Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Subaru Outback oficálně: S novou technikou rozvíjí styl předchůdce

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 18. 4. 2019
26
55
Zobrazit náhledy (26)
Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback

První Outback se objevil v roce 1994 v rámci druhé generace Legacy. Nedávno Subaru představilo už šesté vydání modelu. Co nabízí a čím se liší od předchůdce?

S modelem Outback Subaru masově rozšířilo koncept zvýšeného kombi, upraveného pro jízdu mimo zpevněné cesty. Později tento vůz inspiroval třeba Volvo, které uvedlo model Crosscountry na bázi kombi V70 či ještě o něco později Audi Allroad na základě A6 druhé generace. Později se z Outbacku stal samostatný model, přičemž v těchto dnech japonská automobilka představila už šestou generaci.

Dynamický i solidní

Nové vydání svými tvary nezpochybnitelně navazuje na své předchůdce. Na první pohled hned poznáte, že je to Subaru. Standardem, s výjimkou základní verze, budou mlhové svítilny LED. V kabině je použito širší čelní sklo a na první pohled mohutnější palubní deska. Ta zaujme šikmou střední částí stejně jako vysokým tunelem mezi sedadly. Zajímavě působí rovněž rozměrný dotykový monitor infotainmentu s úhlopříčkou 11,6 palců, jemuž po bocích a dole sekundují ovladače. Kromě běžných funkcí přenáší rovněž obraz z parkovací kamery se zorným záběrem 180 stupňů.

Nový Outback dokazuje, že i takto modernímu vozu pořád sluší klasické ručičkové přístroje, stejně jako mechanicky řešená páka voliče samočinné převodovky. Člověk si v něm bude připadat jako v autě a nikoliv jako v kosmické lodi Nostromo.

Terénu se nezalekne

Nový Outback je postaven na globální platformě značky a na americkém trhu bude nabízen ve výbavách Base, Premium, Limited, Touring, Onyx Edition XT, Limited XT a Touring XT. V Evropě a potažmo v České republice ale neočekáváme takto bohatou paletu výbav.

Novinka disponuje minimální světlou výškou 220 mm, což ji přímo předurčuje k výjezdům mimo zpevněné cesty. Kromě posvátného symetrického a tedy stálého pohonu všech kol má řidič k dispozici další podpůrné systémy. Například Active Torque Vectoring, který jak název napovídá, dokáže aktivně distribuovat hnací sílu na jednotlivá kola, pravděpodobně s využitím brzd. Dále je na palubě systém Vehicle Dynamic Control, což je pokročilá verze elektronické stabilizace jízdy. V terénu ale přijde více vhod systém X-Mode zahrnující funkci Hill descent control, která řidiči velmi ulehčuje sjíždění prudkých svahů. Z nich udržuje předem zvolenou rychlost, aniž musíte držet pedál brzdy.

Po deseti letech nabízí Outback opět pohon přeplňovaným motorem. Tím je čtyřválec s protiběžnými písty (boxer) o objemu 2,4 litru poskytující výkon 260 koní (191 kW). Maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 376 N.m při 2000 otáčkách za minutu. Alternativou bude atmosférický ležatý čtyřválec s objemem 2,5 litru a výkonem 182 koní (134 kW). V tomto případě je maximum točivého momentu 239 N.m při 4400 otáčkách za minutu.

Zatímco motor si můžete vybrat, převodovka je pouze jedna, a sice variátor Lineartronic. Malou záplatou je osm předvolených převodů, které lze měnit také „pádly“ na sloupku volantu. Přeplňovaná verze se může pochlubit také hmotností brzděného přívěsu 1588 kg. Tady se jasně ukazuje limit variátoru Lineartronic…

Podvozek vpředu využívá hliníková ramena modifikovaného McPhersonu, která doplňuje dutý stabilizátor s průměrem 23 mm. Vzadu je použita víceprvková náprava s dvojitými příčnými rameny.

Výrazně tužší

Globální podlahová plošina značky Subaru, na níž je nový Outback postaven nabízí o 70 procent vyšší torzní tuhost, než jakou se chlubila plošina předchozí generace. Ohybová tuhost se zvýšila dokonce o 100 procent. S tímto zlepšením souvisí i zvýšení pasivní bezpečnosti. Současně jsou totiž i deformační zóny o 40 procent účinnější. V kabině nechybí třeba kolenní airbag řidiče. Aktivní bezpečnost zvyšuje známý systém EyeSight, jehož součástí je také pokročilý adaptivní tempomat či systém zmírňující následky kolize.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Variátor? O ničem.
Beefcake
| 20. 4. 2019
Sorry, ale to su tam riadne sracky tie citaty od ludi.
V US su tieto "zaloby" dobry biznis, nic extra tam nevidim. Ze sa obcas vyskytne nejaka porucha, sa stava vsetkym.
Avatar - Beefcake
Ochutnavka
Beefcake
| 20. 4. 2019
https://youtu.be/pprfVHy2ikg
Avatar - Beefcake
Re: Ceny
Beefcake
| 20. 4. 2019
https://youtu.be/cs7PSpIMJYk
Re: Re: Re: Re: Variátor? O ničem.
Šimpanz
| 20. 4. 2019
No kdyby s CVT žádné problémy nebyly, tak těžko může vzniknout hromadná žaloba.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: CVT
Beefcake
| 20. 4. 2019
Ale pouziva sa len pri rozbehoch, potom sa premosti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku