Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Beefcake
Mnam
Beefcake
| 18. 4. 2019 19:09
Mnam.
Budicek!
_Teddy_
| 18. 4. 2019 19:43
"...Kromě posvátného symetrického a tedy stálého pohonu všech kol..."

"symetricky" u Subaru uz davno neznamena "staly". Odkedy Subaru pouziva lineartronic, prisiel o medzinapravovy diferencial. Pohon zadnej napravy sa pripaja cez spojku (tusim elek­tromag­netic­ku?). A to nie je staly pohon vsetkych kolies ani nahodou...
Avatar - CICERO
Re: Budicek!
CICERO
| 18. 4. 2019 20:00
Wow… To je ted evidentní rozdíl mezi panem Dusilem a panem Vaculíkem >:-[] _Teddy_ provedl bájne odhalení !!! Přišel na TO = Pravda žurnalistiky je v ODBORNOSTI :-!
Re: Budicek!
Mig_35
| 18. 4. 2019 20:25
Je to bohužel tak. Největší rodinné stříbro se proměnilo v lepší Haldex. Anebo možná horší:)
Re: Budicek!
Provocateur
| 18. 4. 2019 20:44
Kde jsi na ty "moudra" přišel?

"Pokud máte jakékoliv Subaru s převodovkou CVT, pracuje pod vámi systém Active Torque Split, ATS. Nemá středový diferenciál, nýbrž vícelamelovou spojku, která je STÁLE částečně sepnutá a tak za normálních okolností proudí 60 % momentu na přední kola a 40 % na zadní kola."
Avatar - CICERO
Re: Re: Budicek!
CICERO
| 18. 4. 2019 21:11
která je STALE CASTECNE sepnutá.... 60-40 LOL ….

on myslel natvrdo! NATVRDO !!! 50-50 todle ty tvoje chiméry si strč !!! nepřesvědčils... doprovokovals...

To je to co si ve článku nepřečteš: s manuálem to takhle bylo u foresteru třeba... :-) Ty časy, někteří pamatují, nedávná minulost.... ;-)
Re: Re: Re: Budicek!
Provocateur
| 18. 4. 2019 21:39
Na zadní nápravu jde stále 40%, i víc dle potřeby. 50:50 nebo 60:40, oboje je to stálý pohon všech kol.

Co myslel Teddy je fuk, má v tom bordel, když píše nesmysly o připojující se zadní nápravě.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Budicek!
CICERO
| 18. 4. 2019 21:57
Hééé… Nastav si to jo? Támhle tam máš -4 palečky dolů jo? Nastav si to pořádně prosímtě a mluv pravdu! ( like Miloš Zeman without Bohuslav Sobotka style )
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Budicek!
Beefcake
| 18. 4. 2019 22:41
Tento format diskusie je uzasny, tazko rozpoznat, ci je blb autor prispevku, alebo to len nejako zle nafor­mato­valo/­zara­dilo.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Budicek!
CICERO
| 18. 4. 2019 23:34
GET REKT - TOTAL RECALL
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Re: Budicek!
Beefcake
| 19. 4. 2019 09:30
Mal by si tie veci vysadit. Nerobi ti to dobre.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budicek!
CICERO
| 19. 4. 2019 12:02
Ja viem miláčik Čaputko, vied ja som už od decembera čistý ako Kočner… hej! ;-)
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budicek!
Beefcake
| 19. 4. 2019 20:16
Cisty mozno si, ale nieco ine ...
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budicek!
CICERO
| 19. 4. 2019 20:39
Tak ok ;-) Jenom dobře ;-)
Avatar - Beefcake
Re: Budicek!
Beefcake
| 18. 4. 2019 22:33
Symetricky nikdy neznamenalo nic ine, ako symetricke rozlozenie komponentov pohonu. S diferencialom to nema nic spolocne.
Outback jen s Lineartronicem
ericn
| 18. 4. 2019 20:11
Tak nový Outback vypadá celkem pěkně, dostal i slušný motor přeplňovaný boxer 2.5 se 191kW, to je fajn, ale:

Přeplňovaná verze se může pochlubit také hmotností brzděného přívěsu 1588 kg.

Tyhla věta ho zabíjí - max 1588kg na přívěs je na takhle velké auto dost málo. Lineartronic evidentně nezabíjí jen potencíál motoru (viz testy 1.6 i 2.0 v XV), ale i potenciál auta. Menší loď ani větší karavan s tím člověk neodtáhne (na plato zapomeňte). Holt pro tyhle lidi je tu jakékoli jiné SUV či oplastované zvýšené kombi apod., které mají povolené 2t na přívěs a přeplňovanou 2l nebo 3l naftu ;-)
Re: Outback jen s Lineartronicem
Šimpanz
| 18. 4. 2019 20:38
Přeplňovaný boxer má objem 2.4 a počítá se s ním mimo Evropu. V Evropě bude jenom atmosférický 2.5 tak jako u současné generace.
Avatar - Beefcake
Re: Outback jen s Lineartronicem
Beefcake
| 18. 4. 2019 22:37
Blbost. Mam tiez CVT a s ovela slabsim motorom je max.brzdeny prives 2000kg.
Inak nechapem, preco by malo kazde auto tahat nejake haraburdy za sebou. A k tomu idealne 100vku za 6sekund, jazdit za 4litre a v batohu vozit 800l vzduchu.
Re: Re: Outback jen s Lineartronicem
ericn
| 19. 4. 2019 10:30
No to je možný, že ty máš, ale tenhle nový Outback to prostě neumí. Má to být univerzál co zvládně všechno = odveze rodinu, odtáhne její bagáž a rovněž odtáhne sem tam nějaký přívěs až už na aktivní dovolenou karavan nebo na loď na Orlík. To, že ty to zrovna nepotřebuješ, je jen tvoje věc, ale Subaru se tím "vyoutuje" z kola ven potencionálních kupujících... Takže tu "blbost" hledej u sebe.

Předpokládám, že nikdo soudný nepotřebuje a ani neočekává od Outbacku sprint z 0-100 pod 6s, ani nechce 1m3 kufru, ani jedno není doména Outbacku.

