Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElon Musk promluvil o dojezdu nové Tesly Roadster. Opravdu padne magická hranice?
71 komentářů
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
westeros
Tak konecne Plzen Ostrava a zpet bez nabijeni :-)
Mam pocit ze on uz tady na nove forum uz nechodi? Ani me uz v nove diskuzi nebavi trollit o EV tak jako driv ...
Mam pocit ze on uz tady na nove forum uz nechodi? Ani me uz v nove diskuzi nebavi trollit o EV tak jako driv ...
KANKUNEN
céčkové gumy.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
WinDiesel
:-! :-! :-!
EM není z této planety......... >:D
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Není jeho otec byl ET :-)
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kuny
je primitivni rici cislo (1000km) a bez dalsiho ho potvrdit. kdyby dodal dalsi primitivni cisla, jakouze pocita spotrebu auta (kwh/100km treba) a jakouze tedy bude mit akumulator kapacitu, v cem je to prevratne oproti stavajicimu stavu (ono dat do auta dvojnasob velky a tezky akumulator neni takovy problem jako je spis fakt, ze to bude drahe a s malou uzitnou hodnotou), pak by to vyjadreni melo nejakou hodnotu. takhle je to jenom pitomoucke placnuti do vody.
Primitivní je reagovat a nic o tom nevědět. Roadster má planovou baterií 200 kWh, tze 1000 km je naprosto reálných, papírově to bude 1.200 km, slibama jako to dělá VW a Porsche to bude hodně přes 1000 km.
Samozřejmě, pokud budeš pořád zrychlovat za 2 sekundy na sto, tak nejedeš ani 500.
Je to ale takové češské všechno a všechny poplivat. Tak až se tím svezes, tak tu mektej dal. Kolbence zdar!
Samozřejmě, pokud budeš pořád zrychlovat za 2 sekundy na sto, tak nejedeš ani 500.
Je to ale takové češské všechno a všechny poplivat. Tak až se tím svezes, tak tu mektej dal. Kolbence zdar!
Tak to má být napsáno v článku. Je fajn, že Musk dokázal sehnat tolik peněz a pohnout s automotive směrem k elektromobilitě, za to má můj obdiv, ale jinak z reality Tesly a těchto marketingových výkřiků pro investory teda nejásám. Kuny má pravdu v tom, že k čemu to je když to bude drahé s malou užitnou hodnotou, což je obrovský problém Tesly, což jí činí a asi ještě dlouho bude jen pro horní 1%. Tesla 3 se zatím zdá, že to nespasí, protože aby nějak vypadala, tak taky stojí nesmysl. Já nemám nic proti luxusním věcem, ale Tesla luxusní není a je vidět, že když se do toho opřou běžné automobilky, tak není zas takový problém udělat EV stejných parametrů za nižší cenu. Ale samozřejmě stále chápu rozdíl green field projekt vs stoleté korporace, za to pořád respekt.
Nicméně já se o Teslu aktivně nezajímám, tak neznám detaily o tomto konkrétním modelu...nečekám ale že to bude lidovka co spasí svět.
btw píšu to právě na základě toho, že Model S dobře znám z vlastní zkušenosti.
Nicméně já se o Teslu aktivně nezajímám, tak neznám detaily o tomto konkrétním modelu...nečekám ale že to bude lidovka co spasí svět.
btw píšu to právě na základě toho, že Model S dobře znám z vlastní zkušenosti.
Adame, to že to nenapsal český redaktor či opisovatel jineho redaktora, neznamená, že to nebylo řečeno.
Hned Google by mu totiž řekl toto: https://en.wikipedia.org/…_Roadster_(2020)
Jinak, já mluvím ze zkušenosti s Teslou X, na kterou jsem přešel z Audi a už bych nechtěl nic jiného. Jinak jsem se svezl teď i etronem a je to líná potvora, co akorát žere a hlučí, odpružení take horší, tze rozhodně nesdílím názor, že Němci to nějak spasí. Bude to trvat, než se Tesle přiblíží. Možná ji časem dostanou, jako Android dostal iPhone, ale bude to trvat.
A také souhlasím, že Roadster není ani pro horních 1%. Každopádně výkon vyšší než Bugatti za 3 mil. Eur za cenu 200k eur mi přijde úžasné pro fandy nebo lakýry, pac to určitě nikdo nepřehledne ani neprejede 😏
Já Elonovi držím palce, to vypětí, které do Tesly vkládá, se řadě lidi ani nezdá, protože prostě takhle makat nikoho nikdy neviděli, to jak pomotal hlavu desítky až stovky let starym zkušeným automobilkam je prostě fascinující a ať dopadne Tesla jak chce, navždy se zapíše a zapsala jako nový přístup a důkaz, že to jde, když se chce.
