Dočkal se projekt 400koňového VW Golf R Plus vzkříšení?
Volkswagen v současnosti dokončuje vývoje osmé generace modelové řady Golf, jejíž součástí bude i již tradiční ostré provedení R. Podle nejnovějších informací se však můžeme dočkat ještě ostřejšího R Plus.
Volkswagen Golf má ve své osmé generaci zamířit na trh v roce 2020 a to včetně provedení R. Právě tato verze má podle dosavadních zpráv představovat vrchol v nabídce verzí populárního modelu.
Britský magazín Autocar nyní uvádí, že vrcholným provedením nové generace německého hatchbacku se může přeci jen stát verze s označením R Plus. Ta má svými výkony představovat přímého konkurenta pro Mercedes-AMG A 45.
Volkswagen Golf R Plus má vycházet z konceptu R 400, jehož premiéra se odehrála již v dubnu roku 2014 a zároveň se mají v jeho konstrukci odrážet zkušenosti z vývoje a provozu závodních vozů pro třídu TCR.
Toto provedení má být vyvíjeno společně se standardní verzí nové generace modelu Golf R v ústředí společnosti Volkswagen pro výzkum a vývoj v německém Braunschweigu. Britský magazín Autocar uvádí, že zdroj přímo z automobilky zmiňuje, že se má jednat o nejextrémnější a nejvýkonnější Golf.
Volkswagen Golf R Plus přitom údajně ještě nebyl schválen pro sériovou výrobu, ale jeho uvedení má podle neoficiálních zpráv podporovat předseda představenstva koncernu Volkswagen Herbert Diess.
V případě, že se modelu Golf R Plus skutečně dočkáme, máme podle v současnosti dostupných informací očekávat pětidveřový hatchback s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem EA888 o objemu 2,0 l naladěný na výkonem kolem 280 až 294 kW (380-400 k). Výchozí Golf R pak má mít stejný čtyřválec, ale v provedení s výkonem kolem 235 kW (320 k).
Volkswagen Golf R Plus se má od verze R vedle vyššího výkonu motoru lišit i agresivnějším designem exteriéu a nastavením podvozku, ale sdílet s ním má mimo jiné sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku i pohon všech kol.
Zdroj: Autocar