Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pracuje Yamaha na dvouválci s turbodmychadlem?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 4. 2019 • 02:07
20
5
Zobrazit náhledy (20)
Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07 Yamaha MT-07

Ve světě osobních automobilů dnes vládnou přeplňované motory napříč kategoriemi, ale u motocyklů je situace naprosto odlišná, i když se díky stále přísnějším emisním normám může změnit.

Velká čtyřka v podobě japonských motocyklových značek Honda, Kawasaki, Suzuki a Yamaha nabízela motocykly s turbodmychadlem přeplňovanými motory v osmdesátých letech, ale žádný velký úspěch se tenkrát nekonal.

Kawasaki se svou rodinou modelů Ninja H2 a jejím kompresorem osazeným čtyřválcem je v současnosti jediným větším výrobcem motocyklů, který má v nabídce sériový model s přeplňováním. To se však díky stále přísnějším emisním normám může v blízké budoucnosti změnit.

Přeplňování bylo doposud u motocyklů a to včetně modelů Ninja H2 cílem dosažení vyššího výkonu než může nabídnout atmosférický motor o srovnatelném objemu. Pro blízkou budoucnost se však může jednat o jeden ze způsobů, jak nabídnout stále atraktivní výkon při plně normy Euro 5 a vyšších.

Toto řešení má umožnit snížení objemu motoru při zachování výkonu odpovídajícího vyššímu objemu a zároveň se pozitivně projevit na spotřebě paliva a emisích škodlivých výfukových plynů. Konkrétní čísla samozřejmě nejsou k dispozici, ale můžeme očekávat podobný postup, jako potkal automobilové motory.

Spekuluje se, že vyvíjený dvouválec s přeplňováním má být nástupcem v současnosti používaného atmosférického dvouválce o objemu 689 cm3 a výkonu 55 kW (75 k), jímž jsou vybaveny populární modely MT-07, XSR700 a Tracer 700. Nový motor má přitom při objemu pod 600 cm3 disponovat podobným výkonem a očekává se, že se jeho odhalení můžeme dočkat ještě před koncem letošního roku.   

Zdroj: RideApart

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
16. 4. 2019 08:23
Re: Pane bože proč začnou kur..vit i motorky?
Jasne ze jo dovedes si predstavit kolik toho takovy motorky vyplodi. To je jedu urcite jako 10 autobusu. Zeptej se hammuny ten ti to urcite vysvetli. >:D
15. 4. 2019 14:10
Re: Pane bože proč začnou kur..vit i motorky?
Napsal jsem to poměrně jasně. Kompresor může být super, pokud dokáže z šestistovky s kompresorem dostat výrobce výkon litru, bude to štíhlá štika. A taky jsem napsal, že přeplňování turbem moc smyslu nedává. Mimochodem šestikilo s kompresorem chystá tuším Kawa. Jinak samozřejmě, hmotnost motoru, setrvačné hmoty atd samozřejmě ovlivňují to, jak se motorce chce měnit směr...
Avatar - kari.laz
15. 4. 2019 13:15
Re: Pane bože proč začnou kur..vit i motorky?
Jak přesně se má na ovladatelnosti projevit to, že pokud tam bude turbo, budou nižší otáčky nepoužitelné, ve středu zatáhne turbo a po chvíli to zase začne vadnou?
15. 4. 2019 12:05
Re: Pane bože proč začnou kur..vit i motorky?
Turbo mi nedává do motorky moc smysl. Kompresor o něco větší. Jsem zvědavý, jak se s tím poperou, vono že ti zabere turbo v půlce zatáčky může být hodně nepříjemné... Jinak samozřejmě jako u všeho, vyšší výkon z menšího objemu se projeví na ovladatelnosti motocyklu a to nemůže být špatně...
Avatar - kari.laz
15. 4. 2019 09:28
Pane bože proč začnou kur..vit i motorky?
Ono dost, že auta jdou do kopru, všechno hybridní, přeplňovaný s motůrky, že motorky se jim mohou smát a všechno v neumětel edici s automaty a nedej bože dokonce CVT (o elektrických pokusech ani nemluvím). Na výběr prostě není. "Chceš auto? tady máš hybrid a automat, jinak máš smůlu." Chápu, že se dávají automaty i na motorky a to pro lidi, kteří například kvůli tělesnému postižení nemohou jinak na motorce jezdit. Nechápu, který duševně a tělesně zdravý člověk si to pořídí na motorku dobrovolně. A teď místo úžasných točivých motorů s gradujícím výkonem ve vysokých otáčkách dostaneme minimotůrek s turbem, který dole nepojede vůbec, pak zatáhne a po chvíli zase zvadne. Začnou tam cpát automaty ve velkém a elektro omyly se začnou čím dál tím více tlačit lidem hlava ne hlava, jako to je u aut. Naštěstí asi ještě bude u motorek delší dobu ne výběr, než to odvětví zničí úplně, jak ose to děje u aut, ale jak vidno i tady se začíná smrákat a blíží se horší časy. Bude potřeba si pak na stará kolena pořídit nějaký kvalitní stroj, a hýčkat si ho. Ten kdo je "motorkář" a je jedno jestli na enduru, chopperu, ceťáku, naháči, nebo supersportu, tak jezdí na motorce právě pro ten pocit a charakter, co mu ta motorka nabízí, pokud to postupně zabijí, jak auta, nebudou už motorkáři, ale jen uživatelé "zdegenerovaných motocyklů, stejně jak odnes je spousta uživatelů automobilů, ale čím dál tím méně řidičů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku