Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s Peugeotem 508 SW na českých silnicích: Jezdí stejně dobře, jak vypadá

43 komentářů

Dixik2
Na letošních Peugeot Emotion Day bude na jízdy jak 508 Liftback,tak SW. :yes:
MOJE JMÉNO
Zvenku velmi pěkné, k tomu interiéru bych však výhrady měl. Zejména ten klavír je naprosto příšerný.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to krásné auto, ale pořád bych nepřekousl interiér a jeho i cockpit. Dokud se daji u konkurence koupit i jiná auta , hezká a svět i cockpitu, 508 bych si odpustil. Zajímave je, že už se nějaký ten pátek prodává liftback a i na západě je potkat v provozu takový kousek skoro svátek. Vybavují si pouze 2ks v Belgii .
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa tiez ten i-cocpit nelubi ( z malej kamaratovej 208 ktoru som mal v rukach viem ze neprinasa teda aspon mne ziadnu uchopitelnu vyhodu voci klasickemu kokpitu ) .. auto to ale dozaista moze byt fajn ako celok ... a kto i-cocpit ma rad alebo chce zmenu toho moze 508 oslovit :yes:

ja by som v tejto triede ale radsej arteona s 2.0tsi pripadne optimu s t-gdi :yes:
Paulie88
Věc vkusu, já ten klavír třeba naprosto žeru a nejsem sám ... Je to něco "novýho" jedinečnýho a prostě PSA se nebojí e😜erimentovat a v tom u mě mají palec nahoru. Narozdíl třeba od koncernu, kterej pro mě dělá naprosto nudná a nezajímavá auta. ...

508 je opravdu parádní, co ale parádní není je cena, která je spíš k smíchu a proto hlavně v ČR to auto někde vidět bude asi zázrak ...
h.onzyk
100 lidí 100 chutí, mně vadí jak je to lesklý, jsou na tom vidět otisky, lepí se na to prach, odráží se od toho sluníčko, za mě klavírní lak rozhodně ne.
Avatar - iudex
iudex
Tak Standa v zásade potvrdzuje iných testérov, že 508 jazdí prekvapivo dobre a isto, žiadna húpačka, ale podvozok zodpovedá dynamickému looku auta. Druhá vec sú motory, škoda, že redaktor testoval len naftu, mňa viac zaujímajú benzíny a tam som čítal prvé dojmy, vrátane tunajších diskutérov, že tá 1,6ka pocitovo nezodpovedá papierovému výkonu (kolega Dany šoféroval 1,6ku, mysliac si, že je to 132 kW verzia a povedal, že to išlo tak primerane, až dodatočne zistil, že to bol 165 kW topmodel no a na ten výkon to vraj rozhodne nešlo).
Avatar - Emel
Emel
"Na nabídku prostoru po vzoru Škody Superb zapomeňte, i když jde o stejnou třídu. Na druhou stranu stejným směrem dnes už kráčí i prémiová konkurence."

Jak to myslíte? Prémiová střední přece s každou generací docela výrazně roste, ne? Posledním příkladem budiž bavorská 3er...
Avatar - iudex
iudex
Zrejme to myslel tak, že prémia je menšia, ako strednotriedny mainstream (zvonku i zvnútra), každopádne vyjadril to nešťastne tak, akoby sa prémiové modely medzigeneračne zmenšovali.
webpaja
Vysvětlil to extra špatně, prémiová konkurence ne dnes, ale vždy byla menší než mainstream.
Elixir
Budem mozno jeden z mala, ale co sa tyka dizajnu, v danej kategorii by som vybral nieco ine. Podla mna je tu az vela extravagancie, ktora za chvilu omrzi. A to nie som fanda konzervativnych vzhladov bez napadu. Kazdopadne vzhlad novej 508 by som hodnotil ako velmi polarizujuci. Niekomu sa paci a niekomu nie. Nic medzi (ako napriklad novy nudny Focus) nevidim.
webpaja
Polarizující bych tedy 508 nenazval. Všeobecně se ve většina shoduje, že jde o krásné tvary s nápadem. Polarizující může být např. FL 7er, P508 mi tak nepřipadá.
Kromě klů má klasicky hezké tvary, stárnout by měla s grácií.
Avatar - Avanti
Avanti
To bolo zámerom, aby sa nadpisy nezobrazovali celé? Alebo je to trend ako získať viac kliknutí?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Těžko říct = jistota naopak je že to je shit diskuzní platforma ve všem horší než původní
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Tak u pežotů konečně zjistili, že německý dobře padnoucí střih je lepší než francouzská avantgarda (teda až na ty "kly" a volant proklatě nízko; to si prostě odpustit nemohli). V době SUV udělat jakž takž auto schopné konkurovat passatu, to je velký progres. Možná je někdy prodejně doženou.
Avatar - Emel
Emel
Peugeot má přece vlastní historii elegantních a relativně konzervativních modelů, typicky myslím 405-406, ale můžeme jít i dál do minulosti... já v tom třeba vidím rysy 504
http😐/ruylclassics.nl/wp-content/uploads/peugeot-504-2-0-pininfarina-coupe-maart-1981-11-11-2017/001.jpg
Takže mi nepřijde úplně fér se tvářit, že si ten střih Peugeot "vypůjčil" v Německu...
Avatar - Dinar
Dinar
Já to vidím spíše tak, že se peugeot po úspěšných generacích svých střednětřídních sedanů, zejm. 405, 406 pokusil o extravaganci ve stylu citroenu (zatímco ten po xantii vytvořil zoufale nijakou C5) a udělal 407, která sice mohla být pro někoho designově zajímavá, ale byla nepraktická a dala tak prostor proniknout do třídy nováčkům typu superbu. Zpátečku peugeot hodil hned v další generaci (40😄, která ale byla opačným extrémem, příliš nijaká. Tato nová generace je dalším designovým obratem v pořadí, souhlas s odkazy na 504 i s tím, že jde o origininální auto. Z mého pohledu ale výsledek zase není dobrý, je to opět (jako v případě 407) vítězství formy nad funkcí, a to pro designéry rodinně/manažerského auta stř. třídy není dobrá vizitka. Elegance bezrámových oken vykoupená hlukem, vnitřní prostor menší než u lepších kompaktů, manýra icockpitu... Vím, že u nás to tak spousta lidí nevidí, protože superb je okoukaný, stojí na každém rohu, ale právě ten je autem, které ukazuje 508ce, jak má vypadat designový majstrštyk, není o nic míň elegantní a šmrncovní, přesto má nesrovnatelně lepší obestavění vnitřního prostoru a je bez ergonomických chyb. Tak se, z hlediska designu, dělá špičkový střednětřídní mainstream. A jestli si někdo u peugeotu myslí, že novou 408 vleze do zelí prémii, tak aspiruje na cenu naivka roku automobilového průmyslu.
Avatar - Dinar
Dinar
Škoda, že nefunguje edit, mohl bych si ty 408ky opravit na 508. ;-\
Nonsens
súhlas, len jedna vec. Hoci je sup dizajnovo ok, pežot má oproti nemu francúzsky šmrnc. Sup pôsobí pri ňom ako otesánek.
Avatar - Dinar
Dinar
Mě to tedy nepřipadá, 508 se mi líbí, ale že bych tam viděl nějaký šmrnc navíc?

https😐/www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/superb-estate-2015-001.jpg?itok=5AmvvOmi
https😐/cdn-s-www.ledauphine.com/…FC277-9546-484F-

AB0B-4587E7B02E44/LDL_V0_12/fabrique-a-mulhouse-comme-sa-soeur-berline-ce-508-sw-conserve-une-ligne-sportive-et-basse-sp-1543257365.jpg

Podle mně je to spíš dáno tou okoukaností superbu a obecně sdíleným klišé o francouzském šmrncu. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
http😐/www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/superb-estate-2015-001.jpg?itok=5AmvvOmi

http😐/cdn-s-www.ledauphine.com/…p-1543257365.jpg
Avatar - Dinar
Dinar
Tímto se zřejmě s aktuální podobou diskusního fóra rozloučím. Je to jak u blbejch... 😒
Avatar - iudex
iudex
Súhlasím tak napoly. Pri liftbacku ten šmrnc jednoznačne je, je to štíhle, športovo-elegantné a dynamické. Ale v kombíku sa ten šmrnc (tvorený najmä kupé-líniou strechy u liftu) logicky stráca a zadná časť pôsobí konvenčne, nijak nevystupuje z línie Superbu a spol.
Inak ako písal Dinar, Sup je u nás proste opozeraný, takže sa naňho nepozeráme úplne porovnateľne ako na novinky typu 508, ale objektívne treba uznať, že je to stále elegantný, dynamický a vyvážený dizajn, ktorému sa nedá nič vytknúť:
https😐/www.auto4drive.cz/…-Sportline-3.jpg
Nonsens
je fakt, že dnes ma obiehal lift sup a povedal som si, že ma moc nebere, ale je fakt, že je tu dlho, okukaný a že kombíky sú podobnejšie. Mne sa fakt zdá smrncovnejší a elegantnejší aj kombík pežot, pôsobí (asi aj je) nižšie, širšie a tým, že nejde za krabicovým priestorom pridáva trochu atraktivity navyše. Ale nič proti supu, ten je ok tiež, len svojím spôsobom.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je zajímavé, jak o všem od Škody se povídá, jak to je nadčasový design a nebude stárnout, a po třech, čtyřech letech je už okoukaný.
Superb i Octavia jsou tříčtvrteční auta. Ze tří čtvrtin OK, ale zádě jsou zoufalý důsledek kufrového megalomanství. Totéž i Kodiaq. Paradoxně tak pro mne líp vychází Scala vůči Octavii nebo Karoq vůči Kodiaku.
Avatar - Dinar
Dinar
Dlouho mám podezření, že jsi prostší než se děláš, tak tedy polopaticky, kdybys bydlel třeba ve Florencii, denně chodil do práce kolem radnice, tak už nebudeš vnímat, že tam jsou nějaké sochy a jak jsou krásné, viděls je xkrát, prostě je máš okoukané, a ty vzdychající davy turistů pod nimi jsou z nich paf, protože je uvidí jednou dvakrát za život. Snad to, na takto extrémním příkladu pochopí i tříčtvrtinový blue sun.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, skutečně to není tím, že ta auta vídám na každém rohu. Tohle jsem kritizoval od počátku, ale fanatici to vidět nechtějí.
Takže neděkuji za upozornění, dál si nechám svůj názor a tvé komentáře k mé osobě... od hloupého to vlastně i potěší.
Avatar - Emel
Emel
A Talisman je vítězství funkce nad formou 😁 ?

