Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dočkal se projekt 400koňového VW Golf R Plus vzkříšení?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 4. 2019
12
12
Zobrazit náhledy (12)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf

Volkswagen v současnosti dokončuje vývoje osmé generace modelové řady Golf, jejíž součástí bude i již tradiční ostré provedení R. Podle nejnovějších informací se však můžeme dočkat ještě ostřejšího R Plus.

Volkswagen Golf má ve své osmé generaci zamířit na trh v roce 2020 a to včetně provedení R. Právě tato verze má podle dosavadních zpráv představovat vrchol v nabídce verzí populárního modelu.

Britský magazín Autocar nyní uvádí, že vrcholným provedením nové generace německého hatchbacku se může přeci jen stát verze s označením R Plus. Ta má svými výkony představovat přímého konkurenta pro Mercedes-AMG A 45.

Volkswagen Golf R Plus má vycházet z konceptu R 400, jehož premiéra se odehrála již v dubnu roku 2014 a zároveň se mají v jeho konstrukci odrážet zkušenosti z vývoje a provozu závodních vozů pro třídu TCR.

Toto provedení má být vyvíjeno společně se standardní verzí nové generace modelu Golf R v ústředí společnosti Volkswagen pro výzkum a vývoj v německém Braunschweigu. Britský magazín Autocar uvádí, že zdroj přímo z automobilky zmiňuje, že se má jednat o nejextrémnější a nejvýkonnější Golf.

Volkswagen Golf R Plus přitom údajně ještě nebyl schválen pro sériovou výrobu, ale jeho uvedení má podle neoficiálních zpráv podporovat předseda představenstva koncernu Volkswagen Herbert Diess.

V případě, že se modelu Golf R Plus skutečně dočkáme, máme podle v současnosti dostupných informací očekávat pětidveřový hatchback s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem EA888 o objemu 2,0 l naladěný na výkonem kolem 280 až 294 kW (380-400 k). Výchozí Golf R pak má mít stejný čtyřválec, ale v provedení s výkonem kolem 235 kW (320 k).

Volkswagen Golf R Plus se má od verze R vedle vyššího výkonu motoru lišit i agresivnějším designem exteriéu a nastavením podvozku, ale sdílet s ním má mimo jiné sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku i pohon všech kol.

Zdroj: Autocar

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

zaujimave
cjoctavian
| 9. 4. 2019
Zaujimave...priblizne pred 2-3 tyzdnami vsetkymi motoristickymi mediami kruzila unformacia, ze Golf R400 nebude, vraj podla prieskumov nie su zakaznici ochotni zaplatit za viac ako 300 konoveho Golfa...
Re: Re: Re: Re: Re: No,
makovica
| 8. 4. 2019
Treba sa na to pozerať očami manažmentu VW group. Majú motor R5 ktorý podľa pár fanúšikov je super skvelý (nevyvraciam), ale reálne ho používajú v koľkých modeloch?. TT a A3?. TT ako kupé končí a bude z nej pravdepodobne menšia A5 sportback, čiže gro predajov TDI do fleetu. Potom tu máš nadchádzajúce emisné normy, ktoré sú stále náročnejšie a investovať nemalé financie do motora ktorý má mizerné predaje (rozumej voči ostatným motorizáciam) aby normami prešiel proste nedáva zmysel. Náklady sa nikdy nevrátia a aj v rámci Audi sú imagemakermi iné motorizácie a modely. Je to smutné ale je to trend a ekonomika a akcionári nepustia viď V12/W12 v D3.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No,
white label
| 8. 4. 2019
O. K.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No,
Šimpanz
| 8. 4. 2019
Ano, máš pravdu, bral jsem údaje k 991 z britské wiki a jsou tam špatná čísla. Na US webu Porsche je ještě generace 991.2 uvedena, u S s PDK 3221 lb. což je 1460-1461kg a tedy rozdíl je 55kg jak píšeš. http://www.porsche.com/usa/models/911/911-carrera-models-1/911-carrera-s/featuresandspecs /
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: No,
white label
| 8. 4. 2019
Čus, pod 911kou máš podrobnější reakci k mezigeneračnímu nárůstu hmotnosti CS/C4S. Není to 20 kg, ale 55 kg.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku