Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Audi S6 a S7 jsou tady. Pro Evropu nafta, pro zbytek světa benzin

David Bureš David Bureš 11. 4. 2019
75
56
Zobrazit náhledy (75)
Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback

Sportovní verze Audi A6 a A7 se v nejnovějším vydání staly mildhybridy. Evropské provedení sází na 3.0 TDI, jinde ve světě však dostanete 2.9 TFSI.

Audi v minulém roce významně inovovalo svoji nabídku, přičemž letos v tomto směru pokračuje, jen se místo na konvenční auta a SUV zaměřuje na jejich sportovní varianty. Aktuálně představuje hned dvě takové novinky, nové generace modelů Audi S6, Audi S6 Avant a Audi S7 Sportback.

Technicky spřízněné modely dostaly shodný motor v útrobách. Pod jejich kapotou pracuje vznětový šestiválec 3.0 TDI naladěný na 257 kW a 700 N.m, které jsou dostupné v pásmu od 2500 do 3100 otáček. Agregát o objemu 2967 cm3 s přímým vstřikováním common rail pracujícím až s tlakem 2500 barů využívá turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny, spolupracuje s osmistupňovou samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem a pohonem všech kol, který v základním nastavení posílá sílu motoru v poměru 40:60 mezi nápravy, ve prospěch té zadní.

Hlavní novinkou je ale zástavba 48V palubní sítě a elektricky poháněného kompresoru, který díky takřka okamžité reakci (pod 250 milisekund) potlačuje turbodíru a zlepšuje reakce na sešlápnutí pedálu plynu. Mildhybridní systém s 10Ah lithium-iontovou baterií pak snižuje spotřebu, při zpomalování ukládá elektrickou energii. Při dojíždění k semaforu umožňuje vypnout spalovací motor už v rychlosti 22 km/h, zatímco při funkci plachtění vypne šestiválec klidně až na dobu 40 sekund.

To všechno znamená, že Audi S6 urychlí z 0-100 km/h za rovných pět sekund, zároveň je ale jeho kombinovaná spotřeba pouhých 6,2 litru na 100 kilometrů, což je u tak silného auta skvělé číslo. S6 Avant a S7 Sportback jsou na stovce o desetinku pomaleji, kombinovaná spotřeba u nich činí 6,5 l/100 km. Maximální rychlost je u všech elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Zákazníci v ostatních koutech světa, konkrétně v USA, v Asii nebo na Středním východu, se však mohou těšit na jinou techniku. S6 a S7 pro tyto trhy totiž využije benzinový šestiválec 2.9 TFSI, naladěný na 331 kW a 600 N.m. I v tomto případě však půjde o mildhybrid.

Audi S6 má ve srovnání s výchozí A6 o 20 mm snížený podvozek, za příplatek si pak lze objednat natáčení zadní nápravy. To do rychlosti 60 km/h natáčí zadní kola o pět stupňů proti směru těm předním, kvůli lepší agilitě a snížení poloměru otáčení až o 1,1 metru, zatímco ve vyšších rychlostech se natáčí o dva stupně ve stejném směru jako ta přední. K dispozici je též adaptivní vzduchový podvozek nebo sportovní samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Brzdové kotouče jsou v základu ocelové, zakusují se do nich šestipístkové hliníkové třmeny na každém kole, lze si však připlatit i za karbon-keramické brzdiče.

Design je jako již tradičně u těchto modelů decentně zvýrazněn. Vpředu tak najdeme odlišný nárazník, na bocích zvýrazněné prahy a vzadu nárazník s difusorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Kola jsou v základu dvacetipalcová, lze si však připlatit také za o palec větší.

Nová Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback vstoupí na evropské trhy v létě 2019. V Německu ceny startují na částce 76.500 eur za sedan. Standardní výbava má čítat navigaci, virtuální kokpit, sportovní sedačky nebo čtyřzónovou klimatizaci.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Vlastním benzín,
Ozzman
| 12. 4. 2019
Tak to co jsem uvedl jsou průměrné spotřeby na dlouhé trasy, který s auty dosahuji já, ano je to ovlivněno mou nohou, ale pořád i s touto chybou měření je tam mezi auty rozdíl. Asi taky záleží jaké to je auto s jakým pohonem a převodovkou. Ta 1.9 mi příjde celkem užraná, co si dával.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak predpokladam
kuny
| 12. 4. 2019
Kdyby nasim uzemim protekala reka podobne velikosti jako je jihoamericka Parana, meli bychom uplne jine procento vyroby elektriny z obnovitelnych zdroju. jinak se dvema atomovymi elektrarnymi jsme oproti jizni americe vyrazne v predu, nikoliv pozadu.
Avatar - Ham.
Re: Re: Vlastním benzín,
Ham.
| 11. 4. 2019
Myslím, že spotřeba na jediné trase nevypovídá vůbec o ničem. Podstatný je nějaký dlouhodobý průměr. A spotřeba dieselů během let klesá, že by rostla je nesmysl. Stačí se podívat na Spritmonitor, kde jsou tisíce aut. Passat 1,9 96kW 2000-2007 průměr 6,71 Passat 2.0 TDI 103 kW 2008-2013 průměr 6,28 Passat 2.0 TDI 110 kW 2014-dosud průměr 6,15 A přitom jsou zácpy a poskakování po městech v roce 2019 asi o dost větší a častější než v roce 2000, auta jsou nacpanější komfortními prvky, jsou těžší protože musí splňovat přísnější nárazové zkoušky a jsou výkonnější.
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Vlastním benzín,
wakantanka
| 11. 4. 2019
No to ti presne nepoviem, ešte som žiadnu benzínovú nestretol :-) Ale podľa výrobcu v mixe cca 12 na 100 ale zase 2,7 R6 :-)
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Robia si srandu
speedfred
| 11. 4. 2019
Ak to bolo na mňa tak som samozrejme nemyslel výbavový stupeň,ale aj celokové naladenie auta. Benzín samozrejme chýba ale tie V6 Bitdi idú ako sto čertov a nerobí to zase nejaký kadla rachot.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku