Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMercedes zahajuje elektrickou éru. Startuje sériovou výrobu elektrického SUV EQC
13 komentářů
kalousek
Zajímavá je informace o použití asynchronních elektromotorů. Už i Tesla je opouští, takže MB bude asi jediný kdo je ještě bude mít. Tedy pokud je to vůbec pravda co se píše v článku
ono v tom článku mnoho informací nebylo, hlavně nic o dojezdu
Dojezd si muzes zhruba dopocitat.
Spotreba bude minimalne 25kwh/100km.
Tudiz bude s 80kwh baterkou okolo 300km.
Pri defenzivnim stylu se s tim mozna dostanes na 400km.
Spotreba bude minimalne 25kwh/100km.
Tudiz bude s 80kwh baterkou okolo 300km.
Pri defenzivnim stylu se s tim mozna dostanes na 400km.
Tesla je uplne neopousti.
Asynchroni motory budou dal vpredu (pro verze 4x4).
Co se pise v clanku je pravda. Tady je par informaci navic😒br />https😐/www.eetimes.com/document.asp?…
Asynchroni motory budou dal vpredu (pro verze 4x4).
Co se pise v clanku je pravda. Tady je par informaci navic😒br />https😐/www.eetimes.com/document.asp?…
Jo u předního pohonu 4x4 tomu rozumím. Tam se motor využívá jen částečně a na to se asynchronní hodí líp. Trvale zatížený motor by ale měl mít permanentní magnety
Ale u asynchronniho motoru nepotrebujes - permanentni magnety.
Ty btw. pochazi pro Teslu (M3) z Ciny. A jsou unikatni tim, ze tvori "halbach array" - kazdy magnet v rotoru je slepenej ze ctyr casti s ruznou orientaci.
Celkove motory Tesla (i asynchronni) jsou asi to nejlepsi, co dnes existuje.
Novym motorem v M3 se naskok Tesly opet jen zvysuje.
A to nemluvim o dalsich resenich, jako unikatni chlazeni (baterii, menicu i motoru) a topeni.
A tohle vsechno opet zvetsuje rozdil mezi Teslou a EQC.
Kdyz se vezme konvencni auto a naroubuje se na to pohon od dodavatele, tak vysledek vypada proste JINAK, nez kdyz se zabyvas elektromobilem od A (treba od pohonu) do Z (treba po sedacky).
Ty btw. pochazi pro Teslu (M3) z Ciny. A jsou unikatni tim, ze tvori "halbach array" - kazdy magnet v rotoru je slepenej ze ctyr casti s ruznou orientaci.
Celkove motory Tesla (i asynchronni) jsou asi to nejlepsi, co dnes existuje.
Novym motorem v M3 se naskok Tesly opet jen zvysuje.
A to nemluvim o dalsich resenich, jako unikatni chlazeni (baterii, menicu i motoru) a topeni.
A tohle vsechno opet zvetsuje rozdil mezi Teslou a EQC.
Kdyz se vezme konvencni auto a naroubuje se na to pohon od dodavatele, tak vysledek vypada proste JINAK, nez kdyz se zabyvas elektromobilem od A (treba od pohonu) do Z (treba po sedacky).
Novy "MB" EQC nesaha Modelu X ani po paty. Jinymi slovy bude jako E-tron mensi, bude mit horsi aerodynamiku, dojezd, dynamiku atd. Bude se vyrabet v malych poctech jako e-tron.
Pohon je outsourcovan (stejne jako mnoho dalsich komponent) a uz kvuli tomu se nikdy nebude moct nakladove merit s Teslou nebo Toyotou. A Industrie 4.0 ho nevytrhne - rozhodne nezlevni 😄
PS Mas pravdu neni to jak fabrika ve stanu. Neni to vubec jako fabrika na elektromobily. A bez Industrie 4.0 by tam ani zadny elektromobil nevyrobili 😉
Nemecky znacky jsou (byly) na tom tak dobre, ze chtely byt nejvetsi na svete, ze cim dal vic outsourcovaly, jelikoz mely dostatecny marze. A klidne se tam vesly dalsi dva tri meziclanky 😉
V tomhle nema Tesla a Toyota moc konkurenci (snad Suzuki, nevim jak Honda). A uz z principu si kupujes za stejny penize lepsi auto. Rika se tomu vertikalni integrace.
D3 je silna predevsim na tech trzich, kde slysi na marketing. Obvykle bohatych zemich. Kdy je jedno, ze zaplati vic za stredni tridu. Protoze kdyby chteli, tak jezdi ve vyssi stredni nebo luxusni 😄
PS Pises a premyslis presne jako Daimler 😉
Tak se pak ale nediv, ze se M3 prodava lip nez C-Klasse..
Nevim jestli mi rozumis, ale EQC nemuze konkuravat uz z principu treba GLE.
Ale kdyby venoval Daimler tolik usili vyvoji EQC, mohlo by to byt jiny.
A mozna bude, ale minimalne u MB ne driv jak za 5-10 let (ted mi neber za slovo, spis takova uvaha).