Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Nejlepší auto za rozumné peníze podle Martina Vaculíka

70 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A v čem spočívá ta "italská pověst" ?
Že je potvrzená špatným přístupem k olejovými filtru.

A je taková fakt i mimo zdejší "dasauto.cz" ?

Jinak ano, je to výborné a praktické auto. Snad jen "jezevčíka" bych nekupoval, pokud bych neměl opravdu specifické potřeby...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
video mi přišlo v pohodě. Text nečtu ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, já si nemůžu pomoct, a občas se toho pořád dopustim.
Toho čtení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
je to divné/smutné/nevím, ale čtení mi dnes přijde jako "zastaralý" přenos informací :-) Asi jsenm generace YT ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, je to lenost... a na ni "naše" lidstvo dojede...

Ano, video vyžaduje ještě o něco menší "osobní nasazení"... ale nechává ještě menší prostor pro vlastní přemýšlení, fantazii...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, souhlas.

Ale také nesouhlas. Díky videu lze předávat spousta zkušeností a dovedností, které prostě "máš možnost obkoukat". A to jsou věci, které nevyčteš ani kdyby byly popsány na 150 stránkách. Právě proto, že při čtení pracuješ s představivostí, jenže každý si pod stejným psaným slovem představí něco jiného.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz si ako ja >:-[]
Avatar - Machýrek
Machýrek
Mám to naopak. To ráčkování nedávám.
S omezeným rozpočtem bych skočil do Dusteru, kdyby mi stačilo menší auto, tak Panda 4x4.
Avatar - JFK
JFK
Coby kdyby...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vždy když v práci jedu Fiatem, tak se neuvěřitelně těším. Jede fakt skvěle a vzhledem k určení vozu nemám co bych mu vytknul (spotřebu nevím, neřeším).

Dodnes nechápu, proč u nás má Fiat tak špatné prodeje. Punto Evo bylo 100x lepší jak (nenovinářská) Fabie. Přesto Punta vůbec nepotkávám... Hlavně že tu je na každém rohu i20, kterou můžete po 5 letech vyhodit...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jo jo.
Mám doma i Punto z roku 2008... 1.2. A dokonce i to je lepší, než Fabia.
Hlavně má najeto 170 tis km... a jezdí pořád stejně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uy som to tu spominal ... ze ked som robil autoskolu tak som jazdil drvivu vacsinu jazd na novucickom yarise prvej generacie ale ked doslo na skusky s policajtom aj kuzele tak vyfasoval som punto I. a kupodivu sa mi s nim slo uz po par metroch lepsie ako s tym vajcom yarisom bez budikov... bola to moja zatial sice jedina jazda s fiatom ako takym ale asi navzdy najpamatnejsia jazda ako taka v zivote ;-) ... skoda len ze som s nim nemal aj vsetky jazdy.. mohl lsom si to cele ucenie proste este viac uzit... ale inak vzdy som tvrdil ze punto bolo fajn... a aj to grande punto som pred nieco vyse dvomi rokmi skusal... a keby nebolo v ponuke uz len s jedinym motorom ( len jednou slabou atmo ) tak ktovie... lebo pacilo sa mi... ale tak... kazdpadne mam na punto len a len dobre spomienky ;-)

inak tomu boomi i20 u vas nerozumiem ani ja... ani vnutro ani vyplne ani volant ani budiky nic tam nie je za mna lepsie ani ako vo fabii ... a aj to litrove tgdi zere jak 1,6tka v corolle.. ale tak jedine zeby dizajn bol to co zavazilo? leno aj hodne sien uz vidim v i20tke... aj jedna moja kolegyna v praci ma bielu i20tku a dokonca s automatom... ale tak kolko ludi tolko chuti :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nechápeš? To já naprosto skvěle. Fiat nemá u nás žádnou reklamu, žádné povědomí. Jen desítkami let dřívější mizerné kvality zničenou pověst a zastaralou nabídku aut. Taky uvažuju o novém autě, ale Fiat mě ani náznakem nenapadl.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tak to už jsi taky ztracenej... když žiješ život podle reklamy.
milan3
Ano, auta kupujeme na základě vlastní zkušenosti! :-)
Proto už nerisknu Ford, Renaul, Opel ani Škodu. :-)
V garáži stojí Tipo 1,4Tjet s LPG, žena má 500l s amosferickou 1,4 a kupodivu čtyválec,
no a ve Firmě Fiaty Dobló. :-)
Arese
:yes: Kecáš, reklamy na Tipo teď byly opravdu docela masově rozšířené... A to je moc dobře. Mj. to zřejmě bude moje příští auto. :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejsou to špatná auta, ale ničím nevynikají, snad mimo to, že z venku umí vypadat docela obstojně ve vyšších specifikacích.
Pokud nechcete nákupní tašku Pandu, tak je tu jen Tipo, Punto je dávno mrtvé a né každý chce retro pětistovku, mne se třeba všechny tyto deriváty šíleně nelíbí, navíc nejsou ani nejlevnější.
Tipo není zlé, ale na palubě je to bohužel lowend, hlavně sedan, Kombik se kterým jsem jezdil, je komfortní, prostorný, ale aby nějak vypadalo a jelo, jsme na ceně, kterou drtivá většina Fabií a Rapidů podleze a hlavně, ji podleze i ta Hyundai.
Motoricky pak Tipo nabízí línou 1.4, nebo 1.6 (je ještě vůbec?), kterým ujede většina R3 turbo motorů. Pak můžeš mít 1.4T, ta je takové optimum, nejede zle, ale obávám se, že třeba Fabie kombi TSI 81kw bude taky rychlejší, navíc v téhle cenové relaci je právě ta Hyundai i30 s 103kw TGDi, taková i30 se dá koupit kolem 350-400 tisíc dle výbavy.
Vybavené a hezké Tipo stojí klidně 0,5M, což bych já osobně za to auto nedal.
No a co je nad Tipem? Už nic... leda 124ka, která je super, ale to taky není pro každého, tam 1.4T funguje lépe, než v Tipu.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Tak ona i ta servisní a prodejní síť není kdovíjak hustá a ještě řídne. Od doby co se spojili s Chryslerem,mi přijde že se soustředí hlavně na Jeep a deriváty 500. Není to tak dávno kdy skladový Grande Punto stálo s 1.2 187 tisíc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, oni sami rezignují a když to přeženu, nabízí jen 500, která se né každému líbí ať už je to kombi, či SUV odvozené a pak lowendové Tipo, kterému schází něco, proč ho chtít zrovna místo té Hyundaie, Renaultu, nebo něčeho takového a pak skvělou 124ku, což moc zákazníků ani oslovit nemůže.
PavelN
Proc chtit tipo a ne skodovku? Protoze proti Ochcavce je to o 4cm vyssi, jen o 2cm uzsi a o 14cm (navic jen na na kufru) kratsi. Ma to uz v zakladu 4 valce, nemusi to mit turbo ani starstop. I kdyby to stalo stejne a musel jsem si vybrat, beru Tipo. To ze je o 40% levnejsi je jen bonus :-) A kdyz to srovnam s Ropidlem/Skaalou tak je to uplne o necem jinem. Totez plati o Hnujdaji i Rendlu (no ten je aspon taky levnej).
nazdar1
nebudeš tomu věřit ale jsou tady naštěstí lidé kteří jdou a koupí si nové auto , ty mezi ně evidentně nikdy nebudeš patřit. jsi jen žvanil z diskuse odsouzen jezdit starým pelechem a být pořád nasranej .hezký den,
PavelN
Kdo krici z toho to fici. Koupil jsem novy v unoru. Kupuju kazdejch 5 let. Kdy ty? Skoda ze tu neni blici smajlik.
Arese
Tak já například Puntem jezdím a velice si to užívám. Už jen pohled na toto auto je designérská hostina a další lahůdkou je ergonomie kabiny (např. volant je umístěn mnohem výše, než v jiných autech této kategorie). :-) Miluju taky způsob, jakým graduje výkon čtyřválec FIRE... :yes:
Mr.Murphy
jedno jsem ve firmě měl (1.6 JTD 105PS) a jezdilo se s tím fakt parádně.... otec s tím kdysi jel na dovolenou do Chorvatska a na benzince přišel borec co za ním předtím jel v nějakém Nissanu asi 50 km a přišel se zeptat co tam má za motor, že není možné jak to jede.... :*) To mi v dnešní době přijde už celkem úsměvné, přecejen dobře už jede většina aut tak už to není tak časté konverzační téma ;-)

jinak teda k těm failům Dobla - zadní tlumiče mi tam vydržely asi 60tkm a pak začly mlátit.... budiž.... (a nějak extra naložené to teda nejezdilo).

Mnohem větší průser je horní uložení předních tlumičů - to mi začlo tak nějak lupat v rejdu při 45tkm tak to na záruku vyměnili, a pak se to opakovalo po necelých 20tkm.... ;-\

Každopádně auto jinak fakt moc příjemné na ježdění a prostoru jak kráva.... Měl jsem Panoramu se sedmi místy a prodal to rodince co má 4 děti, tak snad jim to dobře slouží.... :yes: (dva dny poté co to koupili s tím jeli k moři a volali mi nadšení že se jelo parádně, tak snad jim to vydrželo :-)
chytrak1
Tak to jste fakt netrefili. Suverénně nejhorší auto v segmentu. I Dacia je lepší. Ne ze by to mělo hrozny základ ale je to strašně nedotazeny - hrozny sedadla, naladění podvozku, a říkat ze nepřímý vstrik s turbem je výhoda tak to je max. úlet. Dokonce i opel na stejným základu, je mnohem lepší. Ty chyby dokázal vymazat nebo potlačit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
chytrak1 ... přání otcem myšleny, viď :-!
Mr.Murphy
.... stručně řečeno: meleš naprosté ho*na.... pár srovnávacích testů Dobla vs. konkurence jsem četl a Doblo si vedlo vždycky dobře.... a sedačky (aspoň ty v té Panoramě co jsem měl) byly naprosto OK.... A jak může být Opel lepší, když to má stejné motory a sjíždí to ze stejné linky???
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a to je důvod špatně pověsti... vždycky se najde nejakej takovej "evangelista" .

;-)
chytrak1
Aaa další inteligent co umí diskutovat.
Tys o autě četl, já s nim jezdil. A měl jsem možnost předsednout přímo z fiatu do Opelu. A opel byl lepší. Čím to, nevím. To se musíš zeptat v Opelu. Sedadla kazdopadne netlacili do zad (opel sedadla umí jako málo kdo), a celkově jízda byla příjemnější.
RS
To mi přijde jak se tu nedávno někdo bil do prsou, jak je Citan skvělý a Kangoo špatné.
Přitom fakticky jediný rozdíl je v tom, že Mercedesu se podařilo vytvořit horší palubní desku než v Renaultu a přidat si k tomu sto tisíc navíc, jinak jsou auta naprosto identická.
kynymo
Skutečné rozdíly Doblo / Combo by mě zajímaly. V servisu mi říkali, že je to jenom ve znaku na kapotě a volantu, jiné masce a předním nárazníku. Ale máme Combo '16 a tlumiče nebouchají, tak nevím... jinak sedadla se liší podle výbavy, myslím si, že ve značkách rozdíl není, jsou fiaťácky měkčí i v nejvyšší specifikaci Opla. Co se pozice za volantem týká, je to jednoznačně nejlepší auto v této kategorii pro vyšší postavy. Možná i proto se panu Vaculíkovi líbí. Fandím mu, vnesl do české motoristické žurnalistiky nový vítr.
henry.prta
vcera jsem toto auto ve stejnem provedeni shodou okolnosti videl parkovat vedle dalsich 2 obycejnych osobaku... podotykam oba osobaky mely mensi rozmery (bohuzel uz nevim, co byly zac) nez toto maxi provedeni, ale celkovy prumer kol byl na tom Fiatu nejmensi z tech trech... mozna i to je trosku duvod toho, ze se autoru videa zda, ze je auto na motoru mrstne.. roztaci totiz zatracene mala kola a tim padem malou mrtvou vahu kola do rotace... kazdopadne to na tom malem prumeru kol vypada tak nejak divne nesymetricky... dela to z toho auta vetsiho jezevcika, nez ve skutecnosti je.
Mr.Murphy
... pokud vím tak Doblo je v základu na 15" a nebo si připlatíš za 16"... tak to mají všechny tyhle polo-dodávky....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Lze to i otočit: tak proč tam všichni cpou tak velký kola, když to na menších líp jezdi?

Já jsem koupil 500X na 17"... a zítra si jedu pro 16". Protože se na nich lépe jezdí.
OZ, tak snad neudělají ostudu.
;-)
kynymo
Máš pravdu. Kola vypadají malý, ale dá se to trochu nahnat vyšším profilem pneu v souladu s TP. A taky je to možná tím, že auto je prostě větší a objemnější než konkurence v tomhle segmentu.
auticko
na Autoforu kazdy tyden ctu ze kazdej Fiat je to nejhorsi co na silnici clovek muze potkat a tady se dozvim, ze vlastne nic lepsiho neni
mezek
Pokud se zohlední to, co tohle auto nabízí, v poměru k ceně, tak opravdu by člověk horko těžko hledal něco lepšího.
PavelN
No tak mozna (a asi nejen) proto museli zrusit diskuse. Ty jejich zvratky jsou ke cteni jen velmi zridka.
jenicek54
Nejlepší auto? to je dubnový vtip? 1.6 za 400 tisíc. to by nekoupil ani slepý. Fiaty by měli prodávat jen v Italii
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A proč vtip?
Jel jsi v tom nekdy?
Ty jezdíš v Rapidovi, za 400 tisíc... ne?
auticko
taky myslím, že to bude německá škoffka, protože na tý je všechno nejlepší
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Beru zpátky.. zašel jsem si na konfigurátor... z čiré zvědavosti: za 400 je dneska Fábie. Kombík ve "Style", ale pořád Fábie...

:-D
Arese
Ty si vážně kus neuvěřitelného hovězího! :no:
PavelN
Ale ne, treba jen ma "zelenou krev" >:D
JardaMB
Nikdy jsem neměl potřebu kupovat velká auta, obrovský obestavěný prostor. Nicméně, klasické evropské značky ano. Škodu až do Felicie, Renault, Fiat, Mini. Vždy spokojenost. Jako "pracanta" máme teď Fiat Stilo 1,4 benzin, 6-ti kvalt. Pohodlné auto, výborný nepřímovstřikový motor, spotřeba 5,2, pohoda, v létě i nižší. Dělám jen běžnou údržbu, stejně jako u ostatních. Pomluvy jsou, dle mého, prostě konkurenční boj. To samé Renault. Měli jsme Megana III, 1,6 atmosféra benzin. Výborný poměr cena-výkon. Rovněž bez problémů, navíc výborná výbava bez příplatků. Jezdil jsem za 5,8. Ale zdál se nám pro 2 zbytečně velký. Tak máme Mini 1,4 přímovstřk benzin, 6-ti kvalt. S úžasnou chutí jede i brzdí. Nádherné svezení. Spotřeba asi jako Stilo, spíš nižší. Jednodušší údržba, všude přístup!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jasně, jestli chceš malé auto, tak si logicky nekoupíš Doblo.
Je to velký i na mě. Ale líbí se mi o něco menší 500L. S podobnou filozofií.
Název je hroznej... ale jako Idea nuova je to OK.
Zatím to dělají s atmosferickou 1.4, 70kW je úplně v pohodě... ta atmosféra má dobrou spotřebu a lákavou životnost.
Dá se objednat s "omezenou svorností", což je na Vysočině k nezaplacení...
V podstatě jediný, co mě zdržuje je, že nejsem ochoten svoje iXko (500X) odvézt do aaaček.
:-)
A jediným konkurentem je Tipo, se stejnou atmosferickou 1.4.
Konkurenci jsem obešel fakt poctivě...
mezek
Nad Doblem Maxi jsem dlouho uvažoval. Jsme sice jen dva, ale ten prostor je neskutečný - kola bez rozkladani, věci na barák a zahradu a hlavně plno místa k přespání a životu při našich víkendových výletech. Jen ta cena (nové auto) je vyšší.
500L Living (Combi) byla jako druhá volba. Na půdorysu Linei velice prostorné a pohodlné MPV pro čtyři dospělé. Ale zase, cena. Prostě Fiat si neuvědomil, že to, co nabízí, je sice kvalitní, ale konkurence je na tom lépe. Buď cenou, nebo kvalitou (technika, technologie). O Tipu nemluvě.
A to říkám jako fiatista, po zhruba dvacetileté zkušenosti s Fiaty. Fiat dělá kvalitní auta v mainsreamu. Bohužel, Marchionne ho v Evropě pohřbil.
Já svoji potřebu nakonec uspokojil japoncem a víkendové výlety stanem.
Mr.Murphy
... Tak je otázka jestli jsi o to Doblo nějak "zabojoval", dealeři dávají slevy celkem slušné....
22Petr
Ramy z tlumicu nejsou nekvalitnimi tlumici,ale tesnenim(silenblokem).Mel jsem jeden kousek a problem naszal jiz po 8000 km.Tak s nim na zvedak a ejhle.Vymackane silenbloky.Vymeneny ua jine,lepsi a slouzi komplet dodnes,bez vymeny tlumicu 34000.
Pajinex
Ač nejsem fanatickým příznivcem Fiatu, popsal jsem své zkušenosti s turínskou automobilkou v recenzi na nové Tipo. Předchozí Croma 1,9JTD 8v přes 300 tis. km a krom převodovky od Opelu (ložiska) a parkovacího čidla nic. Jen běžná údržba. S nájezdem altík, spojka a poloosa. S nástupcem, identickým Doblem, ale 1,6 MJet krátká verze najeto mrzkých 100 tis. km a znovu nic! Martin konečně o 1,6 Mjet ve SM nenapsal náhodou, že to je jeden z nejlepších dieselů historie. A jak píše kolega, fakt jede! Tahalo vcelku v pohodě plaťák ze superbiky. A sedačky v Panoramě rozhodně nebyly špatný, a to se mnou kus Evropy projelo. No a teď Tipo SW TJet v LPG variantě. Zatím 16000 a nic. Tak uvidíme, zda mám štěstí na mimo páteční kusy i u něj, nebo je to jinak?
Avatar - m.z.
m.z.
Doblo Maxi CNG provozuju od r.2015, blíží se meta 300tkm a je to pracant, slouží a jezdí za mrzký peníz, náklady jsou super. Je to servisní auto, takže věčně naložené vercajkem, díly a oleji. Tlumiče jsme měnili někde okolo 200tkm + horní uložení. Jinak fakt super pracant a určitě si dáme s Doblem repete.
PavelN
:yes: Nestacim vyvalovat oci. Rikat pravdu o kvalitach ekosracek a jeste se dotykat simply schades to je .... odvaha. :yes: Doblo je pro me tak nejak mimozni - na praci je to pro me male a na osobni povozeni zase zbytecne velke. Ale jinak naprosto se ztotoznuji prakticky se vsim co zaznelo v reportazi. Zacatkem roku jsem udelal vyberove rizeni na nove auto (osobni, dodavka zatim slouzi). Jako technicky aktivnimu cloveku jsou mi problemy motoru s primym vstrikem znamy, takze to jsem vyradil. O turbo take nestojim a start-stop si taky muzou nechat. A vic jak pul mega za osobak co mi prakticky nevydelava taky nedam. Zbyl mi Mitsubishi 1.6 a Fiat 1.4. Pro poradek (jako boleslavak) jsem poskytnul Simply Schade druhou sanci. Postavil jsem Ochcavku proti Tipu. No, pokud chcete pouzivat skodu jako etalon, nejsem proti. Je to auto, kde je vsechno spatne. Nizke, nepohodlne, neprijemne ovladani a o motorizaci se nezminuji. Fuj. Lancera mi prestali delat, ale stejne to chtelo neco vyssiho. Druhe klani tedy bylo ASX vs Karoq/Kodiaq vs 500X vs 500L. Kodiaq vypadl okamzite - kterej magor dal na takovyhle auto tvrdy podvozek mi neni jasne. Karoq lepsi, ale ovladani na prd, pohodli lepsi nez u Kodiaka ale stale na hony daleko za konkurenci v podobe cehokoli. A motorizace zase tak strasne mizerna, ze je to opet prikladna ukazka jak to udelat spatne. A navic cena je take jinde. Nejsem skarohlid, tech pul milionu je orientacnich, za neco co by me chytlo bych si priplatil, ale tohle teda ne. Takze finale bylo ASX vs 500L (500X ma elektronickou rucni brzdu a startstop). Obe auta maji atmosfericky 16V motor, podobny posez, velmi pohodlny interier s prehlednym ovladanim, ktere REALNE zvladnete poslepu za par minut. Nastupovani a vystupovani je v presne a perfektne odladitelne vysce sedacky - nesedate si ani na zem ani na stafle, misto nad hlavou je dokonale i v pripade vysky dverniho otvoru (neprastite se do hlavy jako u Karoka). Nereknu co vyhralo, ale tyhle dve auta jsou za me TOP.
labros
Plně souhlasím s Vaším příspěvkem.. postupoval jsem úplně stejně... zůstalo mi ASX... nakonec jsem ale Vzal v úvahu, že se už vozím jen sám s manželkou a kufr mi netřeba.. na motoru 1,6 atmosféra jsem ale trval a tak došlo na KIA SOUL... 97 kW jezdí v kombinaci s šestistupňovou převodovkou slušně a se sedmiletou zárukou to nemá chybu...
PavelN
Jo, na Soula jsem zapomel. Toho jsem "objevil" az posleze. Na druhou stranu me to nemrzi, nejak moc nemusim auta s "pomerancem" na laku (treba se to uz zlepsilo, ale jeste pred 5 lety, kdyz jsem vybiral predchudce, tak lak proste neumeli a i sportage a optima mela na boku pomeranc). .... Ale to je fakt asi vazne vsechno - 4valec bez turba a bez starstopu zadny dalsi asi neexistuje. Ten vyber mi trochu pripomina socialusmus :'-(
labros
Něco na tom je.. Pro mně je taky doblo etalonem užitné hodnoty.. roky jsem měl firemní Doblo 1,9 JTD.. výkonné, živé, užitečné, prostorné.. moje auto leželo ladem a já si vozil firemní doblo domů a jezdil s ním s rodinou o víkendech po výletech.. manželka nadšená výškou posezu, rozhledem.. naložili jsme vše a k tomu psa a 3 děti... spotřeba 6 litrů... no co dodat.. autor má podle mně pravdu..
nazdar1
Jezdil jsem s ním 8let , když bylo nové prvních pět let nebyl problém. Potom vše na co si člověk vzpomene. Auto pro zručné kutily. Fiat Doblo , motor 1,2 benzin , Motor 1,3 nafta -prostě slabé na tak velké auto . To je realita -Italia + Turecko .Pokud chcete problémy ,hodně štěstí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A nevadí ti, že mluvíš o první generaci, úplně jiné auto, úplně jiném motor, že ne?
1.2 8 ventilu a 1.4 16 ventilů je fakt dost rozdíl i bez turba.
PavelN
No spis problem cecha, co si koupi mestskou verzi a smazi ji na dalnici. 1.2i a 1.3d je do mesta a blizkeho okoli. To je stejny jako kdyz si byvaly kolega koupil hatapku ze to malo zere a usetri. Pak jezdil 80 po dalnici, protoze zjistil ze to pri 140ti zere 10.5L :-D Takze zaver: budete mit problemy, kdyz mate v hlave pyliny.
nazdar1
Tak jestli si tohle auto koupíš do města a na výlety tak máš minimálně špatný vkus . Když jsem se byl podívat v salonu na nové a viděl jsem stejné přepínače a zámky tak jsem hezky auto zavřel a odešel pro dvoulitr TDI. Jinak má takové dvojité V a je tam všechno kde má být. Je podstatně dražší ale mě to za zpracování a klid za to stojí.
PavelN
No koukam, ze s tema pylinama jsem ti jeste hodne fandil. Doblo je PRIMARNE dodavka a zminena motorizace slouzi k provozu ve meste a okoli. K zavazeni zbozi do malych kramku, pro sluzby (nejruznejsi remeslnici) apod. V osobni verzi pak HLAVNE opet VE STEJNEM AKCNIM RADIUSU. Na delsi a nalozenejsi jizdy urcite 1.6ku naftu. Ale O TOM NEBYLA REC. Co bys jako dal alternativu od zkrizenych widli? Touran je malej. Caddy to samy. Sharan by tomu tak nejak odpovidal. Ale motorizace v benzinu jsou k smichu a v nafte nevidim taky nic extra vhodnyho na mesto a okoli. Pominu to, ze za ty prachy mam dobla dve. Navic do toho nic poradne nenalozim, variabilita prostoru proti doblu je o nicem. Krom toho se zkrizeny widle posledni leta strasne serou. Podelana elektrika je denni chleba. Soused na tom za 4 roky uz 3x menil kabelovy svazky do dveri, a ceka ho jeste zrejme vymena interieroveho a/nebo nejake ridici jednotky. Dekuji nechci, posledni dobry koncernovy auta byly tak do roku 2010 (proste predkrizovy konstrukce). Ale podle popisu bych to videl tak, ze si obesel salony dachny, citraku a fiatu, zaslintal si a bezel si do acek pro jetyho widlaka. Nebo sis vzal financni lizacku a za rok dva budes behat zase po svejch. Jinak bys takovyhle kydy nevypoustel, protoze kdyz se mi autopark musi zaplatit a nemuzu si dovolit nejaky dlouhy postavani v servisech (nahradak je fakt nouzovka, protoze se bud zdraham do toho nalozit naklad a je mi to proste nepohodlny) tak mi zkrizeny widle vychazi naprosto nejhur z cely evropsky a etablovany asijsky provinience.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Trochu jsem se usmíval,když pan Vaculík zmiňoval jak to s emisemi Fiat dělá :D
A je to opravdu zajímavé,jak koncepčně starý motor FIRE dokáže plnit novější emisní normy. Proto si překvapivě i sociální Seicento nebo Punta v Německu drží cenu jako ojetina - protože má Euro3 - Euro4 .
PS: Ta nevalná pověst skončila s Ritmem, Unem a jedničkovým Tipem. A vždy to bylo hlavně o korozi a ne o motorech a jízdních vlastnostech. Ale na druhou stranu je to jenom dobře, když se takové fámy šíří, ojetiny jsou potom mnohem levnější než "předražená tradice z Bolky".
A i když je Grande Punto z půlky Corsa,tak je to fakt nadčasový auto.
admin badge
bbaron
huraaaa
Avatar - wakantanka
wakantanka
A nie je skôr Corsa spolovice Grande Punto? :-)
jozinec
Pred par lety odebrala doblo policie CR. Asi 40 kousku. Bylo to pro psovody do cely CR. Dodnes je to asi pro vetsinu ridicu nocni mura.... v podstate u vsech behem prvniho roku vymeneny kompletne tlumice. Zadni dvere(zastoupeni se hajilo ze to otviraji mockrat za den) dale zamky a spoustu drobnosti. U vice kusu se menila prevodovka. O pristupu servisu netreba mluvit.
MMMM
Pane Vaculík, skvělý test jako vždy. Líbí se mi propojení techniky a zkušeností a přesně taaaaakové informace mi při testech chybí.......myslím právě technického rázu, jak co funguje, jak je co spolehlivé a že je to od Vás podáno tak, že to pochopí i úplný laik je velká přidaná hodnota. Odebírám Svět Motoru a Vaše články čtu vždy s velkou chutí a vždycky jsem si říkal, že takový technický odborník jako vy netočí nějaké testy. Stalo se tak a je to naprosto skvělé.....jak kolegové v práci, tak kamarádi vždy s netrpělivostí čekáme na Váš další test a modlíme se aby jste pokračoval. Všichni už máme dost testování aut za miliony například u pořadu autosalon (Prima), kde redaktory obléknou do nevkusné modní značky Camp David a nasoukají do předražených SUV těch nejhonosnějších značek. No jak pak asi otestovat takové vozidlo, no přece vždy kladně, když si to automobilka předem zaplatila (ale chápu je to reklama)....a dívat se na to nemusím, což také už činím.
Ale tohle je přesně to co nás zajímá, ne všichni mají na nová auta a pokud ano, běžný člověk na něj šetří nějakou dobu a chce aby mu hlavně po technické stránce dlouhou dobu vydržela a přesně takové technické rady se velmi hodí.
Jen tak dál pane Vaculík, skvělá práce!!!!
Jan tverek
Pane Vaculík velmi pěkná recenze,je již opravdu velmi málo lidí,kteří umějí udělat přínosnou a technicky zdatnou recenzi,vaše recenze čtu velmi rád,protože jsou objektivní zároveň vtipné a mají velmi dobrý technický základ.Jste člověk na svém místě ať se vám daří. :yes:
Petr Veverka
Jsem rád, že kromě tištěné podoby vzniká i tento formát. Články p. Vaculíka si vždy s chutí čtu jak ve SM, tak ve Speciálu SM. Svojí technickou hloubkou jsou na míle před jinými periodiky. Co zde nazaznělo je, jestli špatnými tlumiči trpí i technicky spřízněný opel combo? A že existuje celkem rozšířená verze T-jet CNG, jak je zrovna tato na tom se spolehlivostí?
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Video na Doblíka moc hezké!!! Jsem rád, jak Martin pojmenoval věci pravými jmény. "TSI, TCE, já bych si pro konstruktéra došel, Starline" >:D ....Subjektivně si myslím, že je to docela hlučné a nechtěl bych se v Doblo vybourat. Ale prostorná skříň za levno bez technických schválností určitě platí. Italové užitkáče celkem umějí už od dob Iveca TurboStar až po Ducata, nesmrtelné vděčné produkty. Podvozek i motor byly popsané opravdu hezky. Těším se na další hezká videa :yes: :yes: :yes:

ps: "Nejlepší auto světa" se koupit dá. Ten kdo autorovi to označení poradil, si nedávno přikoupil druhou ;-)
cascadia
Super video! U pana Vaculíka ostatně jako většinou. Co všechno má ze své hlavy nebo tomu "jen" rozumí a zbytek posbírá třeba u přijímacích techniků nevím. Ale pan Vaculík strčí víc jak 90% tuzemských moto novinářů hravě do kapsy! Gratulace a děkuji. Jinak nemůže být "kryt/deka" něco jako tepelná izolace aby to drželo teplo?
Avatar - vyroubal
vyroubal
Jako majitel tohoto vozu (jen s motorem 1,6 mJet) bych s recenzí souhlasil. Auto jako celek je výborné, bytelné, skvěle se řídí. Řízení je sportovně ostré, podvozek komfortní (osobáky by mohly závidět), motor táhne jak dvoulitr, vezme si 6,5 litru. O problémech se zadními tlumiči nic nevím (najeto 90 tis. km). Auto evidentně netrápí žádné zásadní konstrukční nedostatky, spíš otravné prkotiny. Škoda, jinak bych řekl "dokonalé".

Např. pan Vaculík zapomněl na jednu notorickou vlastnost Dobla. A to je horní uložení tlumičů. Vydrží tak 50-60 tis. km a pak se musí vyměnit. Nestojí moc, pár stovek, ale je to otravné. Ten samý problém byl kdysi u Ducata, nechápu, že se to soudruzi ve Fiatu ještě za ty roky nenaučili. A už 2x jsem měnil omezovač zadních dvoukřídlých dveří. To je sice vše, ale rozčiluje mě to.