Důležité je, že až se jednou pohne slabé místo, kterým jsou dnes jen a jen baterie, tak bude všechno ostatní vyladěno na maximum. Za to opět díky Tesle. Komerční SUV které za nižší cenu než Porsche nebo Audi zrychlí 2x rychleji je prostě něco, co mohou v Mnichově zatím stále jen závidět
Hned Google by mu totiž řekl toto: https://en.wikipedia.org/…_Roadster_(2020)
Jinak, já mluvím ze zkušenosti s Teslou X, na kterou jsem přešel z Audi a už bych nechtěl nic jiného. Jinak jsem se svezl teď i etronem a je to líná potvora, co akorát žere a hlučí, odpružení take horší, tze rozhodně nesdílím názor, že Němci to nějak spasí. Bude to trvat, než se Tesle přiblíží. Možná ji časem dostanou, jako Android dostal iPhone, ale bude to trvat.
A také souhlasím, že Roadster není ani pro horních 1%. Každopádně výkon vyšší než Bugatti za 3 mil. Eur za cenu 200k eur mi přijde úžasné pro fandy nebo lakýry, pac to určitě nikdo nepřehledne ani neprejede 😏
Já Elonovi držím palce, to vypětí, které do Tesly vkládá, se řadě lidi ani nezdá, protože prostě takhle makat nikoho nikdy neviděli, to jak pomotal hlavu desítky až stovky let starym zkušeným automobilkam je prostě fascinující a ať dopadne Tesla jak chce, navždy se zapíše a zapsala jako nový přístup a důkaz, že to jde, když se chce.
Důležité je, že až se jednou pohne slabé místo, kterým jsou dnes jen a jen baterie, tak bude všechno ostatní vyladěno na maximum. Za to opět díky Tesle. Komerční SUV které za nižší cenu než Porsche nebo Audi zrychlí 2x rychleji je prostě něco, co mohou v Mnichově zatím stále jen závidět
Jo už to vidím, prostě necelá tuna (!!!) baterek. To moc nemění na mém nebo Kunym názoru. Ale jako jo, použitelné a rychlé to bude, ne že ne.
S těmi cenami. Odhadovaná je 200k USD, (nevím jestli budou nějaké příplatky, tzn., je to základní cena?). Jenže to je cena bez DPH a v US je vždy nižší. Takže bych čekal v přepočtu tak 300k USD vč DPH v evropě, tj. k 7M CZK, což je cena plně odpovídající své kategorii, tzn. hypersportům, které už se taky dělají hybridní či začínají s EV. Nehaním to, jen se chytám tvého argumentu parametrů a ceny. Srovnání s Bugatti je zavádějící, protože to je extrém i mezi konvenčními automobilkami - ať už spalováky nebo nově hybridy/EV.
"Komerční SUV které za nižší cenu než Porsche nebo Audi zrychlí 2x
rychleji je prostě něco, co mohou v Mnichově zatím stále jen závidět" - tomuhle nerozumím - myslíš Teslu X, která stojí asi 2,2-4M? Když vezmu Jaguar I-Pace tak je rychlejší, ale menší, takže těžko srovnávat. Cena srovnatelná, spíš bych řekl nižší u Jaguaru, záleží na specifikaci, nemám to moc nastudované. Jako v přímce z nuly jsou EV rychlá, ale auta nejsou přeci jen o tomto parametru a v praxi to nemusí nic znamenat.
Opravdu nevnímáš rozdíl v interiérech Tesly a Porsche nebo Audi?
S těmi cenami. Odhadovaná je 200k USD, (nevím jestli budou nějaké příplatky, tzn., je to základní cena?). Jenže to je cena bez DPH a v US je vždy nižší. Takže bych čekal v přepočtu tak 300k USD vč DPH v evropě, tj. k 7M CZK, což je cena plně odpovídající své kategorii, tzn. hypersportům, které už se taky dělají hybridní či začínají s EV. Nehaním to, jen se chytám tvého argumentu parametrů a ceny. Srovnání s Bugatti je zavádějící, protože to je extrém i mezi konvenčními automobilkami - ať už spalováky nebo nově hybridy/EV.
"Komerční SUV které za nižší cenu než Porsche nebo Audi zrychlí 2x
rychleji je prostě něco, co mohou v Mnichově zatím stále jen závidět" - tomuhle nerozumím - myslíš Teslu X, která stojí asi 2,2-4M? Když vezmu Jaguar I-Pace tak je rychlejší, ale menší, takže těžko srovnávat. Cena srovnatelná, spíš bych řekl nižší u Jaguaru, záleží na specifikaci, nemám to moc nastudované. Jako v přímce z nuly jsou EV rychlá, ale auta nejsou přeci jen o tomto parametru a v praxi to nemusí nic znamenat.
Opravdu nevnímáš rozdíl v interiérech Tesly a Porsche nebo Audi?
... ted tady ctu tvoje prispevky, mluvis mi z duse, ta moje reakce dole uz evidentne byla nadbytecna...
Auto pro porovnání s Tesla Roadster:
https://www.sauto.cz/…entador/18265015?…
Takto dopadlo porovnání M3 vs M3 ;-)
https://cleantechnica.com/…ound-race-track/
Jak asi dopadne Roadster vs Aventador?
https://www.sauto.cz/…entador/18265015?…
Takto dopadlo porovnání M3 vs M3 ;-)
https://cleantechnica.com/…ound-race-track/
Jak asi dopadne Roadster vs Aventador?
hele, ty cintale, reaguju na clanek, v kterem neni ani zminka o tom, co pisu. kdyz uz teda ty vis, jak to je, tak nam povez, jak ta 200kwh baterie bude vypadat? kolik bude vazit? bude mit vetsi hustotu energie nez soucasne akumulatory, ktere tesla pouziva (aby nemusela byt dvakrat vetsi nebo dvakrat tezsi). a co cena? diky. ... a jinak na 200kwh baterku realne 1000km neujedes. stejne jako dnes tesly realne najizdeji 200km a pak hledaji supercharger, tak s touto budes jezdit realne 500-700km (souhlasim, ze to neni malo, jen se bojim tech souvislosti), pak budes hledat dobijecku.
speedfred
Evžen Mlask vraví čo chce,ale dizajnérov má celkom slušných. Zdravíme do Toyoty.
PS: keď začnem tlačiť na mojom benziňáku tak mám dojazd na plnú 200km :-))
PS: keď začnem tlačiť na mojom benziňáku tak mám dojazd na plnú 200km :-))
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zklidni se, dobytku.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Komediant( ex Fostek?). Jazdím aj dízlom.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Uživatel_5340709
Já mu na 1000 km se**u, stačí když udělá model S s reálným dojezdem 500 Km.
Všimli jste si Elonkovy taktiky, že když mu něco nevychází, tak místo aby to přiznal, tak to přebije vždycky ještě větší absurditou, doslova sci-fi? V poslední době to začíná být pravidlo. Asi moc hulí, protože tahle taktika se mu vymstí.
Všimli jste si Elonkovy taktiky, že když mu něco nevychází, tak místo aby to přiznal, tak to přebije vždycky ještě větší absurditou, doslova sci-fi? V poslední době to začíná být pravidlo. Asi moc hulí, protože tahle taktika se mu vymstí.
On to dělá pravidelně... Odvádí pozornost od jiných témat.. Třeba že zase prodělal za čtvrtletí neskutečnej balík...
až prodělá balík za 2. kvartál, přebije to tím, že vyhlásí 3. kvartál za kvartál s nejvyšší dosaženou ztrátou :-! :-! :-! nevím tedy čím přemýšlí investoři ale mozek to asi nebude
asi fakt nevědí kam nalít přebytečné peníze :-! :-! :-! ono je to docela jako sázka, sázka na Elona Dlaska a momentálně je kurz 1,5 : 1, vsadíš 1 500 000, vyhraješ 1 000 000. A to se vyplatí !!!!!!!!!!!!
pardon v sázce dostaneš alespoň něco, tady nedostaneš nic protože dividendy se jaksi nekonají :-)
asi fakt nevědí kam nalít přebytečné peníze :-! :-! :-! ono je to docela jako sázka, sázka na Elona Dlaska a momentálně je kurz 1,5 : 1, vsadíš 1 500 000, vyhraješ 1 000 000. A to se vyplatí !!!!!!!!!!!!
pardon v sázce dostaneš alespoň něco, tady nedostaneš nic protože dividendy se jaksi nekonají :-)
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A sledujete panove co dělá Audi, MB a Porsche???
Taycan - zrychlí za výrazně méně než 4 sekundy na 100.
Etron - ujede hodně přes 400 km.
VW bude mít 20 elektroaut do 2 let...
A pak, etron navyšuje výrobu na základě nebývale vysoké poptávky. O rok později, po uvedení etronu, zákazníci si budou muset počkat, audi zjistilo, že má potíž s dostupností baterek a blbne jim software. Zákazníkům vrací zálohy.
K tomu připomínám ještě před 2 lety cinknute diesly.
Prodal snad Elon Teslu, která zrychlovala místo 2.7 sekund 5.5?
Automobilky obecně lžou a podvádí, ty nemecke se pohřbily EU legislativou, brzy budou zivorit víc než Tesla, Fiat už to předvedl, Škoda bude následovat.
Tze říct, že Elon lze, když nejvyšší lidi z vw jdou do vězení, mi přijde jako provozní slepota?
Taycan - zrychlí za výrazně méně než 4 sekundy na 100.
Etron - ujede hodně přes 400 km.
VW bude mít 20 elektroaut do 2 let...
A pak, etron navyšuje výrobu na základě nebývale vysoké poptávky. O rok později, po uvedení etronu, zákazníci si budou muset počkat, audi zjistilo, že má potíž s dostupností baterek a blbne jim software. Zákazníkům vrací zálohy.
K tomu připomínám ještě před 2 lety cinknute diesly.
Prodal snad Elon Teslu, která zrychlovala místo 2.7 sekund 5.5?
Automobilky obecně lžou a podvádí, ty nemecke se pohřbily EU legislativou, brzy budou zivorit víc než Tesla, Fiat už to předvedl, Škoda bude následovat.
Tze říct, že Elon lze, když nejvyšší lidi z vw jdou do vězení, mi přijde jako provozní slepota?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pohřbili se EU legislativou. To je formulace z které jsem vyprskl.
Dohnáno do absurdna... je to jako kdybys napsal že ty Židi se oddělali Norimberskými zákony.
Dohnáno do absurdna... je to jako kdybys napsal že ty Židi se oddělali Norimberskými zákony.
Orm
Těch parametrů, které je nutné vyladit, je mnohem více:
- zdroj energie - váha, kapacita, cena, životnost
- nabíjení - doba, dostupnost, cena
- ekologie - pořád se zapomíná na to, jak zejména výroba a recyklace akumulátorů zatěžuje životní prostředí
1000 km je fan, ale réalně to bude 60%
- zdroj energie - váha, kapacita, cena, životnost
- nabíjení - doba, dostupnost, cena
- ekologie - pořád se zapomíná na to, jak zejména výroba a recyklace akumulátorů zatěžuje životní prostředí
1000 km je fan, ale réalně to bude 60%
no nevím, baterie bude těžká, energie ubývá ale auto je pořád stejně těžké, na rozdíl od spalováků neboli fosilů :-! :-! :-!
spotřeba takového EV půjde díky hmotnosti baterií nahoru a to výrazně
spotřeba takového EV půjde díky hmotnosti baterií nahoru a to výrazně
Proč je furt proti elektroautům používáno to co je 1000 x popsáno a vyvráceno.
Jako když by třeba ropa, vyjetej olej atd bylo bez ekologické zátěže při těžbě a recyklaci..
Stejně tak reálně 600, jezdí snad u spalováku někdo za reálnou spotřebu?
Jinak 600 reálný dojezd ele auta. To je přece absolutně super hodnota o které se nikomu ještě nedávno nezdálo.
Jako když by třeba ropa, vyjetej olej atd bylo bez ekologické zátěže při těžbě a recyklaci..
Stejně tak reálně 600, jezdí snad u spalováku někdo za reálnou spotřebu?
Jinak 600 reálný dojezd ele auta. To je přece absolutně super hodnota o které se nikomu ještě nedávno nezdálo.
Katikakus
Prisel cas oznamit vysledky za prvni kvartal, ktery dopadl hur nez katastrofalne, tak to bylo potreba zamaznout nejakou bombastickou zpravou. Co na tom, ze vylhanou a nerealistkcou, hlavne, ze tupi novinari i svedkove Elonovi mu to zerou. Tohle dela vzdycky.
Uživatel_5340709
kam se poděl ten squělý náklaďák, co už ho spousta bláznů zaplatilo. :-)
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin Januš
a hle 😁
https://www.novinky.cz/…tom-hur-40281421
Tolik k tomu, jak jsou všichni lepší než Tesla a Elon a jak jen Elon na rozdíl od druhých dělá dluhy. Tesla má takový infrastrukturní a softwarový náskok, že se ještě Němci budou hodně divit, stejně jako už se diví Japonci
https://www.novinky.cz/…tom-hur-40281421
Tolik k tomu, jak jsou všichni lepší než Tesla a Elon a jak jen Elon na rozdíl od druhých dělá dluhy. Tesla má takový infrastrukturní a softwarový náskok, že se ještě Němci budou hodně divit, stejně jako už se diví Japonci
CICERO
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
nejsi REBEL, jsi PIČUS
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mohol by si uz laskavo ist do ***e ?!?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mně se líbí jak se fanaticky dokážete pro Teslu nadchnout. Sice se označujete za fanoušky elektrických vozů, ale jediným bohem je Tesla. A to je správně. V jediného Muska věřiti budeš!
Jinak s nějakým častým tvrzením že jen Musk dělá dluhy jsem se ještě nikdy nesetkal. Vlastně jsem to asi nečetl vůbec nikdy, což ale samozřejmě o ničem nevypovídá.
Rozdíl vidím v tom, že pro Muska je elektrický vůz hlavním způsobem potencionálních zisků, zatímco ostatní automobilky elektro auta dělat moc nechtějí, ale jsou donuceni legislativou. A když to nejde ani Muskovi, je možná na čase se zamyslet jestli to vůbec může jít někomu. Ale to by bylo kacířské.
Jinak s nějakým častým tvrzením že jen Musk dělá dluhy jsem se ještě nikdy nesetkal. Vlastně jsem to asi nečetl vůbec nikdy, což ale samozřejmě o ničem nevypovídá.
Rozdíl vidím v tom, že pro Muska je elektrický vůz hlavním způsobem potencionálních zisků, zatímco ostatní automobilky elektro auta dělat moc nechtějí, ale jsou donuceni legislativou. A když to nejde ani Muskovi, je možná na čase se zamyslet jestli to vůbec může jít někomu. Ale to by bylo kacířské.
NO ONI TO BUDOU VŠICHNI DĚLAT PÁR LET AŽ BUDOU VŠICHNI V TAKOVÉM MÍNUSU, ŽE JE BUDOU MUSET ZACHRAŇOVAT VLÁDY. Tedy všechny značky ne, a mna to sází ty co se nyní cítí silné, že skoupí ty slabé co budou bankrot.
Je to jako s emisemi. Dle odhadu bude 5 let trvat, než se přijde na to že nadiktované limity jsou zcela nereálné. Potom přijde korekce.
Sranda je, že v momentě kdy byly v EP schvalovány emise na rok 30 nebo 35? si všichni němečtí poslanci vzali dovolenou, protože v Německu byl svátek.
Těch 37,5% by s německými poslanci nebylo schváleno. Oni tam ovšem nebyli a tak krásně svým německým značkám zavařili.
Teď mají Mercedes, VW a BMW na výběr:
1 - zaplatit šílené pokuty
2 - zaplatit šíleně drahý vývoj a ztrátovou výrobu EV
Sranda je, že v momentě kdy byly v EP schvalovány emise na rok 30 nebo 35? si všichni němečtí poslanci vzali dovolenou, protože v Německu byl svátek.
Těch 37,5% by s německými poslanci nebylo schváleno. Oni tam ovšem nebyli a tak krásně svým německým značkám zavařili.
Teď mají Mercedes, VW a BMW na výběr:
1 - zaplatit šílené pokuty
2 - zaplatit šíleně drahý vývoj a ztrátovou výrobu EV
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
no vy ústavní chovanci jezdíte jen v sanitách když uprchnete z blázince a oni vás dostihnou a vezou zpět ve svěrací kazajce ….
ale udělám dobrý skutek a svezu tě ve svém medvědovi ty ŠKODO >:-[]
ale udělám dobrý skutek a svezu tě ve svém medvědovi ty ŠKODO >:-[]
tak tady se vytýká Muskovi, že je v mínusu, ale zároveň píšeš " šíleně drahý vývoj". Tesla musela tím vývojem projít a zaplatit ho.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Přesně, Muskovi to jde jen o trochu líp, protože dovede zbláznit více investorů a domluvit si tučné dotace. Ale i tak od r. 2003 táhne s sebou ztrátu okolo 30-50 mld USD, které už do Tesly zahučely. A je otázkou, jestli se vůbec někdy vrátí. Oproti tomu standardní automobilky díky legislativě začaly vyvíjet, ale tak, aby je to moc nebolelo, i když je jim jasné, že budou krvácet, protože na vývoj jim nikdo nic moc nedá. Mají totiž nálepku ropáci, nepřítel společnosti. I přes to jsou schopní dát na trh např. E-tron, i-pace, Leaf a podobně.
3_diamanty
zislo skor nieco na bezne pouzitie na kazdy den ale zaroven mensie a lacnejsie od modelu 3.... nieco ako renault zoe alebo el. soul a tak podobne... lebo taketo kdejake roadstery a X-ka s gycovymi vyklapackami za 2 maelony bohuzial tesle k zachrane nepomozu ... ale tak elan je mozno super kuzelnik ale ako taktik je slaby jak caj... a raz na to doplati ... este rok dva a dojde mu smiech
No jeste, ze tu Teslu ridi Elon a ne ty, protoze bys ji k tomu bankrotu poslal hodne rychle. Vis, proc Tesla jako jedina z mala uspela s elektromobily? Prave proto, ze delala draha auta a ne levna. Vzdyt pokusu o elektro jsme tu meli hodne od mnoha automobilek davno pred Teslou a nic neuspelo. Duvod je, ze elektromobil stale nemuze byt levny. Takze udelat elektro s tlakem na cenu se ti nepodari a auto, ktere miri do nizkych trid, bude stale drahe a na okraji zajmu.
Naopak, jestli se Muskovi neco povedlo, tak je to fakt, ze jako jeden z mala pochopil, ze zacit musi v horni casti segmentu, kde jsou lide ochotni platit za ty technologie vice penez. Proto byl nejdrive Roadster, pak velky Model S a X, pote mensi Model 3, ale ten po vice nez rok jen v drahych verzich a az pote tech levnejsich. Jit niz ma smysl az tehdy, kdy to bude mozne vyrobit levneji za takove ceny, za ktere to lidi budou ochotni kupovat a bude mozne na tom i vydelat. Prodavat levny elektromobil s minimalni marzi (pokud vubec) je ta naprosto posledni vec, kterou Tesla zrovna potrebuje.
Naopak, jestli se Muskovi neco povedlo, tak je to fakt, ze jako jeden z mala pochopil, ze zacit musi v horni casti segmentu, kde jsou lide ochotni platit za ty technologie vice penez. Proto byl nejdrive Roadster, pak velky Model S a X, pote mensi Model 3, ale ten po vice nez rok jen v drahych verzich a az pote tech levnejsich. Jit niz ma smysl az tehdy, kdy to bude mozne vyrobit levneji za takove ceny, za ktere to lidi budou ochotni kupovat a bude mozne na tom i vydelat. Prodavat levny elektromobil s minimalni marzi (pokud vubec) je ta naprosto posledni vec, kterou Tesla zrovna potrebuje.
Co třeba Nisan Leaf?
Ten právě ukazuje, že jeho nápad s levným elektromobilem v praxi moc nefunguje. Leaf se potácí na hranici ziskovosti, rozhodně to není hodně ziskový produkt. Tesla má na každém autě zisk 20-25 %. Jenže má miliony dalších nákladů, kvůli kterým je ve výsledku ve ztrátě.
2 MINO:
Leaf se možná potácí na hranici ziskovosti, ale protože se jedná o jeden typ auta v rámci širokého výrobkového portfolia aliance Renault - Nissan, firma může fungovat vcelku v pohodě a bez rizika
Tesla má možná na jednom autě 25% marži, ale protože dělá jenom elektromobily (tedy zaměřuje se na úzký stržní segment), celá firma Tesla se prakticky celou dobu své existence potácí ve velkých finančních problémech, neřku-li okolo hranice bankrotu
Před nějakými 120 lety žil byl v Émerice jeden nesmírně zručný mechanik a vizionář, který si dal za cíl "posadit na kola" nejprve Ameriku - a potom celý svět. Chtěl posvit auto natolik laciné, aby si ho mohl dovolit každý, kdo poctivě pracuje - a natolik spolehlivé, aby se nikdy nerozbilo a vždy dojelo tam, kam má. Všichi "takyodborníci" mu jeho plány vymlouvali a radili,ať vyrábí 10 - 15 aut do měsíce, prodává je bohatým a na každém se řádně opeří. To že je ta správná cesta.
Zaplať Bůh, že Henry Ford na tyto rady nedal - a v průběhu 20 let svými vozy doslova a do písmene změnil CELÝ svět
Leaf se možná potácí na hranici ziskovosti, ale protože se jedná o jeden typ auta v rámci širokého výrobkového portfolia aliance Renault - Nissan, firma může fungovat vcelku v pohodě a bez rizika
Tesla má možná na jednom autě 25% marži, ale protože dělá jenom elektromobily (tedy zaměřuje se na úzký stržní segment), celá firma Tesla se prakticky celou dobu své existence potácí ve velkých finančních problémech, neřku-li okolo hranice bankrotu
Před nějakými 120 lety žil byl v Émerice jeden nesmírně zručný mechanik a vizionář, který si dal za cíl "posadit na kola" nejprve Ameriku - a potom celý svět. Chtěl posvit auto natolik laciné, aby si ho mohl dovolit každý, kdo poctivě pracuje - a natolik spolehlivé, aby se nikdy nerozbilo a vždy dojelo tam, kam má. Všichi "takyodborníci" mu jeho plány vymlouvali a radili,ať vyrábí 10 - 15 aut do měsíce, prodává je bohatým a na každém se řádně opeří. To že je ta správná cesta.
Zaplať Bůh, že Henry Ford na tyto rady nedal - a v průběhu 20 let svými vozy doslova a do písmene změnil CELÝ svět
No vždyť o to právě jde. Nissan si Leaf může dovolit, protože ho dotuje z jiných zdrojů. Tesla, pokud chce vyrábět jen elektromobily, něco takového udělat nemůže, protože by ji to zabilo ještě rychleji. Proto musí vyrábět nejdříve ty modely, které může prodávat se ziskem.
Henry Ford tomu, co říkám, nijak neodporuje. Ten postavil laciné auto, protože ho mohl vyrobit lacině (a na toto chci upozornit, mohl ho vyrobit lacině, šlo ho vyrobit lacině) a byl tu pro něj trh. Elektromobil nejde vyrobit lacině. Dnes prostě nemůžeš mít elektromobil za cenu běžného auta, aby měl stejné vlastnosti. Ta doba se tam blíží, ale dnes to prostě nejde. Ta baterka dnes prostě levná není a ještě to pár let potrvá. Proto je nesmysl se v případě Tesly snažit přijít s velmi levným elektromobilem. Nemůže ho vyrábět a už vůbec ne prodávat levně, protože to, co dnes potřebuje, je vysoký zisk na každém prodaném kusu. To pochopitelně neznamená, že něco takového nemůže udělat třeba za 5 let. Ale dnes ne. Dnes by to vedlo k bakrotu.
Henry Ford tomu, co říkám, nijak neodporuje. Ten postavil laciné auto, protože ho mohl vyrobit lacině (a na toto chci upozornit, mohl ho vyrobit lacině, šlo ho vyrobit lacině) a byl tu pro něj trh. Elektromobil nejde vyrobit lacině. Dnes prostě nemůžeš mít elektromobil za cenu běžného auta, aby měl stejné vlastnosti. Ta doba se tam blíží, ale dnes to prostě nejde. Ta baterka dnes prostě levná není a ještě to pár let potrvá. Proto je nesmysl se v případě Tesly snažit přijít s velmi levným elektromobilem. Nemůže ho vyrábět a už vůbec ne prodávat levně, protože to, co dnes potřebuje, je vysoký zisk na každém prodaném kusu. To pochopitelně neznamená, že něco takového nemůže udělat třeba za 5 let. Ale dnes ne. Dnes by to vedlo k bakrotu.
Minule bol kdesi test elektromobilov. Celkom dobre dopadli autá od Hyundai - konkrétne silnejšia Kona. Mali najnižšiu spotrebu a s dojazdom to nebolo až také zlé. Cena stále dosť vysoká, ale oproti Tesle je to ladné vozidlo :).
Hendly
Kdo by to ještě nedávno řekl, že tohle bude reálné. Dojezd 1000km. Co už brání nákupu ele auta? Je tiché, rychlé, pohodlné. Takže jediné co bude bránit je velikost tvé peněženky. Budou chtít lidé co peníze mají jezdit rachotivím smradlavím spalovákem?
Hendly wrote:
Kdo by to ještě nedávno řekl, že tohle bude reálné. Dojezd 1000km. Co už
brání nákupu ele auta? Je tiché, rychlé, pohodlné. Takže jediné co bude
bránit je velikost tvé peněženky. Budou chtít lidé co peníze mají jezdit
rachotivím smradlavím spalovákem?
-------------------------------------------------------------------
A teď trochu faktů:
- dojezd 1.000 km zatím reálný není, protože tohle auto se zatím nevyrábí
- elektromobily jsou rychlé a tiché, možná i pohodlné - a také (v porovnání s "klasickými" auty se spalovacím motorem) O POZNÁNÍ dražší a díky minimální veřejné infrasruktuře jsou mimořádně nepohodlné na "tankování". Pro statisticky běžného obyvatele Evropy, severní Ameriky, JV Asie a Austrálie jsou zatím TOTÁLNĚ mimo - o obyvatelstvu jiných teritorií, které se vyznačuje zejména úděsnou plodivostí a neméně zarputilou snahou veškeré problémy svalovat na "velkého satana = bílé kolonialisty, rasisty a nacisty" ani nemluvě
- ohání-li se Hendly velikostí peněženky, jistě má tu svoji řádně naditou a jistě se rád podělí o letité zkušenosti s jízdami v elektromobilu, dozajista vlastním
- kdo by chtěl jezdit rachotivím a smradlavím spalovákem - přesnou statistiku sice nemám, ale řeknu-li, že auta se spalovacím motorem tvoří +- 99,99% celosvětového vozového parku, asi nebudu daleko od pravdy, že? Na Zemi žije dneska nějakých 7,5 miliardy lidí? A kolik může být REÁLNÁ KOUPĚSCHOPNÁ POPTÁVKA na tyto Roadstery? 100 aut? 1.000? I kdyby se Hendly přes kapsu praštil, své babičce její důchod zbaštil a koupil si jich 10.000, tak to z globálního hlediska bude znamenat méně, nežli onen pověstný prd do Šumavy.
Ba ne, soudruzi elektro- tentonocovníci, problém "znečištěného ovzduší" a "ekologické zátěže" se musí řešit JINDE a JINAK
BTW, vždicki (abich dodržel Hendlyho specyfyckí přýstup k pravopysu) mne pobaví,že až obludně velikým sebevědomím oplývají "autoři" příspěvků, nad jejichž pravopisem srdce češtinářovo pláče :D
Kdo by to ještě nedávno řekl, že tohle bude reálné. Dojezd 1000km. Co už
brání nákupu ele auta? Je tiché, rychlé, pohodlné. Takže jediné co bude
bránit je velikost tvé peněženky. Budou chtít lidé co peníze mají jezdit
rachotivím smradlavím spalovákem?
-------------------------------------------------------------------
A teď trochu faktů:
- dojezd 1.000 km zatím reálný není, protože tohle auto se zatím nevyrábí
- elektromobily jsou rychlé a tiché, možná i pohodlné - a také (v porovnání s "klasickými" auty se spalovacím motorem) O POZNÁNÍ dražší a díky minimální veřejné infrasruktuře jsou mimořádně nepohodlné na "tankování". Pro statisticky běžného obyvatele Evropy, severní Ameriky, JV Asie a Austrálie jsou zatím TOTÁLNĚ mimo - o obyvatelstvu jiných teritorií, které se vyznačuje zejména úděsnou plodivostí a neméně zarputilou snahou veškeré problémy svalovat na "velkého satana = bílé kolonialisty, rasisty a nacisty" ani nemluvě
- ohání-li se Hendly velikostí peněženky, jistě má tu svoji řádně naditou a jistě se rád podělí o letité zkušenosti s jízdami v elektromobilu, dozajista vlastním
- kdo by chtěl jezdit rachotivím a smradlavím spalovákem - přesnou statistiku sice nemám, ale řeknu-li, že auta se spalovacím motorem tvoří +- 99,99% celosvětového vozového parku, asi nebudu daleko od pravdy, že? Na Zemi žije dneska nějakých 7,5 miliardy lidí? A kolik může být REÁLNÁ KOUPĚSCHOPNÁ POPTÁVKA na tyto Roadstery? 100 aut? 1.000? I kdyby se Hendly přes kapsu praštil, své babičce její důchod zbaštil a koupil si jich 10.000, tak to z globálního hlediska bude znamenat méně, nežli onen pověstný prd do Šumavy.
Ba ne, soudruzi elektro- tentonocovníci, problém "znečištěného ovzduší" a "ekologické zátěže" se musí řešit JINDE a JINAK
BTW, vždicki (abich dodržel Hendlyho specyfyckí přýstup k pravopysu) mne pobaví,že až obludně velikým sebevědomím oplývají "autoři" příspěvků, nad jejichž pravopisem srdce češtinářovo pláče :D
A neargumentovalo se takhle počty třeba před časem v Kodaku při nástupu dig foťáků a nebo v Nokia při nástupu beztlačítkových telefonů?
Ele auto je tiché za všech jízdních režimů, pohodlné, nadprůměrně dynamické, bez vibrací, bez rázu při řazení, nesmrdí. Pokavaď nabídne dojezd 1000km proč by si někdo kdo na to má měl kupovat spalovák?
PS: Za chyby se omlouvám a i stydím a nelze je ani omluvit rychlostí a místem kde jsem to psal. Zpátky je nevezmu.
Ele auto je tiché za všech jízdních režimů, pohodlné, nadprůměrně dynamické, bez vibrací, bez rázu při řazení, nesmrdí. Pokavaď nabídne dojezd 1000km proč by si někdo kdo na to má měl kupovat spalovák?
PS: Za chyby se omlouvám a i stydím a nelze je ani omluvit rychlostí a místem kde jsem to psal. Zpátky je nevezmu.
Dojezd je jedna vec. Ale, az si bude clovek nabijet tak obrovskou baterii doma ze zasuvky, tak bude pripojenej 2 dny. A az to udelaji tri lidi v kazde vesnici, tak se vsem vyblackoutuji mrazaky a nasisleni kraliky vsem rozmrznou.
ro80
El.pohon patří do koloběžek, jízdních kol, maximálně do skůtrů. Zbytek je drahý špás pro úzké
skupiny "vizionářů". Je za nimi spousta ekologických škod a lidských obětí při získávání surovin.
Kdo to šílenství zastaví?
skupiny "vizionářů". Je za nimi spousta ekologických škod a lidských obětí při získávání surovin.
Kdo to šílenství zastaví?
×
Sdílení komentáře
×