...to známe...aktualizace.....aby se mohli úředníci seberealizovat......ach jo..... :-( Pokud se poloviny úředníků nezbavíme, tak nás tato věc pochová.... :-(
Ne tady si netrefil = úředníky samozřejmě posílat kam patřej = máme jich na hlavu víc než jich je v EU = díky Andreji eSTBáku = za to že jich za dobu co vládne přibírá tisíce ročně
Ale posunout hodnocení = bejt náročnější = to je bez diskuzí NAPROSTO SPRÁVNĚ
Spousty lidí co znám se nechá obalamutit spotřebou A a ještě k tomu kilometrovým náběhem. Myslí si, že ušetří majlant na palivu a ještě jim gumy vydrží o sezónu déle. Že ve skutečnosti nezabrzdí, když na to budou muset šlápnout, protože guma je tvrdá, nebo nemají správně nahuštěno, je už netrápí. Proč tedy unie nedá výrobcům jasnou normu, aby vyráběli jen to nejlepší?! No protože by se pak musela dát i na salám Vysočina! Koupíte jich šest a chutná jediná....
Těch 7 let neudělalo pneumatiky lepšími, ale naopak to diferencovalo výrobce, kteří se opravdu snaží udělat dobrou vyváženou pneumatiku a na ty, kteří se honí jen za top hodnotami na energetických štítcích na úkor vyvážených vlastností pneumatik.
Bohužel výrobci velké šestky, tedy rozumějme výrobci premiových značek jsou se svými top produkty trošku v koncích a uchylují se k tomu, že sice naoko nabídnou zákazníkovi pneumatiku, která má hodnocení AA, ale na druhou stranu ji uberou tam, kde to běžný uživatel potřebuje dle mého názoru daleko více.
úplně ukázkový příklad je nový Continental EcoContact 6, který se pyšní AA a poměrně vysokou hlučností 71 db.
No a teď proč. Nová pneumatika už nemá 8 mm v hlavních drážkách 6,5 mm. Měřil jsem to na třech rozměrech různých šířek a průměrů, tím dosáhnete v referenčním testu krásných hodnot A valivého odporu a A brzdné dráhy na mokru.
Ovšem, dále už continental uvádí, že pneumatika má oproti EcoContact 5 o 5% nižší odolnost vůči aquaplaningu (to je graf, reálně si ještě tak 3% přidejte). Takže sice na mokru zabrzdíte možná o trochu rychleji, ale za to, když vlítnete do vody, tak ta guma vás nepodrží. Jenže to je dost podstatné, protože odolnost vůči aquaplaningu závisí čistě a jen na vlastnostech pneumatiky. žádný asistent, vlastnosti auta, tohle je jen o pneumatice, jak to zvládne rychle vytlačit. Dále se uvádí, že pneumatika vydrží o celých 20% déle, než předchůdce řady 4, který měl mít vyšší nájezd o 14% než EcoContact 3...realita byla taková, že na trojce jste ujeli 70 tis km, na pětce 50 tis km a asi nemusím nějak zvlášť předjímat, že budeme rádi, když na šestce vydržíme nějakých 35.
Tady je zajímavá jedna věc, nová barumka má oproti bravuris 3 odolnost vůči aquaplaningu nižší o 2%. Takže trend je jasný, vše je podmíněno těm dvěma hodnotám na štítku. A to je špatně, ale taková je realita
Ty papírový štítky na pneumatikách jsou úplně na nic. Ujel jsem jen pár kilometrů a štítky byly pryč. To je ještě větší plýtvání papírem než ta účtenkovka. Ještě , že na boku je na té gumně z výroby označení . Pirelli Scorpion - ta asi vydrží dýl než ten štítek.