Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První jízda s Peugeotem 508 SW na českých silnicích: Jezdí stejně dobře, jak vypadá

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 4. 2019
35
43
Zobrazit náhledy (35)
Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW

Ještě před uvedením atraktivního kombíku na český trh jsme dostali unikátní příležitost prvních jízd. A máme dobré zprávy. Líbivý vzhled koresponduje s jízdními vlastnostmi.

Nový Peugeot 508 se premiérově ukázal v loňském roce na ženevském autosalonu a doslova nás ohromil. Jeho extravagantní pojetí se nám líbilo už z oficiálních snímků a dojem naživo byl neméně působivý. Stejně tak se nám líbily i jeho jízdní vlastnosti. O pár měsíců později přivezla francouzská automobilka praktičtější verzi SW, která však svým pojetím spíše než klasické kombíky připomíná karoserii shooting brake. Oficiálního uvedení na český trh se vůz dočká až v létě, příležitost prvního svezení začátkem dubna na českých silnicích tak byla opravdu mimořádnou záležitostí.

Praktičnost krásu neubrala

Nemusíte být fanoušky Peugeotu, přesto myslím, že designérský tým zaslouží za novou 508 uznání. Auto působí dynamicky, dravě, ale zároveň jde o elegantního reprezentanta. Už „krátká“ verze se mi moc líbila a tehdy jsem si říkal, že kombík těžko může být takhle hezký. Ale světe div se, Peugeotu se povedlo postavit opravdu krásné, ale zároveň praktické auto.

360p720p

Přední část zůstává shodná s fastbackem, najdeme tu například vertikálně uložené diody denního svícení čí číselné označení modelu nad maskou chladiče. Protože se kombík vyvíjel po boku fastbacku, nevypadá novinka jako auto s přimontovaným batohem. Naopak. Záď je stylová a do celku parádně zapadá. Pořád se mi o chloupek víc líbí kratší verze, ale zaslechl jsem už několikrát názor, že praktické SW je dokonce hezčí.

Atraktivitě pomáhá vcelku nízká stavba, se kterou koresponduje svažující se střecha. Vzadu jsou diodové „tygří drápy“ propojené černým pásem a nechybí ani název automobilky na víku zavazadelníku. Ten se za příplatek otevírá elektronicky a přístup je k němu i bezdotykově, konkrétně mávnutím nohou pod nárazníkem.

Proti proudu

Praktičnost je samozřejmě na vyšší úrovni než v případě fastbacku, vzhledem ke stylově tvarované zádi ale nečekejte vyloženě zázraky. Do kombíku naložíte pod roletku 530 litrů (fastback pojme 487 l), což je dokonce o 30 litrů méně než u předchůdce. Sklopením zadní lavice získáte 1780 litrů. Připomeňme však, že Peugeot používá metodu lití kapalin namísto standardizovaných kvádrů VDA, což samozřejmě pomůže k maličko lepším hodnotám.

Možná vás překvapí, že zavazadelník nemá dvojité dno, přesto je relativně mělký. Pod podlahu se ale vejde dojezdová rezerva, navíc má kufr pravidelný tvar a třeba i háčky na zavěšení tašek. Zadní lavici sklopíte v poměru 2:1, nedostanete ale úplně rovnou ložnou plochu.

Zatímco drtivá většina nových automobilů roste a nabízí více litrů v kufru, Peugeot raději vsadil na krásu. Co do délky je auto o čtyři centimetry kratší než předchůdce, rozvor se zkrátil o 24 mm. S výškou 176 centimetrů se posadím sám za sebe s několikacentimetrovou rezervou před koleny i nad hlavou. Ani vyšší cestující tady nebudou strádat, byť pravda, že zejména nad hlavou by mohlo být vzdušněji. Na nabídku prostoru po vzoru Škody Superb zapomeňte, i když jde o stejnou třídu. Na druhou stranu stejným směrem dnes už kráčí i prémiová konkurence. Místo uvnitř zkrátka není všechno.

Nebyl by to nový peugeot, aby do vínku nedostal nejmodernější řešení pracoviště řidiče – i-Cockpit. Ten mi v novince přijde propracovanější a logičtější než třeba u SUV 5008, které nám dělalo společnost v dlouhodobém testu. Displeje jsou kvalitní a klavír pod středovým displejem infotainmentu působí elegantně, navíc se na něj snadno zvyká. Problém s výhledem na digitální budíky však přetrvává. Abych je viděl celé, musím mít volant až moc dole, což mi při řízení není zrovna pohodlné.

Pevný v kramflecích

Zapomeňte na měkce naladěné francouzské vozy. I v tomto ohledu se 508 vymyká zajetým zvyklostem a stejným směrem se vydává také kombík. Je sice tužší, ale s víceprvkovou nápravou vzadu zůstává jistý i na sérii nerovností, kterých na českých silnicích najdete nespočet. Ani v zatáčkách se auto výrazně nenaklání. Řízení je lehké a přesné, takže při normální jízdě budete zatáčky projíždět s jistotou. Až při opravdu svižném tempu se sem tam začne projevovat nedotáčivost.

V průběhu celodenního testování na tuzemských cestách jsem řídil dvě motorizace: nejslabší a nejsilnější diesel. Tu první lze jako jedinou pořídit s manuální převodovkou, všechny testované kousky jsou ale vybaveny osmistupňovým samočinným ústrojím, které kvalty střídá rychle a bez jakýchkoliv nežádoucích efektů.

Výkon 96 kW u slabší verze vás na zadek neposadí, točivý moment 300 newtonmetrů však není k zahození, takže i tenhle turbodiesel s objemem 1,5 litru dokáže s autem slušně zacvičit. Celou dobu jsme ve voze jezdili jen dva, plně zatížení vyzkoušíme až při tradičním redakčním testu, dynamika však žádným zklamáním nebyla. Stejně tak kultivovanost motoru, který jsme si tak pochvalovali v dlouhodobě testovaném Peugeotu 308. Tento motor se Francouzům opravdu povedl.

Jestli vás při dálničních rychlostech má něco rušit, bude to spíše valivý hluk od kol a hlavně aerodynamický svist kolem zrcátek a okének, která i v případě kombíku zůstávají bezrámová.

Na opačné straně naftového spektra najdeme dvoulitrový turbodiesel s výkonem 130 kW a 400 newtonmetry točivého momentu. Tady už je výkonu dostatek i pro náročnější řidiče, motor se hbitě zvedá z nízkých otáček a v táhlých kopcích dodává dostatek síly pro předjíždění. Pokud by vám ale ani tahle porce koní nestačila, můžete zabrousit mezi benziny a objednat šestnáctistovku vyšponovanou na 165 kW. Ta se ale pojí výhradně s našlapanou výbavou GT a logicky i vyšší cenou. O kterou verzi očekává české zastoupení značky největší zájem. Samozřejmě nejsilnější diesel.

Motory pro Peugeot 508 SW Benzin Nafta
  1.6 PureTech 180 1.6 PureTech 225 „GT“ 1.5 BlueHDi 130 1.5 BlueHDi 130 2.0 BlueHDi 160 2.0 BlueHDi 180
Objem (cm3) 1598 1499 1997
Maximální výkon (kW)/otáčky (min-1) 133/5500 165/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Maximální točivý moment (Nm)/otáčky (min-1) 250/1650 300/1900 300/1750 400/2000
Převodovka 8° automat 6° manuál 8° automat
Nejvyšší rychlost (km/h) 225 245 210 225 230
Pneumatiky R16 a R17/R18 a R19
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8.0/8,9 7,4/8,2 9,9/11,1 10,1/11,2 8,5/9,4 8,4/9,3
Spotřeba město (l/100 km) 7,1/7,2 -/7,5 4,7/4,7 4,4/4,4 5,5/5,6 6,0/6,0
Spotřeba mimo město (l/100 km) 4,4/4,4 -/4,7 3,5/3,6 3,5/3,6 3,9/4,0 3,9/4,0
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,4/5,5 -/5,7 3,9/4,0 3,8/3,9 4,5/4,6 4,7/4,7
Objem nádrže (l) 62 5

Závěr

První kilometry za volantem Peugeotu 508 SW ukazují, že kráčí ve šlépějích liftbacku a jde o opravdu povedené auto. Podvozek je příjemně tuhý a pohodlný, auto se v zatáčkách chová předvídatelně a nabízí rozmanitou paletu pohonných jednotek. S místem uvnitř by to sice mohlo být lepší, to je ale už tradiční daň za krásu v podobě atraktivní siluety a nízké karoserie. No a strasti s výhledem na budíky už jsou tak trochu ohranou, bohužel ale stále aktuální písničkou.

Ani pětsetosmička nepřijde o elektrifikaci. Počítá se také s plug-in hybridem, jenž ujede až 50 kilometrů jen na elektřinu. Nabíjecí konektor se nachází pod stejným víčkem, jaké má palivová nádrž, jen na druhé straně. Posádka nebude ošizena o prostor uvnitř, baterie totiž budou uloženy pod zadním sedadlem. Na verzi s kabelem do zásuvky si musíme počkat do druhé poloviny letošního roku. Oficiálně bude 508 SW uvedeno na tuzemský trh v létě, kdy se dozvíme i kompletní ceny. To je vlastně to nejočekávanější, jelikož výbavové stupně a nabídka pohonných jednotek zůstávají shodné s liftbackem.

Peugeot 508 se mi více líbí jako...
  • ...liftback
    33.9%
  • ...kombi
    66.1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 277 čtenářů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Blue Sun
Re: Re: Re: Re: jezdí, jak vypadá
Blue Sun
| 11. 4. 2019
Čemu ty věříš a nevěříš, je mé Dokonalosti zcela jedno. Vím, co vím, a názory zaslepených fanatiků mě vůbec netrápí. Nakonec... pravda je na mé straně, i dle prodejů.
Avatar - Blue Sun
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Francouzi prozřeli.
Blue Sun
| 11. 4. 2019
Ne, skutečně to není tím, že ta auta vídám na každém rohu. Tohle jsem kritizoval od počátku, ale fanatici to vidět nechtějí. Takže neděkuji za upozornění, dál si nechám svůj názor a tvé komentáře k mé osobě... od hloupého to vlastně i potěší.
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Francouzi prozřeli.
Dinar
| 11. 4. 2019
Dlouho mám podezření, že jsi prostší než se děláš, tak tedy polopaticky, kdybys bydlel třeba ve Florencii, denně chodil do práce kolem radnice, tak už nebudeš vnímat, že tam jsou nějaké sochy a jak jsou krásné, viděls je xkrát, prostě je máš okoukané, a ty vzdychající davy turistů pod nimi jsou z nich paf, protože je uvidí jednou dvakrát za život. Snad to, na takto extrémním příkladu pochopí i tříčtvrtinový blue sun.
Re: Re: Re: Re: jezdí, jak vypadá
Reco
| 11. 4. 2019
Vsak dobre, nevies si za to sadnut - to uz vieme, ale aspon by si mohol prestat klamat sameho seba, ze nikomu to nevyhovuje. Mne to vyhovuje ovela viac nez konvencne riesenie a z daleka nie som sam a nie len tu na fore. V prvom aute som si to vyskusal, hadaj ake som kupil dalsie?
Re: Re: Re: jezdí, jak vypadá
webpaja
| 11. 4. 2019
Všichni zaměstnanci pažoutího šourůmu? Ano, tomu bych věřil. Jinak je to nesmysl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku