctiválec!
Automobilka počítá s nasazením tohoto motoru minimálně do roku 2023, což je rozhodně dobrá zpráva. Tou horší je fakt, že další budoucnost pohonné jednotky není vůbec růžová. A zástupci BMW si dokonce myslí, že bude nesmírně těžké ji udržet v nabídce.
Přitom právě tento motor by mohl být pro mnichovskou značku obrovským esem v rukávu. Audi dvanáctiválec ve své vlajkové limuzíně A8 zatím vůbec nenabízí, Mercedes s ním skončí s nadcházející generací třídy S. BMW tak zůstane ve hře jediné a mohlo by svým konkurentům přetáhnout nějaké zákazníky.
Ne že by snad Němci dvanáctiválec nechtěli, mohou za to pochopitelně stále se zpřísňující emisní normy. A držet motor v paletě za každou cenu by se značce finančně nemuselo vyplatit.
V osmdesátých letech přitom mnichovští měli úplně jiné starosti, pro druhou generaci dokonce vyvíjeli motor V16! Zůstalo však jen u prototypu s kódovým označením „Goldfish“, do sériové produkce se toto pohonné ústrojí nikdy nedostalo. A za pár let budeme rádi, že nám někdo v autě nabídne válců alespoň osm. Tak moc se doba za posledních pár desítek let změnila.