Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elon Musk promluvil o dojezdu nové Tesly Roadster. Opravdu padne magická hranice?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 4. 2019
15
71
Zobrazit náhledy (15)
Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster Tesla Roadster

Nová generace Tesly Roadster je pro Elona Muska další velká věc. A jak už to u něj bývá zvykem, nebojí se ambiciózních prognóz a slibů.

Dojezdové vzdálenosti na jedno nabití jsou jedním z hlavních parametrů elektromobilů. Zatímco ještě před pár lety se kalkulovalo s desítkami kilometrů, dnes už dojezd počítáme spíše po stovkách. A nebyl by to Elon Musk, aby v souvislosti s jeho chystanou novinkou nepřispěchal s nějakou senzací. Tentokrát se týká Tesly Roadster. Dojezd? Prý více než 1000 kilometrů!

O dojezdu připravovaného elektrického sporťáku se začalo hovořit po updatech Modelu S a Modelu X. Ty se nově mohou nabíjet rychleji, hlavně ale dojedou na jedno nabití ještě dál. Ve srovnání s magickou tisícovkou jsou to ale pořád „skromná“ čísla – papírový dojezd ani v jednom případě nešplhá přes 600 km.

Nová generace Tesly Roadster slibovala už při svém představení dojezd 620 mil, tedy právě 1000 kilometrů. Novinář Ryan McCaffrey se Muska na sociální síti Twitter zeptal, jestli tato čísla stále platí. A dočkal se kladné odpovědi. Roadster by prý dokonce mohl zvládnout ještě víc.

Pokud by se tohle Tesle skutečně povedlo, postavila by se značným náskokem sériový elektromobil s nejdelším dojezdem na jedno nabití. Jen dodejme, že prototyp auta se ukázal v listopadu roku 2017 a ve velkém se má začít vyrábět už příští rok.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Dojezd 1000km
Hendly
| 2. 5. 2019
Kolikrát ročně budeš nabíjet na dojezd 1000km? 20x? Tak to snad není

takový problém
Re: Re: Re: Dojezd 1000km
Suprak
| 1. 5. 2019
Zcela irelevantní srovnání....
Re: Re: Re: Re: Re: za mna by sa tesle
Mino21
| 1. 5. 2019
No vždyť o to právě jde. Nissan si Leaf může dovolit, protože ho dotuje

z jiných zdrojů. Tesla, pokud chce vyrábět jen elektromobily, něco

takového udělat nemůže, protože by ji to zabilo ještě rychleji. Proto

musí vyrábět nejdříve ty modely, které může prodávat se ziskem.



Henry Ford tomu, co říkám, nijak neodporuje. Ten postavil laciné auto,

protože ho mohl vyrobit lacině (a na toto chci upozornit, mohl ho vyrobit

lacině, šlo ho vyrobit lacině) a byl tu pro něj trh. Elektromobil nejde

vyrobit lacině. Dnes prostě nemůžeš mít elektromobil za cenu běžného

auta, aby měl stejné vlastnosti. Ta doba se tam blíží, ale dnes to prostě

nejde. Ta baterka dnes prostě levná není a ještě to pár let potrvá. Proto

je nesmysl se v případě Tesly snažit přijít s velmi levným

elektromobilem. Nemůže ho vyrábět a už vůbec ne prodávat levně, protože

to, co dnes potřebuje, je vysoký zisk na každém prodaném kusu. To

pochopitelně neznamená, že něco takového nemůže udělat třeba za 5 let.

Ale dnes ne. Dnes by to vedlo k bakrotu.
Re: Dojezd 1000km
Suprak
| 1. 5. 2019
Dojezd je jedna vec. Ale, az si bude clovek nabijet tak obrovskou baterii doma

ze zasuvky, tak bude pripojenej 2 dny. A az to udelaji tri lidi v kazde

vesnici, tak se vsem vyblackoutuji mrazaky a nasisleni kraliky vsem rozmrznou.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Dojezd 1000km
Jerry.Gunman
| 1. 5. 2019
2 Hendly :D

F poho - i já se omlouvám za sarkasmus v množství vyšším, nežli

nadprůměrném

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku