Kdyby nasim uzemim protekala reka podobne velikosti jako je jihoamericka Parana, meli bychom uplne jine procento vyroby elektriny z obnovitelnych zdroju. jinak se dvema atomovymi elektrarnymi jsme oproti jizni americe vyrazne v predu, nikoliv pozadu.
To si snáď robia srandu. Alebo ACZ to poplietlo. Pretože snáď nemôžebyť pravda, že S6/S7 budú len dízle. Ak by to bola alternatíva k benzínovým S modelom, budiž, už to by bola rana na imidži modelov S, ale keď sú modely SQ s naftou, dá sa to prežiť. Ale spraviť model S, teda športový model v štandardnom modeli (sedane, resp. liftbacku, naviac promovanom ako 4dv kupé) výlučne ako naftiak, tak to je veľký fail.
Audi :no:
Nerobia. Oni totiz do vyvoje dieselu nacpali miliardy Eur uz v dobe, kdy bylo jasne ze cistej diesel je stejnej nesmysl jako vonavy ***, a tak se ted snazi vsechny presvedcit, ze je ropak ta nejspravnejsi cesta.
Vzhledem k tomu, že benzínovou variantu také museli vyvinout a diesel prodávají jenom v EU, tak jediný důvod proč nenabízí benzín v EU jsou regulace CO2. Takže to není o politice automobilky, ale o politice EU.
Jako že Lexus odejde z Evropy a Medvěd zařízne novej skvělej R6? A nedávno predstavenej famózní BMW R6 510 koní taky rovnou skončí? M3 M4 a M5 a Alpiny = končej?
Nebo spíš = je to o automobilce = jen naftový jen Audi?
Konkurence dělá úplně stejné kroky, liší se to jen řádu měsíců, X5 si třeba v USA koupíš ve verzi X5M, kdežto v EU je vrchol X5 M50d a X5M zde není a nebude. Takže je to o EU.
Je to asi o konkrétním motoru. A hlavně o tom že některé motory musel být přepracovány kvůli EU, aby splňovali nové emisní limity. Proto jsme se třeba déle jak rok museli rozloučit s BMW 550i. Ani nevím jestli se už zase prodává. Tak jsem se podíval a neprodává. Něco asi přepracovat jde, něco ne. Něco rychleji, něco pomaleji.
Mimochodem tuhle jsem četl článek o tom, jak povinná biosložka zvedá emise o desítky procent. To mi je třeba záhadou proč jdou po motorech a tuhle snadno odvolatelnou směrnici nechají být. Všichni už vědí že negativa převažují. (ničení motorů, větší emise, zdražení potravin, kácení pralesů) a přesto se nenajde žádný soudruh co by si byl ochoten nasypat popel na hlavu a přiznat že to byla blbost.
A proto naši poslanci před 3 dny odhlasovali https://www.irozhlas.cz/…a_1904081637_dok prachy pro našeho slovenskýho předsedu vlády a pro nás nekončící řepkový orgie ;-)
Víš že přepracování kvůli EU = je zatim spíš jen = přísnější měření = z pohledu výrobce "fakt musim tu normu plnit" = žejo? :-)
50i je v akt. verzi Eura 6 dostupná, v 850i, 5er dostane stejnou verzi V8, tj. 390kW zpět až s faceliftem 2020, posílení o 50kW bude znamenat i změnu označení na M550i, stejně tak bude inovovaná i benz R6, 540i posílí na 280kW.
Tak je mi jasné, že za tým sú emisie a pokuty za ich nadprodukciu, ale pri tých cenách S modelov by človek čakal, že to Audi nerozhádže a výkonné benzíny si udrží. Ak to dokáže BMW i Mercedes, mohlo i Audi.
O to viac je to škoda, že tento 2,9 TFSI je vydarený (ak je to teda ten istý motor, čo bol v RS4) a má charakter aj zvuk (na rozdiel od 3,0 TFSI).
Čo berieš za kategóriu, celú vyššiu strednú, alebo kategóriu výkonných športových modelov? V prvom prípade máš pravdu, v druhom je to úplne inak.
Aj keď ani v prvom prípade to nie je argument (to by sme mohli rovno povedať, že keď sa vo vyššej strednej predáva 85% dízlov, tak benzíny nemajú vôbec zmysel a automobilky by ich mali rovno vypustiť), tak je proste neobhájiteľné, že prémiová automobilka, ktorá má tradíciu športových modelov a má za tým účelom vlastnú líniu modelov (S/RS), ktoré tvorili (mimo SUV) výlučne benzíny, ten benzín proste úplne vypustí.
Skor asi vseobecne a automobilka si rychlo spocita ci je to rentabilne. Pripadne mozno benzin pride neskor alebo ako tu uz niekto nacrtol, sleduju tym nieco uplne ine. Ja viem, ze fanusikovia to pokladaju za nemyslitelne, ale napriklad posledne na pezot klube bola otazka, preco do 308 uz nie je okrem GT verzie na vyber dvojlitrovy dizel. No a odpoved, ze netvoril ani 5% predaja.
Nedisponujem presnymi cislami predaja a preto si myslim, ze to moze byt obdobny scenar preco aktualne benzin v ponuke nie je, pripadne ako dovod na jeho meskanie.
No ale S-line nie je S model, rovnako ako M-packet či AMG line nie sú plnotučné športové modely. A pokiaľ sa dobre pamätám, tak mimo SUV sa do týchto športových derivátov diesle u nikoho z D3 nedávali. Takže predajné čísla za týmto krokom nebudú.
Sko osobne nevnimam ako sportove auto, iba ako luxusnejsiu verziu zakladneho modelu. Oznacenie RS som mal za sportove na urovni M, alebo AMG. Ale priznam sa, ze ma to nezaujima ci je to spravne ci nie.
Ako vravim netrapi ma to, avsak zaujimali by ma realne predajne cisla dizel vs benzin. A tie nam povedia presne, kde to vidia realni zakaznici a nie svet podla mna ci teba.
S je proste športový model, stále ale univerzálny a nie nekompromisný a tvrdý. Proste asi ako GTI a spol. Teda nemožno ho len tak bagatelizovať ako nejaký výbavový stupeň, je to športovo ladené auto nielen vizuálne a výkonom motora, ale aj odlišným naladením podvozka, pruženia a množstvom ďalších úprav. Mimochodom dnes som išiel okolo S7, červená, prikrčená, strieborné späťáky, veľké laufy, proste krásne auto s výborným zvukom benzínového osemvalca. Neviem si predstaviť, že by som počul spod kapoty dízlové kadla-kadla, proste to je fail jak sviňa. :no:
Ak to bolo na mňa tak som samozrejme nemyslel výbavový stupeň,ale aj celokové naladenie auta.
Benzín samozrejme chýba ale tie V6 Bitdi idú ako sto čertov a nerobí to zase nejaký kadla rachot.
Jeste jsem to chtel editovat, ale uz to neslo:
Na tuhle novou S6 a S7 by se mozna spis nez Sporty hodilo Sooty, i kdyz je to takovej slovni patvar. Ale presnej :-!
ale zeď jsem jel na delší cestu posmolenou Octávkou 1,6 TDI. Jede to po dálnici 140 jak nic a z té spotřeby mi bylo až špatně. 5,0. Já bych jel za osm.
No a kolik by ta vzducholoď brala v benzínu? :D Já se svým naftovým jezdím kolem 7,5 se stejným výkonem, jako ty, na delší cestu jsem se dostal asi na 7 i s Německou dálnicí.
Dnes jsem jel v trochu větším provozu Praha Západ-Praha Vinohrady s TDI 2.0 za 9,8l na sto.... :D Na dálnici pak 7,2-7,5 při průjezdu Belgie-Praha přes Německo. Tady už je to na štíru, jestli se takové auto vyplatí, ale jiný, starší 2.0 TDI to zvládne klidně za 6-6,5 stejný režim.
7,2 na dálnici mi nepříjde zas tak extrém, už to není staré 1.9TDi a v koloně na 9,5 se dostanu i s jiným autem stejné třídy a obdobného výkonu v naftě, pokud je velká zácpa.
Myslím, že spotřeba na jediné trase nevypovídá vůbec o ničem. Podstatný je nějaký dlouhodobý průměr. A spotřeba dieselů během let klesá, že by rostla je nesmysl. Stačí se podívat na Spritmonitor, kde jsou tisíce aut.
Passat 1,9 96kW 2000-2007 průměr 6,71
Passat 2.0 TDI 103 kW 2008-2013 průměr 6,28
Passat 2.0 TDI 110 kW 2014-dosud průměr 6,15
A přitom jsou zácpy a poskakování po městech v roce 2019 asi o dost větší a častější než v roce 2000, auta jsou nacpanější komfortními prvky, jsou těžší protože musí splňovat přísnější nárazové zkoušky a jsou výkonnější.
Tak to co jsem uvedl jsou průměrné spotřeby na dlouhé trasy, který s auty dosahuji já, ano je to ovlivněno mou nohou, ale pořád i s touto chybou měření je tam mezi auty rozdíl.
Asi taky záleží jaké to je auto s jakým pohonem a převodovkou. Ta 1.9 mi příjde celkem užraná, co si dával.