Motorky
Přihlásit pro přidání komentáře
Pajinex
Pane kolego, kvůli turbulencím zejména od zadní sesle má Grand America omezenu rychlost na 162 km/h, takže 200 km/h by bez zásahu omezovače samozřejmě dosáhl, ale v silném větru bych to stran citelného vlnění raději nepokoušel. Vlastní zkušenost. Co se týká GW, tak ten z obdobného důvodu končí na 180 km/h, ale u něj alespoň nepíšete, že tu dvoustovku dosahuje.
×
Sdílení komentáře
×
Tato formulace svědčí o hlubokém nepochopení pojmu točivý moment ze strany autora článku. Už jsem p.Pavlůska několikrát upozorňoval, že převodovka hodnotu momentu nepřenáší, ale naopak ji mění a to výrazně. Je až neuvěřitelné, jak zásadní problém může pro odborného motoristického redaktora představovat i takhle primitivní téma. Fakt nechápu že to nechápe a místo aby se v tom snažil aspoň trochu zorientovat, tak jen dál šíří bludy.
A podobně formulace "Motor s vysokým točivým momentem dostupným v širokém rozpětí otáček je uživatelsky příjemnější než motor s nižším točivým momentem dostupným v užším pásmu otáček" je sice pravdivá, ale zní podobně jako že je lepší být zdravý a bohatý než chudý a nemocný. Konkrétní hodnoty toho širokého rozsahu momentu autor u žádného z motocyků z článku stejně neuvádí. Je pochopitelné, že v souladu s heslem objem ničím nenahradíš budou mít velkoobjemové motory příjemnější charakteristiku než otáčkami vyhoněné menší objemy
Ostatní renoncy, jako například tvrzení že každý píst v Gold Wingu je vybaven čtyřmi ventily, už raději nekomentuju