Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podíl dieselů by v Česku mohl klesnout až ke 20 procentům. Před dvěma lety to bylo 38 procent

Podíl nových aut s dieselovým motorem prodávaných na českém trhu by se mohl během příštích tří let snížit až ke 20 procentům ze stávajících 28 procent.
Zpět na článek
22. 4. 2019 14:50
22. 4. 2019 21:24
23. 4. 2019 14:36
23. 4. 2019 18:38
Avatar - CICERO
22. 4. 2019 14:50
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2019 16:31
Re: Ale prd...
Nu. naplácáš spoustu volovin ale když vyberu jádro, výjimečně s tebou souhlasím. V Německu už zase prodeje dieselu stoupají, protože automobilky tak nějak zapomněly že jim s vyšším podílem bude stoupat penalizovaný CO2 a předpokládaný pokles s elektromobily a hybridy se nějak nedostavuje, protože se prostě NEPRODÁVAJÍ. takže do 6 měsíců tady budeme mít většinu dieselů zpět homologovaných pro Euro 6D a i malých motorů a i v malých autech. ono se to nezdá ale i 15% dieselů ve Fábiích udělalo svoje. A jestli chce Fkoda i nadále dobře prodávat ve Francii, určitě nemůže nahradit 15% dieselových Fóbií elektromr.dk.ami Cityběž.
Avatar - CICERO
22. 4. 2019 21:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dzakobo
22. 4. 2019 18:58
Většinou bych volil benzínový motor
Protože má všechny výhody, kromě spotřeby (no dobře, ještě vyšší dojezd daný hustotou, nižší riziko vzplanutí při havárii), ale jinak nafta nic víc nenabídne. Samozřejmě je vhodné, aby zážehový motor pracoval v nízké karoserii.

Např. 150 koňské Golfy: 2.0TDI okolo 5,8l/100km vs. 1.5TSI cca 6,5l/100km - jen blázen by koupil TDI, popř. jen kdo chce 4x4, nebo "mokré" DSG.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - JohnST
22. 4. 2019 19:44
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Odkial mate ten udaj 6,5L u 1,5TSI? Z brozury? Kolega to auto ma a ma priemer 8,6L/100km.
6,5L to zerie styl Opa mit dem Hut vazeny.
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2019 07:03
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Kolega by se měl naučit ovládat auto, zjevně má olověné nohy. Takového nezachrání ani diesel.
Avatar - CICERO
23. 4. 2019 15:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2019 19:49
Re: Většinou bych volil benzínový motor
S 1.5tsi nemam skusenosti, ale so starsim 1.4tsi sa v pohode da jazdit za tych 6-7 litrov v mixe. Ak ale vezmeme len dialnice, tak ten rozdiel medzi benzinom a naftou sa zvysuje. Tam este stale ma zmysel naftovy motor. Najma ak sa u niektorych vyrobcov uz predava zhruba za rovnaku cenu ako benzin...
Avatar - Jerry.Gunman
22. 4. 2019 23:40
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Výhody nafty oproti benzínu, resp. dízlového oproti benzínovému motoru
- o poznání vyšší dojezd
- spotřeba, která není tak výrazně závislá na stylu jízdy
- nižší běžné provozní otáčky motoru
.
Výhody benzínového motoru oproti naftožrůtovi (tedy pokud se budeme bavit o rodinném autě s nájezdem někde okolo 30 - 35.000 km ročně)
- možná nižší pravděpodobnost problémůl v zimním provozu ???
- možná o něco nižší servisní náklady ???
.
Míval jsem oboje (benzíňáky i naftožrůty), ale posledních cca 10-12 let mým potřebám NESKONALE VÍCE vyhovuje ten dízlák...
A upřímně, rád bych viděl alespoň 3 reálné uživatele motorů TSI, kteří se při běžném provozu Džakobem deklarovaným 6,5 litrům / 100 km dokážou alespoň vzdáleně přiblížit
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2019 07:07
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Výhoda dieselu ve vyšším dojezdu je úspěšně sabotována výrobci, kteří dávají dieselům menší nádrže. Spotřeba méně závislá na stylu jízdy je výsadou atmosférických motorů, u dieselu to taky neplatí. Akorát se pohybujeme v nižším rozmezí. Provozní otáčky? U turbobenzinů taky nejsou vysoké, blíží se dieselům. Takže ne, nemáš pravdu.
Roční nájezd rodinného auta kolem třiceti tisíc? Hm, dost odvážná rodina...
A na závěr zůstává otázkou, co je pro tebe vlastně ten běžný provoz. Styl prase, brzda-plyn, předjet za každou cenu? Ano, pak se nepřiblížíš. Stačí plynulá jízda v rámci limitů plus deset km/h, a není nejmenší problém se do té spotřeby vejít.
Avatar - mariov8
23. 4. 2019 11:03
Re: Většinou bych volil benzínový motor
To také není úplně pravda, ty vtipné nádržky alá Š 120L, žel dávají jak do benzínu, tak i do dieselů... benzínový přeplňovaný dvoulitr s nádrží 43L je opravdu komická konfigurace. Pro jízdu tzv. mezibenzínkovou...

Můj poslední Citroen C5 2,2HDi BiTurbo měl 60L nádrž, najížděl jsem běžně do tankování 900km (i malá C4 ji měla, jednou jsem najel přes 1200km na nádrž!!!), a mercedes měl dokonce 80L, ale ten šestiválec také bral více, ale 900km jsem najížděl do tankování také. Kdy ty časy jsou...
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2019 15:35
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Souhlasím, že malé nádrže teď dávají do všech aut. Ale často vidím u dieselu ještě menší, než u benzinu, a to je prostě další hřebík do rakve dieselů. Výhoda delšího dojezdu totiž v té chvíli padá.
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2019 07:17
Re: Většinou bych volil benzínový motor
No nevim = v poslední TECHNICE je srovnání Superb 1.5 TSI vs 2.0 TDI = od autorů preferujících obecně naftu = a výsledek je KRUTÁ prohra 2.0 TDI
23. 4. 2019 08:53
Re: Většinou bych volil benzínový motor
TSI bude tišší, jízdně příjemnější ovšem do Superba je 1,5 TSI žalostně slabý a bude taky užranější. Lepší by byl 2,0 TSI. To bude sice žrát taky, ale aspoň bude s autem solidně hejbat ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 4. 2019 10:37
Re: Většinou bych volil benzínový motor
No tak žalostně slabý 1.5 si s 2.0 TDI vytřel i v dynamice. Jak budem říkat tomu TDI? :-)
23. 4. 2019 12:57
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Všiml sis rozdílu v kroutícím momentu obou motorů? Nicméně ano slabší 2,0 TDI taky není žádná velká střela pro auto o hmotnosti Superbu, ale rozhodně s ním bude hýbat se 340 Nm líp než 1,5 TSI s 250 Nm. 140 kW varianta už s tím cvičí celkem slušně. Ten motor má síly na rozdávání. Zkoušel jsem to v kombíku a jede to jako splašený. Já bych tam chtěl ale stejně spíš 2.0 TSI.
23. 4. 2019 13:32
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Zabúdaš na odlišné charakteristiky motorov a odlišné sprevodovanie. 250 vs. 340 Nm pri určitých otáčkach na výstupe z motora neznamená permanentných 250 vs. 340 Nm na kolesá.
23. 4. 2019 13:34
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Absolutní hodnota točivého momentu něříká vůbec nic. Když zohledním to, že s benzínem se běžně točí o 20-30% otáček víc než s dieselem, že je diesel o zhruba 6% těžší, tak výsledek je šul nul. Ostatně dynamické parametry mají oba motory velmi podobné. Což samozřejmě není žádné překvapení, když oba mají 110kW.

https://www.svetmobilne.cz/…s-2-0-tdi/6481-5
23. 4. 2019 13:52
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Myslím, že toto zrovna porieši prevodovka - tak holt preradis o 1000 otáčok neskôr...
23. 4. 2019 07:22
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Jakže nafta nič neponúkne? Hlavne má trochu iný priebeh krútiaceho momentu ako benzín a pokiaľ výkon motora naozaj využívaš, aj rozdiel v spotrebe je už dosť markantný.
23. 4. 2019 09:05
Re: Většinou bych volil benzínový motor
No když se s tím motáte tzv kolem komína nebo v dálničním limitu do 130 tak ano. Ovšem jakmile přijde na delší vzdálenosti ve vyšším tempu je rozdíl drtivější.
Třeba moje poslední delší cesta minulý týden HK - Erfurt - Wetzlar , dost jsem spěchal takže kde to šlo tak 200kmh a víc . 2.0TDI za průměrných 6,8l/100km, ze skušenosti s TSI stejného výkonu, stejná trasa, tak průměr byl na takřka dvojnásobku. Nemluvě o situaci kdy to auto ještě máte naložené.
Avatar - Dzakobo
23. 4. 2019 09:35
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Málokdo jezdí víc km po Německu... A i ti Němci si nyní víc kupují benzínové motory - např. porovnání 150k Touranů na spritmonitor.de.

V 90% se jezdí vcelku pomalu (spousta kolon atd.) a pár předjížděcích manévrů spotřebu nezvýší natolik, aby si někdo, kdo najede do 20000 km/rok kupoval nafťáka. Šestiválcové nafťáky v SUV dávají smysl, R4 je vždy kompromis. Do té doby, než budou vodíkové vozy (Toyota se nemýlí), neplánuju se odvrátit od benzínu. Kdo do toho vidí, ví, že nafťáky jsou plné kompromisů. Poslední tečka je zamrzání Ad-Blue, díky, nechci. - Však víme, jakpak potrápil redaktory Sharan s touhle fičurou...
23. 4. 2019 16:06
Re: Většinou bych volil benzínový motor
Pro někoho kdo najede pouze 20.000 km/rok nemá cenu kupovat diesel. To platilo, platí a paltit bude.
Vzdyť to je denní dojíždění do práce pouhých 25 km tam a 25 zpět + nějaké ty nákupy atd.
23. 4. 2019 09:30
nevýhody dieselu
Všetko čo sa tu píše je o spotrebe. Nechápem, ako môže človek, ktorý si kúpi auto za desiatky tisíc EUR s naleštenými kolesami, kožou a chrómom v interiéri užívať a starať sa o dízlové auto, ktoré bude vždy klepať, triasť sa ako traktor, smrdieť, dymiť a hlavne ten smrad bude dýchať on a jeho deti.Keď naštartuje dízel pod oknom, je jedno, či je to auto za 100 tisíc, alebo za 10, je to vždy hnus.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - speedfred
23. 4. 2019 10:46
Re: nevýhody dieselu
Asi si už dlho nepočul/necítil nový dízel. Čaf.
Avatar - Londonbridge
23. 4. 2019 12:38
Re: nevýhody dieselu
Suhlas, ano dizel nema lepsi zvuk ako benzin ale uz davno tak netrasu neklepu a nesmrdia :-!
Avatar - Beefcake
23. 4. 2019 17:29
Re: nevýhody dieselu
A este ked sa im umelo dorobi zvuk generatorom - uplna parada >:-[]
Avatar - mariov8
23. 4. 2019 10:50
Re: nevýhody dieselu
Tak 20 možno 25 rokov dozadu by to určitě bola pravda. Pametám.

Dnes už však nie je.

Zvlášť, keď je to v nižšej strednej často trojvalcový benzín versus štvorvalec diesel... to je dilema!

Apropó 1,6/2,0TDI, aktuálne asi najhoršie diesely na trhu. Zkúste si 1,5HDi, 2,0Hdi, 1,5dCi, 2,0CDI alebo aj iné. Spotreba do 5L reálným štandardom a u tých malých 110 až 130 koní s cca 260 až 320Nm v najpoužívanejších otáčkách v pohode stačí. A traktorový zvuk? V kabíne po zahriatí motoru už skutočne história.
23. 4. 2019 13:25
Re: nevýhody dieselu
Hluk rozporovat nebudu, je to přesně jak říkáš: mám Náskok Díky Technice v S-Line paketu, pěkný kola a tak... ale jak nastartuju, tak všechny kladný dojmy mizej v rachotu dvoulitrovýho TDI. Přitom mi to přijde, že starší TDI (tím starší myslím jednotky let nazad, ne žádný archiválie typu Pumpe-Düse) takovej rambajz nedělaly. Naštěstí zevnitř motor v podstatě není slyšet (jak to vypadá v takové oktávce, která nebude mít tolik tlumicího materiálu, radějí nedomýšlím).

Ale - stokrát raději budu čuchat svůj Euro 6d-TEMP diesel, než jakejkoliv moderní benzin bez GPF (přičemž ani Euro 6d-TEMP není zárukou, že v autě GPF bude).
Avatar - Londonbridge
23. 4. 2019 13:47
Re: nevýhody dieselu
Kym je studeny trosku to pocujes ale nic tragicke. Mam 350 Bluetec a v kabine uplna pohoda a nic neklepe. urcite to neznie ako AMG ale tie novsie dizlaky su uz celkom OK. ;-)
23. 4. 2019 14:29
Re: nevýhody dieselu
350 d už je šestiválec, pokud to máš úplně nové, tak to možná ještě ke všemu bude extrémně povedený nový OM656 - to se s koncernovým dvoulitrem TDI asi nedá moc srovnávat...

Jinak souhlasím, že dieselové motory šly dopředu jak u Daimleru, tak u BMW - ale u koncernu to buď neplatí, nebo máme tady u nás velkou smůlu - ale všichni, co u nás v práci za poslední rok objednali koncern v TDI, tak čtyřválce strašně rachtají a šestiválce zas (prý - brát s rezervou, neseděl jsem v tom) moc nejedou..
Avatar - Londonbridge
23. 4. 2019 14:52
Re: nevýhody dieselu
Este mam stary predch. 6 valec 190kw/620N/m uplne je v pohode aj ked novy radovy 6 valec bude urcite lepsi. Stare 220 d tiez viac klepali tie nove su uz ovela lepsie. Tdi bude podobne. 3l nafty tahaju pekne najlepsie su na dialnici. Nie je to na zavodenie ale nemal som pocit ze by to netahalo aj pri plnom zatazeni a do kopca zabera pekne :-!
Avatar - 12Eagle
23. 4. 2019 09:49
Benzín alebo diesel?
Mám možnosť jazdiť s 300k benzínom a 300k dieslom.
Rozdiel?
Ak chceš rev motora = benzín
Ak chceš silný záťah od spodu - diesel

Bodka./Tečka. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
23. 4. 2019 17:06
Re: Benzín alebo diesel?
Diesel je samozřejmě vždy lepší motor pro normální auto. Ovšem uhrovatí výrostci to vidí jinak. S dieselem se lépe jezdí. S benzínem se lépe jezdí (resp. si to myslí) jen těm, kteří mají pocit, že jejich pohyb po silnici je forma závodění. :-!

Důležité ale je, že pokud má lidstvo přežít, musí nutně něco udělat s CO2! A to bude znamenat nekompromisní zákaz zážehových motorů. :-!
23. 4. 2019 10:25
ČR není nafty ráj
U nás nafťáky fakt nemají moc smysl ... Když si vemu obrovské země jako Německo, Francie, dejme tomu Anglie s jejich kvalitní infrastrukturou, dají se tam najezdit obrovské vzdálenosti ať jedete kamkoliv, třeba i denně za prací v tom případě pokud toto člověk jezdí často je z ekonomických důvodů benzín nesmysl ...

Ale u nás? Infrastruktura nulová a jsme malá země, pokud nejezdíte z Aše pracovně do Ostravy, všude je to více méně kousek . Málo kdo jezdí za prací nějaký ohromný dálky, chalupu má pomali za barákem atd... V ČR ten benzín má prostě smysl, pokud nejste člověk co třeba denně pendluje mezi Prahou a Brnem a nebo firma ....

A u čechů už odeznívá pomali taková ta dieselová mánie, protože občas někteří lidé jsou padlí na hlavu ... mám třeba kamaráda co si koupí starej ojetej diesel, přitom s tím jezdí do práce tak 5 Km tam a zpět a jinak skoro nikam , prostě nesmysl a samozřejmě už musel opravovat turbo ...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - mariov8
23. 4. 2019 10:57
Re: ČR není nafty ráj
Právě že v ČR je infrastruktura luxusní co 20-30km čerpačka. Ale v Německu se může stát, že se za čerpačkou rozsvítí hladové oko a až za dalších 80km budete už upoceni sjíždět na benzínku s téměř suchou nádrží.

Asi nejsem typický obyvatel ČR, ale najedu cca 35 000 až 50 000km ročně, mix služební ale převažují soukromé kilometry, a dálek je v tom logicky dost. Holt federální dítě. I do práce to mám 40km (ale časově je to průměrně jenom cca 30 minut).

Ohledně popojížděček s moderním benzínem, pokud ten kamarád koupil dostatečně starý diesel, možná udělal dobře. Krátké vzdálenosti moderní přímovstřikové benzíny docela nesnášejí také. Některé hliníkové diesely se dokonce zahřívají rychleji než litinové benzíny, nebo na rozdíl od benzínu mají elektrický přihřívač pro zkrácení doby studeného chodu, to by byla asi moje volba...
Avatar - Londonbridge
23. 4. 2019 12:43
Re: ČR není nafty ráj
S tymi cerpackami mas pravdu v UK su velmi riedko a som rad ze mam 80L nadrzku pokial vyrazim niekde za Londyn tie cerpacky su naozaj po riedko a kazde rozsvietenie kontrolky znamena studeny pot na cele :*) V CR mate cerpacky ako hribov po dazdi...
23. 4. 2019 13:40
Re: ČR není nafty ráj
U nás je to ešte horšie - kde je kúsok voľného miesta, praštia čerpačku. Kým prídeš z Bratislavy do Šamorína, tak obídeš 4 (a to je len nejakých 10 km), na začiatku Šamorína je piata a v BA po prvú väčšiu križovatku ďalšie dve, a do kilometra ešte ďalšie dve... Podľa toho by blavákom mohla stačiť aj 10-litrová nádrž... Kam sa pozrieš, všade samá benzínka, už ich nie je jak ***ých, už ich je viac. A v jednom kuse stavajú ďalšie a ďalšie...
Avatar - Beefcake
23. 4. 2019 14:36
Popel
Uz vcera bolo neskoro, co sa tyka tych popelnic. Proti novym 6d nemam nic, pokial su udrziavane.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
23. 4. 2019 17:21
Re: Popel
O svátcích jsem se potěšil ujetými 900km se starým Passatem 1,9TDI PD 96kW. Na dálnici tachometrových 140kmph, celkově reálný průměr 6,2l/100km :yes:

Auto s motorem, který táhne a hlavně - necuká! :-)
Avatar - Blue Sun
23. 4. 2019 18:38
Re: Popel
Děkujeme za další popis toho, že neumíš ovládat auto.
Cukání jsem s benzinovým motorem zažil jednou - když jsem se poprvé v životě rozjížděl se Škodou 120.