Jako jo, ale já bych to s 508 tak černě neviděl... já bych si kombíka v garáži představit uměl a největší blok je ten iCock... ale tam zase beru, že to spoustě lidí očividně nevadí nebo dokonce vyhovuje.
Avatar - speedfred
speedfred
Talisman je aspoň sedan, ja by som lifta vôbec nechcel.To už asi radšej to kombi aj keď by mi bolo zbytočné.
Cenduro
Tak tento Peugeot rozhodně není německý střih. Naštěstí.
webpaja
V čem jakž takž konkuruje Passatu?
kuny
... oproti passatu je to auto uvnitr male. zejmena na zadnich sedadlech a pak v kufru. vnitrnimi rozmery se pohybuje spise v nizsi stredni, kde vladnou hatchbacky a kombiky (az na ten ulet v cr, ktery se jmenuje octavia).
Avatar - Ham.
Ham.
No já mám pocit, že design 508 je dostatečně jiný a odlišný od německého střihu a že právě Passatu nekonkuruje, nebo jenom zcela okrajově. Pokud něčemu od VW konkuruje, tak je to spíš Arteon.
Avatar - Emel
Emel
Filosofií je to spíš Arteon, to souhlas... na druhou stranu, Arteon je docela znatelně větší než Passat a rozměrově má 508 blízko spíš k tomu Passatu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ten, kdo si to koupí i přes naprosto špatně umístěnou přístrojovou kapličku, musí být praštěný pytlem hnoje. A takový člověk s tím vehiklem bude jezdit přesně tak, jaký je. Tedy praštěným způsobem. :no:
st.paul
Necítim sa byť praštený mechom hnoja a nie som ani majiteľom modelu 508, ale...mne osobne, ako človeku s výškou 171 cm i-cocpit úplne vyhovuje. Mám možnosť sa v nových Peugeotoch sem tam previezť a nemám s tým žiaden problém. Uznávam, snaha byť iný a originálny za každú cenu nemusí byť šťastným riešením, ale predaje značky hovoria, že zákazníci to zožrali. A čo sa týka jazdenia prašteným spôsobom....na základe osobných skúseností som si vytvoril skupinu s diagnózou „ľudáci“, ktorú tvoria z 90% majitelia Škody (hlavne Octavia) a VW (hlavne Passat) s kusmi v stave klinickej smrti, ktorí sa na cestách chovajú ako primitívne hovädá.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Znám plno lidí v různých výškách, od nějakých 160 cm do 185 cm a všichni si spokojeně i-cockpity svých Peugeotů pochvalují jako něco skvělého. Tak nevím... chyba asi skutečně nebude v autě.
webpaja
Všichni zaměstnanci pažoutího šourůmu? Ano, tomu bych věřil. Jinak je to nesmysl.
Reco
Vsak dobre, nevies si za to sadnut - to uz vieme, ale aspon by si mohol prestat klamat sameho seba, ze nikomu to nevyhovuje. Mne to vyhovuje ovela viac nez konvencne riesenie a z daleka nie som sam a nie len tu na fore. V prvom aute som si to vyskusal, hadaj ake som kupil dalsie?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Čemu ty věříš a nevěříš, je mé Dokonalosti zcela jedno. Vím, co vím, a názory zaslepených fanatiků mě vůbec netrápí. Nakonec... pravda je na mé straně, i dle prodejů.
Cenduro
Tohle je nejstupidnější příspěvek za poslední půlrok..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Četl jsi jeho ostatní? Jestli jo, pak bys tohle nikdy nenapsal, tohle je jeho slabší standard.
kuny
... Ze "jezdi stejne dobre jak vypada"? ... Tak to musi byt ta jizda neco priserneho... Treba uz jenom ta prid vypada jak naroubovana z jineho auta 😉