Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Moskvič 2140 za "socíku" patřil k tomu rychlejšímu na našich silnicích. Jak působí dnes?

Moskvič 2140 u nás kdysi býval poměrně běžným autem, které majiteli přinášelo vyšší společenský status než domácí škodovky. Dnes už tento vůz na českých silnicích prakticky nepotkáte.
Zpět na článek
Avatar - Uživatel_5340709
6. 5. 2019 08:53
Re: Pamětníci jistě potvrdí,
Asi přesnější označení, pro to co jsem chtěl říci na začátku, je evolventní soukolí.
Avatar - mariov8
6. 5. 2019 08:25
Re: proboha co to tady melete
Dnes ano, ale 30-40 let dozadu byl každý kdo neseděl ve Škodě 100 něco víc.
6. 5. 2019 07:42
Re: proboha co to tady melete
Aj žigulák bol pôvodne Fiat a predsa jazdil trochu inak ako taliansky vzor. Ale počítam, že tá na Moskviči bola konštrukčne o pár desaťročí staršia...
Avatar - Zetti
6. 5. 2019 06:49
Re: proboha co to tady melete
Dacie byly spolehlive dokud se vyrabely z dilu Renault. Ty rumunsky byly hodne velkej smejd, zrovna tak jako oltcit.
6. 5. 2019 06:25
Re: Pamětníci jistě potvrdí,
Ano, ale myslím že hypoidní resp. hyperboloidní tvar zubů se užívá výhradně u úhlových převodů, ne u rovnoběžných hřídelí jaké jsou v převodovce
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2019 04:28
Re: Moskvič
a to se vyplatí :-) :-) :-)
ale abych "netáral" naši měli postupně všechny vozy, asi jako dost dalších lidí, jen tu Ladu neboli žigulík neměli. Jako mimino jsem jezdil v 1000 MB, potom jsme nějak měli 2 Wartburgy, následně Oltcit a v rodině se objevil i Moskvič, my měli ten s tím silnějším motorem takže docela dobrý, příbuzní zabloudili tehdy někde v NDR a sjížděli s tím bez problémů nějaké schody :-)
Z mého pohledu byl nejlepší Warťas.A nakonec mámě zachránil život při bouračce kdy bokem v 90 přerazila telegrafní sloup, ve Fkodofce by to nepřežila. Moskvič by pravděpodobně přelomil telegrafní sloup jako třísku.
6. 5. 2019 00:22
Moskvič
Som udivený tvrdením, že Moskvič bol autom pre ľudí s vyšším statusom. Mal ho môj ujo, ktorý s ním prešiel pol Európy aj s plachetnicou triedy Kadet na streche, lebo jeho syn bol reprezentantom ČSSR v jachtingu. Ale vôbec to nebolo výnimočné auto, veľa to žralo benzínu, v zákrutách sa príliš nakláňalo, od výroby boli poruchové, proste také sovietske. Na Lady určite nemali v ničom, to bola iná, lepšia kategória. Ale v jednom to ujkove auto bolo unikátne, nedokázali ho ukradnúť ani zlodeji, ktorí sa na ňom spustili z kopca pri bytovke a aj tak im nenaštartoval motor. Tak ho nechali tam, 300 metrov od bytovky.
5. 5. 2019 23:12
Re: proboha co to tady melete
Tuhou zadni napravu s listovkama mel i Fiat 125 i italsky.
5. 5. 2019 23:10
Re: proboha co to tady melete
Ty meles. Dacie byly v 70. spolehlive a zadane vozy. Kvalita sla dolu az v 80.
5. 5. 2019 22:28
Re: proboha co to tady melete
Lebo Škodovky mali silný motor a boli svižné, že...
Moskvič mal mäkké pruženie, ale aspoň nejaké pruženie mal...
Avatar - Uživatel_5340709
5. 5. 2019 22:18
Re: Pamětníci jistě potvrdí,
To jo, ale termín "hypoidní" se užívá i ve spojení popisu tvarů zubů a jejich styčných ploch, nebo bodů. V tom žiji aspoň já, možná špatně. ;-)
5. 5. 2019 22:09
Re: Pamětníci jistě potvrdí,
Žiju v představě že v převodovkách jsou jen klasické šikmé zuby na kolech s rovnoběžnými osami. S výjimkou zpátečky která může mít i přímé zuby.
A naopak že hypoidní soukolí jsou ve stálých pravoúhlých převodech rozvodovek a jejich znakem je mimoběžnost obou os
Avatar - Uživatel_5340709
5. 5. 2019 22:00
Re: Pamětníci jistě potvrdí,
No nechci kecat, dost článků se o ozubených kolech, které nemají tvar zubu rovný, tj. zub tvoří dvě přímky, se vyjadřuje jako o soukolí hypoidním, je ale fakt, že jiné zdroje tyto soukolí nazývají cykloidní, nebo evolventní. U těchto soukolí tvar zubu tvoří vždy nějaká elipsoidní křivka. U těchto soukolí je nižší hlučnost. V době kdy tyto soukolí byla užívána max. pro zpátečku, tak Moskvich byl ještě v pravěku.
Avatar - rokyta.p
5. 5. 2019 21:40
Re: proboha co to tady melete
Heleďte, já s tím mám teba praktických zkušeností a zážitků až až. Papírově žil do cca 2010, teď mě to trochu mrzí, že jsem vyměkl a nenechal udělat generálku a dal tehdá zadarmo výkupu ze železáren. Za podívny jsem vždy naopak považoval ty, kteří si kupovali auta z AZNP kde byl komáří litr (historie se nějak opakuje že hihi) celé to rezonovalo a jízda by se dala nazvat opilý izidor. Moskvič měl zaprvé robustní kastli, mohli jsi zastavit v aleji, vyhoupnoust se na kapotu nebo střechu a sbírat třešně. Auto bylo měkčí, výrazně tižší a směrově stabilnější. Jamz (nebo Zmz ? už nevím) patnáctistovka, přes 50 kW to byla jiná jízda. Auto auto brutálně hnilo, spolehlivost na pikaču. Západní auta byla na míle vzdálené, ale Moskvič i ruský Fiat ( Lada) byly daleko lepší než AZNP. Kdo jste vyrůstali na Š100 a v práci měli Š1203 tak je mi vás líto. >:D
5. 5. 2019 21:39
Re: Pamětníci jistě potvrdí,
obávám se že hypoidní kola nemá v převodovce vůbec žádné auto ani dnes
5. 5. 2019 21:32
Re: Pamětníci jistě potvrdí,
Niekomu jačala prevodovka, niekomu motor, a niekto smrdel tak, že ho bolo zďaleka cítiť... ;-)
5. 5. 2019 21:31
Re: V mozgalu jezdili
Jazdil som v ňom aj ja a v niektorých ohľadoch bol lepší ako vtedajšie krehké škodovečky.
Avatar - Uživatel_5340709
5. 5. 2019 21:28
Pamětníci jistě potvrdí,
první modely moskvičů neměly v převodovce na jedničce a dvojce (možná i trojce) hypoidní ozubená kola, což způsobovalo, že rozjíždějící moskvič bylo široko daleko slyšet, protože vydával "ječící" zvuk jako starší trolejbus.
5. 5. 2019 21:13
Re: proboha co to tady melete
Tak treba brať v úvahu, že Rusi síce spravili novú karosériu, ale konštrukcia bola vpodstate predvojnová. Čo by si chcel, s tuhou nápravou a listovými pružinami? Pravdaže, nebolo to auto robené na veľké rýchlosti, tých 90 km/h bolo na podvozok až až... Pri rozumnej jazde sa spotreba dala udržať pod 10 litrov a auto odviezlo náklad, pri ktorom by sa hociktorá súdobá škodovka zlomila. Jazda bola síce húpavá a auto sa v zákrutách nakláňalo, ale zase bola pohodlná, čo sa o vození v škode povedať nedalo.S brzdami máš pravdu, 412-ka mala jednookruhové brzdy s bubnami na všetkých kolesách a nastaviť rovnomerný účinok bolo skoro nemožné. Ani ľahké to auto nebolo, Rusi mali problém s nedostatkom kvalitného materiálu, takže mnohé plechy boli horšej akosti, ale hrubšie. Hmotnosť uvádzaná v techničáku tak bola čiste orientačná...
Slabší motor bol vlastne z Opla Kadett a do Moskviča bol naozaj malý a slabý.
Moskviče mali plusy aj mínusy, ako všetky ostatné autá. Záležalo na tom, čo komu vadilo a čo naopak ocenil. Ale že by bol motor slabý, ako tu niekto píše...Stačilo ísť na rodinný výlet so známymi - my na Moskviči, oni na Škode 100... na každom kopci sme ich čakali; motor mali žeravý a spotrebu aj väčšiu ako mal ten Moskvič.
Avatar - Uživatel_5340709
5. 5. 2019 21:10
Re: V mozgalu jezdili
Já za to nemůžu, že v něm jezdil tvůj otec. :-)
5. 5. 2019 20:51
Re: proboha co to tady melete
Boli tam dva motory, slaba OHV 1.3ka (408) - skoda reci, to nie je poriadny Moskvic ale hlavne velmi slusna OHC 1.5ka, rusaci proste okopirovali motor z BMW a dali tam podivny rusky karburator. Inak suhlasim, hnilo to, pri rychlejsej jazde to zralo ako Ferrari, nahlanalo sa to a velmi zle to brzdilo (412), bolo to moje prve auto a bola to sranda
Avatar - Uživatel_5340709
5. 5. 2019 20:21
Re: proboha co to tady melete
Dacie tak do roku cca. 79 skladem rozhodně nebyly.
Avatar - Uživatel_5340709
5. 5. 2019 20:20
V mozgalu jezdili
za socialismu jen kovaní komouši, nebo jejich bonzáci. Společenský status se jeho koupí získával, ale rozhodně to nebyl ten vyšší, než majitel škodovky, nebo žiguliku. 8-s
5. 5. 2019 20:04
Re: proboha co to tady melete
nedávaj si mínusy, máš úplnú pravdu, volali sme to leninové sane, kamarátov otec to mal, bolo to ťažké lenivé, mäkké pružiny, potom sa to nakláňalo, motor na tu váhu slabý, hnilo to
5. 5. 2019 19:59
Re: proboha co to tady melete
Taky by mě zajímalo kde přišli na ten vyšší společenský status. Majitele Moskviče bych považoval spíše za podivína
Avatar - Zetti
5. 5. 2019 19:48
proboha co to tady melete
Moskvic a Dacia byly snad jediny auta v mototechne skladem. Do zatacky se to zapichovalo a naklanelo, zralo a hnilo to. Brzdy tragedie. Mel sem tri a moh bych o nich vypravet. U jednoho sem menil motor za novy, sme urazeli ruske svicky protoze na ne tady nebyl klic a zabrusovali ostre hrany z odlitku bloku a parohu. Treci uhlikove lozisko spojky byl rusky unikat a karburator snad z kombajnu.
Vetrani bylo ok, po tom se mi styskalo. Ale jen diky otocnemu trojuhelnikovemu okenku.
Nikdo to nechtel a tak ojetiny byly i mlade za lidovku, posledni sem prodal nejakym kaskaderum, ty moskvice meli radi v jakemkoliv rocniku

Minusy si dam sam, neracte se obtezovat :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - CICERO
5. 5. 2019 19:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.