Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - CHerokee
Megane
CHerokee
| 28. 4. 2019 12:04
Exteriér se mi líbí, na interiér bych si musel zvykat. Kombinace žlutá zvenku a červená vevnitř je na mě hodně divoká. Ten 4Control byl dost kritizován i jinde, tuž toho bych se trochu obával. Dal bych mu ale určitě přednost před Seatem nebo Hyundaiem. GTI už je za zenitem a moc usedlé. V předokolkách bych osobně na prvním místě nechal Civic Type-R. Je ale dobře, že máme zase širší nabídku. Uvidíme, jak zamíchá kartami Focus ST.
4 control
Market
| 28. 4. 2019 12:44
To, ze sa mi zadne kolesa natocia proti prednym v rychlosti do 60 kmh celkom chapem. Lepsie povedane chapem tento zmysel niekde v meste, kde mi staci menej miesta na otocenie auta.
Ale moze mi niekto vysvetlit, aky ma zmysel ich natacanie rovnako s prednymi pri vyssich rychlostiach napr. na okuhu? Ako mi to pomoze byt rychlejsi ako bez tohoto systemu???
Re: 4 control
Šimpanz
| 28. 4. 2019 13:08
Natáčení zadních kol ve stejném směru jako předních má stejný efekt jako má natažení rozvoru přední a zadní osy kol a přispívá tedy k vyšší stabilitě v oblouku.
Re: Re: 4 control
Market
| 28. 4. 2019 14:32
A co sa stane v pripade, ked do pomerne prudkej zatacky vojdem 61 km/h a pocas jej prejazdu mi rychlost klesne na 59 km/h. V tej chvíli sa zadne kolesa vyrazne otocia proti prednym, co mi ako soferovi evokuje nastup pretacaveho smyku, na co zareagujem kontrou na volante...?
Asi presne koli tejto situacii ten system hodnotia testeri ako nevyspitatelny, ci?

Co takto miesto palca dole pouzit logicky argument, ze sa mylilm...?
Re: Re: Re: 4 control
frite
| 28. 4. 2019 16:41
Ten systém není tak primitivní, bere vice údajů jako zrychlení, bocni přetížení a pod a podle toho zvolí stopu, i ta hranice 60kmh je jen orientační.
Re: Re: Re: Re: 4 control
Market
| 28. 4. 2019 18:10
Ak je to take komlikovane, tak potom je to nieco podobne ako ma Boeing 737 max 8 a dobre vieme, ako to obcas nemusi fungovat. :-(
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: 4 control
iudex
| 29. 4. 2019 09:57
Ja si to vysvetľujem podobne ako Market a dáva mi to najväčšiu logiku a odpoveď na sťažnosti novinárov na občasné (!) nepredvídateľné správanie 4controlu.
A môžeš sa snažiť obhájiť si to ako superinteligentný systém z raketoplánu, vždy tam proste musí nastať ten mechanický posun na zadnej náprave od negatívneho po pozitívny odklon a práve v momente, keď ten posun nastáva, je najlogickejšie očakávať zmenu v správaní zadnej nápravy a zmene stopy. A to s najväčšou pravdepodobnosťou bude príčina tej nepredvídateľnosti a náchylnosti k nečakanému pretáčavému šmyku.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Dany
| 29. 4. 2019 12:48
Iudex, veď si na tom jazdil. Predpokladám, že si oprášil kruháče pri PSA. Pamätám si, že si mal prevažne pozitívne dojmy. Ja som mu tiež naložil, na kľukatej okreske a nejakú nepredvídateľnosť som z toho necítil. Jedna skúsenosť z jedného kruháču z Jerezu mu prischla ako fakt, aj keď to nikto v domácom teste nepotvrdil. Priznali tam vtedy úplne nové autá, nové gumy (ACZ) a štrk v kruháči (myslím Ondro vo videu). Chvála robil test správania 4controlu a ak už raz zatočí v protismere, tak drží aj pri zmene rýchlosti. Neviem si reálne predstaviť, ako v malej rýchlosti utrhne zadok pri natočení zadku o 3,5°. Asi nejazdím dosť pomaly. Môžme to niekedy poskúšať
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
iudex
| 29. 4. 2019 13:22
Jazdil a ako som vtedy písal, ja som nič také nepozoroval. Ale zase ja som nejazdil nejak na hrane, notabene nie na okruhu, takže ak viacerí novinári tento jav na okruhu pozorovali, nedovolím si len na základe toho, že mne sa to nestalo, povedať, že si vymýšľajú.
Inak práve preto, že som to osobne neregistroval, palicu nad MRS nelámem a ako som sa viackrát vyjadril, ak by som teraz kupoval hotheč, RS Trophy by bolo asi na prvom mieste.
P.S: Thomasino ako majiteľ predošlej generácie MRS dostal viackrát pretáčavý šmyk, resp. ho predbiehal na okruhu zadok a trojkový MRS žiadne natáčanie zadných kolies nemal.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Dany
| 29. 4. 2019 13:36
Práve že v domácich podmienkach ani na okruhu sa to nikomu nestalo a to už u nás testovali všetci a viacero verzií. Na tom jednom kruháči musela vzniknúť nejaká anomália, ináč si to neviem predstaviť.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
woody-alien
| 29. 4. 2019 13:42
No dobře, nejezdil jsi na hraně. Ale přečti si, co se tady vlastně píše. Dostali půlhodiny v zatáčce, "kterou Franta v tu chvíli vykružoval skoro důchodcovským tempem". Vážně věříš, že by něco takového pustili na silnice ?

M-RS jsem nejel, ale u GT 205 (samozřejmě, ani já jsem tomu nedával nějakou extra čočku ale žádný ploužení to taky nebylo) nebyl žádný problém. Osobně to považuju za novinářské zveli­čová­ní..­...ne­bo spíš cejch, kterej novináři opisujou jeden od druhýho. Ostatně stejně jako s tím "divným" Cliem RS. ;-)
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Dany
| 29. 4. 2019 13:57
Presne, ako keď niekto prišiel s tým, ž GT ma plastové pádla a aký je to prepad proti Cliu. A bolo to všade. Kľudne vám dám siahnuť ;-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
iudex
| 29. 4. 2019 14:00
Tak v dôchodcovskom tempe sa to určite nemohlo stať, to máš bezpochyby pravdu a tomuto výroku neverím, predsalen vyšším ako dôchodcovským tempom som išiel. >:D
Len zase nepíše to len Martin Machala či Ondra Chamilla, píšu to aj viaceré britské weby, tuším Evo, Autocar aj Top Gear (od nich som citoval text nižšie, viď 10:09).
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Dany
| 29. 4. 2019 14:15
Iudex, ale tam píšu niečo trochu iné. Že kombinácia ostrého riadenia s 4controlom tvorí trochu hyperaktívny celok. S tým sa dá súhlasiť a chce to trochu viac odjazdiť. Niečo iné je ale korigovať smer, lebo som zatočil viac, ako bolo treba a niečo iné dostať hodiny v malej rýchlosti.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Emel
| 29. 4. 2019 14:39
Nejen hyperaktivní, ale špatně sladěný, neharmonický celek.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Dany
| 29. 4. 2019 14:53
Tak bude ešte záležať na mierke. Či je to neharmonickejšie ku niečomu harmonickému 50 ku 100, alebo 99,8 ku 100. Ja som nič také dramaticko neharmonické nezaznamenal.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Emel
| 29. 4. 2019 14:54
Jen cituji a překládám :-)
Avatar - Charger
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Charger
| 29. 4. 2019 14:52
To rozhodně nebyla jedna zkušenost z kruháče, ale na (ano, dost klouzavých) Španělských silnicích to auto nepředvídatelně přetáčivé bylo všude možně a cítili to všichni z České skupiny, kteří s autem jeli. U nás v Česku taky, byť dost záleží na povrchu. Já miluju přetáčivá auta, ale ne když to přichází i ve chvíli, kdy to člověk zcela nečeká. Na okruhu, kde je homogenní povrch a vyšší rychlosti, to není žádný problém. Vždy ale záleží na situaci a konkrétních podmínkách a samozřejmě také na tom, zda se vůbec řidič přiblíží limitům auta...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
iudex
| 29. 4. 2019 15:24
EDIT.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
woody-alien
| 29. 4. 2019 15:34
Není třeba, Charger je prostě Ten, který tančí s auty. Naposled třeba i s topperovo modlou - Mitsu neEclipse Cross. :-) A já ho beru vážně. Co vážně brát nemůžu je, když se z jeho "záleží zda se řidič vůbec přiblíží limitům auta" stanou půlhodiny při důchodcovské jízdě.
Avatar - Charger
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Charger
| 29. 4. 2019 15:53
Tak každý má zkušenosti nějaké jiné. Je pravda, že jednou mi to uteklo i v relativně klidně projeté odbočce ve městě.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Dany
| 30. 4. 2019 07:58
Použijem tu nechvalne známy znak. Charger = Ondro?
Áno či nie, Ondra uznávam. Ak bol pri tom, tak by mohol do toho vniesť trochu viac svetla, lebo to čo sa tu opakuje je mierne povedané neuveriteľné. Ja by som napríklad rád vedel v akom režime pri tom dôchodcovskom štýle to bolo nastavené (zrejme race a vypnutá stabilizácia), aké to malo tlaky atď. Ak by sa to dialo, tak by som to riadne odskúšal na konzistentnom povrchu, aby som vedel, či to robí 4control, alebo mastný fľak na ceste.
Mne nečakane ustrelila riť na CTR, na dialničnom privádzači, na zjazdených CSC6. Šiel som hranu, povrch bol skoronový, bolo to nečakané. Nálepku som mu nedal

PS: to formátovanie je tu strašné. V príspevku je súvislý text :(
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Market
| 30. 4. 2019 13:33
Ja si myslim, ze by bolo urcite vhodne, aby k tejto vete jej autor napisal troska viac:
V okolí Jerezu jsme se s Frantou Dvořákem dostali do krásných půlhodin na výjezdu z pomalé vracečky, kterou Franta v tu chvíli vykružoval skoro důchodcovským tempem a naprosto plynule

Na inom AUTOWEBe som sa docital nasledovne:
A hned po několika zatáčkách je cítit, že si podvozek příliš nerozumí se zbrklejšími pokyny od volantu a brzdy. Právě na brzdách je výrazně neklidný, což ještě navíc umocňuje podivné chování systému natáčení zadní nápravy 4Control. Vydává totiž spoustu pro mozek řidiče falešných signálů, které si nikdy nedokážete jasně vyložit – jestli znamenají počínající přetáčivost, nebo jenom kýženou pomoc při stočení zadku. A navíc 4Control pokaždé udělá úplně něco jiného.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
iudex
| 2. 5. 2019 12:05
Dany: ad druhá veta/otázka: áno.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Dany
| 29. 4. 2019 19:30
Možné to je, ale nikto to nepotvrdil v domácich podmienkach, resp. s tým nikto nevyšiel na svetlo. Pritom, ak je k dispozícii technika, tak by sa to dalo pekne spracovať a otrieskať im to o hlavu. Ja osobne som ten dojem nemal a jazdil som na okreskách s nie celkom kvalitným povrchom. Ale neskúšal som dôchodcovskú jazdu s RS. Na GT mám odjazdené 45t.
To že s hravým zadkom na limite nabehnem na klzkejší povrch, to je jasné. Mňa hlavne zaujíma to s tým klobúkom v hodinách.
Re: Re: Re: Re: Re: 4 control
Market
| 29. 4. 2019 17:52
Ak bude nove Trophy R bez 4 control, tak Renault nam sam dokaze, ze ten system asi nie je az taky dokonaly, ako ho doteraz prezentovali.
Re: 4 control
dr.Remorey
| 29. 4. 2019 23:04
já teda najezdil pár tisíc s lagunou kupe 2009, tam byl ten systém předpokládám daleko primitivnější co se softwaru týka (domněnka), a jakožto nezávodní jezdec jsem viděl rozdíl asi v tom, že zatáčku, kterou jsem ve focusu II s lehkým benzínem projížděl ve 110 s pískajícíma kolama a staženýma půlkama, tak ta laguna to dávala s 2.0dci ve 130 s prstem víškde. srovnání z okruhu fakt nemám, ale pocitově to auto bylo fakt jistý v rychlých průjezdech. plus se to otočilo na pětníku. tyhle hraniční situace jsem nějak neregistroval, ale jak říkám, nejsem závodník, nejezdil jsem hranu
Renault Megane Rs Trophy
Tomrstrophy
| 28. 4. 2019 16:32
No. Já mám Trophy již 3 měsíce objednané(recaro, Sirius yellow, Fuji wheels) a příští měsíc mi jej budou vyrábět. V Hodně jsem jezdil a pro mě je Type R moc až chirurgický přesná. Prostě moc dokonalá. Já se chci za volantem bavit. Renault přišel pro RS verzi s 4 control aby s ním byla zábava a člověk si opravdu to sklouznutí užije. Samozřejmě po přesedání z obyčejného auta vás po pár zatáčkách docela vyděsí, ale jak si zvyknete,tak vám v nich málokdo bude stačit. Zvyknete si a už to budete brát jako samozřejmost. Ano.... do doby než zase přesedláte do obyčejného auta, které postrádá 4 control. Moc se na něj těším a myslím, že Renault udělal zase trošku zábavné auto v dnešních omezené době.
Avatar - CHerokee
Re: Renault Megane Rs Trophy
CHerokee
| 28. 4. 2019 17:44
Otázka je ale, pokud se chci bavit, jet třeba občas bokem, proč kupovat předokolku... od toho jsou přeci zadokolky, které pokud jsou dobře naladěné, tak jsou neutrální až přetáčivé, čitelné a tedy hravé. Od malých po velké...největší sranda s MX-5.
Avatar - Dinar
Re: Re: Renault Megane Rs Trophy
Dinar
| 29. 4. 2019 08:21
Souhlas, taky tomu hledání rozdílů v zábavnosti mezi předokolkou a očesanější předokolkou moc nerozumím, pokud se chce někdo klouzat, jsou tu zadokolky.
Re: Re: Re: Renault Megane Rs Trophy
GeekStar
| 29. 4. 2019 13:19
A kterou zadokolku bys místo Meganu RS doporučil?
Re: Re: Re: Renault Megane Rs Trophy
STiRA3
| 29. 4. 2019 14:39
Tak se v pár projeď a pochopíš ;-) Když si můžeš vybrat mezi zábavnějším a méně zábavným autem, které si vybereš? I když budeš mít základní prioritu jinde (např. daily použitelnost, nebo automat), tak si z nabídky logicky vybereš tu zábavnější variantu, ne? Takže když chce někdo FWD hot-hatch, vybírá si tu pro něj nejlepší variantu. Já mám N-ko a někdy se v něm doslova tlemim v euforii, když se zadek klouže bokem. Ano s MX-5 je větší sranda (máme doma NC s kompresorem), ale ani s HH nemusí být nuda :*)
Avatar - CHerokee
Re: Re: Re: Re: Renault Megane Rs Trophy
CHerokee
| 29. 4. 2019 15:58
Nikdy jsem netvrdil, že s hot hatchem je nuda, ale nehledal bych u předokolky "rozevlátost". drifty a jízdu bokem. Taky mám doma zado i předokolku.
Avatar - iudex
Re: Renault Megane Rs Trophy
iudex
| 29. 4. 2019 10:09
Zábavnosť je jedna vec a nepredvídateľnosť druhá, môže byť auto zábavné a súčasne byť predvídateľné, napr. ako Fiesta ST, ktorá si občas pohodí zadkom, ale (vraj) je to čitateľné a predvídateľné.
Kdežto u MRS sa síce chváli zábavnosť, ale je kritika smerom k tej nepredvídateľnosti. Ja som to sám pre jazde s MRS nezažil, ale napr. Top Gear píše:
The harder thing to get to grips with is the car’s agility. Now we should like this, but the combination of a very direct steering rack and the 4Control four-wheel steering has made the Megane ultra-keen to change direction. However, the systems don’t quite work in perfect harmony. You tip it into a corner, the front end responds - and so does the back end. But somehow the calibration of the two isn’t harmonious. And because there’s this misalignment and because the steering angles you’re working with are small, you find yourself having to make constant corrections. It’s a bit hyper-active, you want it to calm down and carve a clean line, but on a bumpy road it just won’t do that. So you never quite trust it, which makes you nervous, which transfers back into the car through your inputs. It’s a vicious circle.
Re: Re: Renault Megane Rs Trophy
Market
| 29. 4. 2019 13:42
V tej anglictine je to pekne popisane, dakujem.
Je v beznom R.S. rovnaky motor ako v Espace?
Dr_Zak
| 28. 4. 2019 17:12
Lebo mat dodavku s 206kW by mohla byt vcelku sranda, ak by to teda prezila prevodovka samozrejme
Avatar - Hammunasakra
Diskuzní platforma
Hammunasakra
| 28. 4. 2019 23:36
Je dál strašná = a nesrovnatelně horší než původní

Very amatérské doplnění editací = je dál very amatérsky udělané = proboha Martine = že to byl úmysl omezit diskuzte žejo?
Avatar - Dinar
Re: Diskuzní platforma
Dinar
| 29. 4. 2019 08:18
Ano, byl to úmysl, chtěli umlčet tvůj hlas zvěstovatele Pravdy, hajz.lové. Jěště že ses nedal.
Svatá prostoto! >:-[] >:-[]
Avatar - iudex
Re: Re: Diskuzní platforma
iudex
| 29. 4. 2019 09:59
Kurníkšopa, a ja som myslel, že to vyjde a tí slobodomurári nášho Sakru umlčia navždy. >:D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Diskuzní platforma
Hammunasakra
| 30. 4. 2019 12:29
Tys myslel? No nekecej = nevěřim ;-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Diskuzní platforma
Hammunasakra
| 30. 4. 2019 12:29
Svatá prostoto = takhle pitomej přece nemůže bejt nikdo = snad jen Dinar ;-)

Teda VYMYSLET si BLBOST odsoudit jí = a to všechno jednou větou = to fakt dokáže jen Dinar :-!

Vysvětlil bych ti to = cos zas pochopil úplně blbě = ale je to marný je to marný je to marný :-)

Svatá prostoto = takhle pitomej + sebenamyšlenej = to je snad jen Dinar :-)
Ok, tak já si tipnu
GeekStar
| 29. 4. 2019 01:30
Ale fakt od boku, vůbec nevím: Japonsko?
Re: Ok, tak já si tipnu
Ondris
| 29. 4. 2019 09:09
Tipuju Austrálii :)
Pořadí bych řekl:
1. - FR, 2. - DE, 3. - AU, 4. - GB., 5. - IT
A ano, na párty je se mnou zábava :D
1,8TCe -- 1,6TCe
Jach Priboy
| 29. 4. 2019 09:46
Nemá niekto podrobnejšie technické info o agregáte v novom Megane RS..? Aké sú rozdiely oproti 1,6 z Clia RS z ktorého tento agregát pôvodom vychádza..? Zmena je vo vyššom zdvihu.. no posilinili aj blok, a vnútornosti (kľuk. hriadel, piesty, ojnice..)?, sú tam kované veci? ..Ak je zmena vo zdvihu, tak minimálne ojnice budú iné a zrejme aj kľukový hriadeľ.. alebo tam viacmenej len švacli väčšie turbo, IC a ostatnú bižutériu..?
Nebolo by pekné keby mi ten motor umrel po pár desaťtisíc km na zlyhanie niektorej z hlavných konštrukčných častí.. lebo je fešák natiahnutý na hranu možností.
Avatar - Emel
Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Emel
| 29. 4. 2019 11:01
Nejsem si jistý, nakolik je to evoluce 1.6... já měl za to, že 1.6TCe byl relativně starý motor, původem snad z Juku nebo nevím, nepřímovstřik... a 1.8TCe je dílo Renault Sport, původně vyvinutý pro Alpinu.
Avatar - iudex
Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
iudex
| 29. 4. 2019 11:27
Je to tak ako píšeš, nový 1,8TCe nemá nič spoločné so starou 1,6kou, je to komplet novovyvinutý motor.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
lamal
| 29. 4. 2019 11:52
Neviem odkial mas tieto info, posles zdroj ?

M5P je rodina M resp MR motorov vyvynutych Nissanom, M5P je prevrtana a upravene M5M co je 1.6 dig-t resp 1.6tce vyuzivana doteraz vsade...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
iudex
| 29. 4. 2019 13:33
OK, to moje vyjadrenie "nemá nič spoločné" je možno príliš ultimatívne a beriem ho späť, každopádne sám Renault to prezentuje ako "brand new engine". A práve aj v tom odlišnom označení vidíš, že to je odlišný motor. Alebo ak to berieš tak, že je to jedna rodina MR motorov, tak potom áno, ale potom je príbuzným aj nepriamovstrekový dvojliter z Vel Satisu či Laguny spred 15 rokov. No a to už je teda dosť voľné narábanie s pojmom "príbuzný motor".
Toto som našiel:
The new Renault Megane R.S. comes with an all-new turbo-charged engine equipped with direct fuel injection.
To enable the engine to reach this level of power and torque under the bonnet of the new Renault Megane R.S., Renault Sport teams focused their development work primarily on the cylinder head, air intake and exhaust.
The cylinder head has been completely redesigned with combined input from the teams at Renault Sport Cars and Renault Sport Racing Formula 1 engineers.
The revised, higher-capacity dual-intake air filter now features improved permeability.
The twin-scroll turbo significantly enhances flexibility and response at low revs.
This new engine also benefits from a chain drive which is synonymous with resilience and reduced maintenance costs.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
lamal
| 29. 4. 2019 14:46
v pohode, iba som na to upozornil... kazda engine family ma starsie a novsie prirastky, takze ano MR moze byt vo velkom casovom rozpati
Avatar - Dany
Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Dany
| 29. 4. 2019 12:27
Toď z Acz :

"Po technické stránce agregát vychází z dosavadní šestnáctistovky, tedy TCe 200, což dokazuje označení nového motoru M5P (motor 1.6 TCe má označení M5M). Oba agregáty mají stejné vrtání válců 79,7 mm, takže zvětšení objemu o 0,2 litru bylo dosaženo prodloužením zdvihu (konkrétně z 81,1 na 90,1 mm). Z téměř čtvercového motoru se tak stal dlouhozdvihový (nadčtvercový). To znamená, že oba motory mají odlišný klikový hřídel. Kupodivu větší motor má mírně snížený kompresní poměr z 9,5:1 na 9,0:1, přitom dnes je trend spíše opačný. Zcela jistě je to ale dohnáno vyšším plnicím tlakem turbodmychadla. Dle francouzských zdrojů je právě turbo také jednou z odlišností na těchto motorech.

S výkonem 165 kW se jedná o slabší verzi motoru, který pohání ostrý Mégane R. S. a také sportovní Alpine A110. V případě Mégane nabízí výkon 206 kW, v Alpině 183 kW. Důležitější je ale točivý moment, jehož maximum 300 N.m při 2000 otáčkách překonává menší a starší motor 1.6 TCe o 40 N.m a navíc je dostupný při otáčkách o 500 /min-1 nižších. Motor se standardně pojí s filtrem pevných částic."
Avatar - lamal
Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
lamal
| 29. 4. 2019 12:34
presne tak.. :-!
Avatar - Emel
Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Emel
| 29. 4. 2019 12:41
Zkusil jsem google a Renault o motoru mluví jako o novince. Že nějak vychází z 1.6TCe, to asi jo, ale těch odlišností bude asi ve finále víc, než toho, co zůstalo.
https://www.renaultsport.com/…ance-engine.html
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Dany
| 29. 4. 2019 13:29
Dnes je problém sa dopátrať k relevantným informáciám. V tvojom odkaze tiež priznávajú alianciu s Nissanom. Niečo málo tam asi upravili, ale 1,6 TCe bola tiež priamovstreková
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
lamal
| 29. 4. 2019 13:32
sa nedivim, snad necakame ze renault napise, ze to je ten isty motor ako 1.6 s vyssim zdvihom a kvoli tomu aj upravenou hlavou...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
iudex
| 29. 4. 2019 13:44
Tak ono je to taká diskusia, čo je nový motor a čo je vylepšenie predošlého, tam asi nejestvuje žiadna presná hranica. Niekto vníma ako príbuzné motory, ktoré majú rovnaký čo i len blok motora a niekto za nový považuje už motor s novými vstrekovačmi. Asi to tu nerozriešime.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Jach Priboy
| 29. 4. 2019 14:56
Ja mám práve za to, že to je takmer identický motor s vyšším zdvihom a tým aj logicky inou kľukou.. výkon nahonili vďaka upravenej hlave, novému turbu, prepracovanému nasávaniu a výfukový systém.. to je všetko pekné, no to nič nehovorí o tom, koľko ten motor znesie dlhodobo a či vôbec ešte má nejaké výkonové rezervy pre prípadné úpravy (nehovorím že by som to urobil.. no predsa len je dobré mať vedomosť, že ako majiteľ napr. takej CTR fk2, fk8 mám síce v sérii 300-320k/400Nm no motor má obrovské rezervy, kde len chipom a priechodnejším saním vie dať v pohode 400k a ďaleko cez 500Nm..) a tuto u Megane RS mám aj z toho oficiálne uvedeného skôr pocit, že tu už niet rezerv.. a koľko znesie nakladať je tiež otázne. Napr. Peugeot GTI 270k/320Nm z 1,6 no ten motor má kované vnútro, posilnený blok.. Renault sa takými info o svojom motore nikde nezmieňuje.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
lamal
| 29. 4. 2019 16:12
len neviem co by si s ´´ďaleko cez 500Nm´´ robil na prednej naprave...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Jach Priboy
| 29. 4. 2019 17:03
nič, pretože ja by som to takto naladiť ani nedal.. to bol len príklad
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Emel
| 29. 4. 2019 14:45
To máš pravdu... dostat se k relevantním informacím je složité. Pro své oblíbené značky celkem vím kam sáhnout, u Renaultu jsem ale odkázaný na google... našel jsem tohle, ale moc světla to nevneslo:
https://www.renaultfans.info/…motoren-1/m-typ/

Aliance s Nissanem je jasná, ale co konkrétně to znamená? Není třeba divné, že (pokud vím) ta 1.8 zatím v žádném Nissanu není? Kdysi se psalo o QQ a Juku s 1.8T, ale to už je pár let... a od té doby ticho po pěšině... zatímco Renault ji postupně naroloval už do 4 modelů.

1.8TCe dle RNews:
- jiné je i vrtání, 79,5 vs. 79,8
- turbodmýchadlo je typu twinscroll, což je pro Renault již poměrně tradiční řešení. Regulace není řízená podtlakem, ale elektrickým aktuátorem. Je zcela jiné než jaké bylo použito u 1.6TCe
- oproti 1.6TCe má 1.8TCe zásadně přepracovaný termomanagement motoru.
- blok motoru byl proti 1.6TCe zesílen
- olejové čerpadlo je proti předchůdci zcela jiné
- přibyl okruh přepouštění natlakovaného vzduchu zpět před turbo pomocí elektrického ventilu (blow off ventil). 1.6TCe 200k tento okruh postrádal
https://www.facebook.com/…253839331420909/
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Dany
| 29. 4. 2019 19:41
nj, tak si vyber.
Avatar - Dzakobo
Re: Re: Re: 1,8TCe -- 1,6TCe
Dzakobo
| 29. 4. 2019 13:45
Že má takto vyladěný motor nižší kompresní poměr je logické, přes 230 Nm/l není legrace. Takový Mercedes 45AMG disponuje také nízkým kompresním poměrem, produkuje 240 - 250 Nm/l...

Jako 3. největší trh tipuju Polsko, ať je legrace. A silnice mají mnohem lepší, než si spousta zdejších myslí :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku