Spotřeba 0,8-1,0 kWh/km mi přijde velice vysoká. Je cca 5-6x vyšší než u běžného osobního elektromobilu, přitom když v auto.cz testovali naftový Canter, spotřebu měl témeř srovnatelnou s osobákem. Něco tady nehraje
Konkrétně při testu naftového Canteru stejné velikosti naměřili spotřebu 9,6 ltr/100 km což finančně dělá nějakých 3 Kč/km https://www.auto.cz/…chla-krosna-9613
Pokud e-Canter jezdí za polovic, tj. kilometr musí stát kolem 1,50 Kč, tak při spotřebě 1kWh/km by museli nakupovat kilowatthodinu za 1,50 Kč a tomu teda vůbec nevěřím. Vysvětlí mi někdo ten rozpor ?
Myslím že nevysvětlí.
Ale třeba mají pivovary "pivní" generátory elektřiny, nebo mají na střechách fotovoltaiku nebo si postavily vlastní větrníky, nebo mají miniaturní jaderný reaktor. :-!
Myslím že nevysvětlí.
Ale třeba mají pivovary "pivní" generátory elektřiny, nebo mají na střechách fotovoltaiku nebo si postavily vlastní větrníky, nebo mají miniaturní jaderný reaktor. :-!
Vysvetlenie je velmi jednoduche. Je to blaf. Este treba dodat, ze neboli minusove teploty na ceste ujazdena vrstva snehu auto neprekonavalo stupania atd. Je to na silu pretlacanie niecoho co ma kopec nedostatkov. Jeden priklad za vsetky. Kupil som si akumulatorovu priklepovu vrtacku Bosch. Akumulator ma kapacitu 4Ah.(typ lion 18,8V) V prospekte sa pise, ze vrtacka vyvrta 150 dier do betonu priemeru 6mm do hlbky 40mm.
Vrtal som s nou diery do betonu 8mm hlbka 50mm.(stvorbrity vrtak Hilty) Pri 12 diere vrtacka zastavovala a kapacita akumulatoru klesla na 50% Kamos ma kosacku akumulatorovu a tiez je z nej na prasky.. Nefunguje to u vrtacky a u auta este k tomu nakladneho je to uplna hovadina.