Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW nemá dobré zprávy. Udržet dvanáctiválec v nabídce prý bude těžké

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 4. 2019
112
26
Zobrazit náhledy (112)
bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni bmw testy luxusni

Fanoušci BMW měli velkou radost, že se s omlazenou řadou 7 vrátila také mohutná strojovna v podobě V12. Otázkou však je, na jak dlouho.

Sedmičku s dvanáctiválcem jsme vyzkoušeli ještě před faceliftem a znovu se přesvědčili, že je to absolutně boží motor. Jenže už v té době V12 z nabídky vlajkové lodi BMW zmizela a nebylo vůbec jasné, jestli se vrátí. Nakonec jsme se dočkali, řada 7 prošla omlazovací procedurou, dostala obrovské ledviny, hlavně se ale vrátil dvanáctiválec!

Automobilka počítá s nasazením tohoto motoru minimálně do roku 2023, což je rozhodně dobrá zpráva. Tou horší je fakt, že další budoucnost pohonné jednotky není vůbec růžová. A zástupci BMW si dokonce myslí, že bude nesmírně těžké ji udržet v nabídce.

Přitom právě tento motor by mohl být pro mnichovskou značku obrovským esem v rukávu. Audi dvanáctiválec ve své vlajkové limuzíně A8 zatím vůbec nenabízí, Mercedes s ním skončí s nadcházející generací třídy S. BMW tak zůstane ve hře jediné a mohlo by svým konkurentům přetáhnout nějaké zákazníky.

Ne že by snad Němci dvanáctiválec nechtěli, mohou za to pochopitelně stále se zpřísňující emisní normy. A držet motor v paletě za každou cenu by se značce finančně nemuselo vyplatit.

V osmdesátých letech přitom mnichovští měli úplně jiné starosti, pro druhou generaci dokonce vyvíjeli motor V16! Zůstalo však jen u prototypu s kódovým označením „Goldfish“, do sériové produkce se toto pohonné ústrojí nikdy nedostalo. A za pár let budeme rádi, že nám někdo v autě nabídne válců alespoň osm. Tak moc se doba za posledních pár desítek let změnila.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Xxx
| 7. 4. 2019
No hotova katastrofa ... Viac valcov-viac Adidas.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vím že se tu bude as
| 6. 4. 2019
2. vidim že se fakt vyznáš = bude jen v EU :-! 1. Tak tehdy atmo by šlo víc než dneska s přeplňovánim? To je zajímavý = rozvedeš to? ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vím že se tu bude asi br
| 6. 4. 2019
1. To je typické porovnávání hrušek a jablek. BMW V12 v McL F1 s 680 hp byl atmosféricky plněný motor, už tehdy by nebyl problém dostat z něj přeplňováním daleko větší výkon. 2. Důvod proč automobilky ustupují od více válcových motorů v žádném případě není růst výkonů čtyř nebo šestiválců. Kdyby to bylo na automobilkách, tak dvanáctiválce dál nabízí, protože jde také o prestiž, kulturu chodu, točivost, reakci na plyn, podání výkonu a konec konců i o ten absolutní výkon, z atmosférického dvanáctiválce dnes není problém dostat 800 koní a z přeplňovaného hodně přes 1000. Důvodem proč je automobilky možná budou muset opustit (a to nejspíše jenom v EU) je jenom a pouze nesmyslná regulace CO2 a pokuty za překročení jejich limitů. To, že má dnes čtyřválec 400 hp a šestiválec 700 hp není absolutně žádný důvod pro rušení dvanáctiválců, tím důvodem jsou limity CO2.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Vím že se tu bude asi brečet
| 6. 4. 2019
Zatím s R6 dělá BMW good job. X3 M comp. 510k a 600Nm..... :yes:
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Vím že se tu bude asi brečet
| 6. 4. 2019
Sakra = co v tomhle nepřehlednym mistu za kterej si Machala & spol. zasloužej.. sakra co nepopíráš? :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku