Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dočkal se projekt 400koňového VW Golf R Plus vzkříšení?

Volkswagen v současnosti dokončuje vývoje osmé generace modelové řady Golf, jejíž součástí bude i již tradiční ostré provedení R. Podle nejnovějších informací se však můžeme dočkat ještě ostřejšího R Plus.
Zpět na článek
8. 4. 2019 11:41
8. 4. 2019 12:03
8. 4. 2019 12:22
8. 4. 2019 12:33
8. 4. 2019 14:36
8. 4. 2019 14:32
8. 4. 2019 15:26
8. 4. 2019 15:46
8. 4. 2019 16:05
8. 4. 2019 16:28
8. 4. 2019 21:05
9. 4. 2019 13:00
8. 4. 2019 11:41
No,
moc se mi nezdá, že by VW vyvíjel další verzi motoru R4 2.0 o podobném výkonu jako má motor Audi 2.5 R5. Nutné úpravy při tak razantním zvýšení výkonu totiž budou značné a proč tedy nepoužít hotový výrobek, který mi leží v regále (???), třeba s trochu sníženým výkonem, aby mělo Audi nadále Vorsprung :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - iudex
8. 4. 2019 12:03
Re: No,
To už sa viackrát riešilo pri súčasnej generácii: Proste Audi si svoj R5 necháva pre seba s cieľom zachovania ekluzivity a ako argument, že A3 je viac, ako len prezlečený Golf. Ostatne tak to mnohí vnímajú vo vzťahu GR a S3, identická technika a racionálne uvažujúci kupujúci uprednostní technicky/dynamicky rovnaký, ale lacnejší Golf. Ale tam proste môže Audi povedať, že to, čo je u Golfa vrchol, je u nich len medzistupeň a ich vrcholný model s päťvalcom je o level vyššie. Ak by Golf dostal ten istý model, hoc aj o chlp slabší, tak by ten argument výnimočnosti Audi odpadol.
Proste aj preto sa pri úvahách, keď bol R400 ešte aktuálny (pres emisným škandálom), uvažovalo stále o vyladenom dvojlitri a nie o audiňáckom päťvalci. A ak bude v budúcej generácii nejaký Golf R400 (čo som dosť skeptický), tak len ten 2,0TSI. Notabene v situácii, keď aj topmodel Mercedesu A45AMG má tiež len dvojliter R4 a detto budúci 1er.
8. 4. 2019 12:22
Re: No,
Skôr si myslím, že R5 skončí a nahradí ho R4. Aj vzhľadom na to že konkurencia z D3 je alebo bude na 4-valcoch. V golfe ho otestujú a nová generácia A3 budú len 4-valce. Reči o exkluzivite Audi voči VW že jedny majú R5 a druhý R4 sú tak vhodné tak do krčmy (viď Touareg a Q7). Skutočný kupec (nie bychar) rieši či budú na kapote 4 krúžky a nie či je tam R5/R4, česť vínimkám možno 0,1% predajov. Stačí sa pozrieť na cesty čo za motory sú v A3. Detto MB a BMW.
8. 4. 2019 12:33
Re: No,
Protipohled: koho zajímají jen kroužky na kapotě, tak si koupí jen "obyčejnou" A3 s S-Line paketem (nebo v duchu doby spíše pro Q2/Q3). Kdo jde pro RS3, tak podle mně většinou ví, proč to dělá.
Avatar - iudex
8. 4. 2019 14:36
Re: No,
Ako píšeš, komu ide iba o znak na kapote, uspokojí sa s A3 so slabším motorom, kupujúci RS3 už veľmi dobre vie, prečo si kupuje RS3 (pričom ten päťvalec je jeden z hlavných dôvodov, ak nie najhlavnejší).
Avatar - iudex
8. 4. 2019 14:32
Re: No,
Vďaka za hĺbkovú psychologickú analýzu kupujúcich, ale nie je zrovna presná. Práveže v kategórii HH kupujúci pozerajú na to, čo majú pod kapotou. A automobilky koncernu dodržiavajú koncernovú hierarchiu, či je to A3 vs Golf, alebo Q7 vs. Touareg, ktorá je najviditelnejšia práve pri tých top motorizáciách. Proste VW buď niektoré motory nedostane vôbec (tento R5, V6 TSI), alebo ich dostanú neskôr, resp. so zníženým výkonom či inak osekané (V8 TDI), ale ten odstup si koncern vždy ustráži.
8. 4. 2019 15:26
Re: No,
No ten V8 TDI moc dobrý příklad není. VW ho dostal jen s velice symbolickým snížením výkonu o 10kW, což je v této rovině doslova nula, nula prd a jestli má Audi nejlepší diesel současnosti, tak VW má druhý nejlepší diesel současnosti. To by vedlo na myšlenku, proč ne R5 do Golfu R notabene když bude nová generace Golfu i A3 a R5 v RS3 zase popojede někam na 420-450 hp, takže stávající verze R5 by v G R nadělala hodně parády a přitom by měla výkon snížený víc než u toho Touaregu, takže koncernová subordinace by byla s rezervou dodržena. Navíc ta V8 je daleko novější motor než R5 a daleko prestižnější (velké SUV je asi jiný kanón na prestiž než HH se sebelepším R5). Spíše si myslím, že novináři vaří jen z vody, jisté je že Golf R se určitě vyvíjí a testuje ale konečné rozhodnutí může být úplně jiné než si dnes dovedou novináři představit. Dokonce může být pro klienty daleko horší než ten nadupaný R4, protože se může klidně stát, že minimálně v EU nebude vůbec žádné R vzhledem k drakonickým limitům CO2, které jsou za dveřmi.
Avatar - white label
8. 4. 2019 15:46
Re: No,
Čus, pod 911kou máš podrobnější reakci k mezigeneračnímu nárůstu hmotnosti CS/C4S. Není to 20 kg, ale 55 kg.
8. 4. 2019 16:05
Re: No,
Ano, máš pravdu, bral jsem údaje k 991 z britské wiki a jsou tam špatná čísla. Na US webu Porsche je ještě generace 991.2 uvedena, u S s PDK 3221 lb. což je 1460-1461kg a tedy rozdíl je 55kg jak píšeš.
http://www.porsche.com/…eaturesandspecs/
8. 4. 2019 21:05
Re: No,
Treba sa na to pozerať očami manažmentu VW group. Majú motor R5 ktorý podľa pár fanúšikov je super skvelý (nevyvraciam), ale reálne ho používajú v koľkých modeloch?. TT a A3?. TT ako kupé končí a bude z nej pravdepodobne menšia A5 sportback, čiže gro predajov TDI do fleetu. Potom tu máš nadchádzajúce emisné normy, ktoré sú stále náročnejšie a investovať nemalé financie do motora ktorý má mizerné predaje (rozumej voči ostatným motorizáciam) aby normami prešiel proste nedáva zmysel. Náklady sa nikdy nevrátia a aj v rámci Audi sú imagemakermi iné motorizácie a modely. Je to smutné ale je to trend a ekonomika a akcionári nepustia viď V12/W12 v D3.
9. 4. 2019 13:00
zaujimave
Zaujimave...priblizne pred 2-3 tyzdnami vsetkymi motoristickymi mediami kruzila unformacia, ze Golf R400 nebude, vraj podla prieskumov nie su zakaznici ochotni zaplatit za viac ako 300 konoveho Golfa...
Rozbalit vlákno
0