Nicméně když někdo hledá zvýšený kombík/SUV, co umí být univerzál (Outback je i proto postaven), tak kouká i na tuhle stránku. Konkurence to prostě zvládá lépe za podobné peníze a někdy i lepší. Starší modely Outbacku, ať 3.0R nebo 3.6R ty 2t v pohodě zvládaly, dokonce i 2.5l a s automatem ;-)
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Outback jen s Lineartronicem
Beefcake
| 19. 4. 2019 10:45
Tvoje subjektivne teorie komentovat nebudem, ale nehadz to tym padom na CVT.
A univerzalnejsie auto za tieto peniaze ? Daj priklad.
Povedal som, ze chcem priklad, nie -1 :)
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Outback jen s Lineartronicem
CICERO
| 19. 4. 2019 12:10
CVT a vůbec celý technický koncept těchto převodovek je stejně kvalitní produkt, jako ten, který vznikne, když dáš čaputovou a kočnera do jedne postele... Ale navzdory tomu jsem Ti dal paleček + ...jseš fakt dobrej ;-) Třeba tvuj příspěvek s haraburdy, tam neřikam popel auto je výsada, nikoliv právo, a už vůbec né povinnost ;-) Ať si ericn prostě koupí avii po řezníkovi a jde zabetonovanej v sudu plavat skrz Orlik, že jo ? :D
Re: Outback jen s Lineartronicem
RomanJarda
| 19. 4. 2019 00:57
Tak tak, Subaru je teď v háji, protože majitelé Q7, Allrouadů, apod ne a ne to Subaru koupit protože jim neutáhne jachtu :-)
Avatar - 3_diamanty
parada
3_diamanty
| 18. 4. 2019 22:56
super auto.... aj motorizacie paradne strihnute..... uz atmo postaci a komu sa mali je tam topka v podobe turba .... a ta svetlost panecku.... verim ze v praxi aj nejedno "radoby- seriozne "SUV posle do smutku ... inak aj novy forester je paradny len akosi tu o nom nikde nic stale nevidim .... v amerike uz tusim frci... len tu akosi ticho o nom
Variátor? O ničem.
megacruiser
| 19. 4. 2019 00:39
Sice je to funkčně jednoduché řešení, ale naprostý nesmysl. Už z principu nemůže mít vysokou životnost a vždy bude mít velké ztráty. Taky neuveze tolik - ozubená kola prostě přeneseou víc než nějaký prokluzující řetěz. Btw. kolega měl CVT u Hondy HRV. To tu Hondu zabilo - pořád se to sypalo, nikdo tady tomu pořádně nerozuměl až to dal za pár šupů z domu.
Re: Variátor? O ničem.
RomanJarda
| 19. 4. 2019 01:03
U Subaru se dřív rozsype něco jiného než CVT. Stávající a minulý model rozhodně problémový není a nebude. Pokud s tím nějaký majitel nebude tahat těžký přívěs. Jenže to nehrozí, protože Subaristi na jachtu nemají a přívěs jsem za ním ještě neviděl. Se Subaru máme v rodině dobré zkušenosti. To MB GLC měl "rozsypanou" převodovku - komplet výměna u 3 letého vozidla.
Re: Re: Variátor? O ničem.
Šimpanz
| 19. 4. 2019 19:26
No zrovna CVT je v USA No 1 v problémech Outbacku.
http://www.lemberglaw.com/…omplaints-lemon/
Re: Re: Re: Variátor? O ničem.
Petr Klma
| 20. 4. 2019 01:12
Odkaz jde na stranky pravnicke firmy, ktera zrejme pripravuje hromadnou zalobu. Rozhodne to neni nestranne
Re: Re: Re: Re: Variátor? O ničem.
Šimpanz
| 20. 4. 2019 14:32
No kdyby s CVT žádné problémy nebyly, tak těžko může vzniknout hromadná žaloba.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Variátor? O ničem.
Beefcake
| 20. 4. 2019 23:11
Sorry, ale to su tam riadne sracky tie citaty od ludi.
V US su tieto "zaloby" dobry biznis, nic extra tam nevidim. Ze sa obcas vyskytne nejaka porucha, sa stava vsetkym.
Domo arigato Subaru
GeekStar
| 19. 4. 2019 01:45
Tyhle zvýšené kombi jsou mi strašně sympatické. Subaru je v téhle disciplíně velmistr. Co nabízí konkurence? A4 Allroad je nádhera, velikostně tak akorát, ale když jsem si ho nakonfiguroval, zjistil jsem, že za tu cenu bych měl tyhle Outbacky skoro dva. Od Volva mi ta Cross Country přijde jako šidítko, Passat Alltrack Ditto. Už jen světlá výška dává najevo, že nejsme ve stejné lize.
Outback máš za milion bez daně ve full výbavě, kde je opravdu všechno, je to stroj, se kterým se dá bez váhání sjet mimo silnici a v případě potřeby tě doveze na druhý konec Evropy v naprostém pohodlí a luxusu, včetně fantastického hifi systému.
CVT je svá, ale v podání Subaru funguje, limitem je asi tahání větších přívěsů, to prostě Outback neumí. Dechberoucí zrychlení taky ne.
Mezigenerační posun je tak akorát, revoluci tohle auto nepotřebuje.
Bonusem pak je podvozek, který nadchne na silnici i mimo ni, a úžasné vyvážený a charakterní boxer pod kapotou.
Za mě velký palec nahoru.
CVT
Marekx
| 19. 4. 2019 02:17
A zase ty samé bludy a tvrzení je to Haldex a hotovo >:D To úplné odpojování zadní nápravy a vznik vlečené zadní nápravy se u Subaru neděje ani u CVT, kde je již elektronicky ovládaná vícelamelová spojka, která reguluje množství točivého momentu putujícího ke kolům zadní nápravy. Po mechanické stránce tedy jde o připojitelný pohon všech kol, nicméně funkčně se chová, jako trvalý pohon 4x4. Mění se pouze poměr přenosu síly mezi přední a zadní nápravou. Například v modelech Outback či Levorg posílá spojka k zadním kolům vždy minimálně 10 procent hnací síly ;-)
Chválím ale Subaru, že konečně nasadilo odtučňovací kůru po vzoru Legacy IV. Ty další generace až na tuhle, byly již dosti obtloustlé a nevzhledné.
Re: CVT
kovv
| 19. 4. 2019 06:24
Opravím Vás. Všechny modely s CVT mají 60% na přední nápravu a 40% na zadní nápravu a v případě potřeby elektronika upraví na 50% a 50%. Tu "legendu" o rozdělení 90% a 10% rozšířil o Levorgu před cca 3 roky server auto.cz s dovětkem, že je to obdoba Haldexu. Bohužel to doteď rozšiřují všichni pepíci.
Re: Re: CVT
kalousek
| 19. 4. 2019 08:18
Když jsme u opravování, jjakým způsobem elektronika nastaví těch 50:50 a kdy taková potřeba nastává ?
Re: Re: Re: CVT
kovv
| 19. 4. 2019 09:58
Elektronika vyhodnotí potřebu sama např. při rychlé jízdě v zatáčkách, při zapnutém xmodu atd. V současnosti má Subaru tři typy AWD a to výše zmiňovaný, 50% a 50% u manuálu (už se v EU neprodává a 51% a 49% u WRX a WRX STi. BRZ nemá AWD.
Re: Re: Re: Re: CVT
kalousek
| 19. 4. 2019 18:59
Dost pochybuji že v xmodu je rozdělení 50:50, pro ztížené podmínky je mnohem lepší pevné spojení předku a zadku
Avatar - Beefcake
Re: Re: CVT
Beefcake
| 19. 4. 2019 09:26
90:10 nie je legenda, s tym sa kedysi zacinalo. A 50:50 je marketing. Elektronika nasravi, kolko je potrebne. A kalousek si ta teraz poda, ze to nie je (uzamknuty) differencial :-!
Re: Re: Re: CVT
kovv
| 19. 4. 2019 10:18
Žádné Subaru co vím, tak toto rozdělení nikdy nemělo. Poprvé tento nesmysl vytáhli novináři (jen čeští a slovenští) a stále tím i operují u Levorgu v roce 2015, kdy došlo z jejich strany k chybnému překladu PR materiálů u nové uvedeného modelu. Na jejich obranu nutno říci, že originální text nebyl šťastně napsán (sám jsem si to tehdy musel asi 5x přečíst než jsem to pochopil). Perspektivě 60 na 40 tam je jen teoreticky či jen při jízdě mimo obec v klidu. Pohybuje se to plynule mezi 60 ku 40 a 50 ku 50 podle potřeby.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: CVT
Beefcake
| 19. 4. 2019 10:40
Mylis sa: http://youwheel.com/…fully-explained/
"At the very beginning, under normal conditions this system divert only 10% torque to the rear axle (90:10 torque split); after 1996, the ratio was changed to 80:20; and finally starting 2010, the ratio was updated to 60:40."
Zrejme ako sa postupne vylepsovali materialy a ladila technologia, boli postupne schopni posielat dozadu trvale cim dalej, tym viac.
Inak velmi pekny clanok.

"Pohybuje se to plynule mezi 60 ku 40 a 50 ku 50 podle potřeby." - moment sa moze pohybovat od 100:0 az po 0:100 . Tam nie je ziadne pravidlo o 50:50 az 60:40.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: CVT
CICERO
| 19. 4. 2019 15:08
Aha kovy jen chce říct: že za to může ´´OKAMURA´´ toho času dělal ´´PREKLADATELE´´ ´´PRAVDY´´ ...nojo no nebezpečnej rok 2015 a válka na ukraině… :D ...není novinář, jak novinkář a ták... asi jsme v globálu přestali rozumět textu a sami sobě a může za to institut Václava Klause a ´´lepší lidé´´ :-) Ahoj …. >:-[] >:-[] >:-[]
Re: Re: Re: Re: Re: CVT
GeekStar
| 19. 4. 2019 17:34
Nevím, jestli jsme přestali rozumět textu v globálu, ale tomu tvému textu (lze-li tak ten shluk písmen nazvat) bych asi nerozuměl nikdy.
Re: Re: CVT
Marekx
| 19. 4. 2019 20:22
Díky za doplnění, nicméně trvám si za tím, co jsem uvedl, neboť u starších modelů Outback a Legacy měla CVT opravdu ještě možnost převodového poměru 90:10. Levorg už ale určitě ne a platí převodové poměry, které uvádíte.
Re: CVT
Mig_35
| 19. 4. 2019 10:31
Jedna věc je jistá: viskospojka není totéž co poctivé železo, CVT není totéž co hydroměnič.
Podle mého svůj vrchol předvedl Outback 3,6.
Avatar - Beefcake
Re: Re: CVT
Beefcake
| 19. 4. 2019 10:42
"Poctive zelezo" ti je pri cestnych autach uplne naprd.
Re: Re: Re: CVT
Mig_35
| 19. 4. 2019 11:14
jj Torsen je úplně na pikaču:)
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: CVT
Beefcake
| 19. 4. 2019 11:28
Ok, na ten som teraz pozabudol, lebo som nerozmyslal o napravovych diferencialoch, kde sa pouziva najcastejsie :)
Ale tiez ma svoje limity.
Avatar - CICERO
Re: Re: CVT
CICERO
| 19. 4. 2019 12:15
A já bych se tu uzavřel s myšlenkou, že nejsem tak dobrý, jak to bájné CVT A symetrical AWD HAWGH !!! :D
Re: Re: CVT
bonzour
| 20. 4. 2019 00:11
Ehm, subary CVT ma hydromenic ... ostatne jako kazda jina CVT prevodovka pro vetsi auta, ty pořádný železo :)
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: CVT
Beefcake
| 20. 4. 2019 08:40
Ale pouziva sa len pri rozbehoch, potom sa premosti.
Avatar - Floyd
Chyba v nadpisu
Floyd
| 19. 4. 2019 02:29
Občas by neškodilo si po sobě přečíst, co napíšete.
Avatar - rohYpnol
Solidní
rohYpnol
| 19. 4. 2019 15:05
Zvláštní mix amerického stylu s japonským. KOneckonců obdobé rysy má nová RAV4 a ta se také neuvěřitelně povedla.

Nic proti Alltarcku nebo Scoutu či Allroadu, ale u Subaru se mi tohle líbí asi opravdu nejvíc. S kvalitou problém nebude (japonec), takže nezbývá než se těšit (a věřit, že odladění CVT se povedlo). Za mě :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
Re: Solidní
twistedTSD
| 19. 4. 2019 17:01
RAV4 se podle mě mimořádně nepovedla, ale ok. Podobu tam vidím taky.
Re: Solidní
GeekStar
| 19. 4. 2019 17:36
RAV4 je ale proti tomuhle prťavá...
Ceny
Orm
| 20. 4. 2019 08:21
Forester od 810 tis. Kč - za tu cenu to někdo kupuje ? Stával tuším do 600 tis.
Avatar - Beefcake
Re: Ceny
Beefcake
| 20. 4. 2019 15:35
Avatar - Beefcake
Ochutnavka
Beefcake
| 20. 4. 2019 15:39

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku