Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - CICERO
Pohodové auto, z pohodové továrny
| 6. 5. 2019 18:48
Efektní i efektivní... Průmysl 4.0 v praxi = Elonova černá můra, aneb to není, jak fabrika ve stanu, skoro v údolí smrti,doslova i ekonomicky... :D
Re: Pohodové auto, z pohodové továrny
| 6. 5. 2019 19:37
Nejsem si jisty, jestli to myslis vazne nebo ironicky.

Novy "MB" EQC nesaha Modelu X ani po paty. Jinymi slovy bude jako E-tron mensi, bude mit horsi aerodynamiku, dojezd, dynamiku atd. Bude se vyrabet v malych poctech jako e-tron.
Pohon je outsourcovan (stejne jako mnoho dalsich komponent) a uz kvuli tomu se nikdy nebude moct nakladove merit s Teslou nebo Toyotou. A Industrie 4.0 ho nevytrhne - rozhodne nezlevni :-)

PS Mas pravdu neni to jak fabrika ve stanu. Neni to vubec jako fabrika na elektromobily. A bez Industrie 4.0 by tam ani zadny elektromobil nevyrobili ;-)
Avatar - CICERO
Re: Re: Pohodové auto, z pohodové továrny
| 6. 5. 2019 22:15
v něčem máš pravdu... to chápu, vněčem to byla možná ironie ale většinou jsem to myslel jako fakt, ono pořad je to mergl… to tesla až bude mít facelift X = buhvi sčim přijde no za mě měli by tam nechat ty tlačítka od daimleru jinak jim klesnou prodeje !!! (už zase! :O jeeej ) Nedej bože až přijde nová x žádné falcon wing, žádne tlačítko od daimleru (zcela pravděpodobně... ) jen baterie motorek a chytrá obrazovka, je fajn, že to někomu stačí...
Re: Re: Pohodové auto, z pohodové továrny
| 7. 5. 2019 00:38
Toyota podobné EV vůbec nemá, takže není co poměřovat a Tesla model X nijak nezlevňuje. A vyrábět se EQC bude prostě v počtech podle zájmu zákazníků. Ten samozřejmě není nijak závratný, stačí se podívat na prodeje modelu X v Evropě, 12 tis. za 2018, tedy cca 1000ks měsíčně asi skutečně není pro Mercedes nic, co by ovlivnilo jejich celkové prodeje, ale kde není enormní zájem nebude ani enormní výroba.
Re: Re: Re: Pohodové auto, z pohodové továrny
| 7. 5. 2019 08:16
Mluvim o tom, az prijde Toyota s elektromobilem.

Nemecky znacky jsou (byly) na tom tak dobre, ze chtely byt nejvetsi na svete, ze cim dal vic outsourcovaly, jelikoz mely dostatecny marze. A klidne se tam vesly dalsi dva tri meziclanky ;-)
V tomhle nema Tesla a Toyota moc konkurenci (snad Suzuki, nevim jak Honda). A uz z principu si kupujes za stejny penize lepsi auto. Rika se tomu vertikalni integrace.
D3 je silna predevsim na tech trzich, kde slysi na marketing. Obvykle bohatych zemich. Kdy je jedno, ze zaplati vic za stredni tridu. Protoze kdyby chteli, tak jezdi ve vyssi stredni nebo luxusni :-)

PS Pises a premyslis presne jako Daimler ;-)
Tak se pak ale nediv, ze se M3 prodava lip nez C-Klasse..
Nevim jestli mi rozumis, ale EQC nemuze konkuravat uz z principu treba GLE.
Ale kdyby venoval Daimler tolik usili vyvoji EQC, mohlo by to byt jiny.
A mozna bude, ale minimalne u MB ne driv jak za 5-10 let (ted mi neber za slovo, spis takova uvaha).
Re: Re: Re: Re: Pohodové auto, z pohodové továrny
| 7. 5. 2019 13:17
Daimler vývoji EQC určitě věnoval plus mínus tolik úsilí jako jiným modelům. Věnovat víc úsilí vývoji EQC by znamenalo vynaložit neúměrné náklady, které by se Daimleru nikdy nevrátily. To je hezky vidět na Tesle, ta předvádí jednu ztrátu za druhou a dokud tomu tak bude, tak ostatní automobilky budou o elektromobilitě jenom hodně mluvit, ale na trh hodí nějaký nový model jen občas a v míře a s úsilím, které neohrozí jejich celkovou hospodářskou bilanci, protože Daimler ani jiné automobilky nemají za zády investory ochotné krýt nekonečné ztráty a tvářit se, že je všechno v pořádku, takže budou mít připravené alternativy ke spalovacímu motoru, ale vývoj spalovacích motorů určitě neuzavřou, vzhledem k tomu, že je to pořád to jediné, co je jim schopné vydělávat.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: Pohodové auto, z pohodové továrny
| 7. 5. 2019 20:01
Daimler je nej !!! A vždycky byl !!! A to skopčáky nenávidim, tohle je ale prostě srdcovka,hvězda je jen jedna !!! a stejně... DonVito… M3 ? WOE bude mít tu tlamu co 7er ;-) špionažní už se bojí... ? :-) :D Tak se těš... A ten výfuk přes diff to je taky pecka... noo… :D Se znich, pose… prostě kumštýři od Klatenů… Ale V12 mají celkem fajn no... Však Daimler taky ;-) :-D https://www.carscoops.com/…ic-nostrils-too/
asynchronní elektromotory
| 6. 5. 2019 19:32
Zajímavá je informace o použití asynchronních elektromotorů. Už i Tesla je opouští, takže MB bude asi jediný kdo je ještě bude mít. Tedy pokud je to vůbec pravda co se píše v článku
Avatar - WinDiesel
Re: asynchronní elektromotory
| 6. 5. 2019 20:19
ono v tom článku mnoho informací nebylo, hlavně nic o dojezdu
Re: Re: asynchronní elektromotory
| 7. 5. 2019 08:37
Dojezd si muzes zhruba dopocitat.
Spotreba bude minimalne 25kwh/100km.
Tudiz bude s 80kwh baterkou okolo 300km.
Pri defenzivnim stylu se s tim mozna dostanes na 400km.
Re: asynchronní elektromotory
| 7. 5. 2019 08:34
Tesla je uplne neopousti.
Asynchroni motory budou dal vpredu (pro verze 4x4).

Co se pise v clanku je pravda. Tady je par informaci navic:
https://www.eetimes.com/document.asp?…
Re: Re: asynchronní elektromotory
| 7. 5. 2019 10:03
Jo u předního pohonu 4x4 tomu rozumím. Tam se motor využívá jen částečně a na to se asynchronní hodí líp. Trvale zatížený motor by ale měl mít permanentní magnety
Re: Re: Re: asynchronní elektromotory
| 7. 5. 2019 22:37
Ale u asynchronniho motoru nepotrebujes - permanentni magnety.

Ty btw. pochazi pro Teslu (M3) z Ciny. A jsou unikatni tim, ze tvori "halbach array" - kazdy magnet v rotoru je slepenej ze ctyr casti s ruznou orientaci.

Celkove motory Tesla (i asynchronni) jsou asi to nejlepsi, co dnes existuje.
Novym motorem v M3 se naskok Tesly opet jen zvysuje.
A to nemluvim o dalsich resenich, jako unikatni chlazeni (baterii, menicu i motoru) a topeni.
A tohle vsechno opet zvetsuje rozdil mezi Teslou a EQC.
Kdyz se vezme konvencni auto a naroubuje se na to pohon od dodavatele, tak vysledek vypada proste JINAK, nez kdyz se zabyvas elektromobilem od A (treba od pohonu) do Z (treba po sedacky).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku