Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Překvapivá studie: Kdo nadýchá nejvíc zplodin? Chodec, cyklista, nebo řidič?

16 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
chce to za mna menej aut hlavne v centrach kde sa dnes uz trepu aj velke SUVecka ... hlavne ked si vsimnes vacsinou je v kazdom aute jeden maximalne dvaja ludia bez ohladu na velkost a vykon vozu... a to nie je vobec efektivne ani setrne prepravovanie sa vo vztahu k ZP
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Pište ta čísla správně. 27.600 a 51.600 znamená co? Jsou to tisíce nebo desetinná čárka nebo co to má znamenat? Tohle je častý nešvar, především u překládaných článků, tento se ale zdá být původní, tak proč? Jinak mě vůbec přejímání cizích termínů nevadí, naopak, ale u psaní čísel se mají pravidla ze zjevných důvodů dodržovat.

A ještě koukám, že umře 10.000 lidi, tzn. každý desátý a tři nuly k tomu - no to není zas tak špatná bilance...
scadar
Chtěl jsem ti k tomu napsat, že se tečka široce akceptuje jako řádový oddělovač, přestože norma předepisuje pro české locale mezeru - ale pak mi teprv docvaklo, že to ještě není žádná garance, že tím redakce myslela to, co se z toho se znalostí příslušných norem a zvyklostí dá vydedukovat (obzvlášť, pokud v čísle jedno ze znamének není použito). Proto musím souhlasit, držte se platných norem.

Co mi ale v textu spíš chybí, tak je nějaký popis co je to za škodlivou částici? Je to PM2.5? Je to PM10? Je to molekula NO2? Je to bezďák v tramvaji linky 17? Bez toho je člověku informace o počtu částic na cm3 k prdu, protože si z toho nedopočítá ani PPM, nic..
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
scadar
Ale tak coz o to, to ja zas nepochybuju, ze v puvodním dokumentu z CVUT vsechny potrebne informace uvedeny byly. Ale s kazdym cyklem Ctrl+C(izi) -> Ctrl+V(lastni) se vzdy kousek informace ztrati...

Jeste jsem teda dohledal ten dokument na webu cistou stopou, a tam se alespon pise o tom, ze hlavnim zdrojem znecisteni jsou castice PM2.5 + PM10, ale z toho se furt neda vydedukovat, jestli jsou to -jedine- castice, kterymi se studie zabyvala...
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Midlosek
Midlosek
ale kdo sakra v těch Holešovičkách má firmu, nebo nemovitost? V posledních několika letech, to vypadá, že to je v Praze nejhlučnější, nejznečištěnější a nejhustěji rezidenty obydlená ulice v Praze. Asi tam nikdy dřív auta nejezdila a tramvaje taky ne...
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kokocman
Já mám V Holešovičkách i firmu i rodinu. Žije tam již několik generací. A garantuji Vám, že je to jedná z nejhlučnějších, nejznečištěnějších ulic v Praze. Obydlená je také, bydlí v ní stovky lidí a v přilehlých ulicích další tisíce, a to nemluvím o Bulovce, která je přímo nad ní. Auta tam jezdila a tramvaje také, ale to byl úplně jiný level.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Holešovičky i Bulovku znám docela dobře a opravdu netuším, v čem a jak konkrétně Bulovku tahle silnice zásadně ovlivňuje. Ani v zámečku Vychovatelny není horší prostředí, než kdekoliv jinde. V Praze je hodně míst, která jsou na tom mnohem hůř.
Jde mi ale o to, proč se neustále dokola ze všech stran a na všech úrovních řeší právě ta ulice v Holešovičkách. Pochopil bych v případě dlouhodobých rezidentů v nejvíce e😜onovaných místech, například příspěvek na lepší okna. To má myslím smysl, ale vyhazování peněz za různé nesmyslné studie, jak dostat dopravu v této ulici pod zem a podobné nápady, na to musí mít někdo velký vliv a zájem.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Že se všem 3 skupinám neměřilo stejným metrem - tzn. všichni v jedné ulici, např. řidič, cyklista i chodec v Argentinské - a teď se ukaž... Určitě by nejvíc částic vdechl chodec, protože se v daném prostředí zdržel nejdéle.

Jinak, přestože Praha je 2. nejznečištěnější město v ČR, je tam nejdelší věk dožití - tady něco nehraje... Že by "znečištění" nemělo až tak přímý vliv na zdraví, popř. věk dožití? Dřív byly emise v dopravě horší a lidi se vcelku běžně dožívají 90 - 100 takže.... Bych to nedramatizoval, od EURO 5 jsou i nafťáky docela přijatelné.
Zdeněk Marek
Podlé mého názoru počet vdechnutých škodlivin nejvíce záleží na čase stráveném v znečištěném prostředí. A chodec se z místa A do místa B vzdáleného třeba 1km dostane za cca. 10minut, kdežto autem jsem tam za minutu atd. Čili chodec může jít méně znečištěnou cestou, ale bude na tom stejně hůř než člověk v autě nebo MHD.. Bude vdechovat sice menší emise, ale po 10x delší čas.. Nebo ne?? A to nepočítám, že bude dýchat rychleji, to by byl rozdíl mnohem větší. :-! Tak prosím Vás redakce, popište jak jste k těm číslům bez jednotek přišli. Pro objektivní názor je to nepostradatelné!!!! Dále by mně zajímalo jaký je rozdíl mezi otevřenou střechou u autobusu a otevřeným bočním okénkem o 5cm níže. To mi hlava taky nepobírá....
Nicco
Je jasne, ze nejhorsi je jet nebo jit za duselem bez filtru