Ve světě osobních automobilů dnes vládnou přeplňované motory napříč kategoriemi, ale u motocyklů je situace naprosto odlišná, i když se díky stále přísnějším emisním normám může změnit.
Velká čtyřka v podobě japonských motocyklových značek Honda, Kawasaki, Suzuki a Yamaha nabízela motocykly s turbodmychadlem přeplňovanými motory v osmdesátých letech, ale žádný velký úspěch se tenkrát nekonal.
Kawasaki se svou rodinou modelů Ninja H2 a jejím kompresorem osazeným čtyřválcem je v současnosti jediným větším výrobcem motocyklů, který má v nabídce sériový model s přeplňováním. To se však díky stále přísnějším emisním normám může v blízké budoucnosti změnit.
Přeplňování bylo doposud u motocyklů a to včetně modelů Ninja H2 cílem dosažení vyššího výkonu než může nabídnout atmosférický motor o srovnatelném objemu. Pro blízkou budoucnost se však může jednat o jeden ze způsobů, jak nabídnout stále atraktivní výkon při plně normy Euro 5 a vyšších.
Toto řešení má umožnit snížení objemu motoru při zachování výkonu odpovídajícího vyššímu objemu a zároveň se pozitivně projevit na spotřebě paliva a emisích škodlivých výfukových plynů. Konkrétní čísla samozřejmě nejsou k dispozici, ale můžeme očekávat podobný postup, jako potkal automobilové motory.
Spekuluje se, že vyvíjený dvouválec s přeplňováním má být nástupcem v současnosti používaného atmosférického dvouválce o objemu 689 cm3 a výkonu 55 kW (75 k), jímž jsou vybaveny populární modely MT-07, XSR700 a Tracer 700. Nový motor má přitom při objemu pod 600 cm3 disponovat podobným výkonem a očekává se, že se jeho odhalení můžeme dočkat ještě před koncem letošního roku.
Zdroj: RideApart