Moskvič 2140 u nás kdysi býval poměrně běžným autem, které majiteli přinášelo vyšší společenský status než domácí škodovky. Dnes už tento vůz na českých silnicích prakticky nepotkáte.
a to se vyplatí :-):-):-)
ale abych "netáral" naši měli postupně všechny vozy, asi jako dost dalších lidí, jen tu Ladu neboli žigulík neměli. Jako mimino jsem jezdil v 1000 MB, potom jsme nějak měli 2 Wartburgy, následně Oltcit a v rodině se objevil i Moskvič, my měli ten s tím silnějším motorem takže docela dobrý, příbuzní zabloudili tehdy někde v NDR a sjížděli s tím bez problémů nějaké schody :-)
Z mého pohledu byl nejlepší Warťas.A nakonec mámě zachránil život při bouračce kdy bokem v 90 přerazila telegrafní sloup, ve Fkodofce by to nepřežila. Moskvič by pravděpodobně přelomil telegrafní sloup jako třísku.
Som udivený tvrdením, že Moskvič bol autom pre ľudí s vyšším statusom. Mal ho môj ujo, ktorý s ním prešiel pol Európy aj s plachetnicou triedy Kadet na streche, lebo jeho syn bol reprezentantom ČSSR v jachtingu. Ale vôbec to nebolo výnimočné auto, veľa to žralo benzínu, v zákrutách sa príliš nakláňalo, od výroby boli poruchové, proste také sovietske. Na Lady určite nemali v ničom, to bola iná, lepšia kategória. Ale v jednom to ujkove auto bolo unikátne, nedokázali ho ukradnúť ani zlodeji, ktorí sa na ňom spustili z kopca pri bytovke a aj tak im nenaštartoval motor. Tak ho nechali tam, 300 metrov od bytovky.
Žiju v představě že v převodovkách jsou jen klasické šikmé zuby na kolech s rovnoběžnými osami. S výjimkou zpátečky která může mít i přímé zuby.
A naopak že hypoidní soukolí jsou ve stálých pravoúhlých převodech rozvodovek a jejich znakem je mimoběžnost obou os
No nechci kecat, dost článků se o ozubených kolech, které nemají tvar zubu rovný, tj. zub tvoří dvě přímky, se vyjadřuje jako o soukolí hypoidním, je ale fakt, že jiné zdroje tyto soukolí nazývají cykloidní, nebo evolventní. U těchto soukolí tvar zubu tvoří vždy nějaká elipsoidní křivka. U těchto soukolí je nižší hlučnost. V době kdy tyto soukolí byla užívána max. pro zpátečku, tak Moskvich byl ještě v pravěku.
Heleďte, já s tím mám teba praktických zkušeností a zážitků až až. Papírově žil do cca 2010, teď mě to trochu mrzí, že jsem vyměkl a nenechal udělat generálku a dal tehdá zadarmo výkupu ze železáren. Za podívny jsem vždy naopak považoval ty, kteří si kupovali auta z AZNP kde byl komáří litr (historie se nějak opakuje že hihi) celé to rezonovalo a jízda by se dala nazvat opilý izidor. Moskvič měl zaprvé robustní kastli, mohli jsi zastavit v aleji, vyhoupnoust se na kapotu nebo střechu a sbírat třešně. Auto bylo měkčí, výrazně tižší a směrově stabilnější. Jamz (nebo Zmz ? už nevím) patnáctistovka, přes 50 kW to byla jiná jízda. Auto auto brutálně hnilo, spolehlivost na pikaču. Západní auta byla na míle vzdálené, ale Moskvič i ruský Fiat ( Lada) byly daleko lepší než AZNP. Kdo jste vyrůstali na Š100 a v práci měli Š1203 tak je mi vás líto. >:D
první modely moskvičů neměly v převodovce na jedničce a dvojce (možná i trojce) hypoidní ozubená kola, což způsobovalo, že rozjíždějící moskvič bylo široko daleko slyšet, protože vydával "ječící" zvuk jako starší trolejbus.
Tak treba brať v úvahu, že Rusi síce spravili novú karosériu, ale konštrukcia bola vpodstate predvojnová. Čo by si chcel, s tuhou nápravou a listovými pružinami? Pravdaže, nebolo to auto robené na veľké rýchlosti, tých 90 km/h bolo na podvozok až až... Pri rozumnej jazde sa spotreba dala udržať pod 10 litrov a auto odviezlo náklad, pri ktorom by sa hociktorá súdobá škodovka zlomila. Jazda bola síce húpavá a auto sa v zákrutách nakláňalo, ale zase bola pohodlná, čo sa o vození v škode povedať nedalo.S brzdami máš pravdu, 412-ka mala jednookruhové brzdy s bubnami na všetkých kolesách a nastaviť rovnomerný účinok bolo skoro nemožné. Ani ľahké to auto nebolo, Rusi mali problém s nedostatkom kvalitného materiálu, takže mnohé plechy boli horšej akosti, ale hrubšie. Hmotnosť uvádzaná v techničáku tak bola čiste orientačná...
Slabší motor bol vlastne z Opla Kadett a do Moskviča bol naozaj malý a slabý.
Moskviče mali plusy aj mínusy, ako všetky ostatné autá. Záležalo na tom, čo komu vadilo a čo naopak ocenil. Ale že by bol motor slabý, ako tu niekto píše...Stačilo ísť na rodinný výlet so známymi - my na Moskviči, oni na Škode 100... na každom kopci sme ich čakali; motor mali žeravý a spotrebu aj väčšiu ako mal ten Moskvič.
Boli tam dva motory, slaba OHV 1.3ka (408) - skoda reci, to nie je poriadny Moskvic ale hlavne velmi slusna OHC 1.5ka, rusaci proste okopirovali motor z BMW a dali tam podivny rusky karburator. Inak suhlasim, hnilo to, pri rychlejsej jazde to zralo ako Ferrari, nahlanalo sa to a velmi zle to brzdilo (412), bolo to moje prve auto a bola to sranda
za socialismu jen kovaní komouši, nebo jejich bonzáci. Společenský status se jeho koupí získával, ale rozhodně to nebyl ten vyšší, než majitel škodovky, nebo žiguliku. 8-s
nedávaj si mínusy, máš úplnú pravdu, volali sme to leninové sane, kamarátov otec to mal, bolo to ťažké lenivé, mäkké pružiny, potom sa to nakláňalo, motor na tu váhu slabý, hnilo to
Moskvic a Dacia byly snad jediny auta v mototechne skladem. Do zatacky se to zapichovalo a naklanelo, zralo a hnilo to. Brzdy tragedie. Mel sem tri a moh bych o nich vypravet. U jednoho sem menil motor za novy, sme urazeli ruske svicky protoze na ne tady nebyl klic a zabrusovali ostre hrany z odlitku bloku a parohu. Treci uhlikove lozisko spojky byl rusky unikat a karburator snad z kombajnu.
Vetrani bylo ok, po tom se mi styskalo. Ale jen diky otocnemu trojuhelnikovemu okenku.
Nikdo to nechtel a tak ojetiny byly i mlade za lidovku, posledni sem prodal nejakym kaskaderum, ty moskvice meli radi v jakemkoliv rocniku
Minusy si dam sam, neracte se obtezovat :no::no::no::no::no::no::no: