Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Rok s nejlevnějším Porsche 911 v Česku. Kolik peněz spolykalo? A jak jezdí?

40 komentářů

jenicek54
>:to měl náhradní díly z Moldavie, nebo Číny. na blbou Octavii stojí 1 chladič 8tis, stahování okna 3.5 a další nepíši. servis 400. divné
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ceny dílů jsou dost různorodé a záleží taky kdo a od koho je kupuje. Pro soukromníka, co si půjde koupit díly na netu je to drahé, ale pokud to bral přes někoho, kdo má někde u dodavatelů slevy, dá se dostat i na 50% ceny. Neříkám, že všude a u všeho, ale jde to.
Mig_35
Není to auto hlavně z Ameriky? Podle těch oranžových odrazek?
Avatar - Dinar
Dinar
Není, je to základní verze, v 98 byly blinkry v oranžové standard. A mrkni na zadní nárazník, vybrání na širokou evropskou spz. 😉
TGreat
oranžové pozičky jsou u všech prvních modelů. Třeba moje je původně koupená v DE, ročník 1999 a taky má oranžové pozičky.
Vasut1974
Oranzove blinkry byly na evropskych autech do 2003
Avatar - Dinar
Dinar
že automobilový nadšenec strašně chce, 911 je prostě ikona, ale kdo se pak má dívat na to zoufalství na kolech, dvacet let staré auto nemusí vypadat jako tohle, proti pečlivě udržované 996 neřeknu popel, ale tohle auto prostě zoufale volá, buď po péči nebo po šroťáku. Jinými slovy, stokrát můžu chtít, ale pokud na něco nemám, tak si to prostě nedopřeju...
TGreat
Ono ale dostat auto do perfektního stavu taky chvíli zabere zvlášť pokud nejsem milionář a to na pořízení 996 fakt není potřeba, ta moje přišla na to co trochu lepší Karoq. Jasně, není perfektní, lak je zašlej, interier ošahanej a zatím mi chybí rádio, ale to všechno bude, jenom to bude trvat. Já mám třeba za sebou GO motoru, náplně, gumy a na teď na jaře budou brzdy, snad na podzim podvozek a pak teprv lak a interiér. To že na tom pracuju postupně, neznamená, že si to nemůžu dovolit. Pokud je auto mechanicky udržované, kosmetika počká. Chápu, že spousta lidí si myslí, že je to jenom na machrování, ale tahle věc je hlavně na ježdění a v tom vošahaný sedačky nijak nebráněj...
Avatar - Dinar
Dinar
Jestli spíš není problém právě v tom, že si většina kupců myslí, že se starou 996 něco namachrují, páč porsche. Na kolech pak v lepším případě pneu Vraník, něco nefunguje, tohle chybí, tamto je ulomený. Jak říkám, když na něco nemám, odpustím si to...
vondry87
Já třeba tyhle nadšence chápu. Vždyť je to krásnej koníček si splnit sen a postupně to dávat dohromady.. kdyby to měli kupovat jen ti, co na to mají, tak tahle auta pravděpodobně skončí ve šrotu, protože kdo na to má, tak si prostě koupí něco lepšího.. a já určitě rád sem tam v provozu podobnou klasiku zahlédnu. Ale vyluxovat interiér by občas mohl, o tom žádná..
Avatar - Dinar
Dinar
Principielně souhlasím, jenže právě v podobných příbězích, jako je tento konkrétní, se mnohem více ne, "postupně dává dohromady" rýsuje varianta "postupně se více a více ojíždí a chátrá", protože "nadšenec" nemá na banány. A ukázka přístupu (bordel v autě) mě spíše navádí k této variantě. 😉
Avatar - Snooob
Snooob
a hlavne my by si ho upratať. Ja osobne neznášam zaprasené auto v interiéri.
Avatar - Dinar
Dinar
Jistě, jedna z věcí, která vypovídá o přístupu, sedět ve špinavém interieru s bordelem na podlaze, ale hlavně v póze petrolheada. Těžko pak čekat, že to auto kdy bude v nějakém rozumném stavu, protože to stojí peníze, k vyčištění interieru stačí jen trocha námahy.
TGreat
Na druhou stranu, aspoň vyluxovat jí mohl 😄 a koberečky by nezaškodily. Osobně sem na údržbu interiéru línej, takže sem si to nechal za asi 1500,- udělat, koberečky jsou napuštěný ochranou chemií a stačí to vyklepat a interiér má podobně ošuntělej, ale aspoň čistej s oživenou kůží, takže to vypadá o dost líp.
Avatar - lamal
lamal
to sa neda takto... ja napr tiez nie som na lestenie interieru, ale tech stav auta, zaobchadzanie (pomale zahrievanie, dochladenie, vyhabanie sa nerovnostiam a spomalenie atd) som velmi citlivy... ako aj na vymeny olej v motore + prevodovka atd... proste tech stav je priorita a ohladuplne vyuzivanie vozidla... a tiez mam zapraseny interier a na kobercekoch sa nieco najde...

poznam naopak ludi, co to chodia do garaze lestit 3x tyzdenne, ale olej nevymenia a na studeno mu daju hned cocku... hlavne ze je lestenka, vylestene ego efekt na oko...
Avatar - Dinar
Dinar
A jsou lidi, kteří dělají oboje, mají auto ve výborném technickém stavu, umí s ním zacházet (vyměnit správně olej, zahřívat před zátěží) a ještě vezmou občas do ruky vysavač a utěrku, aby neseděli v binci. Pokud mám číst článek od autonadšence, co si koupil youngtimera, pak bych rozhodně raději od nějakého takového...
Avatar - lamal
lamal
s tym suhlasim, ja binec nemam, nemam rad spinu a bordel, ale ked je na koberci nanos za 2 mesiace a v interieri trochu prachu, tak koberec oklepem a dokazem s tym zit... potom to vycistim... hold dokonaly nie som >😁
traveldrive
Tak minimálne aspoň pred fotením povysávať a naleštiť lak mohol...
jenicek54
Terazky sa upratuje vo veznici
Avatar - speedfred
speedfred
Myslíš niečo ako petrolhead eutanáziu 😄
Avatar - JDM
JDM
Tak chlapík to auto má pravděpodobně na ježdění a ne na to aby mu stalo nablejskany před barákem nebo se o něj opíral na benzínce... pokud technika funguje tak na vzhled ere pes.. novej celolak jsou vyhozený peníze ..
Avatar - Dinar
Dinar
Udržovaným autem v dobré kondici jezdit nejde? Takové auto musí stát před barákem? To je mi logika...
Avatar - JDM
JDM
Udržovaný auto nemusi znamenat bezchybný stav.. ono většina takových aut moc nenajede protože majitele tehle prelestenejch aut mají strach z každýho kamínků co se odráží od jejich vypiplany karosérie.. když člověk s takovým autem jezdí tak že ho nešetří tak se šrámy počítá. A vyhodit 50tis za lak aby za 14 na něm byly nalepeny kousky pneumatik a poškrábání od kamínku je drahá sranda . Sám jsem měl sporťák kterej dostával za uši. Byl odrenej sem tam tukanec atd ale po technicky stránce top . Vzhled bych řešil při prodeji nebo kdybych s autem vyjel jednou za měsíc na nějakej sraz nebo projížďku..
Avatar - Dinar
Dinar
Podívej se, o čem tu od začátku píšu, ses upjal na nějaké nalepené kousky pneumatik, to už je hrubě mimo téma.
Avatar - JDM
JDM
Jasný a ty ses upjal na bordel v interiéru .. podle tebe se pozná petrolhead podle úrovně naklizenyho interiéru? Bože tak neměl čas to vysát se stane .
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jen proto, že to je 911, musí být v perfektním stavu? Jestli to byl poškrábaný otloukánek, za minimální cenu, tak by jej stejně na 99% nekoupil žádný filatelista, který by do něj vrazil dalších 500 a uvedl ho do perfektního stavu...

Ujelo 10 tkm, nestojí, jezdí. Vypadá jako vrána, protože to možná je vrána, ale jestli to majiteli dělá radost a je spokojený, tak proč tady moralizovat o tom, kdo si co může či nemůže dovolit? Ať z něj klidně vyjezdí duši na vranících, kouří v něm a má v něm bordel... je to přece jeho auto... a je mi to rozhodně sympatičtější, než kdyby shnilo v bazaru.
Avatar - Dinar
Dinar
Mně se přístup "vyjezdit duši" nelíbí, tobě ano, proč ne, názory se můžou různit, já to vidím, jak jsem napsal...
Mig_35
No asi takhle, 996 je tak ošklivá, že ani ty nejkrásnější kusy včetně Turba, GT2, GT3 atd nevypadají nic extra.
Kdybych se chtěl naučit jezdit s koncepcí všechno vzadu, nejspíš by to byl ideální adept. Ale s manuálem.

Nicméně jak mluvíš Dinare výše o tom, že buď na něco mám, nebo si to nedopřeju, tak přesně tahle logika mě dlouhodobě odrazuje od 911ky. To co bych od toho chtěl splňuje buď 993 nebo potom až 997, oboje začíná na 40 tisících za nejhorší kusy a lepší kolem 60. Ale stejně jsou to alespoň deset let staré auta... a než kompromisit za každou cenu, radši oželím...
Vasut1974
NO tady hlavne budou dost odlisny naklady na provoz. 997 je normalni moderni auto, kdezto 993 youngtimer vyzadujici pozornost.
Allan01
To auto je moje, jsem rád ze hned vite na co mám a na co ne😀. Auto jsem vytahnul po zimě ze stodoly a hned se jelo fotit. Takže jsem stihl jen myčku, proto prach a bordel 😀 Auto jezdí na Pirellkach, zadny vraniky, olej v motoru a v převodovce dostává přesně jaký má mít. Mechanicky funguje přesně jak má. A to je pro mě důležitý, mě nebaví auto lestit a řešit kosmetiku. Já se chci hlavně dobře svezt nekde na pěkných okreskach. Proto jsem si kupoval Porsche, ne abych s ním stal někde na benzínce. A díky bohu za zasly 911 který stojí 2x min nez nějaký nalesteny, alespoň máme my co nejsme milionáři co kupovat.
Vasut1974
No budiz uzivateli prano, ze vse funguje - zrejme bylo auto poradne servisovano za svuj zivot.

Potiz muze nastat pri jakekoliv zavade, protoze jestli u Porsche i drobne dily uzivatel servisuje sam s ohledem na ekonomiku provozu tak pri prvni vetsi “drobnosti” auto zustane stat u krajnice a zacne zarustat travou.

Provozni naklady se osalit nedaji.

Jinak co treba aspon umejt a vyluxovat ?
Avatar - Đawson
Đawson
Tohle taky nechápu, do práce jezdim autem za 20. Tis a i tak hi vysavam a myju docela často.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Já moc nepobral tu radost nad tím, že ve 140t byl měněn motor a má to najeto 260t. Mně z toho vychází prostou logikou, že ten druhý motor je těsně před smrtí... Autor najel za rok přes 10t, takže mu ještě necelých 10t (tedy necelý rok) zbývá do opravy v ceně víc jak poloviny auta (samozřejmě za předpokladu podobné životnosti stávajícího motoru).
Jinak to postupné kupování nových pneumatik od výplaty k výplatě mi u takového auta taky nepřijde důstojné, jak už tu někdo naznačoval, a raději bych si pořídil něco, kde si můžu dovolit 4 nové gumy naráz..
Avatar - speedfred
speedfred
Nový motor už môže byť zbavený "detských chorôb" a može fungovať dalších 300t , alebo aj nie 😄 Ja kúpiť Porsche tak s ním polovicu času trávim na track days.
Allan01
To jsou slušný kecy 😀 proč bych měl kupovat všechny 4x pneu naráz, kdyz v době kdy nsem kupoval pneu na zadek byly přední gumy v dobrém stavu s dobrým vzorkem? 😀 Nevěděl jsem že kdyz mám Porsche tak musím měnit všechny 4 gumy zároveň 😀
lukas.laun.5
:yes: opravdu moc hezký článek! :yes:
plysovykozisek
Porsche to je klasika.
porschebandit
ja si koupili 996ku pred dvěma lety v Mnichově. Mam to pro radost, urcite nebyla z nejlevnějších, dbal jsem na purismus a zvolil černé kupé bez šíbru, zadokolku s manuálem. Kdykoliv do nej sednu, mam úsměv od ucha k uchu. A o tom to je. Kdo nezažil, nepochopí. Řeči o škaredych světlech nebo noblibene řadě jdou mimo mne. Spíš zbuzuji lehký úsměv. O auto se starám, dá se říct, že ho i šetŕím. Ale jezdím s nim i do Alp a jezdím s nim tak, jak by si to Ferdinand přál. Co se nákladu týče, tak bohužel platí pořekadlo, že kdo si koupi opičku, musi mit na banány. Šroubuji na něm sám, (proto jsem si ho i pořizoval) Vyhýbám se čínským dílům a čekám kdy “přijde” ten motor. To k tomu prostě patří. Ale i tak bych neměnil . #porschebandit
Filok
Porsche je klasa a jednou si ho koupím to jasneeee
Tom Skovsky
právě ta koncepce pohonu dělá z 911 to co bezkonkurenčně je = vlastně furt stejně dokonalé.
Článek autora je super i co se pak provozu a života s 996 týče, evidentně je to člověk, který si jízdu umí užít a jezdit s Porsche jak čistě tak i tak jak to vlastně zas nic jiného neumí). Pro pozéry to opravdu není, naštěstí. Takové ošklivé káčátko. Sedlám už osm let e36 r6, blbnu co se dá, ale další a poslední meta je právě 996.