Ve světě osobních automobilů dnes vládnou přeplňované motory napříč kategoriemi, ale u motocyklů je situace naprosto odlišná, i když se díky stále přísnějším emisním normám může změnit.
Ono dost, že auta jdou do kopru, všechno hybridní, přeplňovaný s motůrky, že motorky se jim mohou smát a všechno v neumětel edici s automaty a nedej bože dokonce CVT (o elektrických pokusech ani nemluvím). Na výběr prostě není. "Chceš auto? tady máš hybrid a automat, jinak máš smůlu."
Chápu, že se dávají automaty i na motorky a to pro lidi, kteří například kvůli tělesnému postižení nemohou jinak na motorce jezdit. Nechápu, který duševně a tělesně zdravý člověk si to pořídí na motorku dobrovolně.
A teď místo úžasných točivých motorů s gradujícím výkonem ve vysokých otáčkách dostaneme minimotůrek s turbem, který dole nepojede vůbec, pak zatáhne a po chvíli zase zvadne. Začnou tam cpát automaty ve velkém a elektro omyly se začnou čím dál tím více tlačit lidem hlava ne hlava, jako to je u aut. Naštěstí asi ještě bude u motorek delší dobu ne výběr, než to odvětví zničí úplně, jak ose to děje u aut, ale jak vidno i tady se začíná smrákat a blíží se horší časy. Bude potřeba si pak na stará kolena pořídit nějaký kvalitní stroj, a hýčkat si ho.
Ten kdo je "motorkář" a je jedno jestli na enduru, chopperu, ceťáku, naháči, nebo supersportu, tak jezdí na motorce právě pro ten pocit a charakter, co mu ta motorka nabízí, pokud to postupně zabijí, jak auta, nebudou už motorkáři, ale jen uživatelé "zdegenerovaných motocyklů, stejně jak odnes je spousta uživatelů automobilů, ale čím dál tím méně řidičů.
Turbo mi nedává do motorky moc smysl. Kompresor o něco větší. Jsem zvědavý, jak se s tím poperou, vono že ti zabere turbo v půlce zatáčky může být hodně nepříjemné... Jinak samozřejmě jako u všeho, vyšší výkon z menšího objemu se projeví na ovladatelnosti motocyklu a to nemůže být špatně...
Jak přesně se má na ovladatelnosti projevit to, že pokud tam bude turbo, budou nižší otáčky nepoužitelné, ve středu zatáhne turbo a po chvíli to zase začne vadnou?
Napsal jsem to poměrně jasně. Kompresor může být super, pokud dokáže z šestistovky s kompresorem dostat výrobce výkon litru, bude to štíhlá štika. A taky jsem napsal, že přeplňování turbem moc smyslu nedává.
Mimochodem šestikilo s kompresorem chystá tuším Kawa.
Jinak samozřejmě, hmotnost motoru, setrvačné hmoty atd samozřejmě ovlivňují to, jak se motorce chce měnit směr...
Jasne ze jo dovedes si predstavit kolik toho takovy motorky vyplodi. To je jedu urcite jako 10 autobusu. Zeptej se hammuny ten ti to urcite vysvetli. >:D